رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نمی‌شود

کد خبر: 1291889

رئیس‌جمهور: رودخانه ارس پیوندی بین مردم آذربایجان و ایران بوده و این پیوند از ۵۰ سال قبل با احداث سد ارس رقم خورد.

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نمی‌شود

رئیس‌جمهور:  رودخانه ارس پیوندی بین مردم آذربایجان و ایران بوده و این پیوند از ۵۰ سال قبل با احداث سد ارس رقم خورد.

سد قیزقلعه‌سی نماد اراده همکاری بین دو کشور در منطقه است و بسیار برای ما اهمیت دارد. این افتتاح باعث ناامیدی دوشمنان دو کشور می‌‌شود.

ارتباط ایران با آذربایجان فراتر از همسایگی است. ارتباط مستحکمی با این کشور داریم و رابطه ‌خویشاوندی با آذربایجان داریم.

رئیس جمهور گفت: ارتباط ما با کشور دوست، برادر و همسایه آذربایجان به تعبیر رهبر معظم انقلاب فراتر از رابطه همسایگی است، این رابطه قبلی و قلبی بین دو کشور و دو ملت ناگسستنی است و به هیچ عنوان رابطه دو ملت ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد. 

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مراسم بهره برداری از سد مشترک قیزقلعه‌سی بر بروی رودخانه مرزی ارس با تاکید بر اینکه ارتباط ما با کشور آذربایجان فراتر از رابطه همسایگی است، تصریح کرد: ارتباط ما با کشور دوست، برادر و همسایه و به تعبیر رهبر انقلاب، آذربایجان فراتر از رابطه همسایگی است رابطه ما خویشاوندی است و این رابطه و پیوند یک ارتباط مستحکمی است که ریشه در باورهای دو ملت و کشور دارد و تاریخ و تمدن و پیشینه تاریخی ما را به هم پیوند می دهد.

وی افزود: این رابطه ما قبلی و قلبی بین دو کشور و دو ملت است و ناگسستنی است و به هیچ عنوان رابطه دو ملت ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد. 

رئیس جمهور افتتاح سد قیز قلعه‌سی را نمادِ اراده و همکاری دو ملت ایران و آذربایجان دانست و بیان کرد: رودخانه ارس همواره موجب پیوند میان مردم عزیز جمهوری آذربایجان و ایران بوده است و این پیوند از ۵۰ سال قبل که با سد ارس همکاری دو کشور و دو ملت رقم خورد، همراه بوده است.پیوند ایران و آذربایجان امروز به شکل همکاری در سد خداآفرین و طرح عظیمی است که ۲ میلیارد متر مکعب آب را تنظیم می‌کند، هم چهار نیروگاه را فعال و هم ۴۰ هزار شغل ایجاد می‌کند.این پروژه هم نماد توسعه منطقه است و هم نماد اراده و همکاری دو ملت و دو کشور است.این پروژه اهمیت بسیار زیادی دارد و موجب امیدواری ملت عزیز ایران و آذربایجان از یک سو و موجب ناامیدی دشمنان دو ملت و دو کشور است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی که برای حضور در این مراسم صبح امروز وارد فرودگاه تبریز شده بود، پیش از حضور در مراسم افتتاح این سد، از پروژه پل ترانزیتی جاده ای - ریلی ارس به عنوان بخشی از کریدور شرق-غرب که کلاله در شهرستان جلفای آذربایجان شرقی را به کلاله جمهوری آذربایجان متصل می کند، بازدید کرد.

این سومین سد مشترک مرزی ایران و آذربایجان است و مهندسان ایرانی سد مذکور را ساخته اند./ ایرنا

حجم ویدیو: 5.64M | مدت زمان ویدیو: 00:02:57 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها