امیر حیدری: نیروی زمینی ارتش پیشتاز بهره‌گیری از فناوری و هوش مصنوعی است

کد خبر: 1291444

فرمانده نیروی زمینی ارتش، تأکید کرد: نیروی زمینی ارتش پیشتاز بهره‌گیری از فناوری و هوش مصنوعی بوده تا بتواند عالمانه به تهدیداتی که احیاناً علیه کشورمان صورت می‌گیرد، پاسخ دهد.

امیر حیدری: نیروی زمینی ارتش پیشتاز بهره‌گیری از فناوری و هوش مصنوعی است

 امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروزی زمینی ارتش امروز در حاشیه اولین همایش ملی علوم و فناوری‌های نوظهور و شالوده شکن در حوزه‌های دفاعی در جمع خبرنگاران بیان کرد: ما در نیروی زمینی ۲۳ رسته فنی داریم که اگر این ۲۳ قسمت کار خود را در بستر علم و فناوری انجام دهند ما می توانیم چرخه دفاعی سالم و پاسخگو به نیاز عملیاتی را داشته باشیم. تمام این ۲۳ سامانه محتاج هوش مصنوعی و شبکه‌شدن هستند.وی افزود: نیروی زمینی بستری را به وجود آورده است که امروز بتواند از تسلیحاتی بهره‌مند شود که نقطه‌زن و هوشمند باشند و قابلیت شبکه‌شدن را هم داشته باشند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: هیچ کدام از این‌ها اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه یک هوشی علاوه بر هوش انسان به این سلاح و تجهیزات انتقال پیدا کند که امروز به عنوان هوش مصنوعی در جامعه مطرح می‌شود و نیروی زمینی پیشتاز این عرصه است به‌گونه‌ای که هم در زمینه مراقبت مرز و مسائل امنیتی و هم در تسلیحاتی مانند هواپیماها، موشک‌ها و انواع پهپادها همه اینها در لبه فناوری حرکت می‌کند که ان شاءالله بتوانیم عالمانه به تهدیداتی که احیاناً علیه کشورمان صورت می‌گیرد پاسخ دهیم.

امیر حیدری تصریح کرد: ما یکسری تسلیحات به عنوان سکوهای انتقال آتش همچون تانک در اختیار داریم، این سکوهای متحرک می‌تواند حجمی از آتش را از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل کند، در این خصوص اولین مهم این است که این تانک مبتنی بر علم و فناوری برای دراز مدت نگهداری شود، بنابراین ما رفتیم و این تانک را به اصطلاح کنسروه کردیم. فرمانده نیروی زمینی ارتش «کنسروه» را نگهداری تانک آماده به رزم در بهترین شرایط محیط دانست و گفت: بستری را فراهم کرده‌ایم که این سکو نگهداری شود و آن را به علوم و فناوری‌های روز نیز مجهز می‌کنیم، مهم این است که از این سکو در زمان و مکان لازم مبتنی بر فناوری روز بهره‌گیری کنیم.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها