یادداشتی از علی نهاوندی

جنگ ترکیبی و تصمیم مقتدرانه

کد خبر: 1284985

تاکتیک هوشمندانه فرسایش در جبهه حریف و علیه رژیم سفاک اسرائیل و حامیان آمریکایی و انگلیسی او در مواضع رهبران جبهه مقاومت به‌ویژه موضع اخیر رهبر حکیم انقلاب به چشم می خورد که بعد از حمله به کنسولگری در چند نوبت با ادبیات مقتدرانه (تنبیه)، موضوع و موضع برتری را در جنگ ترکیبی به نمایش گذاشته اند.

جنگ ترکیبی و تصمیم مقتدرانه

نامه نیوز - علی نهاوندی در یادداشتی که «خراسان» منتشر کرده، نوشت: مهندسی جنگ ترکیبی یا همان جنگ هیبریدی با تاکتیک ها و تکنیک های عملیات (سایبری، روانی، اطلاعاتی و نظامی) انجام می شود و با روش متقارن یا نامتقارن، نبردی غیرخطی شکل می دهد.

بعد از عملیات طوفان الاقصی، رژیم غاصب اسرائیل در مواجهه با جبهه مقاومت قرار گرفت و در سرخط خبری و فضای رسانه ای، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان پشتیبان و رهبر خط مقاومت در منطقه معرفی کرد. با اشتباه محاسباتی برای رویارویی نظامی با ایران با هدف خروج از فشار روانی داخلی و خارجی، بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه را هدف قرار داد که به شهادت چند نفر از مستشاران نظامی و سرداران ارشد سپاه اسلام منجر شد.

این حماقت باعث شد که جمهوری اسلامی ایران وارد مرحله جدیدی از جنگ ترکیبی روی نقطه ضعف حریف دست گذاشته و مبتنی بر افزایش  فشار روانی داخلی و خارجی بر اسرائیل، بدون شتابزدگی، دست برتر میدان را گرفته و صحنه را به نفع جبهه مقاومت مدیریت کند.

کسانی که با جنگ هیبریدی آشنا هستند، خوب می دانند که عملیات روانی، اطلاعاتی و سایبری ایران آغاز شده و فضای فرسایشی و بر هم زننده تمرکز جبهه مقابل برای ضربه نهایی در حال انجام است. 

بی شک در این نوع جنگ، عملیات روانی  بیش از عملیات نظامی مخرب و ضربه زننده است و عرصه را بر دشمن تنگ و تنگتر می کند. 

تاکتیک هوشمندانه فرسایش در جبهه حریف و علیه رژیم سفاک اسرائیل و حامیان آمریکایی و انگلیسی او در مواضع رهبران جبهه مقاومت به‌ویژه موضع اخیر رهبر حکیم انقلاب به چشم می خورد که بعد از حمله به کنسولگری در چند نوبت با ادبیات مقتدرانه (تنبیه)، موضوع و موضع برتری را در جنگ ترکیبی به نمایش گذاشته اند. فرمانده کل قوا در پیامی به مناسبت شهادت سرداران رشید اسلام در حمله به کنسولگری ایران در سوریه، تاکید کردند: «آن‌ها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، به حول و قوه‌ الهی.»

ایشان در خطبه های عید سعید فطر فرمودند: «وقتی صهیونیست ها به کنسولگری ما حمله کردند یعنی به خاک ما حمله کردند. رژیم خبیث اشتباه کرد و باید تنبیه شود و تنبیه خواهد شد.»

اکنون فشار حداکثری روانی با ابزارهای رسانه ای در جنگ ترکیبی برای جبهه مقاومت «قدرت هوشمند» به‌وجود آورده است تا معادله ها را تعریف و محاسبه ها را تغییر دهد و دست برتر فرماندهی و کنترل میدان را به نفع جبهه مقاومت بسازد. هم اکنون سرخط خبری رسانه های عبری، غربی و عربی این است «آیت ا... خامنه ای: اسرائیل اشتباه کرد و باید تنبیه شود.» به نظر می رسد، موج عظیم پست، پیام و توئیت این جمله از جبهه سایبری مقاومت به زبان‌های مختلف، به مصداق آیه کریمه «وَقَذَفَ فِی قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ  یُخْرِبُونَ بُیُوتَهُمْ بِأَیْدِیهِمْ وَأَیْدِی الْمُؤْمِنِینَ» قطعا ترسی بر دل دشمن ایجاد خواهد کرد. ان‌شاء ا....

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها