کد خبر: ۱۶۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۹
تعداد نظرات: ۲۰۷ نظر

"زوجه هر وقت مصلحت بداند می تواند زوج را تنبیه بدنی نماید و زوج حق هرگونه اعتراض بعدی را در این خصوص از خود سلب و ساقط می‌نماید."


پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی: یکی از تازه‌ترین استفتائات از آیت‌الله مکارم شیرازی سوال خانمی است که نظر آیت‌الله مکارم شیرازی را را نسبت به شروط مورد علاقه او برای عقد ازدواج جویا شده است.

 این خانم، شروط را در اینترنت دیده است و پس از مشورت با دوستان خود، آن را با خواستگار خود هم مطرح نموده است اما پس از موافقت خواستگار با این شروط، محضردار از تایید این شروط و ثبت عقد ازدواج خودداری کرده است.متن سوال این خانم و پاسخ آیت الله مکارم شیرازی چنین است:

 بنده از اینترنت شرایطی را در مورد ازدواج دیدم که خیلی خوب و عادلانه هم بود و من از آنها پرینت گرفتم و به دوستانم هم نشان دادم و آنها هم تایید کردند که شرایط بسیار خوبی است و می‌تواند برای دختری که قصد ازدواج دارد بسیار مفید باشد برای همین با خواستگارم مطرح کردم و او هم پذیرفت ولی وقتی رفتیم محضر، محضردار که یک روحانی هم بود گفت اکثر این‌ها شرایط خلاف شرع هستند و به درد نمی‌خورند و حتی به تمسخر گفتند که شاید هر کس این‌ها را نوشته قصد دست انداختن خانم‌ها را داشته است، من خیلی ناراحت شدم. واقعاً همین مسایل است که باعث می‌شود ما جوان‌ها دین‌گریز شویم. چرا نباید به شرایط مورد توافق طرفین احترام قایل شد؟
من شرایط را هم برایتان ارسال می‌کنم و از شما خواهش دارم که مرا راهنمایی فرمایید.
از لطف شما هم ممنونم
 

1-زوج به زوجه وکالت بلاعزل با حق توکیل به غیر داد تا زوجه در هر زمانی که بخواهد از جانب زوج اقدام به متارکه کرده و خود را از علقه زوجیت رها سازد به هر طریق اعم از بذل یا اخذ مهریه.
2-زوج به زوجه وکالت بلا عزل داد تا هر زمان خواست مهریه را به هر میزان که خواست افزایش دهد.
3- زوجه اجازه دارد هر زمان اراده نمود به خارج از کشور مسافرت نموده و نیازی به اجازه مجدد زوج نباشد چه برای اخذ یا تمدید یا تجدید گذرنامه و این اجازه دائمی است.
4- زوجه حق ادامه تحصیل را تا هر مرحله‌ای که لازم بداند خواهد داشت در هر مکان و محلی که ایجاب کند .
5- زوج، زوجه را در انتخاب هر شغلی که مایل باشد و در هر محلی که صلاح بداند مخیر می‌نماید.
6- زوج مکلف است هنگام جدایی اعم از اینکه متارکه به درخواست زوج باشد یا به درخواست زوجه، کلیه دارایی خود را اعم از منقول و غیر منقول و وجوه نقدی بلا عوض به زوجه منتقل نماید.
 

7- حق انتخاب مسکن و تعیین کشور و شهر یا محل آن با زوجه خواهد بود.
8- حضانت فرزندان بعد از طلاق مطلقاً با زوجه خواهد بود و در صورت خروج از کشور نیز نیازی به اذن پدر نخواهد بود.
9-اختیار زمان بچه‌دار شدن مطلقاً در اختیار زوجه خواهد بود.
10-نزدیکی و تمکین در اختیار زوجه بوده و هر زمان که اراده نمود زوج مکلف به همبستری با زوجه خواهد بود.
11-اگر احیاناً تقاضای همبستری از سوی زوج باشد زوج باید قبلاً مبلغی (که از سوی زوجه تعیین می شود) به شماره حساب زوجه واریز نماید با این حال زوجه در نزدیکی مخیر بوده و این امر موجد هیچ حقی هم برای زوج نخواهد بود.
12-زوج به هیچ عنوان حق طلاق زوجه را نخواهد داشت.
13-زوج پس از متارکه به هیچ عنوان حق ازدواج را نخواهد داشت اعم از نکاح دائم یا نکاح منقطع.
14-زوجه هر وقت مصلحت بداند می تواند زوج را تنبیه بدنی نماید و زوج حق هر گونه اعتراض بعدی را در این خصوص از خود سلب و ساقط می‌نماید.                                                                                                                                                                      
15-زوج مکلف به انجام کلیه کارهای منزل بوده و در موقع جدایی نیز حق درخواست اجرت المثل را از این حیث نخواهد داشت.
16-زوجه هر گونه که مقتضی و صلاح بداند در برقراری ارتباط با دیگران مخیر بوده و زوج حق هر گونه اعتراض بعدی را از خود سلب و ساقط می‌نماید.
17-درخصوص تربیت اولاد زوجه هر گونه صلاح بداند اقدام خواهد نمود و زوج حق دخالت در این خصوص را نخواهد داشت.
18-ریاست خانواده با زوجه خواهد بود.
19-زوجه شرط نمود که زوج ضمن اطاعت کامل از زوجه از والدین ایشان نیز تبعیت کامل داشته باشد.
20-زوجه شرط نمود عند اللزوم نفقه والدین ایشان نیز با زوج باشد.
21-حق رجوع بعد از طلاق با زوجه خواهد بود.
22-نفقه زوجه علاوه بر مصادیق قانونی که عبارت از تهیه مسکن و البسه و خوراک و هزینه های بهداشتی و دارویی می‌باشد شامل کلیه تفریحات زوجه نیز از قبیل مسافرت خارج از کشور و غیره خواهد بود و میزان نفقه نیز توسط زوجه بدون لحاظ کردن وضعیت مالی زوج تعیین خواهد شد.

پاسخ آیت‌الله مکارم شیرازی:

فکر می‌کنیم آنچه نوشته‌اید، منظورتان مزاح و شوخی بوده. هیچ برده‌ای هم در دوران بردگی دارای چنین محدودیتی نبوده و اگر زوجی را پیدا کنید که زیر بار این شرایط برود حتما باید او را به طبیب روانی معرفی کنید.

انتشار یافته: ۲۰۷
در انتظار بررسی: ۷۳
غیر قابل انتشار: ۷۴
armita
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
26
691
جالب بود . راستی آقایی که این موارد را قبول نمودند را به عنوان مرد نمونه سال باید به دنیا معرفی کرد. خانم شما همسر نمی خواستید یک برده تمام عیار می خواستید که مرتبا به شما خدمات بدهند.
سليماني
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
38
442
واقعاً متاسف شدم از خواندن چنين طومار مضحكه اي و بدتر براي آقا يا حتي خانمي كه همچين شرايطي را بپذيرد براي ازدواج .كاملاً بي ربط و مسخره است ازدواج ميدان جنگ و گريز نيست . ازدواج و باهم بودن بدون هيچ شرطي زيباست . زيبا و شاد ببينيد تا هميشه زندگي براي شما شادي به همراه بياره.
ناشناس
Germany
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
230
51
حالا صرفنظر از قسمت هایی که خوب برای مزاح است اما قسمت هایی از این مطالب دقیقا و البته در جهت عکس و عینا در واقعیت فقط بنفع زوج است مورد شماره 10 مورد شماره یک مورد شماره 7 مورد شماره 16
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
شما نه ازقانون شوعی خبر داری نه قانون مدنی
شهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
45
175
پنج بند اول شرایط مذکور تا حدودی و برای شرایط خاصی معقول به نظر می رسد و انجام دادن چنین تعهداتی را از سوی برخی از زوج ها تاکنون مشاهده کرده ایم ، ولی شرایطی که در ذیل آن آمده واقعاً مضحک و تمسخر آمیز است و اگر واقعاً مردی وجود دارد که این شروط را پذیرفته به قول آقای مکارم باید در سلامت روانی او شک کرد !
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
45
225
حقوقی که اسلام برای زن قائل شده بسیار فراتر است از حقوقی که غرب برای زن در نظر گرفته است
آیا زنان ایرانی حاضرند بر اساس معیارهای غربی ازدواج کنند ؟!بدون حقوق اسلامی
پاسخ ها
رسول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
دفکر نکنید که در غرب چنین ارزشی به زن قایل هستند بلکه در خیلی موارد بر عکس است و زن ارزش یک دسمال کاغذی گلدار را در غرب دارد بر عکس است
sadegh
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
36
395
درود بر حضرت آیت اله مکارم جواب با درایت است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
17
299
زوجه محترمه مکرمه :
به قول معروف دو زار بده آش
به همین خیال باش
Sam
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
150
107
با احترام می‌خواستم بگم الان زوج‌ها تقریبا همینکارها را در حق زوجه میکنند / این از انصاف اسلامی بدور نیست؟
بي نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
28
264
مرهبا به اين جوابي كه آيت الله مكارم شيرازي به اين خانم داده اند. الحق كه جواب خيلي خوبي داده است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
15
221
خیلی با نمک بود.بازم ازین سوال وجواب ها بنویسین ملت یه کم ازین افسردگی دربیاد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
24
145
تو مملکتی که مردا باید تمام مشکلات و هزینه ها رو بدوش بکشن وخیلی خوش شانس باشن 60 سال عمر کنند این یکی نوبره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
16
174
انصافا جواب جالبی داده اند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
28
130
به نظرم می رسد که حتی طرح این موارد توهین به انسانیت و به ویژه مردان و در رأس همه توهین به جایگاه مرجع تقلید است.
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
8
144
من از آن خانم سوال میکنم با این شرایط حاضر هستند با مردی ازدواج کنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
8
139
بعد از یکروز کار و خستگی واقعا باعث خنده ، تفریح و سرگرمی شد
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
9
167
این خانم با یک حیوان دست آموز ازدواج کند .!!!!!
علیه
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
25
50
به نظر من ادمها و عقیدهایشان کاملا باهم متفاوت هستند یکی این شرایط قبول دارد یکی نه یااگرازادی بیشترداشت این خانم چنین حرف نمی زد ایت ا... مکارم بر اساس شرع دین جواب معقوتانه دادند
ع - ب
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
13
106
آیا ارزش دارد برای چنین افراد احمقی وقت گذاشت.
یک هم جنس(خانم)
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
10
98
خانم محترمه (خانم های محترمه)
به خدا دوران برده داری تموم شده از خواب بیدار شو حتی تو بسیاری از جوامع غربی این دوران تموم شده
یک خانم
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
13
105
خیلی خیلی خندیدم.من وکیل هستم.برخی از شروط خب بواسطه شرایطی معقوله و اسلام هم هیچ ممانعتی ندارد اما دیگر شرایط واقعا ادم رو به این سمت میل میده که قضیه کلا مزاحه و واقعا درصورت صحت هم خود دختر خانوم و هم اقا پسر جدا مشکل دارن.و خدایی خیلی چیپه. احسنت به ایت الله مکارم شیرازی.
fatemeh
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
18
98
شرایط کاملا مضحکی بود .خانم محترم ازدواج امری مقدس است و به معنی همکاری زوجین در تمام امور زندگی است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
10
91
من که واقعا متاسف شدم ولی واقعا باید گفت خدا به فریاد جوونا برسه و یه عقل درست و حسابی به این خانم...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
13
103
فکر می کنم این خانوم دیوانه است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
31
131
اگر كمي تامل ودقت بفرمائيد مطمئنا هيچ كسي چه زن وچه مرد چنين شرايطي را نمي پذيرد وبا ديدن همچين جملاتي ناخوداگاه وادار به خنده مي شود حتي خود اين خانم كه اين شرايط را مرقوم فرمودند اما اما.... نكته اي كه ايشان براي توجه اهل فن قابل تامل دانسته اند اين بوده كه درجامعه ما وبرخي از جوامع همگون كه مردقدرت اجتماعي قانوني وحمايتي بيشتري را دارا مي باشد به عينه مي بينيم كه مردها با سوء استفاده از اين قدرت شرايط مذكوررابه نفع خوداستفاده مي كنند و هنگامي كه زن لب به اعتراض مي گشايد به وي خاطرنشان مي كنيم كه وي يك زن است ووجود چنين شرايطي براي يك زن قبيح وناپسند مي باشد اما براي يك مرد بواسطه صرفا مرد بودنش خيلي ازاين موارد را جايز مي دانيم.
پاسخ ها
khakhs
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
برایتان متاسفم که چنین عقایدی دارید ای کاش در تمام دنیا برای زن همانند ایران ارزش قائل می شدند فیلمهی خارجی را نکاه نکن اونا برای تحریک وتضعیف اعتقادات ما هست
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
16
78
از اون خانم محترم تشکر می کنم که باعث شد از ته دل بخندم و کمی شاد بشوم.اگر ایشان به من این پیشنهاد را می داد می دانستم چطوری درستش کنم.
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
8
70
با اعتقاد بر حقوق مساوی ومسلم خانم ها .برای مرد وزنی که به ازدواج اینگونه نگاه میکنند متاسفم
م ح
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
8
61
فکر نمی کنم هیچ دیوانه ای مسلمان یا غیرمسلمان چنین ورقه ی روامضا کنه حتی برای شوخی وخنده
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
7
56
بی شک غرض تمسخر فرهنگ فعلی است.
جاوید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
8
111
شتر در خواب بیند پنبه دانه.والا با گلادیاتور هم این کار رو نمیکنن!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
8
39
خانم , کسی که تن به چنین ذلتی بدهد یقین بدان که بویی از مردی نبرده.زیاد دلخوش نباش و این خیالبافیها را کنار بذار .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
8
78
اينها زاييده ذهن بيمار يك فرد "عقده اي" است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
10
126
همينكه وظيفه زايمان رو به زوج محول نكرده بايد خدا را شكر كرد!!
پاسخ ها
زوبین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
ببخشید از قلم افتاده بود.
این یکی را هم لطفا اضافه کنید!
ناشناس
| Morocco |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
خیلی قشنگ بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
زنها یک با زایمان می کنند در حالی که مردها هر روز می زایند خرجی خانواده، پول قبض برق، آب، گاز، تلفن و غیره خرجی مهمانی ها خرید خانه ماشین و الی تا آخر حال خودت قضاوت کن که کدام زایمان سختتر است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
13
69
درود بر آیت اله مکارم شیرازی
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
16
47
باش تاصبح دولتت بدمد مثل اين خانم هابايدآنقدردرخانه پدرشان بمانندتاگيسوانشان ماننددندان هايشان سپيدشودودست آخرهم بجاي شوهرملك الموت به سراغشان رود
سمیرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
9
74
خانم بهتون توصیه میکنم به برادران چینی سفارش بدید تا همچین شوهری رو براتون بسازن
آشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
22
40
آنچه مسلم است و با خواندن چنین طوماری هم عیان تر، زیاده خواهی زنان امروزی است، به نظر بنده اگر زنان مجال یابند، از تحمیل شرایط حتی بدتر از این "ننگ نامه" هم دریغ نمی کنند . . .
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
10
40
کسی که این شروط را پذیرفته یا دیوانه بوده ویا مست
مهديه
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
15
21
برده اي رو مي شناختم به نام عمو تم وقتي اربابش اذيتش كرد اون هم ...

حالا برو شوهرتو اذيت كن!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
9
34
خانوم عزيز پيشنهاد مي كنم يه خم ترشي واسه خودت بخري اون اقارم واقعا بايد تو تيمار ستان بستري كرد اخه تنبيه بدني چيه ديگه فك نمي كردم تو ايران همچين احمقايي وجود داشته باشه در ضمن من يه خا نومم نه يه اقا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
39
63
23-زوجه حق ازدواج با چهار زوج را داشته باشد!!!!!!!!!!!!!!صیغه بقیه زوج ها بی شمار
24- زوج وظیفه حاملگی را بر عهده بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Morocco |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
عالی بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
11
45
واقعا تو این دنیا مردی پیدا میشه که اینقدر احمق باشه
جواد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
12
43
برای خانم محترمه مکرمه نابالغه متاسفم-ودرودبرآیت الله مکارم بااین جوابش
محمود
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
9
33
واقعا" برای همچین خانمها و آقایون باید گریست .یکی نیست بگه آخه مرد ناحسابی قحطی زن که نیومده اینهمه زن با خدا/مهربان/اهل زندگی باعزت /اهل کرامت ووووو در مجموع بنظر من چنین آدمهائی (چه زن و چه مرد باد ) نباید تن به ازدواج دهند و گر نه باعث بهم زدن بقیه زندگیها هم میشوند.....
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
6
33
کلی خندیدم خیلی بامزه بود.جواب آیت الله مکارم هم بسیار عالی بود.
عجب انسانهایی پیدا میشوند.بدون در نظر گرفتن شرع و دین و ...واقعا این زندگی می شود؟ قبول دارم در قانون کشور ما بعضی جاها در حق خانمها ظلم شده اما دلیل نمیشود که ......
راضيه
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
6
50
اين خانم يا خيلي ساده بوده يا خيلي خودخواه و بي قيد و بند!ر آخه بي شرمي هم حدي داره! هركس اين متنو خونده كلي خنديده. واقعا مزحكه!
نيلوفر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
7
38
واقعا اين شروط ير چه مبنايي تنظيم شده؟
اخه مرد اگه فهم داشته باشه كه نيازي به اين شروط نيست! در ضمن اغلب اين شروط نا بهجا هستن و با ماهيت عقد نكاح ناسازگارند!
اين وضعيت ناشي از عدم اعتماد خانم ها به اقايونه كه البته بي راه هم نيست! خانمها به اقايون اعتماد ندارن!همين
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
30
12
خوب اینها هم برای خودشان شروطی هستند
نرگس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
5
70
احسنت به آیت اله مکارم شیرازی با جوابی که دادند.
مهدی جزینی
United States
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
12
54
درود بر آیت الله مکارم شیرازی... پاسخ بسیار درستی دادن... هر آنچه اسلام (واقعی) میگه حقه و هیچ شکی در اون نیست... و تا زمانیکه کسی با تعقل در اون تحقیق نکرده حق هیچ اعتراضی نداره...
هادی
United States
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
6
38
با تشکر از مرجع عالی قدر ایت ا.. مکارم انصافاً جواب خوبی بود.
شنگي
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
4
38
احسنت بر ايت الله مكارم
عادحم
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
8
32
با تشکر از مرجع عالیقدرمان حضرت آیت الله مکارم شیرازی ؛ آزادی های بیش از حد جامعه فعلی باعث گردیده که یک تعدادی از افراد که هیچ اطلاعی از دین و مذهب و انسانیت نداشته و به دوران جاهلیت فکر می کنند چنین استنباطی از نهاد مقدس خانواده داشته باشند.
منوچهر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
50
44
درود فراوان بر حضرت آيت الله مكارم شيرازي
امیر
United Kingdom
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
66
44
قشنگترین وعلمی ترین پاسخ راحضرت آیت الله فرمودند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
54
60
اول از همه احسنت بر مرجعیت و دست مریزاد به این درایت و صراحت
دوم بازهم تشکر از حضرت آیت الله مکارم با این جواب منصفانه
سوم تشکر از همه کسانی که این طوری این خانم را ارشاد کردند
چهارم هیچی دیگه کلی خندیدیم دلمون شاد شد .
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
5
23
واقعا تاسف آور بود به نظر من که هم خانم دیوانه است و هم آقایی که این شرایط را قبول کرده اند روانی تشریف دارند
masroor
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
3
16
با سلام این خانم معنی زندگی مشترک و یکی شدن و هدف از زندگی را نمیدانند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
6
24
زنی با این فکر محکوم به تجرده تا آخر عمر.
معصومه
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
5
22
بهترین جوابی بود که آیت ا... دادن
خانومه شاید اینو گفته که ما بخندیم
برای مرده متاسفم
اکبری
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
5
29
سلامتی مراجع صلوات
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
4
25
درود خدا بر آیت الله مکارم شیرازی
hesam
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
6
23
این خانم میخواسته یک اسباب بازی داشته باشه
محمدحسن
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
2
13
واقعا جواب درستي دادند احسنت بر اين جواب.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
30
7
من با نظرات خانوم موافقم،

در حال همه ی این شرایط برای آقایون وجود داره و آقایون حق تمام کارایی که خانوم تو شرایطشون آورده بودنو دارن! حالا چی میشه جای آقا با خانوم عوض شه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آسمون به زمین میاد؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه بی عدالتیه، باید واسه مردام بی عدالتی باشه که هر وقت که بخان برن زن صیغه یا هر وقت که بخان زنو کتک بزنن و ..........
پاسخ ها
یک خانم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
همیشه یک عده عالم فاسد از جهل افراد پاک و جاهل سوء استفاده می کنند.
اگر موضوع اسلامه و کسی بر این باوره که در شرع ما داره به زن ظلم میشه فقط کافیه گوگل رو باز کنید و "حدیث راجع به رفتار با همسر" رو سرچ کنید، تا ببینید رابطه عاشقانه اصلا یعنی چی؟؟؟ ویا اینکه خداوند چقدر شدید الحن درباره مردی که بخواد دست روی همسرش بلند کنه صحبت کرده.

فمنیسم خیلی وقته که آوازه رسواییش توی غرب پیچیده، خیلی مایه بدبختیه که بعد این همه مدت شعار های بی اساس و مزخرف اونها بخواد زن های مارو سحر کنه.....
اعظم سادات
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
1
13
درودبرایت الله مکارم
anti freemason
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
5
8
باعرض سلام به همه مردان و زنان ایران زمین
این مطلب اصلا خنده نداره جای تعجب داره که یک خانم
بالغ چرا باید به این طرز فکر رسیده باشه و روی اون هم بسیار تاکید کنه!!!!!!
این نوشته همون فمنیسم محض زن سالاری
دشمنان اسلام با تمام قوا به جامعه اسلامی مثل ایران که کثر زیادی از اونو جوان تشکیل میده حمله نرم شو خیلی وقته شروع کرده وبرنامه ریزی هاشون به خیلی وقت پیش برمیگرده،چرا باید سن ازدواج الان خیلی بالا باشه???اگر ما مسلمان هستیم و الگو های ما امامان ومعصومین هستن چرا پس اصلا به اونا توجهی نمیکنیم به شروع زندگی بسیار ساده ودرعین حال پر از عشق?...خلاصه بگم رو این نوشته بسیار کار شده
پاسخ ها
یک خانم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
احسنت، دقیقادرسته. همه بر این باوریم که این واقعا یک سوال از سمت یک شخص خاصه. در صورتی که این یک موج شعار از سمت یک جریان خاصه....
داوود
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
1
6
با تشکر از ایت الله مکارم شیرازی و احسنت جواب خوبی دادند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
1
9
فکر میکنم طرف فقط خواسته آیت الله مکارم رو دست بندازه وگرنه اصلا جدی نبوده. انصافا جواب خوبی هم گرفته.
با تشکر از ایت الله مکارم شیرازی
طاها
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
1
4
درودبرایت الله مکارم شیرازی
امین قاسمی ولی آباد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
0
4
این دیگه از دوره اخر الزمانم هزار سال جلوتره
زینب
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
1
5
واقعا تو اینطور مردی رو به شوهری قبول میکنی!
منکه ازت زورم گرفته جای اون آقا بودم حتما یه کشیده بهت میزدم که انسانیت و شرافت آدما رو زیر سوال نبری!
باران
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
6
5
خیلی جالبه جواب آقا رو گفتم
ولی اینم جالبه که عمریه ما خانمها با همین شرایط (البته جای زوج و زوجه عوض شود) ازدواج میکنیم و سالیان سال زندگی
جای تاسف که ما خانمها عمریه دیوانگی میکنیم و کسی به دادمون نمیرسه
زن ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
3
6
من با بسیاری از شروط موجود در این نامه مخالفم ولی موارد فوق وقتی توسط یک زن به دست گرفته شود یک شوخی و مزاح بیشتر نیست ولی به کار بردن کلیه ابزار قدرت در جامعه توسط مردان آنقدر واقعی و ملموس است که هیچکس آن را یک شوخی تصور نمی کند. متآسفانه در حالیکه زن و مرد باید شریک زندگی یکدیگر باشند و در خوشی و ناخوشی کنار یکدیگر قرار بگیرند ولی ابزار قدرت در دست مردان موجب شده بسیاری از مردان به راحتی به همسر و فرزندان خود خیانت کنند و بسیاری شروط فوق که کنترل آن توسط زنان مسخره و زشت به نظر می رسد به دست احمق ترین مردان داده شده و خانو اده های زیادی قربانی مردان فاسد و نادان می شوند. اگر در خانواده های خود چنین زوج هایی را سراغ ندارید لطفا سری به دادگاههای خانواده بزنید. به نظر من بعضی اوقات یک مادر دانا و قوی می تواند از یک پدر بی عرضه و بی دست و پا بیشتر به حفظ بنیان خانواده کمک کند.
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
0
3
خنده داره واقعا اين كه ديگه زندگي نيست پادگانه زندانه واقعا مردي كه اين شرايط رو پذيرفته شديدا به دكتر روانپزشك احتياج داشته متاسفم براي افرادي كه به ازدواج چنين نگاهي دارن نكته جالبش اينجاس خانم گفتن اين شرايط عادلانه هست ههه
غلام علی نظری
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
1
تصمیم برای تشکیل خانواده یک امر وسنت الهی است که در ان ارامش وادامه نسل و صد ها مزایای دیگر نهفته است چگونه می توان با قید وبند ها غیر معمول ونا صیحیح این سنت را به دادوستد های بازاری تبدیل وانتظار ارامش روانی وسلامت جامعه را داشت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
0
1
از اینکه شرایط شادی و خنده ما رو فراهم کردید بسیار سپاس گزار و ممنونم .... واقعاً همچین ماجرایی اتفاق افتاده؟ من اگه به جای عاقد می بودم همونجا خواستگار رو به عقد دائم اون خانم در می آوردم تا عبرتی شود برای سایرین .... آی مردم از خنده
محمد میرزایی
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
3
0
در مورد شرایط ضمن عقد که عروس خانم اشاره کرده اند در صورتی پذیرفته می شود که خلاف اقتضای عقد نباشد و یا مطابق با اصول و قواعد حقوقی مثل قاعده لاضرر نباشد.همچنین در چهارچوب و مرزهای مشخصی باید شرایط تعیین بشود.پس ممکن است شرایط ذکر شده توسط خانم مشکل فقهی شرعی و حقوقی نداشته باشد. هرچند متعارفاً مضحکانه به نظر برسد
من الله التوفیق
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
1
5
سلام تا الان به زن بودنم افتخار میکردم ولی باخوندن این خبر خیلی متاسف شدم بیخود نیست به عقل زنان شک دارند!!!!!!
آخه یکی نیست به این خانوم بگه مرد اگه شرایط ضمن عقدم نداشته باشه چیزی از مردی براش نمی مونه
حميى
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
1
4
بااجازه شما،ميخواي برات تخم هم بذاره
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
2
من فکرمیکنم این خانومه روانی بوده یا شایدهم ...
محبوبه
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
0
1
فقط التماس دعا داشتم .ازتون .دعام کنبد .ابروم در خطره .دعام کنید
mahsa
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
0
1
دستت درد نکنه خانوم که این سوالو کردی.
حسابی ما رو خندوندی و باعث شادی ما شدی البته فکر کنم هدفت همین بود
كريمى
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
1
4
آخه همين حرفارو ميزنيد آقايون روما اسم كم عقل رو ميزارن! والله صدام جانى هم فكرنكنم برا دامادش جنين شرايطى كذاشته بوده بشين تا بياد!
آدم كه هيج!خروس هم اينقدر ديوانه نيست همجين شرايطى روقبول بكنه!واقعانكه!آدم ازهم جنس بودن با بعضى آدما خجالت ميكشه!
حسین
United States
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
9
7
سلام
البته درنگاه اول همه این نوشته های خانوم محترم بیشتر شبیه به یک جوکه...منم اولش خندیدم...
امابعدش ...
یه کم فکر کنید...
من واقعا برای جواب (آقا)شرمنده شدم..
کلی هم خجالت کشیدم...
حالا میفهمم چه بلایی سر خانمها میاد..
آقایون محترم...لطفا فکر کنید...خدایی مردها همین عهدنامه نانوشته رو به خانمها الزام نمیکنن؟؟؟؟؟؟؟؟
دقیقا همینه..
یکبار دیگه موارد رو بخونید..
این بار جای دو کلمه زوج وزوجه رو عوض کنید..
میشه همین مدل زندگی الان ما....

پس چرا هرچه که برای خودمون میپسندیم برای زن زندگیمون نمیپسندیم..؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شرمنده ام....
چقدر به خانمها ظلم میشه...
خيلي خوب بود
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
0
3
باور كنيد كه ايشان مي خواستند شوخي كنند.آخه مگه هيچ مردي زير بار اين همه زور ميرود.اصلا مگر زني با عقل سالم اصلا اين حرف ها را مي زند((شرايط ازدواج)).
هدی
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
0
1
حسین آقا جواب آقا بسیار بادرایت بود و از حمایتی که از خانمهاکردید سپاسگذارم بعضی از شروط ازدواج معقول بود ولی بیشتر شروطی بود که بنیان خانه و خانواده رو زیر سوال میبرد مسلما کسی که این سوال رو طراحی کرده منظور دیگه ای داشته که بعداین خانم میبینه و خوشش میاد و اطرافیانش بجای اینکه هدایتش کنن سردرگمش کردن که مجبورشد خدمت آقا مطرح کنه
خدایی خودت این شروط رو فبول میکنی؟
سحر
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
0
2
واقعا درود بر ایت الله مکارم شیرازی با این جوابی که دادن عالی بود
يک مقلد آقا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
0
3
باسلام وتشکر از حاج آقاي مکارم که پاسخ شايسته اي دادند ، در عين حال اگر پاسخ داده نمي شد شايد اين متن مضحک نشر پيدا نمي کرد . اين فرد فقط قصد چالش انگيزي در اذهان عمومي داشت و مي خواست در ذهن جوانان و نوجوانان معصوم شبهه ايجاد نمايد. ببينيد اين حسين آقا در دو پست بالاتر چگونه اظهار نظر مي کنن !!!! حال همين را بسط بديد به افراد کم سن وسالتر که توان تجزيه وتحليل و تجربه زندگي ندارند. دختر خانم ها احساس مي کنند برده هستند و آقا پسر ها فکر ميکنند درحقيقت دارند به زنها ظلم روا مي دارند و عکس العمل اينها در زندگي مي شود لاابالي گري و بي قيدي زن و شوهر به زندگي. از اين لحاظ جسارت کردم و عرض کردم پاسخ داده نمي شد و روي اين گند را با گل مي گرفتيم شايد بهتر بود و الا خود اين سوال کننده بي نام ونشان هم مي داند که شايد يکنفر دربين 80 ميليون پيداشود که از سر حماقت اين شروط را پذيرد. ولعاقبۀ لاهل التقوا و ليقين
يک مقلد آقا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
0
2
باسلام وتشکر از حاج آقاي مکارم که پاسخ شايسته اي دادند ، در عين حال اگر پاسخ داده نمي شد شايد اين متن مضحک نشر پيدا نمي کرد . اين فرد فقط قصد چالش انگيزي در اذهان عمومي داشت و مي خواست در ذهن جوانان و نوجوانان معصوم شبهه ايجاد نمايد. ببينيد اين حسين آقا در دو پست بالاتر چگونه اظهار نظر مي کنن !!!! حال همين را بسط بديد به افراد کم سن وسالتر که توان تجزيه وتحليل و تجربه زندگي ندارند. دختر خانم ها احساس مي کنند برده هستند و آقا پسر ها فکر ميکنند درحقيقت دارند به زنها ظلم روا مي دارند و عکس العمل اينها در زندگي مي شود لاابالي گري و بي قيدي زن و شوهر به زندگي. از اين لحاظ جسارت کردم و عرض کردم پاسخ داده نمي شد و روي اين گند را با گل مي گرفتيم شايد بهتر بود و الا خود اين سوال کننده بي نام ونشان هم مي داند که شايد يکنفر دربين 80 ميليون پيداشود که از سر حماقت اين شروط را پذيرد. ولعاقبۀ لاهل التقوا و ليقين
باران
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
0
1
من قبول دارم که برای ازدواج با آقایون یه سری شرط و شروط رو بزاریم خوب هر کی یه سری شرایط داره درباره درس، کار، پول و غیره که برای خودش مهمه
اما این که اومده اینهمه شرایط که اکثرا مختص مرد هستند رو برعکس کرده خیلی مسخره و بی منطقه
یه چیزای مخصوص مرده یه سری هم مخصوص زن چرا اینقدر سر این مسائل زن و مرد با هم دعوا میکنن...
در ضمن واقعا زندگی با این همه شرط و شروط خنده دار زندگی مشترک نیس که ...
اون مردی هم که این شرایطو قبول کنه مطمئنا جدیشون نگرفته و اگه با این شرایط وارد زندگی شه طلاق که چه عرض کنم قطعا خودکشی میکنه...

یخورده فکر کنیم بد نیست
کمتر خود خواه باشیم
"چه مرد باشیم چه زن اینقد نسبت به جنس مخالف خودخواهی نداشته باشیم"

موفق باشین همگی
مهزيار یساقی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
0
0
بسیار عالی بود
زن مسلمان و ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
0
0
من فکر میکنم این خانم از مردها متنفره و شاید ضربه خورده و با این سوالش میخواسته به شیوه برخورد مردان در زندگی مشترک اعتراض کنه.و بگه همین شرایط رو ما زنها عملا در زندگی پذیرفتیم.اما یک نکته رو فراموش کردن اونم اینکه در هیچ دینی به اندازه اسلام به زن بها داده نشده و ما باید زوجین رو با زندگی اسلامی بیشتر اشنا کنیم.
حسین عدیده
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
0
0
همون بهتر که از دین زده بشه ،نمیدونم این مطالب رو از کجای اینترنت گرفته که براش سند هم بوده
سید امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
0
1
اسلام دین اعتدال است وخداوند ظالم و ظلم پذیر را لعنت کند. هنجار های اخلاقی بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا هوای نفسانی بر انجام اعمال نا شایسته فرمان ندهد.
سعیده
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
0
2
من هیچی نمی تونم بگم جز اینکه
آیت الله مکارم شیرازی احسنت داره
سید امیر
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
0
0
اسلام دین اعتدال است وخداوند ظالم و ظلم پذیر را لعنت کند. هنجار های اخلاقی بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا هوای نفسانی بر انجام اعمال نا شایسته فرمان ندهد.
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
0
2
هرچند الان شوهر کمیاب شده (باشوخی گفتم بچه ها کسی ناراحت نشه)
ولی احححسنت به آقای مکارم
زنو شوهر قراره با هم به کمال برسن نه اینکه یکی بشه پله و اونیکی به رفاه دنیوی برسه
مهدیار
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
2
جواب ایت الله مکارم عالی بود با اینکه یک زن هستم از شروط هم خنده ام گرفت هم تعجب کردم
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
1
من کلا تو هیچ سایتی نظری نمینویسم اما واقعا به شعورم برخورد نمیگم باید مرد سالاری باشه اما بلانصبت نباید کسی مردارو هالو فرض کنه.هر مرد چیزی داره واسه همسرش که به تمام شروط وقانونو تبصره برتری داره والسلام راسی شما خانم ستاره بچینی ی ی ی شوهر پیدا کنی ی ی ی بوس بوس
سید احمد رضا طباطبائی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
0
0
نام دیگر حضرت مهدی (ع) حضرت محمد (ص) است.
محمود موسی پور
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
0
1
سلام درود بر شما حافظیان دین خدا متعجب شدم ازین سوال خانم
اکرم
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
0
1
واقعا متاسفم از این طرز فکر واین همه خود خواهی یک خانم !احسنت به عالمان دینی شیعی
محمدازاسفراین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
0
1
جواب مرجع محترم واقعاجالب بود
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
0
2
با سلام.
این خانم باید قبل از متن اصلی سوال مینوشت "یکی از فانتزیام اینه که کسی بیاد خواستگاری که ...‏"‏ ولی احتمالأ یادش رفته.و اگه که خدایی نکرده چنین مردی پیدا بشه باید گچش گرفت گذاشتش تو موزه ملی.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
0
3
درسته که این شرط و شروط های این خانم خنده اور بوده، ولی به نظر من خواسته یه چیزیو نشون بده که این شرط هایی که گفته بیشترش دقیقا چیزیه که مردها بدون شرط با زن ها رفتار میکنن،مثل اجازه دادن مرد به زن برای هر کاری،در مقابل زن ها هم کلفت نیستن و برده هم نیستن که بعضی چیزا در قانون نقد شده... به این ها هم توجهی داشته باشین. بعضی قانون ها در مورد مرد به زن هم اشتباس...زن هم حقی داره...من گفته های این زن رو قبول ندارم ولی بعضی چیزا هست باید تجزیه و تحلیل بشه
غزال
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
0
2
درود بر این جواب قشنگ و عالی که دادید
شاپور
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
2
3
همانطور که برخی دوستان اشاره کردند هدف این خانم به چالش کشاندن قانون مدنی خانواده است که این شروطی که این خانم مطالبه کرده اند در حال حاضر بطور قانونی در اختیار مردان است .و اگر این شروط روانپریشانه هستند پس نباید به زنان هم تحمیل شوند .
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
2
4
این سوال بسیار هوشمندانه طراحی شده و در واقع یک تله هست و طراح که حتی راجع به جنسیتش هم نمیشه تصمیم گرفت کاملا با جوابی که دریافت کرده به هدفش رسیده .
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
0
0
خندیدیم
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
0
0
خدا را همیشه سپاسگزارم که در هر زمان از نعمت وجود فقهای خوش فکر و دارای بصیرت و درایت در کلیه امور زندگی بهره می گیریم همیشه پایدار و باعزت باشند.
مهران
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
0
0
سلام.
مطمئن باشيد اين به اصطلاح خانمي كه اين متن رو نوشته, نه خواستگاري دارد و نه به محضري رفته!!

فقط براي مزاح و سرگرمي يا حتي انحراف افكار خوانندگان اين متن بلند بالا و واقعا مضحك و خلاف عقل رو نوشته!

آخه كدوم سليم العقلي اين اراجيف رو قبول ميكنه!!
مهری
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
0
0
به نظرتون اگر در متن بالا جای زوج و زوجه رو عوض کنید ، همش در ازدواجهای اسلامی ما درست از آب در نمیاد؟؟؟؟؟...
محمد طالبی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
0
2
با سلام
وقتی انسان چنین تفکراتی را می بیند تازه اهمیت معرفت، مطالعه ، تفکر و ....
براش معلوم می شود. باید قدر سیره زندگی امامان و سخنان گهربار آنان را بدانیم. که. . .
یک توصیه به این خواهر محترم : به خودتان بیشتر اهمیت بدهید و قدر تان را بدانید تا . . .
قلیچی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
0
0
این طومارسرکاریه!!!گوینده وکاتب آن شیطان است وبی خواستگار مانده(میگن روباه توسوراخ نمی رفت یه جاروبست بود به دمش)این که ده جارو...
حاجی غلام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
0
0
نه خوشم امد اگه تو محل ما بودی لات خوبی می شدی با این افکار التقاطی.ضمنا اگه ترشی نخوری اینده یه چیزی می شی...
سعید حیدری قلعه
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
0
1
بند23-زوج حق خواب بیش از 45 دقیقه درشبانه روز را نخواهد داشت
24-تمام امور بصورت اینترنتی توسط زوج انجام خواهد شد البته تحت نظارت اکمل زوجه.
25-زوج از صرف صبحانه وشام معاف است مادام العمر.
26-زوج هر روز باید 50متر سینه خیز و50تا بشین پاشو در کارنامه خود داشته باشد.ودر اخرمن از طرف این زوجه از همه مردم عذر میخوام.جوونه بی تجربگی کرده ، بخشید.
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
0
0
به نظر من اگر خانمی در محیطی آرام و بدون تنش بزرگ شده باشد در این دوره از زندگیش انقد خود را تحت فشار روحی قرارنمیدهد .و قطعا در نظر خودش چه در خانواده و چه در جامعه تحقیر شده .و جایگاه و منزلت خودش رو گم کرده.و آقایی که اون رو به عنوان همسر انتخاب کرده واقعا باید نگران زندگیش باشه چون این زن نه میتونه همسر باشه و نه مادر .
اگر این قضیه صحت داشته باشه آرزو میکنم هردوشون هرچه زودتر به معرفت برسند .اگه هم شوخی بوده خب باعث شد یه مروری به خودم داشته باشم..
.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
1
0
نه تمام حرفهای این خانوم درسته نه تمام کارهایی که ما الآن در جامعه به اونها عمل می کنیم من فکر می کنم اگر با تفکر عمیق به هر دوی اینها فکر کنیم متوجه ضعف در جفتشون میشیم چون الآن بسیاری از مواردی که در ایران به عنوان عرف انجام میشه چیزیه بین جاهلیت عرب و تمدن ظاهری غرب و رنگ و بوی اسلام متاسفانه بسیار کمرنگ شده برایمثال خانوم رو با فامیلی همسرش صدا می کنیم"غرب"و خانوم ها رو موظف به انجام امور خانه از جمله آشپزی میدانیم"جاهلیت عرب" و حالا تفاوتش با اسلام رو ببینیم در زمان پیامبر هم خانوم ها رو با نسب پدرانشون می نامیدند مثلا آمنه بنت وهب ویا فاطمه بنت اسد والبته مورد دومدر اسلام به صراحت گفته شده که تنها وظیفه ی بانوی خانه تربیت فرزندان و شوهرداری است و کارهای خانه به عهده ی مرد است نه زن وزن در صورت تمایل به انجام کار میتواند از همسرش مزد دریلفات کند .حالا متوجه این مسیله شدیم که مواد قرداد ذکر شده توسط اون خانوم به علت فاصله گرفتن ما از اسلام وگرایش خود آگاه ونا خود آگاه به گرایشات بی اساس دیگه است . بیایید به اسلام دقیقتر نگاه کیم نه تنها با سلیقه ی خودمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
با سلام و احترام
با نظر شما کاملا مخالفم
حضرت زهرا سلام الله علیها هم آشپزی می کردن پس این کار برای یه خانم هیچ عیب و ننگی نیست
و حتی باعث محبت همسر میشه
در میان اعراب چیزی به اسم فامیلی یا نام خانوادگی وجود نداره و این طبیعیه
این خانم معلوم نیست چه افکاری داشته و اون خواستگار که قبول کرده
و اینکه خانمی رو با فامیلی شوهرش صدا می کنن از دیرباز و از چند صد سال پیش اینطور رسم بوده
و آیا شما توی مسائل اسلام تحقیق کردید دیدید که اسلام گفته کار زن فقط شوهرداری و بچه داری هست ؟؟
اسلام گفته هر زنی باید طوری زندگی کنه که در شانش هست و
ممکنه یه خانم شانش این باشه که خدمتکار داشته باشه که در اینصورت میشه گفته کارش فقط شوهرداری و بچه داری هست
و شان زن یعنی وضعیت زندگی زن در خانه پدر
و شما هم مثل اون خانم دارید کاملا سلیقه ای به اسلام نگاه می کنید
و هیچ کجای شنیده نشده که اسلام دستور داده کار خانه با مرد باشه
ریحان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
3
0
بیچاره ها یه زن پیداشده میخاد مثل آدم زندگی کنه اونوقت میگید دیوانس
حجتی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
0
0
در مورد مقدار رد مظالم ونحوه ی پرداخت واینکه به چه کسانی این مبلع تعلق میگیردسوال داشتم.
منتظران مهدی عج
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
0
2
من فقط میتونم بگم این فقط یه متنه که مارو سر کار بزاره ولی اگه واقعی باشه واقعأ متأسفم که این خانم از جنس منه
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
0
2
به نظر من این خانم علایق به مادیات دارد و از نظر من این چیز خوبی نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
0
1
واقعا جواب خوبی دادن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
0
1
وقت مرجع تقلید رو بااین حرفا میگیرید یخورده اخه فکر کن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
0
چه جواب مناسبی ارائه دادند آقای مکارم
اصلا حقوق زن و مرد با هم فرق می کند
با این شرایط یه جورایی آقا،میشه خانم خونه و خانم،میشه آقای کار
یه لحظه یاد حضرت فاطمه زهرا(س) افتادم.
برای ظهور سریع تر آقا امام زمان یک صلوات بفرستید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
0
0
اقا نه تعجب نه خنده داره باید به احوال های های بگرییم قانون حقوق بشر ساخته پرداخته اربابان قدرته که جامعه مارا به راهی که موردنظر خودشونه می برن این قانون راکه این خانم تصویب کردهکمکی ازاون اجرا میشه درود به مرجع بزگوارعالی مقام ایت الله مکارم که جواب در اوضاع احوال این فرد داده خانواده دردین ما مقدسه انشاالله باقی خواهد ماند به کوری چشم دشمنان این سرزمین/
ناسناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
0
0
برای خانومایی که این مطلب رامسخره کردن خیلی متاسفم چون خیلی ازاین شروط درحق زنان بدون اینکه جایی ثبت بشه اجرا میشه کسی هم صداش درنمیاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
0
0
همه اينها بر مي گرده به مكان و توسط افرادي كه او را تربيت كردند بايد حضوري با ايشان صحبت كرد تا مشكلات فكري و اعتقاديش را برسي كرده و راهنمايي كرد . بنده حاضرم راهنمايي كنم . با اينكه اين موضوع مربوط به سالهاي قبل است و شايد جواب هر بند را گرفته باشد .
منتظر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
0
0
با سلام خدمت همه دوستان
بنده کارمند دفتر ثبت ازدواج هستم..
از این شروطی که این خانم قید کردند فقط یک بندش هست که اون هم بعد از ثبت واقعه ازواج با رجوع به دفتر اسناد رسمی زوج میتواند وکالت رسمی در طلاق را به زوجه بدهد این هم نه اینکه زوج حق طلاق دادن زوجه را نداشته یاشد .. وکالت هم برای جایی است که مرد معتاد بشه ..نفقه نده .. زن رو مورد ضرب وشتم قرار بده .. زوج زندگی رو ترک کنه بره وشش ماه هفت ماه زوجه هیچ خبری ازش نداره و از نظر خرجی در مضیقه قرار بگیره..و... فقط همین ..
بقیه شروط نه قانونی است ونه شرعی ونه انسانی و اخلاقی..
خانوم محترمی که میگی -یه نفر دختر پیدا شده که میخواد مثل آدم زندگی کنه بقیه میگن دیوانس_
جهت اطلاع این خانم دنبال هرچی هست ،، دنبال زندگی نیست ...بیشتر شبیه یه خیمه شب بازی .. تا زندگی..
عبدالرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
0
0
دختری که این شروط رو گذاشت و الان کامنت ها رو خوند، یقینا به غلط کردن افتاده از مطرح کردن این غلط اضافی که کرده
های خانوم، مطمئن باشه اگه مردی شرایطت رو قبول کنه، همون مرد میشه بلای جونت
جونتو میگیره
حالا حاضری بازم این شرایط رو بذاری؟؟؟؟؟
روانی
روانی
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
0
1
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ ایول دمت گرم کلی با بچه ها خندیدیم ... با این شرطایی که تو گذاشتی شاهزاده با الاغ سفیدم نمیاد چ برسه به اسب سفید
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
0
اقای مکارم شیرازی واقعاجواب عالی دادن به این خانوم.اما ازنظر من درکنار اون اقایی که این شرایط رو پذیرفته این خانوم هم خودش از سلامت روانی برخوردار نیس که همچین شروطی رو عادلانه ومنطقی تلقی کرده.
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
1
من فکرمی کنم این خانوم خودش این شرایطو درس کرده
استاددانشگاه
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
0
0
ایاحیف عمرنیست که یک ادم مغرض برای مضحکه کردن احکام الهی چندین انسان راسرکارگذاشته وهیچکدام متوجه نشدیدکه فقط صرف مسخره کردن اتلاف عمربوده!!!!!!راستی کدومتون متوجه شدید؟؟؟؟جایزه داره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
0
1
خیلی جالب بود
همه مشکلات ما اینه که از قرآن دوری کردیم و همش میگیم نسل جدید.
البته مشکل ما تنها هم نیست مشکل جامعه هست.مشکل اونایی هست که خیلی سخت میگیرن.
واقعا برای خودمو جامعه و....متاسفم
خدایا....
مریم
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
0
نمیدونم این خانوم چه فکری کرده اما میدونم شوهر نخواسته وگرنه این حرفا چیه زن و شوهر شریک زندگییند ن بلای جون یک دیگه واقعا برا این خانوم متاسفم
عطایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
0
0
أگرهرکسی مقوله اصلی ازدواج رو بدونه اینحرفارو نمیزنه؛واین خانم محترم اگرزندگی أئمه اطهارو مطالعه کنندجواب قطعی میگیرند؛البته نظرات این خانوم درحد1نظراست وازنظرعقلانی مردودمیباشد؛
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
1
1
به این خانمه بگید با این همه توقع لطف کنن یه کمی هم از محسنات خودشون بگن!!!اخه با این همه ادعا حتما باید از همه نظر کامل باشن دیگه؟؟؟
مرتضي
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
1
1
خداوند شفاي عاجل عنايت فرمايند
عبدالرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
0
0
ممنونم بخاطر درج نظرم در سایت و همچنین اطلاع رسانی تون
موفق و دل خوش باشید
طاهر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
1
1
سلام، خیلی عذر می خواهم، ولی اینکه میگن بعضی از زنها ناقص العقل اند همینه والا. و اینکه میگه مردی حاضر شده این موارد را بپذیره دروغ محضه و درحد آرزوی اون خانمه
نرجس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
1
1
خانم خيلي متاسفم اين عقيده شما از سكو لاريسم نشآت گرفته حتي خود سكولاريسمها تا اين حد پيش نرفته اند كه شما رفته ايد اين شروط را اگر يك آقا به شما مي گفت قبول مي كردي ؟واقعا متاسفم اگر احيانا آن آقايي كه ميگي قبول كرده يا واقعا در عقلش مشكل دارد ويا اينكه شما را دست انداخته وميخواهد بعد از ازدواج به حسابت برسه وآدمت كند.
ولی اله خ
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
1
1
فقط می توانم بگویم متاسفم اگر بگم این خانم روانی تمام عیار بوده توهین به عزیزان مریض روانی است پناه بر خدا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
0
1
خیلی خندیدم ،واقعا که،زندگی رو با خاله بازی اشتبا گرفتن...................
جواد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
1
1
با سلام
من فکر میکنم که این تصورات خیال پردازانه یک خانمی هست که زیادی به خودش اعتماد بنفس داره و قرص هاش را سر وقت نخورده و یاحتما بیماریش زیاد شده و کسی چیزی به او نگفته...به هرحال فکر میکنم چنین خانمی هم باید اول به روان پزشک مراجعه کند......
اگه زن گرفتن هم قحطی می بود بازهم چتین چیزی مضک می بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
2
1
این فقط در ایران است نه کشورهای اسلامی دیگر. چون بیشتر ایرانی ها زن ذلیلند.
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
1
1
قسم میخورم...اون شازده که این شرایط رو پذیرفته مرد نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
1
به نظر حضرت ایت اله مکارم شیرازی نباید به چنین چیزهایی هیچ ارزشی قائل شوند ، اینها خودشان را به اون راه زده اند وگرنه این مزخرفات ربطی به دین گریزی دارد؟!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
0
1
احتمالاً خواستگاره قصد مزاح داشته که قبول کرده.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
1
1
من که خودم یه خانم هستم از خوندن این شرایط به خنده افتادم. کدام احمقی حاضر می شود با این شرایط ازداوج کند. بعدشم خانم محترم! مردی که همه ی این کارها رو برای شما انجام بده که دیگه تکیه گاه و سایه ی سر نمی تواند باشد. یه برده ی بی ارزشه
مهناز
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
0
1
خانوم شما یه پادو استخدام کن . دیگه شوهر میخوای چیکار باا این حالت
خشايار
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
0
1
اي ول،با جواب آقاي مكارم خيلي حال كردم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
0
1
با عرض سلام خیلی عذرمیخوام اگر گهی رند به خرج میدهم...
نظر بر این است که اینان در کجا بوده اند که از قانون هیچ کشوری در سئوالاتشان بهره نبرده اند... ضمنا خواهر عزیز اگر منظورتان مزاح بوده نیز هر که را از بهر کاری ساخته اند زن چنین است و مرد این چنین، گر چه در بعضی خانواده ها به خاطر عدم اطلاع کافی برخی افراد سایرین استفاده سوء دارند اما این بنا بر همه نیست چرا که مردی ایمانش قوی تر است که همسرش را بیشتر احترام کند....
مائده
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
0
1
خدا ب بعضیا واقعا شفا بده
فیروزه
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
1
1
برخی نظرات رو خوندم
خیلی متاسف شدم که میزان سواد برخی از ماها اینقدر پایین هست که همچین موضوعی رو به سکولاریسم که به معنی جدایی نهاد دین از نهاد سیاست هست ربط میدیم یا غربگرایی و فمنیسیم و این حرفهایی که تو افواه ما ایرانیها فراوانه و....
من این شروط ضمن عقد رو که این خانوم تهیه کرده رو در واقع یک نوع طنز تلخ اجتماعی تلقی میکنم
یقینا هیچ مردی حتی با پایین ترین ضریب هوشی هم این استثمار و برده داری رو قبول نمیکنه
ولی چیزی که مورد غفلت اکثریت دوستان قرار گرفته اینه که زنان جامعه ما هزاران سال با این شروط با مردها زندگی کرده اند و هیچ کس به اونها انتقادی نداشته که شما بیمار هستین و باید به پزشک مراجعه کنید...
این شروط رو برعکس کنید و ببینید اکثر اونها در جامعه ما و به نفع مردها جاری و ساری. هستش
امیر علی دانش
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
0
1
شاید باور نکنین این قشنگ ترین جوکی بود که شنیدم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
0
0
باید ازاین خانم پرسید مادرتان باچه شرایطی ازدواج کرده فامیلها ودوستانت چطور؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
0
0
به نظر نمیرسه این شرایط شوخی باشه چون در جامعه درصدی از مردان از نظر روانی مشکل داشته وتو وجودشون حس برده بودن وجود داره وچنین مردانی دنبال زنانی میگردن که حس اریابیت داشته باشند که ایصطلاحا به آن مستریس گفته میشه یکم تو اینترنت وازه مستریس رو سرج کنید متوجه میشید این بیماری جزء بیماریهای جنسیه
امیرحافظ
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
0
سلام من یک سوالی دارم نمیتونم بگم باید خصوصی بگم باید چیکار کنم یک سوالی هست که می تونه زندگی را عوض کند
قاصدک
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
0
0
ایا به جهاز دختر پس از عروسی خمس تعلق میگیرد؟
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
0
0
این زوجه و البته زوج احتمالا به تازگی از تیمارستان مرخص شده اند
ع ع
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
0
با سلام دین اسلام به عنوان کامل ترین دین وظایف و حقوقی برای زن و مرد در نظر گرفته که طرفین با رعایت آنها می توانند زندگی سالمی داشته باشند و نیازی به شرط و شروط نیست که ذهن طرف مقابل را از همان ابتدا مشغول و زندگی را پر اضطراب کند ضمنا اگه این خانم بخواهد این شروطی که گفته رعایت بشه اون وقت معنی زندگی مشترک چی میشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
0
0
واقعا خنده دار و جای تاسف دارد.
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
0
پرداخت زکات به فرد نیازمند پیر و بیمار امکان پذیر است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
0
اصلا این سؤالت ازبیخ ردشده هست ومزاح آور واصلا جوابی نداره
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
0
آقا یکی به حاج آقا مکارم بگه کمک به ملت ستم دیده لبنان و فلستین و بحرین و....رو حرام اعلام کنه بجاش بده ملت خودش بخورن مردیم از فقر و گرسنگی.....بابا یکمی هم به فکر ما باشین....پدرم کارگره با حقوق کارگری حتا نمیشه درست و حسابی غذا خورد کمک به ملت ستم دیده که بماند.....
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
0
0
جک سال بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
0
0
با سلام .این زن نبوده .با عرض پوزش.فک کنم فقط قصدش ازار اقا بوده.وگرنه فک کنم این خانم شوهر نمیخاسته دسته بیل میخاسته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
1
0
بعضی از شرایطی که خانم ها در ایران بعد از ازدواج قبول میکنند مثل اینکه در مورد خروج از کشور، طلاق و حتی خروج از خانه! حقی ندارند، رو من با بعضی از دوستان خارجیم مطرح کردم....با دهن باز منو نگاه میکردند!
یه سری حقوق از خانمها سلب شده و متاسفانه این قضیه اینقدر عادی شده که حتی خود خانومها هم متوجه عجیب بودن ماجرا نمیشن.
دوستان خارجی من همه بلااستثنا از رفتار برده واری که با خانم ها در ایران میشه تعجب کردند....
ولی وقتی ماجرا برعکس بشه، برای ما باعث تعجب میشه: آقایی حق خروج از خونه رو بدون اجازه نداشته باشه، واحیرتا...مگه میشه؟!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
0
0
کاری به درخواست های این خانم ندارم ولی واقعا متاسفم در جامعه ای زندگی می کنم که برخی از حقوق تنها برای مردان مجاز بوده و وقتی از جانب یک زن مطرح می شود از نظر همه مسخره و خنده دار می آید. خیلی از چیزهایی که این خانم مطرح کرده اند و از همسر خود خواستند، مسائلی است که مردان آن را حق خود می دانند. بهتر است کمی بیشتر تامل کنیم و قبل از اینکه بخواهیم نظری بدهیم کمی بیشتر فکر کنیم. فقط می توانم بگویم متاسفم.
امين
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
0
باسلام ودرودخدمت ايت الله العظمي مكارم شيرازي
بيانات ايشان پاسخي جامع وكامل درخطاب به شروط ذكرشده زوج محترم ميباشد
باوربفرماييدازدواج امري مقدس وستودني است ودرقالب شرط وشروط نبايدبدان نگريست
ياحق
انصاری
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
0
خدا کند انسان بخواهد زندگی کند نه معامله به هر حال پاسخ دادن به هر سوالی درست نیست نه اینکه فردا این جمله را مستمسک قرار دهید و زیر بار مسولیت شانه خالی کنید.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
0
سلام، پاسخ منطقیست. به همین صورت طلاق در کشور بیداد میکند، چه رسد روزی که فقط حق طلاق برعهده زن باشد...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
0
سلام، پاسخ منطقیست. به همین صورت طلاق در کشور بیداد میکند، چه رسد روزی که فقط حق طلاق برعهده زن باشد...
ناشناس
United States
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
0
0
چیکارکنم که کسی روکه 8 سال دوست دارم فراموش کنم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
0
فقط شرط 13 و 20 ^_^ ؛
محمدرضا مددي
United States
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
0
0
اين خانمه مشگل عقلي داشته و اون مرد هم لنكه خودش بوده
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
0
0
چیزی که مسلمه اینه که از این مرده خوشش نمیامده باباش گفته باید با همین ازدواج کنی اون این شرط های مسخره رو از خودش دراورده و گرنه هیچ عاقلی این شرط هارو قبول نداره مگه دختره شاه پریون بوده که این شرط هارو گذاشته من اگه بودم میگرفتمش میفرستادمش دیوونه خونه
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
0
0
من فقط به این موضوع شکایت دارم که شما گفتید که شرایطی مساوی ولی این شرایط کاملا یک طرفه به نفع شما خانوم محترم بوده. فک کردی زرنگی ما مردا خیلی زرنگ تریم اره عزیزم
گمنام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
0
درسته که این خانم شرایطش و رو کاغذ و در قالب متن درآورده و همه در تعجبن، ولی در حقیقت و در عمل اکثرا خانمها با شوهراشون چنین رفتارهایی دارند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
0
0
به عنوان یک زن به نظرم بهتر است این خانم سریعا بستری و درمان شوند.
مجید
United States
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
0
بر عکس نظر دوستان من حق رو به خانم میدم و معتقدم ایشون شرایطش منطقیه تازه اون آقا هم شرایط رو پذیرفته
حالا چرا محضر دار کاسه از آش داغتر شده ؟
بعدشم شروط ازدواج یه امر توافقیه هیچ اجباری در کار نیست اون آقا میتونه قبول نکنه کسی مجبورش نکرده
بهر صورت هر آقایی که قصد ازدواج داره باید رضایت خانم آیندش رو جلب کنه و شرایطش رو بپذیره
فراموش نکنیم خانم های جامعه ما از یک بلوغ فکری و عقلی برخوردارند و دیگه مثل قدیما اجازه نمیدن دیگران براشون تصمیم بگیرن و خودشون تعیین کننده زندگی آیندشون هستن
فرخ صوفیانی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
0
حقیقتش اونقدر مسخره و بی خود بود که تا نصفه خوندم کاملا شرایط رو نخوندم .این خانوم محترم قصدشون سر کیسه کردن خواستگار محترم را داشتن و معنی زندگی رو نمیفهمند و خیلی با کلاس از زیر دین متاهل بودنشون در بیایند و آزاد باشن و هر کاری دلش خواست بکند و شوهر حتی نتونه بگه چرا؟!
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
سلام.دلم میخواست وقتی آیت الله مکارم حفظه الله این شروطو میخوندن پیششون بودم و میدیدم چقدرخندیدن ازاین شروط.درودبر چنین جوانان دین گریزی
هبادی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
0
1
لایک به آیت الله مکارم
امیر
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
1
1
من که 19سالمه تصميم گرفتم با این وضعيت خانم ها و سياست های دولت هر گز ازدواج نکنم
و از این دردسرها رها هستم
چون من مرد هستم و خودم برای خودم کار می کنم و تا آنجا که بتوانم تحصیلاتم را ادامه خواهم داد به جوانان هم همین پبشنهاد را می کنم
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
0
1
افرین به این مرد عجب شرایطی دیگر زن را برای چه میخواهد
یعقوب
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
0
0
باعرض سلام وادب
با احترام خدمت اون خانم محترمه اما آقای مکارم خیلی قشنگ پاسخشون را دادند
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
0
با سلام .خانم محترم این چه طوماری هست فرستادی تومطمنی اون آقا مشکلی نداره مورد 18 و22بخون یه بار دیگه خودت و.....احسنت به آیت الله مکارم
شهلا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
0
من شرمنده شدنم ارزش زن را پایین آورد
amir
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
0
0
با کیا شدیم 80 میلیون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
0
0
توروخدا اقای مکارم یراه حل خوب بگید ک بتونن مشکلشون حل بشه.ا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
0
انسان با حورالعین هم ازدواج کند چنین شروطی را نمی پذیرد چه رسد به این زنان که گزش زبانشان از گزش مار افعی جهنم هم دردناکتر می باشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
0
0
مگه مردابرده هستن چنین ستمی روقبول کنن
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
0
حتی خدا هم به آفریده ی خودش ( دخترا ) اعتماد نکرد و اونو بصورت دختر آفرید،نه بصورت زن

حالا اون مرده کی بوده این همه اعتماد داره به این موجود ناشناخته ؟
صادقی
Germany
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
0
بسم الله الرحمن الرحیم باسلام به حضرات.میخواهم بدانم این خانم مگه کی هستندکه یک انسان بایدخودرافدای اوکند.ایاارزش چنین لیاقتی دارندکه ازمردی مزخواهند؟ممنون میشم اگرجوابمودهید
دوستدار مولا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
0
0
با سلام خدمت دوستان عزیز،اصلاً این خانم ارزش این رو نداره که بخایم وقتمونو صرف نظر دهی در مورد اون بکنیم.این خانم یک روانی تمام عیار هست.چی فکر کرده؟تو همه آیتمهاش هم نوشته سفر خارج.این جور انسانهایی عقده ای هستن.عقده ااااای
نام:
ایمیل:
* نظر:
تازه های سایت