نتانیاهو: عملیات زمینی رفح به زودی آغاز می‌شود

کد خبر: 1291382

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در پاسخ به اظهارات وزیر جنگ این رژیم مبنی بر ضرورت پیدا کردن جایگزین برای حماس در آینده غزه، تأکید کرد که مخالف جایگزینی حکومت جنبش فتح و تشکیلات خودگردان به جای حماس است.

نتانیاهو: عملیات زمینی رفح به زودی آغاز می‌شود

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در پاسخ به اظهارات وزیر جنگ این رژیم مبنی بر ضرورت پیدا کردن جایگزین برای حماس در آینده غزه، تأکید کرد که مخالف جایگزینی حکومت جنبش فتح و تشکیلات خودگردان به جای حماس است.

به نقل از شبکه الجزیره، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به اظهارات «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم که خواستار پیدا کردن جایگزین برای حماس در نوار غزه شده بود، گفت که حاضر نیست «فتحستان» (حکومت فتح) را جایگزین «حماسستان» (حکومت حماس) کند.

وی در ادامه گزافه گویی های خود، مدعی شد: نابودی حماس بدون هیچ بهانه‌ای، شرط اول «فردای جنگ غزه» است و هیچ طرفی هرگز وارد اداره مدنی امور غزه نخواهد شد و قطعا تشکیلات خودگردان نیز وارد نخواهد شد، این تشکیلات از تروریسم حمایت می‌کند.

نتانیاهو افزود: پس از کشتاری که هفتم اکتبر رخ داد من دستور نابودی حماس را صادر کردم و نیروهای ارتش برای این منظور می‌جنگند، تا زمانی که حماس پابرجاست هیچ طرفی برای اداره مدنی غزه وارد آن نخواهد شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین گفت که عملیات زمینی در رفح نیز طی چند هفته آینده آغاز خواهد شد.

گالانت امروز گفت: پایان یافتن عملیات نظامی ما در غزه نیازمند اقدام سیاسی در فردای جنگ است و من از نتانیاهو می‌خواهم که اعلام کند اسرائیل هرگز کنترل غیرنظامی نوار غزه را به دست نخواهد گرفت و جایگزینی برای حماس پیدا کند.

وی که همانند دیگر اعضای کابینه رژیم صهیونیستی نزدیک به هشت ماه در باتلاق غزه فرو رفته‌ است، در ادامه رویاپردازی‌های خود گفت: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود: من با هر گونه حکومت نظامی اسرائیل در نوار غزه مخالفت خواهم کرد چرا که این امر پر هزینه و خونین خواهد بود و سال‌ها به طول خواهد کشید، اما تلاش‌های من برای مطرح کردن موضوع حکومت در غزه پس از جنگ، تاکنون از سوی کابینه نتانیاهو بی‌پاسخ مانده است.

به گزارش ایرنا، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه ارتباط با جهان خارج را به روی فلسطینیان ساکن نوار غزه بست.

جنگ علیه غزه و حمله به رفح به مهمترین عامل تشدید تنش بین سران رژیم اشغالگر تبدیل شده و در حالی که نتانیاهو و متحدانش خواهان تداوم جنگ هستند، مخالفان آنها بر برقراری آتش‌بس و آزادی اسرای صهیونیست تاکید دارند.

بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را، حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی می‌دانند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها