نيازمنديها
رزرو کاملا آنلاین بیش از 100 هزار هتل توسط کارت‌های عضو شتاب (تاییدیه آنی) www.BerimSafar.com
کد خبر: ۱۵۴۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۸
تعداد نظرات: ۱۵۵ نظر
یک پیشنهاد ساده؛
گمان می‌رود همه پرسی از جوان‌ها درباره این موضوع نتیجه‌ای متفاوت از آنچه تبلیغ می‌شود داشته باشد. می‌توان پرسشنامه‌ای با تنها یک پرسش میان تمام دانشجویان کشور توزیع کرد و از آن‌ها پرسید آیا حاضرند با کسی که پیش از این یک یا چند بار ازدواج موقت را تجربه کرده است پیمان زناشویی ببندند؟!
موضوع ازدواج موقت همواره در کشور ما یک سوژه داغ برای اظهار نظر مردم و کار‌شناسان اجتماعی و مذهبی بوده است.

به گزارش سرویس اجتماعی "فردا"؛ امکان «عقد موقت» در شرع مبین اسلام زمینه را برای ایجاد ساختارهایی فراهم کرد که ازدواج با مسئولیت اندک را به عنوان یکی از راه حل‌های برون رفت از بحران‌های اخلاقی جامعه مطرح کنند. 

چند همسری شیوه‌ای از زیست اجتماعی است که حتی پیش از اسلام در ایران رایج بوده است اما پس از ظهور اسلام با مطرح شدن «متعه» یا عقد موقت سمت و سوی دیگری یافته است.

صیغه موقت به طور سنتی در ایران به گروه‌های ویژه‌ای از مردم اختصاص داشته است. به طور مثال همیشه زنان بیوه‌ای که تحت فشار مشکلات اقتصادی و اجتماعی بوده‌اند بیشترین زنان علاقمند به ازدواج موقت را تشکیل داده‌اند؛ از طرف دیگر مردانی با تمکن مالی، به قصد دستگیری از این زنان بیوه و یا کام جویی، داوطلب پیوند موقت بوده‌اند. 

به نظر می‌رسد پس از انقلاب اسلامی و با افزایش حساسیت‌های مردم و مسئولان نظام به مسئله ارتباط دختران و پسران، ازدواج موقت تبدیل به یکی از پیش زمینه‌های ازدواج دائم شد، به این صورت که زوج در مدت نامزدی تن به این نوع از ازدواج می‌دادند تا از شکسته شدن حریم‌ها جلوگیری شود. 

غرایز جنسی یکی از اساسی‌ترین و غیر قابل کنترل‌ترین احساسات جامعه جوان ما است. سیاست گزاران فرهنگی به این مهم واقف هستند و به همین دلیل سال‌هاست بر سر چگونگی برخورد با این نیاز چالش‌های اساسی میان آن‌ها وجود دارد. عده‌ای راه جلوگیری از مفاسد اخلاقی در شرایط بد اقتصادی را ازدواج موقت می‌دانند و دیگران معتقدند که اولویت با فراهم کردن زمینه‌های تشکیل خانواده است.

رشد فزاینده وب سایت‌های مروج ازدواج موقت

در این میان شاید افزایش ارتباط مردم با دنیای مجازی موجب ایجاد موجی از وب سایت‌های ازدواج موقت در محیط اینترنت شده است.
البته تأسیس سایت‌هایی با کارکرد ازدواج محدود به کشور ما نیست و در بسیاری از کشور‌ها به دلیل تغییر جنس روابط و اقتضای جامعه، پایگاه‌هایی برای معرفی افراد به یکدیگر راه اندازی شده است. این پدیده بدون شک ناشی از تنهایی انسان‌ها و کاهش توانایی برقراری روابط دوستانه و عاطفی در دنیای بیرون است. 


تشکیل خانواده به تصریح دین مبین اسلام، بهترین راه حل برای پیشگری از مخاطرات است اما ازدواج موقت یعنی کامجویی بدون ایجاد تعهد و تأهل! 

اگر اظهار نظر قطعی در این مورد را به عهده کار‌شناسان مذهبی بگذاریم و تنها نیاز و اضطرار جامعه را در نظر گیریم باز به نظر می‌رسد آنچه امروز به عنوان «پایگاه‌های اینترنتی ازدواج موقت» در جامعه رایج شده است، نیاز به آسیب‌شناسی دقیق و عمیق دارد. زیرا «عدم تعهد» جوان‌ها به رابطه می‌تواند در کوتاه مدت به چالشی بزرگ در سطح روابط عاطفی و حتی حقوقی تبدیل شود.

گروه هدف مروجان ازدواج موفقت چه کسانی هستند؟

امروز دیگر نه موضوع زنان بیوه و مردان متمول مطرح است و نه روابط شرعی در دوره نامزدی. بلکه گروه هدف ازدواج موقت جوانانی هستند که آن قدر بالغ هستند که بدون نظارت والدین و مستقیم با این موضوع رو به رو شوند. از طرفی هم هیجانات آن‌ها ممکن است اجازه تصمیم گیری درست را از ایشان سلب کند. 

برای بررسی جوانب این موضوع پیش از هر چیز لازم است نگاهی به نحوه همسریابی در این سایت‌های دارای مجوز بیاندازیم. اساس کار بر این است که هر داوطلب در یکی از این سایت‌ها ثبت نام کرده و نام و مشخصات خود را برای ورود به پروسه همسر یابی در اختیار صاحبان سایت قرار می‌دهد. در برخی موارد هم سایت به صورت یک شبکه اجتماعی اداره می‌شود. 

یعنی زنان و مردان در آن با یک دیگر آشنا شده و از معیارهای هم مطلع می‌شوند. البته ممکن است اطلاق شبکه اجتماعی و دوست یابی از نظر صاحبان چنین سایت‌هایی توهین آمیز به حساب بیاید، اما کپی برداری یکی از همین سایت‌ها از گرافیک صفحه نخست شبکه اجتماعی «فیس بوک» برای هر بیننده‌ای شک بر انگیز است. 

سپس هر داوطلب با توجه به معیارهای مورد نظر با گزینه‌هایی روبه رو می‌شود. متاسفانه آنچه بعد از این مرحله پیش می‌آید تقریبا بر همه پوشیده است. زیرا در چنین پایگاه‌هایی همواره تأکید می‌شود که مسئولیت انتخاب به عهده خود کاربران است. البته در مواردی دفا‌تر ازدواج خاصی معرفی می‌شود و یا هشدار داده می‌شود که در صورت تخلف از قوانین جمهوری اسلامی، اطلاعات کاربران در اختیار مراجع قضایی قرار خواهد گرفت. 

نکته دیگری که در وب سایت‌های ازدواج موقت به چشم می‌آید تأکید بر فتاوی مذهبی در این مورد است. این صفحه‌ها که عموما بدون در نظر گرفتن تمامی ابعاد نظارت فقهی و همچنین نظرات منفی و بررسی ابعاد مختلف اجتماعی نوشته می‌شوند به هیچ وجه نمی‌توانند پاسخگوی یک مراجعه کننده دقیق و منتقد باشند. احکام مطرح شده در این صفحات عموما ایجابی است.

مروجان ازدواج موقت به چه ابهاماتی پاسخ نمی‌دهند؟

به عنوان مثال مسأله اجازه گرفتن دختر باکره از پدر برای جاری شدن صیغه عقد موقت همواره همراه با تساهل مطرح می‌شود که این نتیجه‌ای جز وسوسه دختران جوان به پنهان کاری از خانواده را در پی نخواهد داشت. این موضوع کوچکی نیست و بی‌توجهی به آن می‌تواند آسیب‌های فراوانی برای جامعه به وجود آورد. موضوع این است که برخی از این سایت‌ها به صورت غیر علنی سعی در ترویج روش صیغه خوانی دو نفره را دارند. آن‌ها به هیچ وجه مسولیتی در مقابل آنچه بعد از قرار آشنایی پیش می‌آید ندارند. بنابراین منصفانه این است که حال دختر تازه جوانی را تصور کنیم که به تنهایی و بدون حضور شاهد تن به جاری شدن صیغه داده است و پس از افشای رازش هیچ راهی برای اثبات پاکیزگی خود ندارد.

پیشنهاد توزیع پرسش نامه‌ای تک سوالی!

از طرف دیگر گمان می‌رود همه پرسی از جوان‌ها درباره این موضوع نتیجه‌ای متفاوت از آنچه تبلیغ می‌شود داشته باشد. می‌توان پرسشنامه‌ای با تنها یک پرسش میان تمام دانشجویان کشور توزیع کرد و از آن‌ها پرسید آیا حاضرند با کسی که پیش از این یک یا چند بار ازدواج موقت را تجربه کرده است پیمان زناشویی ببندند؟! 

بی‌گمان اینجا ایران است و بافت سنتی و مذهبی جامعه این اجازه را به هر جوانی می‌دهد که به دنبال گزینه‌ای برای ازدواج باشد که کمترین تجربه جنسی چه رسمی و چه غیر رسمی را داشته باشد. آیا با این حساب ممکن است کسی مدعی شود رواج ازدواج موقت میان دختران و پسران کم سن و سال و باکره می‌تواند به استحکام خانواده کمک کند؟ 

ازدواج موقت افراد بزرگسال و با تجربه در جامعه ایران همواره کارکرد خاص خود را داشته است. آنچه از دین اسلام بر می‌آید این موضوع کاملا مشروع است اما رویکرد ازدواج موقت متاسفانه در حال چرخش به سمت جوانان در سنین پایین است. حال این سوال مطرح می‌شود که چرا توانایی جوان‌هایی که پر از انرژی و نشاط برای تشکیل خانواده سالم و مستحکم هستند باید به سمت ازدواج وقت منحرف شود. آن هم ازدواجی که به هیچ وجه زیر نظر خانواده نیست و نوعی بی‌قانونی و لجام گسیختگی در آن هر کسی را درباره تبعات آن به وحشت می‌اندازد. 

جوانی که پر از انرژی برای ارضای غریزه خود است برای یافتن پاسخ پرسش‌هایش به محیط مجازی پناه می‌برد. متاسفانه شاهد آن هستیم که این محیط جوانان اخلاقگرا را نیز به سوی تسلیم در برابر غریزه ولو به صورت شرعی و قانونی سوق می‌دهد. فردی که با دلایل نه چندان محکم عرفی و شرعی در مدت کوتاهی توجیه می‌شود که بدون صرف زمان و انرژی زیاد می‌تواند هم دین خود را حفظ کند و هم به کامجویی بپردازد؛ آیا با چنین جوانی نباید کمی هم از تقوا سخن گفت؟ 

ناگفته پیداست که ترویج شیوه همسر یابی اینترنتی آن هم با هدف متعه، به ضرورت شرایط نا‌به سامان اقتصادی به وجود آمده است. آیا زمان آن فرا نرسیده است که به جای پاک کردن صورت مسأله و یا ارائه راه حل‌های انحرافی همه برای حل کردن مشکل پیش قدم شوند؟
نظرات کاربران
غیر قابل انتشار: ۲۵
انتشار یافته: ۱۵۵
من
|
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
6
23
پیشنهادبه جاودرستی داده شده ازدانشجویان نظرخواهی شود ودقیق جمع آوری ونزدشخص امینی نگهداری شود ...
ناشناس
|
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
11
59
برين گم شين ...ه دوباره دارين يه موجي ايجاد مي كنين توي كشور كه فكر مردم و مشغول كنيد و كسي از اختلاس ها و دزدي ها و ... سر در نياره !
....
پاسخ ها
مسعود
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
دمت گرم
زدی تو خال
ناشناس
|
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
5
13
Kasb halal!!!?
مستعار
|
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
3
37
بسمه تعالی
اشتباه ما اینست که می‌خواهیم جمع کثیری را به سمت متعه ببریم یعنی اکثریت یعنی اینکه کسی به فکر ازدواج دائم نیست یعنی اینکه کسی به فکر سامان دادن به زندگی دائم نیست یعنی اینکه همه به غریزه جنسی ازدواج‌ها را تنزل داده‌اند یعنی اینکه غرایز جنسی را صرفاً وارد یک حیطه ... شرعی کنیم. به فکر جوانه‌ها باشید که متأسفانه کسی به فکر جوان نیست.
ایرانی
|
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
13
7
باید بپذیریم که هم اکنون هم دوستی های پنهانی دختر و پسرها فراگیر شده
پس فرهنگ سازی برای جا افتادن صیغه ای که چندان هم با دوستی به شیوه باختری ها دگرشی نداره چیزی رو دگرگون نمیکنه
از سوی دیگه پیوندهای اینچنینی در سر تاسر جهان نموداره و آسیب آنچنانیی هم در پی نداشته(به ویژه در کشورهای پیش رفته)
از اونجا که امید چندانی به از میون ورداشته شدن زودهنگام دشواری های فراگیری_بیکاری,سربازی,خانه.._ که بر سر راه سرگیری پیوند زناشویی جوانان هستن, نمیره میشه به صیغه به مانند یک راه کار سودمند نگاه کرد
ایرانی
|
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
14
8
از دید شما صیغه ای که خانواده ها هم از اون آگاهی دارن بهتر از دوستی های پنهانی و پر استرس نیست؟
-----------------------
از سوی دیگه در سر تاسر جهان دختر و پسری که بالای هجده سال هستن این آزادی رو دارن که همسرشون رو خودشون گزینش کنن و نیازی به روادید پدر یا مادرشون ندارن
آیا چنین چیزی برای جوانان ایرانی روا نیست؟
(بد نیست یاد آوری کنم که به باور برخی ازمراجع روادید پدر دختر دوشیزه بالای هجده سال بایسته نیست)
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
شیوه غربی شباهت با متعه دارد ولی اگر در ازدواج موقت رضایت خدا اصل باشد مهم است . ثواب را هم در نظر بگیرید نه فقط نفع جنسی . شیوه غربی بیشتر به جسم اهمیت میدهد و ضرر بیشتری دارد و باید به ازدواج موقت به عنوان یک ازدواج کامل نگاه کرد چون کاملا مشابه است .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
اگر قضیه مثل همون رابطه دوست پسری و دوست دختری باشه و مردان متاهل وارد قضیه نشن و جامعه این قضیه رو برای دختران هم بپذیره من اصلا مخالفتی ندارم.مشکل از جایی شروع میشه که صیغه می شود وسیله ای برای هوس بازی مردان متاهل و تنوع طلبی مردان مجرد و اکثر زنان را هم از قضیه حذف می کنند و وضعیت زنان باقیمانده هم بیشتر شبیه تن فروشی است تا رابطه سالم و انسانی.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
نخیر دختران اصلا مناسب بحث صیغه نیستن من اصلا تایید نمی کنم
صیغه مخصوص زنان مطلقه و بیوه است لطفا بحث رو منحرف نکنین
ناشناس
|
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
1
25
لطفا شما امکانات زندگی / یعنی اشتغال با حقوقی که بتوانند مسکن ودر حد رفع نیاز تغذیه وسایر نیازها برطرف کند فراهم بیاورید /بقیه را خود جوانان پیش میبرند.
مردم را از دست ربا خواران نجات دهید .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
توجه : جوانی که 15 ساله است و شهوت دارند نمی تواند خانه و شغل داشته باشد و از طرفی سرکوب کردن که فایده ندارد مشگل احتلام شدن نباید باعث بشه که به شهوت با خودش ترغیب بشه در چنین مواقعی پدر و مادر فکری بکنند تنظیم خانواده را به فرزند بالغ بیاموزند و اورا با دختر هم سنش به ازدواج موقت در بیاورند تا هم از تنهایی در بیاید و هم در درس به هم کمک کنند و از خواهر هم که به هم نزدیکتر هستند .ریشه گناه اینگونه کنده میشود و شیطان فراری میشود .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
توجه: آنوقت این پانزده ساله قرار است چطوری خرج زن بیوه صیغه شده اش را بدهد؟!!به هر حال تا انجایی که من متوجه شدم صیغه از یک طرف برای رفع نیازهای جنسی پسران جوان و از طرف دیگر برای رفع نیازهای مالی زنهای مطلقه است.(راستی تن فروشی به چی می گفتند؟)
احمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
جواب ناشناس دومی
واقعا منطقی آبکی تر ازاین ندیدم
حتی تو کشورای جهان اولی هم برای بچه های زیر 18 سال فیلتر هایی در زمینه مسائل جنسی قرار میدن
حرف مزه مزه کن بعد بزن
ناشناس
|
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
7
21
كساني كه ازدواج موقت دختران را توصيه ميكنند ابتدا خود به اين سوال جواب بدهند كه ايا حاضرند از دختران خود شروع كنند تا الگو براي ديگران شود.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
این سئوال احساسی پاسخ روشنی دارد و آن این است که:
اگر مساملن بودیم و امر دایر شد بین به حرام مبتلا شدن دخترمان و یا ازدواج موقت، حتما باید ازدواج موقت را انتخاب کرد، مگر اینکه مسلمان نباشیم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
اگر دو خانواده هستند دارای 2 همسان برای ازدواج موقت هستند خوب بشرط ایمان و خواست پدر دختر دراولویت قرار دارد وبعد خواست دختر و اگر موافقت این دو متعه انجام بشه چرا بد باشه مهم اینکه چطور فرهنگ داشته باشیم و به خانه هم بیاییم . در دینداری هم شناخت بیشتری پیدا می کنیم . امام علی (ع) اگر عمر متعه را منع نمی کرد جز افراد شقی زنا نمی کرد .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
ازدواج موقت برای پسرا و مرداست و زنهای مطلقه یا بیوه. این همه زن مطلقه یا دختر سن بالا که از سن ازدواجشون گذشته. و سرای جوون که نیاهازجنسی شدیدی دارند یا مردان متاهلی که به بیشتر از یک زن نیاز دارند.دختران جوان شامل این قضیه نیستند و مناسب انهاست که شوهر دائمی بکنند
علي
|
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
5
3
موضوعي كه ابتدا همه به آن اشاره ميكنند ولي بعد فراموش ميشود ، نيازهاي جنسي نه تنها جوانان بلكه ساير افراد جامعه است. اگرصيغه رواج پيدا كرد ، ساير روابط پنهاني محدود و يا شايدحذف شود ، در غير اينصورتاينكار ادامه ميابد. بهتر است از دانشجويان سوال شود . آيا دوست دارند باكسي كه چندبار ازدواج موقت داشته ازدواج كنند يا با كسي كه چند بار روابط پنهاني با افرادمختلف داشته است؟ وقتي روابط پنهاني افزايش يافت و افراد به آن عادت كردند، اين عادت در ساير موارد نيز ممكن است بروز كند. به هر حال ما سه گزينه بيشتر نداريم:
1- مثل غرب آزادي جنسي داده شود
2- ازدواج موقت آزاد ورواج يابد و خانواده ها با آن موافقت كنند.
3- روابط پنهاني را با مشكلات فراوانش بپذيريم
بايد قبول كرددرخواست تحمل موضوع و پناه بدن به مذهب اصلا راه حل منطقي نيست. چون خود مذهب عدم ازدواج تا سنسن بالا را قبول ندارد و ميگويد بايد جوانان سريعا" ازدواج كنند(چه دائم ، چه موقت) . بعد ما ميگوئيم جوانان با توسل به مذهب و آموزه هاي ديني كاري كنند كه خود دين با آن مخالف است. عجيب نيست؟
پاسخ ها
احمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
گزینه چهارمی هم هست دوست من
شرایط برای ازدواج دائم ایجاد بشه
من
|
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
12
12
مطمئناً اگرنظرخواهی شودهمین جوان ها به ازدواج موقت "نه" می گویندبرای همین من درنظراول نوشتم پاسخ هادقیق جمع آوری شود ونزدفردامینی نگهداری شودوبعدنتیجه اعلام گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
مشکل شما این است که تفاوت کارکرد ازدواج موقت و دائم را نمیدانید.
اولویت ازدواج دائم است و اگر امکان آن وجود نداشت به امر خدا باید ازدواج موقت نمود.
در نتیجه موضوع امر و حکم الهی است و نه دلخواه خود انسان
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
من به ازدواج موقت آری میگم . چون باعث میشه در جامعه سر بلند و باعفت سرحال حاضر بشم . پاکدامنی بورزم . و به افرادی مثل خودم شاداب و سرحال و باشخصیت روبرو بشم نه افردی پنهانکار فریفته بیشخصیت ... ضعیف مجرد نا کامل .
mohamad
|
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
2
9
باید روش آشنایی به طریق مناسب مهیا شود بخصوص اگر این مراکز هویت وسوابق افرادرابررسی کنند از بسیاری مشکلات بعدی جلوگیری می شود
مهدی
|
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
3
10
ازدواج موقت یه راهکار اضطراری است نه اصلی
ولی این دلیل نمیشه که این راهکار حذف بشه
الان افراط و تفریط زیاد شده
ازدواج موقت برای مواقع اضطراری رو هم ممنوع کردن و الان رابطه آزاد آزادانه تر از ازدواج موقت
انجام می گیره
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
آخه در اون رابطه آزادانه تر از ازدواج موقت دختران ازدواج نکرده ، هم حضور دارند! در حالیکه در ازدواج موقت بنا بر تشخیص آقایان، دختران باکره حق حضور ندارند و خیلی از زنان بیوه و مطلقه هم که سر دست خودشان باد نکرده اند و آنقدر بی پول و بیچاره نشده اند که به عقد موقت یک عدد بچه ریقوی بیست ساله در بیایند و بشوند اسباب بازی این شازده...افتاد؟!
سلام
|
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
3
13
سلام دلقکها
رجوع کنید به روزی که در سال گذشته در مجلس در این مورد جلسه بود ببنید چه فیلمی بود آخرش لاریجانی نزدیک ظهر گفت بی خیال باباااااااااااااااااااااااااااا .
دانجشو کدام است ، جوان کدام است قشر پول دار می خواهد کثافت کاری خودشان را قانونی کند و راحت .
اول انقلاب مگر کسی ماشین 100 میلیونی سوار میشد نداشتیم مگر مال دولت باشد ولی حالا چی ؟!!!!! 100 میلیون چی 1 میلیاردی هم داریم .
با قانونی شدن این کار اون آقایون میخواهند هر کدام برای خودشان حرم سرا درست کنند بعدش هم بگویند برای رضای خدا .
ولی من موافقم به شرطی که تمام قوانین اسلام برابر ایدولوژی مکتب اسلام در جامعه قانونی شود . یعنی اینکه وقتی دزد را گرفتند همان کار را بکنند که اسلام گفته .
و ....
سعید
|
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
9
9
هیچ لذتی در دنیا معادل عمل خوب و خوش و قشنگ و لذیذ صیغه و ازدواج موقت نیست
اری هم به ازدواج موقت و هم به ازدواج دائم
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
هم دایم هم موقت هم هر دوش :)
ناشناس
|
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
5
10
آقای سر دبیر خوشت نمیاد نه ، شاید خودت هم طرفدار ازدواج موقتی، ولی خودت فکر کن، چه فرقی با این داره که توی خیابون دست یکی رو بگیری بری ......
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
فرق زیادی داره متعه با خیابون دست یکی رو بگیری بری
اولی دراه رضای خدا گام برمیدارد و دومی رضای خود
باید در ازدواج موقت دنبال ثواب بود نه فقط نیاز جنسی
در ضمن ازدواج موقت در حد ازدواج کامل است .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
فرش اینه که اولا مخصوص مردان است و دوما چند کلمه عربی قبلش می خوانند...
ایمان
|
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
11
4
ازدواج موقت قطعا کار صحیحی است ولی باید شرایط شرعی و عقلی آن حتما لحاظ شود
درضمن عرف ما دید خوبی به این مسئله ندارد که این فکر غلطی است و قابل استناد به آن هم نیست
پسرترسان از ازدواج
|
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
5
13
آي مردم دولت پدرو مادرها مسئولين دخترها و پسرها كاري كنين كه مشكلات و موانع پيش روي ازدواج دائم از راه برداشته شود و در جامعه ايرانيمان شاهد ازدواجهاي آسان و دائمي براي جوانان باشيم ما ازدواج موقت نميخواهيييييييييييم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
هرکه با ازدواج موقت مخالف است ایمانش و دانش او از دین محمد (ص) سطحی است . باید برود سنی شود نه شیعه .
ناشناس
| NETHERLANDS |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
من شیعه هستم بفرمایید کدام یک از امامان شیعه ازدواح موقت کرده؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
علي بن يقطين مي گويد: از امام كاظم(ع) از متعه سؤال كردم، حضرت فرمود:تو را با اين كارها چه كار، خدا تو را از آن بي نياز كرده است.عرض كردم: مي خواهم بدانم كه آيا حلال است يا نه؟! بله در كتاب علي(ع) اين عمل حلال است.
-علت اين كه امام او را از اين كار بازداشتند موقعيت خطير او بود؛زيرا او وزير هارون الرشيد بود و هارون او را از خود مي دانست و او براي خدمت به خلق خدا به دربار هارون رفته و سخت تقيه مي كرد و شيعه بودن خود را مخفي مي داشت).

لزوم ازدواج موقت بر متاهلان

اسماعيل هاشمي گفت: امام صادق(ع) به من فرمودند: آيا از وقتي كه از كنار همسر خود بيرون آمده اي متعه كرده اي؟ عرض كردم: در كنار من همراهان و دوستان چندي هستند و من سرگرم با آنها هستم، فرصت و نيازي به آن در خود احساس نكرده ام، حضرت فرمودند: اگر چه بي نياز هستي؛ امّا من دوست دارم كه سنت پيامبر اكرم(ص) را زنده بداريد.
علی
| UNITED STATES |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
در پاسخ به نظر ناشناس دوم که در تاریخ ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳ نظرش درج شده:

1. طبق احادیث ما (در کتاب وسائل الشیعه و ...) حداقل چیزی که میدانیم این است که پیامبر، امام علی و امام صادق علیهم السلام ازدواج موقت کرده‌اند.

2. اینکه آنها عمل کرده‌اند یا نکرده‌اند، یا اینکه به ما خبرش رسیده که آنها ازدواج موقت کرده‌اند یا خبرش نرسیده، هیچکدام تاثیری در حکم الهی متعه ندارد.
ما از طریق بیش از 200 حدیث در مورد متعه (که تعداد زیادی هم صحیح السند هستند) مطمئن هستیم که ازدواج موقت مورد رضایت خدا بوده و اگر مردی حداقل یکبار آن را در عمرش انجام ندهد، ایمانش ناقص است.

جهت اطلاعات بیشتر و مطالب و مقالات زیادی که در خصوص ازدواج موقت نوشته‌ام و در آن پاسخ بسیاری از شبهات متداول اینچنینی را داده‌م، به سایت بنده مراجعه بفرمایید:
manmote.com
ناشناس
|
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
3
7
ظاهرا" عدم رفع مشكلات جوانان در داشتن كار و تامين يك زندگي مناسب است كه فكر ازدواج موقت را بعنوان راه حل به ذهن مسئولين مي اندازد آخه اين كه نشد چاره در ضمن در كشوري كه داعيه عدالت گستري دارد بايد شرمنده بود كه يك زن بخاطر فقر به تن فروشي حال به صورت شرعي ويا غير شرعي رو آورد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
ازدواج موقت ربطی به پولدار بودن یا فقیر بودن ندارد ربطش به عمق ایمان شخص است .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
واقعا فرق ........
محمد
|
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
2
8
مشکل بزرگ ما در ایران جراحی با قیچی پیرایشگری است . مجریان شرع وقانون به تبیین این دو بخوبی نپرداخته واساسا شفافیتی دراین وادی وجود ندارد.خلط بین حالتهای عادی و برافروخته برای رسیدن به منویات جلوداری ندارد .درنتیجه از پیاله ای که برای جلوگیری از هلاک پر شده همه. روباه صفت می خواهند از ان بنوشند .اگر از تک تک افراد جامعه بپرسند ایا حاضری خواهر باکره ات .دختر باکره ات صیغه شود باتغیر شدید نه می گوید ولی واگر سوال را عوض کنید وبپرسید صیغه باکره مخواهید اب از لب ولوچه همه سرازیر می شود .بودجه هلال احمر مال طر حهای عمرانی است ؟... چرا محدوده مصرف این دو تعیین می شود سازمان عریض و طویلی بنام بازرسی .... ولی روی این مسئله کار نمی شود .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
در ازدواج موقت می توان شرط کرد که عمل زناشویی انجام نشود زیرا هدف تولید مثل نیست رفع نیاز است .
1پسر گل
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
محمد بن مسلم مي گويد: امام صادق(ع) فرمودند: عيب ندارد اگر دختر باكره را بدون اجازه ولي ( پدر ) صيغه كني به شرطي كه خود او راضي باشد.امام صادق(ع) در جواب جميل بن دراج كه سؤال كرده بود:آيا مي شود دختر باكره را صيغه كرد؟حضرت فرمودند:اشكالي ندارد ولي مواظب باشي بر او دخول نكني زيرا عيب بر او و قوم او مي باشد.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
ببخشید آقای محترم چرا اینقدر نگاهتان به زنان ابزاری و کالایی ست؟ یعنی چی خودت می گذاری خواهرت؟ شما مگر مدیر نیاز و احساسات خواهرتان هستید؟!
اگر صیغه برای رفع نیازهای عاطفی و جنسی است مگر زنان و از جمله خواهران باکره! انسان نیستند؟ اگر قرار است نیازهای انسانی برطرف شود که دخترباکره هم نیاز دارد وباید برطرف شود.مگر شما در جامعه دختران را با دوست پسرهای رنگارنگشان مشاهده نکرده اید؟!
اینجا طوری آقایان داد سخن داده اند که انگار فقط مردان غریزه دارند و نیاز!پس اگر قرار است صیغه رواج پیدا کند دختران و پسران هر دو را باید شامل شود.و اگر برای دختران بد است برای مردان هم بد است.والسلام
ناشناس
|
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
13
4
متعه شرعا جايز و براي جوان امروز از ملزومات و مسلمات زندگي است
پاسخ ها
احمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
نمردیم معنی ملزومات زندگی رو هم فهمیدیم
حميد .چ
|
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
11
5
همان گونه كه در اسلام نماز .حج .روزه تشريع شده ازدواج .صيغه تشريع شده برخورد احساسي راه كارنيست در جامعه ي اسلامي براي اينكه به كمال برسد نيازمند اجراي همه ي احكام است .اين متوليان دين است كه بستر مناسب را آماده كنند. صيغع مي تواند يك انتخاب باشد. اجباري نيست
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
منظورتان از صیغه همان متعه و ازدواج موقت است ؟
ناشناس
|
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
2
12
در جهانی که همه به فکر این هستند که شرایط زندگی در کرات دیگر رو فراهم کنند که اگر روزی کره زمین قابل سکونت نبود برن و انجا زندگی کنند دولت ما کلی وقت و هزینه صرف می کنه که از دواج موقت رو چی کار کنه صیغه یه ساعته رو چه طوری عرفی کنه
رضا
|
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
11
2
اولا که دختر مجرد رو بنا به فتوای تمام مراجع بدون اذن پدر یا جد پدری نمیشه صیغه کرد،پس این صیغه صرفا برای زنان بیوه هست
دوم اینکه سنین 15-25اوج بلوغ جنسیه مرده و این متعه زنان بیوه بهترین ،سالمترین،حلالترین وخداپسندترین عمل جهت فروکش این غریضه وهمچنین وسیله امرار معاش زنان بیوه است.پس این قضیه رو حاشیه بیخود بهش ندین وبزرگش هم نکنین.با حذف صورت مسئله مشکل حل نمیشه
حلال خدارو نمیشه حرام کرد قدری تامل بفرمایید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
پس تصویب شد..نیازهای دختران سرکوب و نیازهای پسران تایید و با تنوع طلبی جنسی از صیغه یک ساعته تا نود ونه ساله پاسخ داده می شود.بزن اون دست قشنگه رو
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
اون امرار معاش زنان بیوه هم خیلی جذاب بود.ما قبلا فکر می کردیم این کار اسمش.... نگو امرار معاشه...فقط باید رعایت بشه زن بیوه باشه و چند کلام عربی هم قبلش خونده بشه...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
صیغه تنوع طلبی نیست مدیریت نیازهای جنسیه
دخترا هم نیازهایشان با پسرا فرق داره.مثلا این تجاوزها توسط پسران انجام میشه یعین زنگ خطر که نیازهای جوانها باید پاسخ داده شه
ولی دخترا بیشتر به یک تکیه گاه دائمی احتیاج دارند که مواظبشون باشه و مثل پسرا داغ نیستند.هرکس باید بر اساس نیازهاش و طبیعتش زندگی کنه نه بر اساس فمینیسم بازی
tocif
|
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
15
3
با سلام اگر شیعه هستیم و دستورات دین را بر اساس حکمت و مصلحت امت اسلامی می دانیم و نه بر اساس هواهای نفسانی توجه شما را به این فرمایش حضرت علی (ع) درباره متعه که در نهج البلاغه آمده جلب می کنم حضرت فرمود: اگر نبود بدعت عمر در دین (اعلام حرام بودن متعه) یک نفر از مسلمانان زنا نمی کرد مگر اینکه فاسق باشد یا فاجر
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
خیلی ممنون از نقل قول شما .
ناشناس
|
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
11
1
اولا که کاملا مشخص است که این متن با سوء استفاده از احساسات و بعضا عرفهای غلط جامعه سعی در احساسی کردن موضوع و پرهیز از عقلگرایی داشته
دوما فارغ از تناقضات فراوان در استدلالهای مطرح شده، شما به عنوان مخالف این حکم الهی بفرمایید راهکار شما برای خیل زنان مطلقه، بیوه و بی سرپرست و جوانانی که امکان ازدواج دائم ندارند چیست؟؟؟
آیا سفارششان کنیم که تقوای الهی پیشه کنند؟؟؟!!!!
امثال شما که با چنین مطالبی سعی در خاموش کردن احکام الهی دارید یا نمیفهمید که چه میگویید و یا با نیت ضربه زدن هرچه بیشتر به سلامت اخلاق جامعه قلم میزنید. و از خدا بترسید اگر ایمان دارید.
تنها راهکار کنترل بحران جنسی جامعه ما ترویج فرهنگ صحیح ازدواج موقت است
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
این جوانانی که پول تو جیبی شان را هم از پدرشان می گیرند قراره بیایند خرج زندگی زنان بیوه را بدهند؟!!!!! عجب بابا...
بعد خیل دختران جوان نیاز جنسی ندارند پسرم؟! طبق معمول زنها شدند ابزاری برای فروکش کردن نیازهای مردان...تهوع آوره واقعا
زنان بیوه خودشان خبر دارند این نگاه ابزاری و کالایی رو به خودشون؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
کاملا درسته
اگر مخالفان این حکم الهی خود در وضعیت استیصال قرار بگیرند، چیز دیگری خواهند گفت. بروید از زنان مطلقه و ... سئوال کنید تا نظرشان را درباره ازدواج موقت بگویند...
1پسر گل
|
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
11
1
از مطالب سود مندتان در سایت فردا نیوز متشکرم . من سر بلندی و عفت ورزی را برای همه جوانان و بزرگان جامعه می خوام . و ازدواج موقت برای جوانان نجات از بحران شهوت است و برای متاهل ها هم اجرای دین ناب محمد (ص) است . امیدوارم دین ناب محمد در جامعه با عدالت اجرا شود و محکم در مقابل حجوم فرهنگی غرب بایستیم . این بحث بسیار عالیست . نیاز به تفکر بیشتر دارد . نجات یک جوان از دام شهوت و احتلام ثواب زیادی دارد و برای عفت جامعه بسیار مفید است . متشکرم .
ناشناس
|
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
4
16
ازدواج موقت =====فساد شدید در جامعه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
ازدواج موقت همان ازدواج کامل . اگر فساد را مساوی ازدواج میدانید ایمان شما کامل اشکال دارد .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
پس اتفاقی که در غرب افتاده و هر کس یک مدتی با یک نفر است و بعد که حوصله اش سر رفت می رود سراغ یکی دیگر کجایش بد است و این همه مدت می گفتند در غرب بی بند و باری است و خانواده از بین رفته....ترویج صیغه یعنی از بین رفتن خانواده
محمد
|
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
2
3
اقا رضا سلام . نمی دانم مخاطب شما منم یا مقاله /اشاره مقاله به شیوع این حلال الهی دردانشگاههای کشور است/ احتمالا منم /بنده با حسن نیت سئوال قبلی را درمحدوده شرع از شما می پرسم /بدون تامین رسمی حاضرید یا فقط برای دیگران است.
پاسخ ها
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
سلام من حقیقتاکامنت اول شما رو ندیده بودم.همان طور که عرض کردم صیغه برای زنان بیوه غیر باکره است مطمئنا هیچ پدری دختر مجردش رو صیغه نمیکنه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
اینجا صحبت از آیه متعه و ازدواج موقت است . نه صیغه . آیه متعه در سوره نسا در مورد جوانان بی زن است که خداوند امر کند آنها را همسر بدید و آنهایی که متعه می کنید مهرشان را بپردازید . پیامبر اسلام می فرمایند این مهریه می تواند به شرط یک مشت گندم و یا خرما باشد .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
جناب رضا یعنی دختران باکره نیاز جنسی شان را باید سرکوب کنند و پسران مجرد باید هر ...دلشان خواست بکنند؟! واقعا فکر کردی در جامعه ای که پسران رسما صیغه می کنند دختران به رهبانیت رو می آورند؟ اگر صیغه خوبه برای دختر و پسر خوبه....اگر هم بده برای هر دو...نه اینکه انتظار داشته باشیم یک جنسیت هر کاری خواست بکند و جنسیت دیگر تمایلات خودش را سرکوب کند...در دنیای امروز این جور تبعیضها بی معنی و احمقانه ست جناب!
همان ناشناس
|
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
5
7
آقايان و خانم‌هاي محترم شيعه. تمام فكر و ذكر شما شده ازدواج موقت و لذات جنسي و رد و قبول اين مسئله. باور كنيد در دنيا ارزش‌هاي ديگري هم وجود دارد. من افتخار مي‌كنم سني هستم. افتخار مي‌كنم هرگز اين هجويات در مذهب من وجود ندارد و هرگز حرمت و شكوه ازدواج با اين هوسراني‌ها آلوده نشده. ازدواج موقت همان فحشاي قانوني است. همه دنيا يك طرف ميرود شما طرف ديگر. با تخيلات خودتان خوش باشيد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
تو که آیه قرآن در مورد متعه را به خاطر اینکه عمر سنی آن متعه را تحریف کرده انکار میکنی همان سنی بمان و نظر نده .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
آره شما سنیها را دیدیم در عربستان ازدواج روزگاهی و شب گاهی هم اختراع کردید. اگر به صیغه خوب نگاه بشه و درست اجرا بشه می بینید که چه راه درستیه برای مدیریت نیازهای جنسی جوانان
م
|
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
6
3
مشکل این مقاله ودوستان اینه فکر می کنند ازدواج موقت مال دخترهاست اسلام اصل ازدواج موقت را برای زنان مطلقه وبیوه قرار داده واز متعه دختران نهی کرده است
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
چه جالب...پس برآورده شدن نیازهای جنسی فقط برای مردان است و زنان اگرنتوانستند ازدواج کنند بروند صماغ بمکند...یا تا چهل سالگی صبر کنند اگر امکان ازدواج نداشتند بروند صیغه یک مرد متاهل شکم گنمده شوند...از نگاه عالیجنابان زنان نیاز جنسی ندارند بلکه یک جور ابزار جنسی هستند...تهوع آورید.من که هرگز با مردی که سابقه صیغه و شهوترانی دارد ازدواج دایم نمی کنم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
شما ازدواج نکن و ترشیده بمان...با این لجبازیها چیزی عایدتان نمی شود. خود زنهای ازواج نکرده دوست دارند صیغه یا زن دوم بشوند
سعید
| UNITED STATES |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
اه اه اینقدر از این فیمینیست بازیا بدم میاد...تو این کامنتدونی چرا این همه فیمینیست نظر گذاشته؟ واقعا یه فکری به حال این زنهای مریض(فیمینیستها)باید کرد کلینیکی آسایشگاهی چیزی.اینا بقیه رو هم مریض می کنن
محمد
|
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
1
11
چرا قصاب قصی القلب می شود. من از همه شما برای نشستن پای این سفره اتشی ترم .منتها ابتدا یک سوزن به خودم زده ام.سئوال اینجاست .ایا نیاز جنسی این خانم با یکبار ودوبار بودن در کنار شما برطرف میشود یا..... بحث این نیست که از حکم اللهی جلو بیفتیم بلکه اینست که از ان سو استفاده نکنیم و ابتدا از لحاظ حقوقی و اجتماعی تمهیدات لازم را برای محافظت از حریم کسانی که از دامن انها قرار است مرد به معراج برود ببینیم بعد.... همین شرع به شما امر مکند که قبل از کشتن گوسفند اب بخوردش بدهید .ما متاسفانه عادت به بزن دررو کردیم . بعدازمن هرچه بادا باد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
اینها نگاهشان کاملا ابزاری است به زنان.اول می گویند دخترها نباید صیغه کنند(یعنی لابد دختران نیاز جنسی و عاطفی ندارند!!!)بعد نگران زنان بیوه و مطلقه می شوند که چطوری قرار است نیازهای جنسیشان را برطرف کنند!!!
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
سعید
| UNITED STATES |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
اگر زنها برای آرامش بخشی به مردان خلق نشدند پس برای چی خلق شدند؟!بالاخره باید یه فایده ای داشته باشین!
محمد
|
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
3
8
اقای متدینی که بیش از همه می فهمی و حتی نامی هم برای خودت نمی گذاری /ازشما می پرسم ایا صیغه زن مسلمه با مرد غیر مسلمان صحیح است .تضمینی وجود دارد که..... توریست ها بیشتر پول میدهند. ایا خودشما ی مستشرع دو اتشه تضمین می کنی که خدا نترسی فیلم نگیرد .حیثیتها و ابروها نرود.وقتی امری را قرار است ترویج بکنیم باید سودش بیش از زیانش باشد.
ناشناس
|
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
12
2
چون پسرا كنترل فشار براشون سختر از دختراست صيغه پسرا با زنهاي بيوه اشكالي نداره وتوي عرف ما ايرانيها هم پسري كه ميخواد ازدواج دائم داشته باشه اگه قبلا" تجربه داشته باشه زياد مهم نيست ولي چون دخترا تحملشون زيادتره بهتره تا تصميمشون براي ازدواج دائمي ازدواج موقت نداشته باشند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
کدوم تحقیق علمی ثابت کرده که تحمل دخترها بیشتره؟!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
اگر شما می خواهی دختری که باهاش ازدواج دایمی می کنی قبلا با کسی نبوده باشد این موضوع دو طرف است...اگه رفتی خواستگاری و به دختر گفتی قبلا سابقه صیغه داشتی فکر می کنی باهات چطوری رفتار می کنه؟؟؟
سعید
| UNITED STATES |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
یکی از معضلات بزرگ جامعه امروزما افکار دخترانی مثل شماست که با رفتن به دانشگاه یا داشتن شغلی فکر کردن خبریه و می تونن با مردها در همه چی رقابت کنن. بیخود نیست مسولان به فکر افتادند تعداد شما رو در دانشگاه کم کنند یا امکان ازدواج دختران در دوران دبیرستان رو فراهم کنند. زنها هر چی بیشتر درس بخونند از هدفشون در خلقت که ایجاد آرامش برای خانواده است پرت می افتن و کم کم تبدیل میشن به یه مرد کوچولو! که همه حقوق مردها رو با جاش می خواد!شما خانمها پایین برید بالا برید باید حقوق حقه مردها رو که یکیش داشتن شرکای متعدد جنسیه قبول کنید این از طبیعت بشری میاد و تا بوده همین بوده
nokhodsaz
|
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
11
2
به نام او
در كتاب تفسير طبري (از كتب اهل سنت) آمده است :
از حكم درباره آيه متعه سوال كردند كه آيا منسوخ است جواب داد : خير و بهد گفت:
علي (ع) فرمود:
اگر عمر از متعه نهي نمي كرد هيچ انساني مگر شقي زنا نمي كرد.

نكته اي قابل تأمل براي تمامي انتقادات!
همان ناشناس
|
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
7
7
خاك برسر متحجر و عقب‌مانده‌اتان كنند كه فكر سخيفتان اجازه بازگو كردن نظر هر كه جز خودتان را نمي‌دهد. در همين افكار حيواني و عقب‌مانده‌اتان خوش باشيد.
پاسخ ها
سعید
| UNITED STATES |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
این افکار خیلی هم مترقی تر از افکار و اوضاع کعبه امال تو-غربه-تو اونجا مردا هر شب با یکی هستند و زنشان با یکی.اینجا این قضیه محدود شده تا عفت و پاکدامنی زنان حفظ بشه و مردا هم باید مسولیت بچه های احتمالی رو قبول کنند و در هنگام صیغه چه یه ساعت چه چند سال با زن همانطوری رفتار کنن که با زن دایمی شون.اتفاقا غربیها برای کم کردن فساد درجوامعشون و در عین حال ارضای غریزه باید از ما یاد بگیرن
1پسر گل
|
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
8
3
من کمی در مورد احادیث درمورد متعه وازدواج موقت تحقیق کردم و ازدوستان عزیز می خوام که خوب مطالعه کنند . امیدوارم مفید واقع شود . بحث بسیار عالی ست میتونه برای جهانیان هم موثر واقع شود .

پیامبر اکرم (ص) : اسلام داشتن همسر را بعد از دین ، بالاترین نعمت و سودمندی برای مومن می داند .

پيامبر اكرم (ص) فرمودند: هر كس يك بار در زندگي خود متعه كند، درجه اش به مانند درجة امام حسن مجتبي عليه السلام خواهد بود و هر كس دوبار متعه كند، درجه اش به مانند امام حسين سيد الشهداء‌عليه السلام خواهد بود و هر كس سه بار اين كار را انجام دهد، به درجة امام علي مرتضي عليه السلام نائل مي آيد و هر كس چهار بار متعه بگيرد، درجه اش همانند من خواهد بود

هشام بن سالم از امام جعفر صادق عليه السلام نقل مي كند كه آن حضرت فرمودند: مستحب است كه مرد متعه كند و براي مردان شما دوست ندارم كه از دنيا بروند بدون اينكه حتي يك بار متعه كرده باشند.
ابو بصير مي‌گويد بر امام جعفر صادق عليه السلام وارد شدم .او به من فرمود:‌اي ابومحمد! آيا از هنگامي كه از نزد خانواده ات خارج شده اي متعه كرده اي گفتم: نه فرمودند: چرا؟ گفتم: به اندازه كافي توانايي مالي ندارم. حضرت دستور دادند يك دينار به من بدهند و فرمودند: تو را قسم مي دهم كه به خانه نروي مگر آن كه اين كار را انجام دهي

امام علی (علیه السلام ) : اگر عمر ازدواج موقت را حرام نکرده بود ، کسی زنا نمی کرد مگر بدبخت ترین انسانها .

پیامبر(ص) فرمودند: «‌انّ حلال محمد (ص) حلال الي يوم القيامه و حرامه حرام، الي يوم القيامه» بدرستي كه حلال محمد(ص) تا روز قيامت حلال است و حرام او نيز تا روز قيامت حرام است.

پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله فرمودند: لعنت خدا وفرشتگان و همه مردم بر استمناگر و لواط كننده گان باد

ابي بصير از امام صادق(ع) نقل مي كند:مهر متعه مي تواند مشتي گندم يا آرد يا خمير يا خرما باشد.

منبع
http://yaalimadade.blogfa.com/post-1.aspx
1پسر گل
|
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
6
3
من متن بالا در مورد پرسش نامه‌ای تک سوالی درباره «ازدواج موقت»
را مطالعه کرد . از توجه شما به ما جوانان و مشکلات ما متشکرم . صد البته ما جوانان خودمان هم باید فکری بکنیم تا زودتر سروسامان بگیریم . پیامبر اکرم در کسی که ازدواج کرد فرمودند : کامل گشت .
ناشناس
|
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
4
2
در کشورهای غربی هر فردی اولین بار درکلیسا عقد می شود اگر مطلقه شود برای دفعات بعد باتست سلامتی (بهداشتی )توسط شهرداری محل ازدواج می کند همان روح اسلامی حاکم است با یک اس ام اس از هم جدا می شوند کار آسان شده ولی ما امروزه در مهریه ها عدد نجومی سکه طلا رامی بینیم که خیلی ها را زندانی نموده بیایید مثل مسکن مهربا ازدواج موقت هزینه ازدواج دائم رابکاهیم
ناشناس
|
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
4
2
در کشورهای غربی هر فردی اولین بار درکلیسا عقد می شود اگر مطلقه شود برای دفعات بعد باتست سلامتی (بهداشتی )توسط شهرداری محل ازدواج می کند همان روح اسلامی حاکم است با یک اس ام اس از هم جدا می شوند کار آسان شده ولی ما امروزه در مهریه ها عدد نجومی سکه طلا رامی بینیم که خیلی ها را زندانی نموده بیایید مثل مسکن مهربا ازدواج موقت هزینه ازدواج دائم رابکاهیم
محمد سعید
|
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
3
10
من به عنوان یه دانشجوی سال دومی می گم: نــــــــــــــــــــــــــــــه...!
1پسر گل
|
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
8
3
ازدواج با زنی که چند موقت داشته هیچ برای من نا خوشایند نیست . بهتره که کسانی که ازدواج موقت می کنند شرط کنند که دخول زناشویی نشود تا برای ازدواج دایم مشگلی پیش نیاد . چرا کسانی که ازدواج موقت می کنند میخوان حتما کار زناشویی بکنند . در ازدواج موقت هدف تولید مثل و بکارت نیست . لذات دیگر هم ثواب دارد همان بوسه هریک از زوج موقت ثواب حج و عمره دارد . بیاید بیشتر بیاندیشیم جهانیان به اندیشه ما نیاز دارند .
پاسخ ها
مسعود
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
عمو جون اسمت رو با این مزخرفاتت بزار 1 پسر خول نه گل!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
اسمم رو با افتخار گل گذاشتم و افتخار میکنم که مروج ازدواج هستم . شیطان تویی شهوت رو غیر ازدواج بهتر و تجاوزکاری را ترجیح میدی .
الهام
|
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
4
9
مرده شور خودشون باازدواج موقتشون ببره مردها کردن انسان فقط عریزه جنسی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
غریزه جنسی خیلی هم مهمه.چرا میخواهید این غریزه انسانساز رو بی اهمیت جلوه بدهید.در کمنات پایینم به یک زن اشاره کردم به شما هم تکرار می کنم خودخواهی زنان امروزی باعث شده نه خانواده ها ارامش داشته باشند نه معضلات و مشکالتی که همیشه با تعددزوجات و صیغه حل میشد حل بشه. دست از این خدخواهیهاتون بردارید.یه لیسانس و فوق گرفتید فکر میکنید کارکردتون تغییر کرده .یه کم از مادرها و مادربزرگهاتون یادبگیرید فداکاری و صبوری و سر به زیری رو .نه همین که یکی یه حرفی زد بپیرن وسط که پس ما چی و حالا که واسه ما نمی جوشه سر سگ توش بجوشه!باید بفهمید ما زنید و فرقی با زنهای گذشته ندارین و پاتون رو در حد طبیعت و خلقیات خودتون دراز کنید.چرا یم خواهیدمرد باشید؟ غیرت ورزی و غرور یک صفت مردانه ست
یک زن
|
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
1
11
من یه سوالی دارم .این ازدواج موقت یا صیغه یا متعه .... چه فرقی داره با اون اتفاقی که در غرب افتاده؟ که اکثرا ازدواج نمی کنند و مدتی با یکی مشغولند و بعد می روند سراغ بعدی؟گویا فرقش اینست که فقط سر دختران باکره بی کلاه می ماند!!! من فکر می کنم ترویج صیغه فرقی با آنچه در غرب رخ داده نداره.یعنی چند کلمه عربی باعث میشه تمایزی ایجاد بشه؟!
البته مثل اینکه فرق اساسیش با مدل غربیش در اینه که در مدل "ایرونی" دختران جوان سر آدم محسوب نشده اند!برعکس غرب که زنها هم می توانند وارد این تنوع طلبی جنسی شوند در ایران دختران برحذر داشته می شوند و فقط پسران می توانند تنوع طلبی جنسی داشته باشند!!!!پس نتیجه می گیریم فسادی که در غرب است فقط به دلیل اینست که زنان هم وارد قضیه شده اند! اگر اکثریت زنان(دختران ازدواج نکرده) به رهبانیت رو بیاورند و فقط مردان باشند که تنوع طلبی می فرمایند فساد هم نیست!!!! پس حله!
فقط من هنوز نفهمیدم تکلیف نهاد مهم و مقدس خانواده این وسط چی می شود؟؟؟؟؟؟ و آیا آن دختران باکره و راهبه!! بعدا حاضر می شوند با پسرانی که چندین و چند صیغه داشته اند ازدواج کنند؟ یا زنان متاهل حاضرند با مردان متعه دارشان! به زندگی ادامه بدهند؟ بالاخره این نهاد خانواده مهم هست یا نیست؟!!! اول تکلیف ما رو معلوم کنید بعد بروید صیغه بازی.
پاسخ ها
یه دانشجوی ارشد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
به عنوان یه دخترمجرد باشماکاملا موافقم،حرف دلمو زدید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
فرقش اینه که اینجا حکم خداست و در غرب حکم شیطان
lمسعود
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
خواهرم سره کاریه همش!!!.......
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
تنوع طلبی؟! شما به رفع نیازهای طبیعی میگی تنوع طلبی؟! تنوع طلبی یعنی کاری که بعضی زنهای هرزه انجام میدهند که با داشتن شوهر سراغ مرد دیگری می رند امثال سکینه ها.وگرنه این حق شرعی قانونی و طبیعی مردان هست که صیغه و حتی زنهای متنوع داشته باشند. خانواده هم سر جاش باقی می مونه.اگه زنهایی مثل شما از زیاده خواهی و خودخواهیشون دست بردارند مردها هم می تونن خانواده شون رو مدیریت کنن هم دست یکی دو تا زن بی سرپرست رو هم بگیرند و پناهشون بدهند هم نیازهای خودشون رو برطرف کنن.همه هم راضی.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
غرب خیلی خوب به متعه عمل میکند و مهریه متعه را میدهند . این شمایید که از ترس مهریه از ازدواج فراری هستید .
ناشناس
|
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
1
8
ما که دنبال ازدواج موقت هستیم لطفا فکری هم به حال ما کنید . اگر دختری حاضر بشه در دبیرستان به عنوان همسر موقت در طول مدت دبیرستان شریک زندگی من شود . آیا پدر و مادری حاضر میشود ما را به عنوان دو محرم به خانه هم راه دهد . بحث فوق الاده عالی است . ممنون .
lpln
|
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
8
2
حالا ازدواج موقت يا هر كوفت ديگه اي رديف كنيد از كف در بياييم
پاسخ ها
مسعود
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
شما با این طرز فکر سعی کن خودکفا باشی همانطور که تا حالا بودی!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
کسی که امر به خودکفایی می کنی تو خودت هم شریک هستی در گناه کبیره .اما کسی که امر به ازدواج موقت میکند ثواب دو نفر که ازدواج موقت میکنند رو برده .
محمد
|
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
0
6
لقمان حکیم را گفتند ادب از که اموختی گفت از بی ادبان گفتند چون باشد گفت هرانچه انان کردند من نکردم .حدس من درست بود ودقیقا هشدارم نجات محترم ترین مخلوقات خداوند از بی ظرفیتی افرادی که اگر به هر دلیلی به مراد خود نرسند /می کنند انچه نباید.........
محمد
|
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
8
1
برادر سنی ام سلام/ ای کاش افتخار میکردی که مسلمان و حقیقت جو یی / که لازمه ان کنار زدن نقاب عصبیت است/ پویایی وکنکاش وتفقه ازخصلت های حمیده مکتب علوی است .ولو دراین بین برخوردی بوجود بیاید . بدون تضارب ارا وبه روز شدن و سعی در شناخت هرچه بیشتر فرامین نص وسنت وعترت وتطبیق ان با مسایل ومشکلات روز سرنوشتی غیر از 1400سال گذشته نخواهیم داشت .اگر شما کرامی بیشتر خودتان را مکلف به تفقه در دین می کردی متوجه می شدی که خاستگاه این پدیده ضرور اجتماعی نص و سنت پیامبر است . مشکل در نحوه اجرا ست.می توانیم راحت طلبی کنیم وبه کنج عافیت بخزیم واجازه بدهیم استکبار هر کاری دلش می خواهد با ما بکند مانند اکثر کشورهای عربی /یا عصبیتها و کاهلی را کناربزنیم وپویایی را سرلوحه اعمالمان قرار بدهیم / خداوند همه ما را هدایت کند . انشاا.....
ناشناس
|
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
4
4
اونایی که طرفدار ازدواج موقت هستید و طرفدار اینکه دختران 15 ساله رو هم به صیغه در بیارید امیدوارم که این مسائل سر خودتون بیاد مثلا یه روز بفهمید که مثلا دختر یا خواهر 18 سالتون تا حالا صیغه مثلا 20 مرد شده.و دیگه به درد سطل آشغال هم نمی خوره..لطفا این رو سانسور نکنید.
ناشناس
|
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
3
8
فقط می خواستم بگم که ما ایرانی هستیم و غیرت داریم و برای زنان و دخترانمون ارزش قائل هستیم و نمی گذاریم آدمهایی کثیف دختران و زنان ایران زمین را به فساد بکشند و ارزشهای آنهارا پایین بیاورند..لعنت و نفرین بر شما آدمهایی که در دوران جاهلیت موندید .
پاسخ ها
1پسر گل
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
مجرد بودن تمام صفات بالا را که گفتید کاملا دارد نه کسی که متعه می گیرد و بعد دارای ازدواج دایم می شود . بیشتر تفکر کن . ازدواج مساوی فساد نیست .
احمد
|
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
1
5
بحث در مورد این مسئله مثل این میمونه که از درمان سرطان یه سرطانی بگذریم و بخواهیم جوش صورت اونو درمان کنیم
واقعا مسئولان کشور ما......با این همه مشکلات اقتصادی- سیاسی- دشمن- عقب ماندگی علمی -صنعتی و خیلی مسائل دیگه ........خدایا برسون مصلح آخر زمان
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
همین بی عفتی و مجرد بودن باعث شده همه به هم غضب کنیم . اونقدر ضعیف و پراکنده شدیم کسی به کسی محل نمیگذار صلاح دیگری را نمیخواهد هیچ کس از خودش خوشش نمیاد چطور دیگری رو دوست داشته باشه . حتی در حل کوچکترین مشکل عاجزیم .
ناشناس
|
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
1
5
لطفا ایده های صد تا یک غاز ندهید که چرا جوانان ازدواج موقت میکنند اگر میخواهید کسی ازدواج موقت نکند لطفا همین فردا به همه یک خانه بدهید تا ازدواج کنند و جوانان هم قول میدهند دیگر ازدواج موقت نکنند لطفا دیگر از این ایده های احمقانه ندهید و تا زمانی که به هر جوان یک خانه نداده اید حرف مفت نزنید و انتظار زیادی نداشته باشید این همه پول نفت دارید ولی باز هم خسیس بازی در میارید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
ازدواج موقت ربطی به پول و مادیات و خانه ندارد . مهم ثواب و رفع نیاز و اطا عت امر خداست .
دلیل ندارد شخصی که به این رابطه نیاز دارد خود را منع کند به خاطر پول
این حدیث
ابو بصير مي‌گويد بر امام جعفر صادق عليه السلام وارد شدم .او به من فرمود:‌اي ابومحمد! آيا از هنگامي كه از نزد خانواده ات خارج شده اي متعه كرده اي گفتم: نه فرمودند: چرا؟ گفتم: به اندازه كافي توانايي مالي ندارم. حضرت دستور دادند يك دينار به من بدهند و فرمودند: تو را قسم مي دهم كه به خانه نروي مگر آن كه اين كار را انجام دهي. وسائل ج 14 باب 2 حديث 14.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
از ایده صد من یک غاز شما به خیال ازدواج و خانه دار شدن هفتاد سال بمان . وقتی چهل سالت شد عقلت کامل شد اونوقت هم نظرت رو باز به فرمان خدا سبقت نده .
ناشناس
|
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
4
3
خود دین میگه اگه برای لذت نبردن هم باشه اشکال نداره یعنی اصلش برا لذته
دین خراب نکنید برا دعواهای سیاسی تون
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
باید میاز جنسی جوانان از سوی جامعه به رسمیت شناخته بشه.چه در بحث صیغه و چه در بحث تعدد زوجات.باید اینقدر در این مورد بث کرد تا مقاومت جامعه در هم شکسته بشه و حق طبیعی و شرعی مردان به رسمیت شناخته بشه.
ناشناس
|
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
4
5
بهتر بود اینطور سئوال را مطرح میکردید:
آیا حاضر هستید با کسی که قبلا ازدواج موقت داشته ازدواج کنید و یا آیا حاضر هستید با کسی که قبلا روابط نامشروع داشته ازدواج کنید؟؟
کدام یک؟؟!!
آیا میتوانید منکر شوید که درصد نه چندان کمی از دختران و پسران به دلیل نبود چارچوب صحیح و پذیرفته شده در موضوع نیازهای جنسی مبتلا به روابط نامشروع زیادی شده‌اند؟ حال آیا ازدواج با کسی که قبلا ازدواج موقت داشته محل تأمل است و یا ازدواج با کسی که قلا روابط نامشروع داشته است؟؟؟
چرا مردم را از حلال خدا رویگردان میکنید؟؟!!
آیا شما مصداق آیه «الذین یصدون عن سبیل الله» نیستید؟
پاسخ ها
مسعود
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
شما که استناد به آیات قران میکنید میشه بگید در کدام آیه قران صیغه بهنوان حلال خدا معرفی شده؟؟؟!!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
منظورتان از صیغه همان آیه متعه سوره نسا است ؟
ناشناس
|
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
3
8
آقایی که به دنبال ثواب هستی ،چرا دنبال کم سن و سال میگردی، آیا ثواب کار برای افراد سن بالا بیشتر نیست، شما که میگوئید هدفتان از صیغه ثواب است آیا این معنی را میدهد که هدف از آفرینش شما دادن سرویس جنسی به زنان بیوه بوده است، شما که اینگونه فکر میکنید قطعا دارای اختلالات جنسی هستید، به روانکاو مراجعه کنید، و امیال خود را کنترل کنید.
پاسخ ها
سعید
| UNITED STATES |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
شما چرا نمی خواهید غریزه جنسی رو به رسمیت بشناسید؟ در اعتقادات ما هم هست که زنان برای مردان آفریده شده اند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
احسنت
ناشناس
|
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
1
2
این مردم چرا به جون هم افتادن؟
تمامی این مشکلات به دلیل اینه که به سخنان بزرگان اسلام (حضرت عمررضی الله عنه که صیغه رو حرام اعلام کرد)عمل نمیشه
انفجار
|
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
1
1
این همه الکی سر هم شیره نمالید مسلماننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن یا خدا یا خرما یکی رو انتخاب کن مسلمانننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن مسلمانننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن دیگه خسته شدیم از این فیلم بازی مسلماننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن لطفا سانسور نکن مسلمانننننننننننننننننننننننننننننننننننننن
ح
|
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
1
2
تکلیف نوزادان که براثر ازدواج موقت به دنیا میایند و سر از سطل زباله و یا یتیم خانه در میاورند چیست وقتی بزرگ شدند و سراغ پدر و مادرشان را گرفتند به انها چه باید گفت
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
تو دیگه از پشت کدوم کوهی اومدی . الآن تنظیم خانواده یک درس 2 واحدی است .
انفجار
|
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
1
1
این همه الکی سر هم شیره نمالید مسلماننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن یا خدا یا خرما یکی رو انتخاب کن مسلمانننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن مسلمانننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن دیگه خسته شدیم از این فیلم بازی مسلماننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن لطفا سانسور نکن مسلمانننننننننننننننننننننننننننننننننننننن
ناشناس
|
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
0
0
آقا! رسما اعلام کنید عرضه حل مشکلات کشور رو ندارید! هنوز در سطح اول هرم مازلو (نیازهای بیولوژیک) ایستادیم و بعد ادعا مدیرت جهانی داریم!
ناشناس
|
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
1
0
جهت همدردی جوانان عذب، مسئولان مربوطه همسرانشان را یک سال طلاق بدهند
ادم بی کس
|
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
0
0
می دونم مثل هزاران بار دیگر نظر من را پخش نمی کنین یعنی دیگه اینقدر فیلتر می کنین خسته شدم اما باز می گم که اردواج موقت با همون ارتباطات از روی تمایل غربی هیچ تفاوتی ندارد فقط اینجا 4 کلمه عربی خونده میشه که همونو به هر زبانی دیگر در هر جا می گن!!!!1
يحيي
|
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
0
1
كساني كه به احكام الهي اشكال ميگيرند در اصل عقل خود را برتر از خدا ميدانند
مثل شيطان كه تمرد كرد ودليل آورد...
ما محكوم به اطاعت هستيم چون بنده ايم
ضمناً ساير شرايط متعه مانند عده را نيز در نظر بگيريد
چند كلمه عربي هم بي تاثير نيست...
يك جمله "لااله الا الله" نجس را پاك وكافر را مسلمان مي كند...
آنا فروید
|
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
1
0
من دانشجوی روان شناسی هستم با اینکه به نظرم ازدواج موقت چیز بدی نیست چه برای دختران باکره (البته با شرایطی ) چه برای زنان بیوه و ... اما به این طرح " نـــــــــــــــــه " می گویم بنابه دلایلی :
1. اساس جامعه ( خانواده ) از هم پاشیده می شود

2. با فراگیر شدن چنین اقداماتی شاهد فیلم هایی همچون " در جستجوی پدر " خواهیم بود

3. درست است که ازدواج موقت شرعی است اما در فرهنگ اصیل ایرانی یا همان عرف هرگز پذیرفته شده نیست

4. زنان همیشه باید نگران شوهرانشان باشند و همین مساله باعث پیدایش بد گمانی ها و درگیری ها و مشاجرات خواهد شد

5. مردان و زنان افق روشنی از آینده ی خود نمی بینند و روز به روز بی مسئولیت تر خواهند شد

با تشکر
مجتبي
|
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
1
0
آباديه بت خانه ز ويرانيه ماست
جمعيت كفر از پريشانيه ماست
اسلام به ذات خود ندارد عيبي
هرعيب كه هست از مسلمانيه ماست
سلام
|
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
0
1
خندیدنم گرفت
lamak
|
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
0
1
بهترین راه حل است. باید با قدرت « فرهنگ سازی و اجرا» گردد.
گناه(کبیره) کنترل غیرشرعی روابط مرد وزن در زمان حال وآخرت بعهده زنان مخالف صادق ونادان و مردان مخالف ریاکار است.
مراد
|
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
0
1
جند لحظه به این اظهارات توجه فرمایید . کی خواهر مادرش را با این اوصاف برای دیگری متعه می کند (در واقع طعمه می کند )
چرا به امامان دروغ می بندید . شما اسیر شهوتید نه دلسوز مذهب
خدا به شما عقل - فکر - و...بدهد
*- مطمئن هستیم که ازدواج موقت مورد رضایت خدا بوده و اگر مردی حداقل یکبار آن را در عمرش انجام ندهد، ایمانش ناقص است.
* - امام صادق(ع) در جواب جميل بن دراج كه سؤال كرده بود:آيا مي شود دختر باكره را صيغه كرد؟حضرت فرمودند:اشكالي ندارد ولي مواظب باشي بر او دخول نكني زيرا عيب بر او و قوم او مي باشد.
* - اگر مردی حداقل یکبار آن را در عمرش انجام ندهد، ایمانش ناقص است.

* - در ازدواج موقت هدف تولید مثل و بکارت نیست . لذات دیگر هم ثواب دارد همان بوسه هریک از زوج موقت ثواب حج و عمره دارد . بیاید بیشتر بیاندیشیم جهانیان به اندیشه ما نیاز دارند .
ناشناس
|
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
1
3
این اقدام یعنی تیشه به ریشه خانواده
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
کاملا بر عکس باعث میشه که جوانها برای ازدواج تشویق بشوند .
ناشناس
|
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
3
1
من موافقم
ناشناس
|
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
1
0
کلاه شرعی!!
ستاره تابناك
|
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
0
1
ناز شصت ليلي و مجنون.رستم و تهمينه.زال و رودابه.ويس و رامين .هماي و همايون.شيرين و خسرو.بيژن و منيژه.سياوش و جريره.سياوش و فرنگيس.ورقه و گلشاه.يوسف و زليخا. درود بر عشق.عشق.عشق
پاسخ ها
اسماء
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
دلت خوشه ستاره جان ديگه عشقي وجود نداره عشق شده بازيچه همه زندگي زن ومرد شده رقابت و خصومت و نبرد براي گرفت حق
جديدا هم كه آقايون شديدا حق دوست وحق جو شدن به اسم ثواب دارن پارو عشق همسراشون ميذارن و ميكوبن ميرن جلو
a
|
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
0
1
موافقم حتي براي دختران
چقدر خوبست كه قبل از ازدواج دائم و تداوم آن نخست ازدواج موقت بشرط عدم ارتباط جنسي حد اقل بمدت يكسال صورت پذيرد در صورت رضايت عقد دائم بر قرا ر شود
ناشناس
|
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
0
0
من متاهل هستم و اگه شوهرم حتی بخواد حرفش رو بزنه راجع به این قضیه پوستشو میکنم اما از اونجایی که به قول یه کارشناس 80درصد دخترا امروزه در دوران دبیرستان دوست پسر دارند و بین اونها مسائلی اتفاق میافته اگه صیغه ای بخونن بد نیست البت من مطمئن هستم به ضرر دختره هرگونه رابطه اما حالا که بادست خودشون دارن واسه خودشون چاه میکنند لااقل شرعی باشه.
دختر ايراني
|
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
1
1
والله به خدا بعضي از اين مردهاي سني به شما مردهاي هوسباز شيعه شرف دارن. آدم از شيعه بودنش شرمش ميشه. بيشتر سني ها فكر مي كنن دختراي ايراني شيعه روزي 10 بار صيغه ميشن وبراشون عاديه. اين ننگ همش زير شما مردهاي هوسباز ايرانيه.
ناشناس
|
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
0
1
امر ازدواج موقت يك امر كاملا قانوني است . و هر كه ازدواج موقت كند و سند خود را ثبت كند هيچ احد ناسي نميتواند اشكال بگيرد و سنگ اندازي كند . ازدواج موقت مانند ازدواج دايم است .
ودر همه جاي جهان و از جمله اسلام كاملا رسمي است همانطور كه قبل از اسلام نيز وجود داشته است .
شاهد
|
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
0
1
در پاسخ "مسعود " در رابطه با متعه درقرآن کریم در آیه 24 سوره نسا اشاره شده است.
اسماء
|
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
0
1
خطاب به ناشناس با پرچم آمريكا كه بعضي جاها با اسم سعيد كامنت گذاشته :
شماكه كاملا به حق وحقوق مردونتون واقفيد وخيلي ازش دم ميزني وزنان رو خودخواه و پااز گليم درازتر خطاب ميكني
لطفا بفرماييد شما كه ميدوني خداوند زن رو براي آرامش مرد آفريده وقتي يك زن به خاطر رفتار خودخواهانه همسرش آرامش نداشته باشه چطور ميتونه تاميين كننده آرامش مردش بشه ومنشا اين آرامش هم رفتار آقايون در برخورداري از حقوقشونه كه دودستي چسبيدن بهش كه يه وقت در نره
من بااين كه دين وشرع چي گفته مخالف نيستم ولي وجدان هم خوب چيزيه وقتي زني بفهمه علاقه همسرش با همجنس خودش نه يكي چندتا تقسيم شده چطور ميتونه آرامش داشته باشه واونو انتقال بده وهمين باعث ميشه اون زندگي كم كم ازهم بپاشه چرا چون آقا داشته ثواب ميكرده چون حقش بوده وهيچ كس هم نبايد اعتراض كنه
نخير آقا مردونگي فقط ظاهر ذكور داشتن نيست چون حيوانات هم ازش برخوردارن خيلي چيزاي ديگه لازمشه يكيش تعهد به زندگيه كه الان كشكه!
مطمئن باشيد خداوند هم به ثواب صيغه به قيمت نابودي شخصيت يه انسان ويه زندگي ديگه راضي نيست
شما حق نداري چون خودتون مثل مرداي سيبيل در رفته قديم فكر ميكني خانومهاي اين دوره رو مجبور كني كه مثل مادر ومادر بزرگشون رفتار كنن چون خانومهاي اين دوره مثل شماها به حقوقشون واقفن و دوست دارن بدستش بيارن و تعدد زوجه وصيغه محض رضاي خدا هم تو كتشون نميره خلقت ماهم مثل شما عجيبه پس ادمه بحث فقط كل كله وكسي به حقش نميرسه شما هم اينقد برا گرفتن حق خودتون وابا اجدادتون آيه و حديث نياريد بي تاثيره
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
خیلی ممنون متنبه شدیم . نظرتان محترم است .
ستاره تابناك
|
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
0
0
اسماء جان
بايد بدانيم كه زن ايراني با تعريفي كه در ميان اقوام بدوي از زن مي كنند متفاوت است و به قول نظامي گنجوي:
نه هر كو زن بود نامرد باشد
زن آن مرد است كو بي درد باشد
درد زن ايراني فراتر از اين است كه برخي آقايان با سرپناه و نان آور ارزيابيش كرده اند.با خودمان روراست باشيم و با شهامت آنچه را مي خواهيم ابراز كنيم و كلاه شرعي بر آن ننهيم.
فرهاد
|
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
0
0
سلام 1 پسر خل..حالت خوبه؟تو این چند روز چند تاصیغه کردی 18 ساله؟
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
تا اونجایی که من میدونم کسی که ازدواج موقت می کند ، اعدام نمیشود . حلال محمد (ص) حلال است تا روز قیامت .
دانش آموز 15 ساله
|
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۷
0
1
همه این مشکلات به خاطر کفران و حرام کردن آیه متعه در سوره نسا است . و جامعه و خانواده برای مخالفت و کفران آیه متعه و ازدواج موقت ، دختران را مجبور میکنند تا مدت زیادی مجرد بمانند . بحران جنسی پسران هم بیداد میکند . این وسط خود پسران هم مقصرند . چون برای احیای این آیه اقدام نمیکنند و به فحشا و خود ارض.. مشگل احتلام هم که بیداد میکند . زنا و شیطان پرستی هم برکت خانواده را برده . متاسفانه روحانیون هم کم کار هستند . ودر امر ازدواج موقت روش عمر سنی در جامعه حاکم است . مردم اعتقاد بدی به ازدواج موقت دارند و دختر و پسر را وادار میکنند مدت زیادی مجرد بمانند . این کار باعث سخت شدن ازدواج شده شده و خیلی از این ازدواجها بخاطر اختلافات باعث طلاق میشود و یا اینکه به خاطر اختلاف زندگی تلخی دارند . در این بحران جنسی ازدواج موقت را آزاد کنید و جوان بیزن را همسر بدهید تا خانواده و جامعه محرم شوند و آرامش به جامعه باز گردد . صلح و آرامش را گسترش دهیم . به امید نابودی مجردی با طرح ازدواج موقت . شادی دل امام زمان عج الله و فرج .
ازاده
|
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
0
0
ازدواج موقت برای خانمهای مطلقه بهتراست که دورازچشم مردم برای خودشوهری داشته باشندبدون گناه ومعصیت فقط بایک نفرباشندنه برای پول و غریزه جنسی بلکه برای فرار از تنهایی.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: