واکنش عصبی نتانیاهو به اظهارات رئیس‌جمهور کلمبیا

کد خبر: 1290715

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل به اظهارات گوستاوو پدرو، رئیس‌جمهور کلمبیا که خواستار صدور قرار بازداشت برای او شده بود واکنش نشان داد.

واکنش عصبی نتانیاهو به اظهارات رئیس‌جمهور کلمبیا

 بنیامین نتانیاهو شامگاه شنبه در شبکه ایکس نوشت: «اسرائیل از یک حامی یهودستیز حماس موعظه نخواهد پذیرفت».نتانیاهو در بخش دیگری از این پیام نوشت: «شرم بر تو رئیس‌جمهور پترو». پترو روز جمعه از دیوان بین‌المللی کیفری خواسته بود برای نتانیاهو قرار بازداشت صادر کند. کلمبیا چند هفته قبل‌تر هم اعلام کرده بود روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل را قطع می‌کند.

خشم نتانیاهو از درخواست «گوستاوو پدرو» در خصوص حکم بازداشت او در شرایطی است که طی هفته‌های اخیر محافل اسرائیلی از نگرانی عمیق نخست‌وزیر اسرائیل و سران ارتش این رژیم از صدور حکم بازداشتشان از سوی دیوان کیفری بین‌المللی خبر داده‌اند.

احتمال صدور این حکم تا جایی پیش رفته است که هفته گذشته 12 سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌ای شدیدالللحن به «کریم خان» دادستان دیوان بین‌المللی کیفری او را تهدید کردند در صورتی که قضات این دیوان علیه مقامات رژیم اسرائیل حکم بازداشتی صادر کنند، با عواقب جدی برای رئیس دیوان و اطرافیان و خانواده‌اش مواجه خواهد شد.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها