اخبار جنگ اوکراین و روسیه | ۱۶۸۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند

کد خبر: 1291763

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از دفع ۱۴ ضدحمله نیروهای اوکراین و کشته شدن ۱۶۸۵ نظامی این کشور طی شبانه‌روز گذشته خبر داد.

اخبار جنگ اوکراین و روسیه | ۱۶۸۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: گروه شمال نیروهای روسیه روستای استاریتسا در منطقه خارکیف را آزاد کردند و به پیشروی در عمق خط دفاعی دشمن ادامه دادند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: نیروهای روسیه با بهبود مواضع در خط مقدم، نیروهای اوکراینی را در دونتسک شکست دادند؛ تلفات دشمن به بیش از ۶۹۰ سرباز رسید. یگان غرب روسیه یک ضدحمله را در دونتسک دفع کرد. کی یف حدود ۲۷۰ نیروی نظامی و یک هویتزر ام۷۷۷ خود را از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یگان شرق نیروهای روسیه ۴ ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کردند؛ دشمن ۱۵۵ نظامی اش را از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکز نیروهای روسیه ۵ ضدحمله را در دونتسک دفع کردند؛ دشمن حدود ۴۲۰ نیروی نظامی و یک خودروی زرهی خود را از دست داد. یگان شمال نیروهای روسیه ۴ ضدحمله را دفع کردند؛ دشمن حدود ۱۵۰ نیروی نظامی خود را در این جهت از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد./مهر


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها