اقدام حقوقی ‌قوه قضائیه و دولت علیه اسرائیل

کد خبر: 1290054

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه گفت: در قوه قضائیه در تعامل با دولت در حال بررسی این هستیم که چه اقدام حقوقی می‌توانیم علیه اسرائیل انجام دهیم.

اقدام حقوقی ‌قوه قضائیه و دولت علیه اسرائیل

بهزاد پورسید ظهر امروز، چهارشنبه، در همایش تأثیر متقابل حقوق بین‌الملل و حقوق داخلی در توسعه قوانین در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان اظهار داشت: باید قوانینی که مجلس برای تسهیل فضای کسب‌وکار و مهیا کردن زمینه‌های تولید تصویب کرده است شناسایی شود، در این بخش اقدامات خوبی در قوه قضائیه انجام شده است.

پورسید افزود: بخش‌هایی از قوانین مزاحم کسب‌وکار در قوه قضائیه و بخش‌هایی هم توسط خود دولت شناسایی شده است تا در تعامل بین دولت و قوه قضائیه بتوانیم برای اصلاح این قوانین با ارائه آن به مجلس تلاش کنیم.

وی گفت: تلاش ما در قوه قضائیه این است که تا جایی که امکان دارد تسهیل کسب‌وکار داشته باشیم و پرونده‌های قضائی و حقوقی مانع از تولید و کسب‌وکار نشود.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه همچنین از تدوین‌ پیش‌نویس مبارزه با تروریسم خبر داد.

پورسید با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه گفت: گستردگی جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی به‌حدی است که در سطح جهانی هم دنیا فهمیده است که این اقدامات با قواعد حقوق بین‌المللی هیچ انطباقی ندارد.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه افزود: در قوه قضائیه در تعامل با دولت در حال بررسی این هستیم که چه اقدام حقوقی می‌توانیم علیه اسرائیل انجام دهیم.

وی افزود: همزمان با این تعامل در حال تدوین برخی پیش‌نویس‌ها مانند پیش‌نویس مبارزه با تروریسم هستیم که در صورت تصویب در مجلس، می‌تواند بخشی از خلأهای قانونی ما را برطرف کند و برخی از اقدامات دولت را می‌تواند علیه رژیم جعلی اسرائیل ساماندهی کند.

وی در ادامه این همایش گفت: در نظام حقوقی داخلی کشور و در ارتباطات بین‌المللی نیازمند توجه به اسناد و مصوبات بین‌المللی به‌ویژه اسناد مصوب سازمان ملل هستیم و برگزاری این همایش از نظر علمی گام مقدماتی خوبی هست برای این که بتوانیم حرکت حقوقی خود را به‌سمت نیازهای داخلی با توجه به اسناد بین‌المللی پیش ببریم و علاوه بر این بتوانیم دانش حقوقی داخلی کشور را در بخش بین‌الملل ارائه کنیم./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها