نيازمنديها
رزرو کاملا آنلاین بیش از 100 هزار هتل توسط کارت‌های عضو شتاب (تاییدیه آنی) www.BerimSafar.com
سایتی برای زنان و دختران فارسی زبان
کد خبر: ۱۱۹۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
کلهر هم به جمع منتقدین دولت پیوست
من اولین کسی بودم که به آقای احمدی نژاد گفتم چرا به جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی روی، گفت من خوشم نمی آید. گفتم مگر شما سازمان ملل می‌روید، از همه خوشتان می آید؟ ملت به شما رای داده و حقوق می دهد که در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت کنید
مهدی کلهر مشاور رسانه ای رئیس جمهور نیز با انتقاد از برخی برنامه های غیر کارشناسی شده دولت به صف منتقدین دولت پیوست.

به گزارش سرویس سیاسی «فردا» در طول چند سال گذشته که از عمر دولت اصول گرای احمدی نژاد می گذرد، کم نبوده اند همراهان و حامیانی که در نیمه راه و بخصوص بعد از همکاری با دولت و آشنایی بیشتر با مکانیسم های تصمیم گیری در این دولت، زبان به انتقاد گشوده و عاقبتی جز استعفا یا اخراج نیافته اند.



در میان لیست افراد و چهره های شاخص اصول گرایی که از صف حامیان دولت به جمع منتقدان آن پیوسته اند، می توان به نام هایی همچون داود دانش جعفری، محمد خوش چهره، مصطفی پور محمدی، طهماسب مظاهری، صفار هرندی، احمد توکلی، علی مطهری و بسیاری از روحانیون و نمایندگان مجلس اشاره کرد.

در جدیدترین نمونه مهدی کلهر مشاور رسانه ای رئیس جمهور هم در گفتگویی با خبرگزاری مهر به انتقاد از برخی سیاست ها و برنامه های دولت پرداخته که در ادامه می آید.
مسكن مهر شكست مي‌خورد

مشاور رئیس جمهور در تشریح دیدگاه خود پیرامون شیوه کاهش جمعیت تهران، پروژه مسکن مهر را مغایر با این سیاست خواند و گفت: ما به جای اینکه مسکن مهر را سربار شهرها کنیم، باید آنها را تبدیل به شهرهای جدید می‌کردیم. كلهر در‌گفت‌و‌گو با مهر افزود: به جای زائده ساختن برای شهرها مثل آنچه الان در قالب مسکن مهر اجرا می‌شود، باید شهرسازی کنیم، همان‌گونه که شاه عباس و محمد شاه قاجار کردند. این را باید یقین داشته باشید این پروژه‌های مسکن مهر صرفا به صورت مسکن مقطعی تجویز شده است. گرچه در شکستن قیمت مسکن موثر بود اما همگی شکست خواهند خورد. وی ادامه داد: من این را دوسال پیش گفتم. تمام کسانی که این مسکن مهر را ارزان خریده‌اند، چند سال دیگر آنها را خواهند فروخت و یکسری سرمایه‌دار آن را خواهند خرید و قیمت‌ها را بالا خواهند کشید، مانند آنچه در سعادت آباد تهران رخ داد و در تمام شهرهایی که اول انقلاب زمین مجانی داده شد.

انتقال پرسنل دولت از تهران قطعا موفق نیست

وی در پاسخ به این سوال که آیا پروژه انتقال 40 درصد پرسنل دولتی از تهران درعرض چند هفته تا آخر مرداد موفق خواهد بود، گفت: برای احمدی‌نژاد نوشته‌ام که راه‌حل این نیست. مشاور رئيس‌جمهور در پیش‌بینی از موفقیت طرح خروج 40 درصد پرسنل دولتی از تهران گفت: من اصلا اصل موضوع را غلط می‌دانم و قطعا طرح ناموفق است. البته پرسنل برای تعطیلات و مسافرت تابستانی از تهران خارج می‌شوند، اما باز خواهند گشت!! وی گفت: به نظر من جای سوال دارد از مدیریت کشور که چرا اینگونه به موضوع نگاه نمی‌کند و به جای آن یک بخشنامه صادر می‌کند که 40 درصد را یک‌دفعه بریزد بیرون، چه کسی چنین کاری کرده و کجای دنیا موفق بوده است. حتی در کشور شوروی سابق در مورد شهر مسکو اینگونه عمل نمی‌شد و بسیار نرم‌تر بود. وی در تشریح عواقب طرح حمایت از پرسنل خارج‌شده از تهران توضیح داد: در یک استان، 20 فرماندار در یک جلسه استانداری به من گفتند مردم ما می‌گویند این تهرانی‌ها پول‌ها را گرفتند و خوردند و حالا می‌خواهد بیاید اینجا 25 درصد حقوق بیشتر از من بگیرد. تازه خانه هم به او می‌دهید؟ خوب چرا به من که از ابتدا در این شرایط زندگی کرده‌ام، نمی‌دهید. اگر در شهرستان بودن کار خوبی است، به شهرستان‌ها پول بدهیم و برایشان وام خانه‌دار شدن بدهیم.

کلهر با بیان این که اکثر فرمانداران سراسر کشور از اجرای این طرح ناراضی هستند، گفت: اکثر فرمانداران می‌گویند از وقتی این طرح مطرح شده، دچار مشکل شده‌ایم. این نوع برخورد با افکار عمومی واحساسات عمومی درجامعه خوب نيست. وی افزود: تا جایی‌که من اطلاع دارم هنوز تعداد متقاضیان خروج از تهران به 5000 نفر نرسیده است. کلهر گفت: اگر فرض کنیم این طرح موفق باشد کارمندی که 3 سال به بازنشستگی‌اش مانده باشد، می‌رود و این مزایا را می‌گیرد و 3 سال بعد دوباره بر می‌گردد به تهران، ضمانت عدم برگشتش کجاست؟ وی در پاسخ به این سوال که آیا در دولت کسی با پيشنهادهاي شما همراهی کرد؟ گفت: هیچ‌کس. البته باید از همراهی وزیرخارجه در کسب اطلاعات از کشورهای مختلف در دولت نهم و آقای دکتر دانش جعفری، وزیر وقت دارایی در هم‌اندیشی مقدماتی برای تبدیل مالیات‌های ثابت مسکن به مالیات‌های جاری که از افزایش قیمت مسکن در کشورهای پیشرفته جلوگیری می‌کند یاد کنم که البته رها شد.

کلهر در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه اصلا فرمایشات چکشی در این زمینه مثل اینکه بگوییم 40 درصد بروند بیرون از شهر جواب نمی‌دهد، گفت: اول باید دولت یک شهر آباد و جاذب بسازد که جوان و پیر عاشقانه در صف بایستند که بروند شهروند آن شهر بشوند، نه اینکه بگویند برو بیرون تا این مزایا را به تو بدهیم. کلهر افزود: شما رامسر را نگاه کنید، نام قدیمی‌اش سخت سر بوده است این یعنی اراده‌ای که سخت را رام می‌کند. من نمی‌خواهم از رضاخان تعریف کنم اما اگر ما قدرت تشخیص نداشته باشیم که تعریف مدیریت چیست وضع ما از این بدتر خواهد شد. وی افزود: یکی از طرح های موفقی که در دوره شهرداری کرباسچی بود پروژه نواب بود. البته اشکالاتی داشت اما می شد اشکالاتش را برطرف کرد و با این روش کل ایران را نوسازی کرد. وی با ابراز تاسف گفت: در درگیری‌های سیاسی این طرح که یکی از بهترین طرح‌های کشور بود در کشور ما تکرار نشد.

بايد هشت هاليوود بسازيم

کلهر با بیان اینکه موضوع آمایش سرزمین باید فرا‌جناحی و فرا سیاسی صرفا باتوجه به مباحث عقلی و تجربی با دقت پیگیری شود، گفت: ایران می تواند بین پنج تا هشت منطقه فرهنگی مثل هالیوود داشته باشد اگر شما شهری سینمایی بسازید که مترو و مهد کودک ودبیرستان و دانشگاه داشته باشد و نیازی به بیرون کردن سینماگران از تهران نیست خودشان می روند و از این عزیمت استقبال هم می کنند. وی افزود: ما در مناطق ترک نشین، کرد‌نشین، عرب نشین، در سیستان و بلوچستان و... یک منطقه فرهنگی جداگانه داشته باشیم در حالیکه در حال حاضر سنندج حتی یک سینمای فعال ندارد اما یکی از بهترین دانشگاه‌ها و یکی از بهترین کتابخانه های کشور در سنندج است. کلهر گفت: ما باید به جای زورآبادها اختیارآباد درست کنیم. اشتیاق آباد درست کنیم.

حذف یکپارچه یارانه انرژي صحیح نیست

کلهر در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره تاثیر هدفمند‌سازی یارانه‌ها بر ترکیب جمعیتی در کشور گفت: من با اینکه انرژی در ایران یک قیمت است مخالفم. در خیلی از کشورها برای اینکه مردم در نزدیک مرزها زندگی کنند به ساکنان آن منطقه یارانه می دهند، اما آن یارانه را در مرکز نمی دهند. وی ادامه داد: مدل هدفمند کردن یارانه‌ها باید به شیوه ای دیگر باشد در جنوب کشور بدون کولر گازی نمی توان زندگی کرد اگر از آنجا همان پول برقی را بگیرید که در اصفهان می گیرید تمام جنوب کشور خالی می‌شود. وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر در کشور چه نهادی باید مسئولیت این کار را برعهده بگیرد، گفت: کار حاکمیت است. این را نمی توان به تصمیمات مردم روستاها و شهرها در مصوبات استانی موکول کرد. کلهر ادامه داد: وقتی ما در سخنراني‌ها از تمدن ایران و فرهنگ غنی ایران حرف می زنیم باید بتوانیم از آنها چیز یاد بگیریم.

کلهر درادامه گفت‌وگو با مهر، ازتخصص‌های نامرتبط مدیران و مسئولان کشور، همچنین اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس انتقاد کرد و گفت: در مجلس ما متخصص آپاندیسیت، وکیل مردم شده است. در کشورهای پیشرفته استراتژیست‌ها سیاست کشور را در دست می گیرند، وقتی پست سیاسی می گیرند باید تاریخ خودشان و جهان را بدانند و تمام قواعد بازی‌های سیاسی و حزبی را بشناسند و جهان را بشناسند. اینکه تمدن غرب سقوط می کند به خاطر این است که قطار را عوضی سوار شده‌اند و الا در قطار درجه یک هستند. ما قطار را درست سوار شده ایم ولی در قسمت باری هستیم.

برخی مشکلات سال گذشته آتش زیر خاکستر است

وی همچنین بهبود شرایط مدیریتی کشور همچنین پیشرفت کشور در سایه آمایش سرزمین را در گرو توجه به وحدت و انسجام ملی خواند و گفت: آقای احمدی نژاد رئیس جمهور دریکی از سخنرانی‌های اخیر خود بر انسجام و اتحاد ملی تاکید کرد و این کاملا درست بود. کلهر ادامه داد: ما باید بسیاری از مشکلاتی را که پارسال داشتیم و هنوز هم داریم و برخی از آن آتش زیر خاکستر است با یک فکر عاقلانه حل و فصل کنیم. از گفت‌وگو و نقد های دلسوزانه نترسیم و استقبال کنیم.

کلهر در پاسخ به این سوال که چرا عده ای در کشور به دنبال وحدت و انسجام نیستند؟ گفت: پیغمبر هم می گفت دو گروه کمر مرا شکستند، جاهل متنسک و عاقل متهتک. وی گفت: من از رفتار حسن آقا در مراسم سالگرد امام خوشم آمد. آدم باید بتواند فحش بخورد و چیزی نگوید. چه به جا و چه نابه‌جا. کلهر ادامه داد: من اوایل دولت آقای احمدی‌نژاد سه، چهار ماه به‌جا و بی جا فحش خوردم. در ماجرای حضور بانوان در ورزشگاه یک شب شام در صدا و سیما مهمان بودم که یک نفر از مدیران صدا و سیما از میان صحبت فریاد زد که پسران آقای مصباح یزدی گفته‌اند حضور بانوان در ورزشگاه پیشنهاد کلهر بوده است، گفتم من هم مثل شما در رادیو شنیدم که گفته‌اند علی آبادی بررسی کند. گفتم برو به آقازاده‌های آقای مصباح بگو شما به من تهمت زده‌اید اما معنی این آن نیست که با این موضوع مخالفم.

جای مشایی فحش خوردم

وی ادامه داد: من خیلی به جای آقای مشایی و آقایان... فحش خوردم، متاسفانه قیافه من طوری است که گویا همه فسق و فجورهای احتمالی دولت می ریزد گردن ما. سهم ما از دولت این است! کلهر گفت: رهبر عزیز انقلاب فرموده‌اند همگی باید به سمت جذب حداکثری و دفع حداقلی برویم. وی در پاسخ به این سوال که چرا به نظر می‌رسد ریشه اختلافات در سطوح بالایی حاکمیت و در سطح مسئولان بلند پایه است، گفت: اینکه آقا فرمودند مردم بیشتر ازخواص می فهمند راست گفتند. کلهر با بیان خاطره ای در تبیین ضرورت تعامل و گفت‌وگوی سیاسی گفت: علیرضا بهشتی که از زندان بیرون آمد،

دو ساعت و50 دقیقه صحبت کردیم هر 40 دقیقه هم زنگ می زد به مهندس موسوی گزارش می داد. مهندس هم می گفت: ادامه بده. آقای شرف الدین هم شاهد صحبت‌های ما بود. گزارش تفصیلی این دیدار را هم به هیچ کس حتی احمدی نژاد هم ندادم.

انتقاد از عدم حضور احمدي‌نژاد در مجمع

وی افزود: من اولین کسی بودم که به آقای احمدی نژاد گفتم چرا به جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی‌روی، گفت من خوشم نمی آید. گفتم لازم نیست خوشتان بیاید مگر شما سازمان ملل می‌روید، از همه خوشتان می‌آید؟ ملت به شما رای داده و حقوق می دهد که در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت کنید. کلهر تاکید کرد: ما یک مقدار تربیت سیاسی نیاز داریم من حرف احمد توکلی را قبول دارم که می گوید جای حزب خالی است. البته از دید بنده نه تنها چند ماه قبل از انتخابات، یا برای کسب قدرت، بلکه برای آموزش سیاسی به همه اقشار جامعه که حداقل به یک دستور زبان و واژگان سیاسی مشترک برسیم. وی در پاسخ به این سوال که چرا اینگونه شد و طیف نخبه برای اداره کشور روی کار نیامد؟ گفت: این تقصیر آمریکا بود. ترورهای اول انقلاب ملاک‌های ما را تغییر داد. امروز باید ملاک شناسایی اندیشمند، اندیشه باز و اندیشه ورز داشته باشیم تا بتوانیم نخبگان را شناسایی کنیم. ما دچار وارونگی ارزش‌ها شده‌ایم و کسی باید باشد که جرات کند و این را بگوید. وي افزود: رهبری انقلاب بزرگ‌ترین حامی تعاطی آزادانه افکار هستند. نگذارید مسائل پایه ای و ریشه ای را در شرایط بحرانی مطرح شود. در شرایط آرام باید به واکاوی مسائل ریشه ای و مزمن پرداخته شود.
نظرات کاربران
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۴
0
1
هميشه خوب ومعقول صحبت مي كنيم اما در عمل چيزي ديده نم شود
motamed
|
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۴
0
0
از نشانه هاي تربيت مناسب سياسي عذرخواهي به خاطر اشتباهات است . آقاي كلهر كه مي گويند يك فرد سياسي بايد دانش كامل سياست داشته باشد در انتخابات نهم در تلوزيون اعلام كردند ما نياز افراد سالمند و با تجربه نداريم و يك جوان كه كل دانش سياسي را در يك لپ تاپ داشته باشد مي تواند در مذاكره پيروز شود . ايشان اگر به حرف امروزشان اعتقاد دارند اولا بايد معذرت خواهي كنند و ثانيا قبول كنند كه...
naser
|
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۴
0
0
به قول ايشان ما نيازمند تربيت سياسي هستيم اما جرا دولت اين كاررا شروع نمي كند دنبال توليد...
ناشناس
|
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۴
0
0
اگه احمدی نژاد تا حالا دوام آورده فقط به خاطر ...
ایمامه لی
|
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۴
0
0
ازابتداء انقلاب یک اشتباه رخ داد و شاید درآن هنگام ازسرناچاری بود ولی متاسفانه نه تنها تا امروز ادامه یافت بلکه چنان نهادینه شد که امروز کسی را یارای مخالفت واصلاح نیست وآن اشتباه اجازه ورود به غیر اهل بود به مناصب وجایگاههای قدرت و اجراء بواسطه آنکه برادر فلانی است یا برایمان فلان کاررا کرده . معیارهای موجود کاملا اشتباهند و نتیجه آنهاراهم دیده ایم ولی کی میتواند اصلاح کند؟!!!
ایرانی
|
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۴
0
0
به نظر من انتقاد این آقا دو دلیل دارد : 1- رقیب جدی برای خود دیده اند (آقای مشایی) و 2 - سناریوی جدید برای ...ذهن مردم به خاطر رای آوردن برای دور بعدی از میان گروه فعلی
وارسته
|
|
۰۳:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۵
0
0

آقاي کلهر مي گويد: «البته در دوره های کرباسچی کارهای اشتباه زیادی هم صورت گرفت مسبب اصلی شکست طرح های سازندگی آقای هاشمی، کرباسچی بود!
اگر طرح هاي هاشمي شکست خورد، چرا رهبري در پايان دولت ايشان فرمودند:
«من فراموش نمي كنم، روز‌هاي بعد از جنگ در آن جلسه‌اي كه به دستور امام تشكيل شد، چند نفري براي طرح خطوط اصلي بازسازي كشور نشستيم؛ به نظر خودمان آرزو‌هاي بزرگي را در آن نوشته‌ها آورديم، بحث كرديم و تصور نموديم، كه ان شاءاللَّه در طول چندين سال انجام گيرد. آنچه در اين هشت سال رياست جمهوري شما اتفاق افتاده، از آنچه كه آن روز ما آرزو داشتيم، بيشتر است و حقيقتاً كشور بازسازي شد.» (مرداد 1376 WWW.Khamenei.ir)
به نظر مي رسد انتقاد از هاشمي مُد شده يا...؟!
ناشناس
|
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۶
0
0
جوابيه دكتر علي رضا بهشتي را درج كنيد.
تافردا
|
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۷
0
0
بسمه تعالي
جناب آْقاي كلهرنه تنهاطرح انتقال كارمندان ازتهران ازاول غيركارشناسي بودكه درهمان بدوشروع شكست خوردبلكه طرح مسكن مهرنيزبدليل دولتي كردن ساخت مسكن ازهمان اول شكست خوردچون اگرمسكن مهربتواندهمه ي كارهاري نيمه تمامش راباتمام برساند نهايتاًبعدازدودوره كاردولت فقط نيازيك ونيم سال مملكت به مسكن رابرطرف مي كندچون مملكت درسال به يك ميليون ويك صدوپنجاه هزارواحدمسكوني نيازدارددرضمن اين مخالفت شمانيزبراي انحراف كردن افكارعمومي است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: