کد خبر: ۴۴۶۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
تعداد نظرات: ۴۶۸ نظر

طی مطالعه‌ای که در یکی از شهرهای ایران صورت گرفته ۴۸.۶۶ درصد دختران جوان تمایل خود را برای همسری دوم در صورت خواستگاری توسط همسر اول ابراز کرده‌اند که این آمار با آمار کل کشور اختلاف چندانی ندارد.




سرویس اجتماعی فردا:
طی مطالعه‌ای که در یکی از شهرهای ایران صورت گرفته ۴۸.۶۶ درصد دختران جوان تمایل خود را برای همسری دوم در صورت خواستگاری توسط همسر اول ابراز کرده‌اند که این آمار با آمار کل کشور اختلاف چندانی ندارد. این آماری بود که محمد صالح طیب‌نیا، یکی از اساتید دانشگاهی اعلام کرده و گفته: روزی در این کشور دختران راهپیمایی خواهند کرد تا بتوانند ازدواج دوم را رواج دهند. در حال حاضر اگر تمام پسران به سن ازدواج رسیده ازدواج کنند، حدود ۷ تا ۸ میلیون دختر آماده به ازدواج خواهیم داشت که ازدواج نکرده‌اند و این معضل خواهد بود.

پس از انتشار این آمار به گفتگو با چند دختر مجرد نشسته ایم، که در ادامه می خوانید:
 
حاضرم مجرد بمانم اما همسر دوم نشوم!
 
الناز 27 سال دارد و ازدواج نکرده است، وقتی که آمار 48 درصدی تمایل دختران مجرد برای ازدواج به عنوان همسر  دوم را می شنود، تعجب می کند و می گوید: خانم ها ذات شان حسود است و بعید می دانم 48 درصد از دختران موافق ازدواج به عنوان همسر دوم باشند!

این دختر 27 ساله می افزاید: مگر همسر اول آن مرد چه گناهی کرده است که باید هوو بر سرش بیاید؟ من به شخصه حاضرم تا آخر عمرم مجرد بمانم، اما زندگی هیچ زنی را خراب نکنم!
او بیان می کند: من آدم حسودی هستم و خودم هم بعید می دانم بعد از ازدواج حاضر شوم شریک زندگی ام را با خانم دیگری تقسیم کنم!

الناز ادامه می دهد: مردی که خانمی را برای زندگی انتخاب کرده است و بعد از مدتی سراغ من می آید تا همسر دومش باشم، از نظر من قابل اعتماد نبوده و امکان دارد من هم روزی دلش را بزنم و دنبال نفر سومی بگردد.
 
دوست ندارم شوهری داشته باشم که بخشی از فکر و ذهن او برای من باشد
 
زهرا، دختر 23 ساله ای که تا به حال ازدواج نکرده است در این رابطه می گوید: به هیچ وجه دوست ندارم شوهری داشته باشم که تنها بخشی از فکر و ذهن او برای من باشد.

او ادامه می دهد: همسر دوم شدن به معنی ورود به زندگی مشترکی است که به دلایل مختلف از هم پاشیده شده یا در حال فروپاشی است. بر این اساس مردی که اقدام به برقراری ارتباط با زن دیگری ( که من باشم) می کند، یعنی دچار مشکلاتی با همسر اول خوده بوده است. بنابراین دو نکته اهمیت دارد: یک اینکه آیا به همسر اول خود حقیقت را گفته است یا خیر؟ که عموما در 80 در صد مواقع مرد از گفتن این موضوع به همسر اول خود خودداری می کند. پس چنین مردی اصلا قابل اعتماد نیست. زیرا صداقت اولین و مهمترین ویژگی برای تشکیل یک زندگی است و موضوع دوم این است که هیچ زنی، حتی یه زن روشنفکر دوست ندارد شوهر خود را با زن دیگری تقسیم کند و البته این خواسته کاملا منطقی به نظر می رسد، زیرا که من هم روزی که ازدواج کنم هرگز نمی خواهم همسرم زن دیگری داشته باشد.  
 
مشکلات مالی امانم را بریده است
 
راحله دختری 31 ساله است و شرایط مالی زندگی اش مناسب نیست. مدتی در یکی از شرکت های خصوصی مشغول به کار بوده اما کارش را از دست داده است و 5 سال است بیکار شده است.

او میگوید پدرم معتاد است و همین موضوع باعث شده تا من برخی از خواستگارانم را به خانه راه ندهم. متاسفانه نگاه معنادار فامیل و آشنایان آزارم می دهد و مدت هاست که با اطرافیانمان رفت و آمد نمی کنم.

راحله می افزاید: خواستگاران زیادی داشتم اما با دیدن پدرم، بهانه های مختلفی می آوردند و من را نمی پسندیدند.

این دختر 31 ساله می گوید: هم سن و سالان من هنوز ازدواج نکرده اند، اما کار می کنند و از عهده مخارجشان بر می آیند. همین موضوع باعث شده که مجرد ماندن به آنها آسیب جدی وارد نکند.

او نظرش در رابطه با همسر دوم شدن مثبت است و می گوید: اگر شخصی که برای ازدواج مناسب باشد و قرار باشد من همسر دومش بشوم، می پذیرم، زیرا که مشکلات روانی و مالی پیش آمده، امانم را بریده است.
 
ازدواج با مردی که زن دارد، هیچ اشکالی ندارد
 
بهاره دختری 35 ساله که تا امروز ازدواج نکرده و مدتی است با مرد متاهلی آشنا شده است. مردی که همسر اولش را دوست دارد اما برخی رفتارهای همسرش، او را آزار می دهد. 

بهاره می گوید: روز اولی که آرش راجع به مشکلات زندگی اش برایم صحبت می کرد، دلم برایش سوخت و دلم می خواست آن چیزهایی که در زندگی اش کم دارد را برایش فراهم کنم.

او با خوشحالی ادامه می دهد: آرش می گوید هر زمانی که از خواب بیدار می شود، لیلا (همسر اولش) خواب است و صبحانه را تنها می خورد. برای همین من هر روز قبل از اینکه سر کار بروم صبحانه خوشمزه ای برای آرش فراهم می کنم و برایش می برم.
 
این دختر 35 ساله می گوید: به نظر من، ازدواج با مردی که دوستش داری، حتی اگر ازدواج هم کرده باشد، هیچ اشکالی ندارد. زیرا که آرش از ازدواجش راضی نیست و من را هم دوست دارد.

بهاره در پاسخ به این سوال که آیا لیلا از ارتباط تو با آرش اطلاعی دارد؟ پاسخ می دهد: لیلا همه چیز را می داند و گاهی اوقات که به آرش زنگ می زند و آرش جواب تلفنش را نمی دهد، با من تماس می گیرد و می پرسد، آرش کجاست؟

انتشار یافته: ۴۶۸
در انتظار بررسی: ۲۳
غیر قابل انتشار: ۱۶۶
مجید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
114
255
درود بر این دختر خانم های فهیم ایران زمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
اینایی که منفی زدن خانم هستن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
چهار تا زن بگیرید حلاله
این مقاله تبلیغاتیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
با افکار اولیه اتون مملکت رو به این وضع انداختین. ول کن هم نیستید. تا نابود نکنید همه چیزو دست بردار نیستید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
شما آقایون محترم ایا راضی میشین که خانومتون با یه مرد دیگه ارتباط داشته باشه
همونطور که به فکر خودتون هستید به فکر طرف مقابل هم باشید.
irani
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
اقایونی که به بهانه اینکه همسرم فلام و فلامه میرن دنبال دوست دختر پیدا کردن -یک لحظه فکر کنن اگر همسر محترمشون به جرم اینکه شوهرم فلان و فلانه برن دوست پسر بگیرن چه حالی بهشون دست میده - پس بیخود برای هوا و هوس رو همسرتون انگ نچسبونید ..هیچ دختری خانمی حاضر به همسر دوم شدن نیست
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
زن دوم گرفتن یجور خیانت به جامعه است
در صدر اسلام به دلیل جنگهای زیاد اعراب مردها زیاد کشته میشدن و چون سرپرست خانواده نداشتن اسلام ازدواج با آنها را حلال کرد تا سایر مردها به آنها رسیدگی کنند و به فحشا و گناه نیوفتن ولی الان دیگه خبری از جنگ کشته شدن سرپرستان خانواده ها نیست.ما بجای اینکه زن دوم گرفتن را رواج بدیم مشکلات رایج بین زن و شوهرها که باعث سردی و تمایل به نفر دیگه میشه را حل کنیم..و با کمک کردن به ازدواج جوانان سعی کنیم به گناه و فحشا نیوفتن.
h
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
احسنت به پاسخ قبل از من
درجواب ناشناس خانم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
اگه ازدواج کنه اره
خیرخواه
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
الان با وضعیت بد حجاب وفرهنگ زشت اروپایی درکشور ورابطه ی بسیارنزدیک زن ومرد وپسران ودختران درکشور که ما مردان دیگه هرکدوم هزاران زن ولذت تو خیابون ها داریم وپسران قبل از ازدواج هزاران زن در خیابونها دارند ولذت خودشونو می برند و هر مردی زن دوم وسوم وچهارم والی ماشاءالله زن هزارم هم داریم و خانومهای شهوتران کشورمون جیکشون هم در نمیاد وزن هزاران مرد شده اندوخودشون هم نمیدونند،دیگه بااین وضع این حرفها واین چرندوپرندها دیگه چیه که به همدیگرمیگید!! خانومها اگه حسادت داشتندکه بااین وضع کثیف فرهنگی جامعه وارتباطات وبی حجابی وبدحجابی وامثالهم دیگه نمیذاشتند مردهاشون قدمش رو تو خیابونها بذاره وباجامعه ارتباط داشته باشه!لذا خانمهای همسردار خوشخیال هم هیچ حسادت وغیرتی نسبت به مردهاشون ندارندهرچندبه خیالشون حسودباشند!والا یا مانع ورود همسرشاشون به این جامعه کثیف می شدندویاحداقل جلوی فرهنگ غربی کثیف وبی حجابی وروابط نادرست زن ومرد می شدندکه متاسفانه همه ساکتندو تنها بازن دوم هم منزلی وهم اتاقی شون مشکل دارندونه باهزاران همسر شوهرشون در خیابان وجامعه!ایا این نشانه ی بی عقلی عمومی دراین طیف نیست! لذا زنان حسود این چرندوپرندها رو ول کنند وبه فکر اصلاح بی حجابی وبی عفتی وبی دینی وبی فرهنگی جامعه اشون باشندوالا همسرشان باهزاران نفربدون ازدواج همسرشده وشایدبا دههانفر درچنین جامعه ای همخواب شده آنهم ازنوع نامشروعش وهنوز تو یکی نمیدانی!
متاهل
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
8
104
مگه میشه؟؟؟؟؟ مگه داریم؟؟؟؟
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
ما بجای اینکه زن دوم گرفتن را رواج بدیم مشکلات رایج بین زن و شوهرها که باعث سردی و تمایل به نفر دیگه میشه را حل کنیم..و با کمک کردن به ازدواج جوانان سعی کنیم به گناه و فحشا نیوفتن.اگرم خیلی مرد هستید برید زنی را بگیرید که شوهرش را از دست داده و مشکل مالی داره و به امورش رسیدگی کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
44
134
این 48 درصد لطفا برای مشکلات خودشون راه حل بهتری پیدا کنند نه اینکه مشکل خودشون را با ایجاد دردسر برای دیگران رفع نمایند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
والا منم دختر مجردم
اما به خودم اجازه نمیدم که با آقایون بیشتر از حد نیاز همکلام بشم دیگه چه برسه به همسر دوم شدن و دلی رو شکوندن
بخدا دارن بدنام میکنن ما رو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
78
176
شما زیرکانه ! به نوعی دارید بی بند و باری و فساد را رواج میدهید !!
پاسخ ها
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
بي بندو باري نيست. بلكه حل معضلات جامعه است. ضمنا با نص صريح اسلام هم منافاتي ندارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
اونایی که منفی دادن همون 52 درصدی هستند که مخالفن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
ترویج میدن؟ ترویج دادن حالا دارن هی اصرار میکنن که حتما جواب بده.
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
بی بند و باری اینه که شوهرت یواشکی بره گناه کنه و تو ندونی . بهتر نیس تو در جریان باشی و گناه نکنه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
مجید هیچ تفاوتی نداره. به دنبال هوس رفتن بی بند و باریه چه قانونی باشه چه غیرقانونی. چه طرفت ندونه و چه بدونه. از هم پاشیدن زندگی به خاطر هوی و هوس هم گناهه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
علی آقا شما از اسلام همینو فقط یاد گرفتی
امیر درک
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
به خود نگیر گل من
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
29
119
چرا که نه؟ حاضرو آماده میرن تو یه زندگی ... غلط میکنن ..اگه راست میگن توقعاتشون رو کم کنن و با پسران مجرد که عذاب میکشند ازدواج کنند... چرا میخوان زندگی یه زن دیگه رو خراب کنن و نفر شوم یه رابطه ی دو نفره باشند...
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
اصلاح میکنم "نفر سوم " یه رابطه ی دو نفره
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
همون نفر شوم مناسبتره !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
من به عنوان یه پسر مجرد می خوام اعلام کنم که عذاب نمی کشم که هیچ ،خیلی هم از مجرد بودنم لذت می برم.
sana
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
39
90
اینا چیه نوشتید؟یه دختر چقدر باید ژست فطرت باشه که زندگی یکی مثل خودشو خراب کنه.دارین تو جامعه فساد رو رواج میدین نویسنده عزیز.متاسفم براتون و برای همه دخترانی که چون خودشونو بدبخت می بینن به دنبال بدبخت کردن دیگران هستن...
پاسخ ها
reza
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
ژست فطرت رو دوست داشتم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
رضا واقعا در میانه این بحث همین کامنت هوشمندانه شما رو کم داشتیم.
نکته سنج بیکار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
"ژ " و "پ" کیبورد ایشون یکیه، شیفتو نگرفت شما به بزرگواریت ببخش آقا رضا !
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
افرین بر تو شیر مرد
مسعود سلطانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
15
54
تعداد زنان و مردان در تمام گروه‌های سنی تقریبن برابر است. اگر بخواهیم دقیق‌تر بشویم تعداد زنان اندکی بیشتر از مردان است. معلوم نیست این ۷ تا ۸ میلیون نفر بیشتر بودن زنان آماده ازدواج از کجا در آمده است. احتمالن از همان‌جا که آمار دقیق ۴۸/۶۶ درصد آمده است. کدام شهر تحقیق شده است؛، شیوه تحقیق چگونه بوده است، جامعه آماری و نتیجه این تحقیق کجا منتشر شده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
بغیر از استانهای شمالی در تمام استانها مردها بیشتر از زنان هستند.بین 1 تا 7 در صد..
هور سوخته
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
11
7
آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآ
ههههههههههههههه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
21
27
تصمیم شخصی است و به دیگران و قانون هیچ ربطی ندارد. اصلا حق قضاوت ندارید. البته لازم است که با رضایت همه باشد و همسر اول نیز اجازه بدهد چون در غیر این صورت باعث ناهنجاریهای اجتماعی می شود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
2
19
مشکلات افتصادی ومعیشتی وزندگی ابتدایی مردم وبی عدالتی در کشور باید حل شود سرچشمه ی طرح این مطالب که سالهاست در کشور اجرا می شود توجه به چیزی وفراموشی چیزهاست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
96
74
من یک دختر مجرد هستم کیس خوبی باشه و همسر دوم هم باشد . من قبول میکنم زیرا سنت پیامبر همین است . وبه دلیل جلو گیری از فساد و فحشاه خیلی هم خوب است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
شما بيجا مي كنيد. كيس خوب اگر خوب بود با وجود داشتن همسر چشمش دنبال شما نبود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
شماره پلیز خخخخخخخ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
نمی دونم به اینجا که می رسه چرا هممون از ساده ترین دستورات قرآن مثل حجاب .نماز. راست گویی.حفظ عفت . رعایت حقوق دیگران .و.....به راحتی میگذریم و بی خبر بی خبریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
هر چند به کنایه شبیه هستش ولی اگ واقعا همچین دیدی دارید معلومه روشنفکر واقعی هستید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
مطمئن هستم تو یک مردی و از نوع نامردش هم هستی. تمام مقاله دروغ محض است . همه آنهایی که مثبت دادند مطمئن باشید مذکر هستند.
پریسا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
شماخیلی بیخودمیکنی لااله الاالله خوبه تواین مسائله که فقط یادپیامبروسنتش می افتین
ناشناس
United States
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
19
67
جالبه که مصاحبه ها رو که میخونی بجز اون دختر 35 ساله و اون دختره که برای فرار از وضع خونه و فشار مالی میخوان زن دوم بشن بقیه دختر خانمها نظرشون منفی بوده.... کمتر دختر ایرانی حاضر میشه شوهرش رو با یکی دیگه تقسیم کنه مگه بهش علاقه ای نداشته باشه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
ضرب مي كنه حالا
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
19
58
خواهشا فرهنگ سازی غلط نکنید -شاید دوستی یا آشنای شما مایل به این کار باشد لطفا آمار الکی ندید جو سازی هم نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
واقعا،‌اين آقا از کجا آمار گرفتند؟
مهتاب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
منم باشما موافقم
آمار غلط دادن
صالحی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
12
50
واقعا این آدم استاد دانشگاه هست این کجا درس خوانده وای به حال مملکتی که استاد دانشگاهش اینطور فکر میکنم مشکل ازدواج با همسر دوم بودن میخواهد حل کند یا مشکل به مشکلات اصافه کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
واحد اديسون
شراقی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
49
40
من هم زن دوم میخوام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
من زن سوم و چهارم می خوام
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
به كارمندها هم زن دوم بدين
بهنام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
آره ناشناس جان سهمیه کارمندارم میدن برو ثبت نام کن.خخخخخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
11
53
لطفا مستند صحبت كنيد براساس آخرين سرشماري مركز آمار ايران، جمعيت كل كشور 76038000 نفر است كه از اين تعداد، 38337000 نفر مرد و 37701000 نفر زن هستند. و جمعيت 20-34 نفر كل كشور، 24059075 نفر است كه از اين تعداد 12072037 نفر مرد و 11987038 نفر زن است. الان چند ساله كه تعداد مردها در كشور ما بيشتر از زنها است.
واقعا خجالت داره،‌خانه ساختن بر ويرانه هاي آشيانه ديگري هنر نيست. هدفتون از انتشار اين مطالب چيه؟؟؟!!! حالا اگه مردي در زندگي مشترك براي همسرش كم بزاره اين خانم كمبوداشو چطوري بايد جبران كنه؟ دست برداريد از اين نگاه ضد زن .خيانت كه شاخ و دم نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
منظور جمعيت 20 - 34 ساله است كه اشتباها 20 -34 نفر تايپ شده است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
ناشناس عزیز دقیقان حرف دل مرا گفتید . مردهایی که برای همسرشون کم می زارن . همسرشون باید چکارکنه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
16
39
واقعا خجالت داره،‌خانه ساختن بر ويرانه هاي آشيانه ديگري هنر نيست. هدفتون از انتشار اين مطالب چيه؟؟؟!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
12
39
خيانت كه شاخ و دم نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
شاخ نداره، ولی دم داره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
11
47
اینها با این امارسازی ها میخواین فرهنگ چند همسری رو رواج بدن .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
22
45
اگه زن بتونه نيازهاي مرد را چه از لحاظ جسمي و روحي براورده كنه مطمئن باشيد چشمش دنبال يه زن ديگه نميگرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
اگه مرد نتونه نيازهاي معنوي و مادي همسرش رو تامين كنه چي؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
زن هم حق داره همسر دوم اختیار کنه؟
دوست قدیمی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
دوست عزیز آقایون طبیعتا تنوع طلب هستن هرچی هم که طرفشون خوب باشه بازم از اینکه با شخص جدیدی باشن بدشون نمیاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
9
47
واقعا چه فکری کردیدهمچین مطلبی رومنتشرکردید زندگی اینقدرسخت شده که مردا تو زندگی اول کم آوردن حتی کسانی که درآمد خوبی دارن بعدچطور میتونن به یه زندگی دیگه فکرکنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
11
41
قابل توجه دخترهايي كه مجرد هستند و مي خواهند زن دوم شوند آيا اگر شما زن اول باشيد دوست داريد زن ديگري بيايد و با شوهر شما ازدواج كنه يا وارد زندگي شما بشه مرگ خوبه برا همسايه؟؟؟
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
8
38
شمارابخداقسم اگراعتقادداررن این مسائل راپخش نکنین.مشتی حرفهای بیربط بنام تحقیقات وآمار!!
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
هر که مایل است ایمیل بده
ستاره
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
3
32
خود این سایت با نظر خواهی از چند نفر که معلوم نیستند کی بودند داره قانونا و شرعا !!! به بنیاد خوانواده ضربه میزنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
4
41
اون آقایونی که خوش به حالشون میشه با این حرفا خودشون دوست دارند زنشون با چند تا مرد دیگه بپره؟؟؟ خدا لعنت کنه مرد و زنی که به فکر خراب کردن زندگی دیگرانه. الهی آمین
دوست قدیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
3
32
تو این شرایط آقایون درسختی زندگی مشترک خودشون هم کم آوردن اگه هم به کسی وعده ازدواج دوم میدن دروغه چون بیشتر به فکر دوستی کم خرج هستن که خرجش نهایتا یه کادو تولد و چندتا شارژ ایرانسل باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
2
22
این امار از کجاتون در اوردید اگرهمون زن مجرد متاهل بود حاضر بود برای شوهرش زن بگیرد /پ؟خودش دست بالا کند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
42
32
به اميد روزي كه هر مرد إيراني ٢ زن داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
واقعا سطح فکر و درک بالایی داری.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
نترس عزیز دل، همین حالا هم همه مردهای ایرانی بیش از یک زن دارن: معشوقه، همکار، همکلاس، فقط یواشکی!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
14
31
به نظر میاد اکثر دخترانی که آمادگی پذیرش همسر دوم شدن رو دارند سنی بالای 30 سال و کسانی که فعلا مخالفت میکنند سن پائین تری دارند و هنوز امیدوار به اومدن خواستگار مناسب هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
سايپا مطمئن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
من بالای سی سالم
اما حاضرم تا آخر عمر مجرد بمونم اما همچین خفتی رو تحمل نکنم
لطفا درست صحبت کنین
م
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
ناشناس جان مطمئن باش با این طرز تفکر ناکام از دنیا میری . خدا رحمتت کنه
ناشناس
| United States |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
من بالای سی سال هستم و اگه تنها یه مرد روی کره زمین وجود داشته باشه ولی متاهل باشه حاضر نیستم زندگی دیگری رو ویران کنم
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
41
14
اقا چرا خانوما با متن صريح قران مخالفن مگه چي ميشه
پاسخ ها
سحر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
من با سالام من دراوری کاری ندارم از نظر اخلاقی شما دوست داری زنت با یه مرد دیگه در ارتباطت باشه؟ میتونی قبول کنی این قضیرو؟پس چط.ر یه زن باید قبول کنه همسرش یه زن دیگه داشته باشه؟پس تعهد چی؟!!!شخصا نمیتونم تحمل کنم..لعنت به ادم خیانتکار چه زن چه مرد...مردی که متاهله حق نداره بره با یه خانم دیگه اخلاقی حق نداره خیانت بده فرق نمیکنه
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
سحر خانوم شما هم اجازه داری با یه مرد دیگه ارتباط داشته باشی به شرطی که شرایط سنگسار شدن را هم بدونی . اختیار با خودت عزیزم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
سحر خانم
مردها با زنها فرق دارند
ناشناس
| United States |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
مجید جان! شما هم بهتره از دین برای خودت و هوای نفست ابزار نسازی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
اقا مجید واقعا دارم به مظلوم بودن همسرت فکر میکنم .
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
26
11
چرا فکرای بد میکنین خیلی ها هستن که دوس دارن مردشون زن دوم بگیره و بالعکس خیلی ها هم عاشق مردی میشن که متاهله پس کاش بشه قسطیم باشه کاش بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
5
26
این یک دروغ بزرگ که گفتید خجالت بکشید
sima
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
10
35
شماها خیلی غلط میکنین ک زندگی مردمم رو خراب میکنین.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
33
14
مگر کار بدیه که اینقدر به هم ریختین ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
نه والا خیانت خیلی کار خوبیه. از هم پاشیدن زندگی مردم خیلی کار خوبیه. بچه های طلاق رو زیاد کردن خیلی کار خوبیه.
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
16
29
چهل وهشت درصد جامعه همون سی وپنجساله هاهستند ها زمانی دنبال شاهزاده بودند الان دنبال زن دوم شدن هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
خدا ازت نگذره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
به زنهای سی و پنجساله توهین نکن. لابد ازروی خانواده خودت میگی.
ناشناس
| United States |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
توهین نکنید اقای به اصطلاح محترم! مردن بهتر از این خفته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
اقای فرهاد بیچاره ها نمی دونستن بین اقایون شاهزاده ای وجود نداره وهمه ......
شیوا
| Germany |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
فقط تعداد معدودی پسر بودن که در حد شاهزاده ها بودن اونا هم نسلشون جدیدا منقرض شده برای همین اون دخترایی که دنبال پسر خوب بودن الان حاضرن با مردای خیلی بزرگتر از خودشون ازدواج کنن و حتی زن دومشونم بشن هه هه هه بقیه پسرا بدرد جرز لای در هم نمیخورن با اون حقوقهای چندرغازشون !
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
31
17
بنظر من اگه دولت حمایت کنه هر مردی 2 تا زن بگیره این بی بندوباریا که خانوما تو خیابون راه انداختن کمتر میشه ( البته بلا نسبت خوبهاشون)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
دو تا زن گرفتن مردها خودش بی بند و باریه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
دولت حمایت کنه؟ بدون حمایت هم همین الان همه حداقل با 2 نفر ارتباط دارن، فقط یواشکی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
اکثر این بی بندوباری ها در متاهل ها دیده می شه که برمی گرده به بی غیرتی آقایان . حتی دختر بی بندو بار هم به بی غیرتی پدرش بر می گرده و به ازدواج هیچ ربطی نداره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
34
6
باید ببینیم نظر مراجع چیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
خودت عقل نداری؟ اگر عقل نداری لازم نیست تقلید هم کنی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
خخخخخخخخخ
ناشناس
| United States |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
اگه کسی نظر کسی رو بخواد میره توی سایتش می خونه
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
30
15
خانومای محترم با توجه به اینکه در حال حضر جمعیت دخترا نسبت به پسرا بیشتره خودتونو بذارید جای اون دختری که باید تا آخر عمر ازدواج نکنه چه حالی پیدا میکنید .؟ واقعآ اون نباید لذت همسردار شدن و مادر شدن و ... رو بچشه ؟ واقعآ باید ناکام از دنیا بره؟ منطقی باشین خواهشآ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
بر چه اساسي ميگيد كه تعداد دخترها بيشتره؟ اون بالا با مدرك تعداد مردها و خانمها رو يادآوري كردم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
لطفا بدن اطلاع حرف نزنید خیلی ساله که تعداد دخترها و پسرها تقریبا برابر شده و حتی تعداد پسرها اندکی بیشتر هم هست برید سایت ثبت احوال ببینید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
اتفاقا من در اداره ای خدمت میکنم که با کارکنان ثبت احوال در ارتباطم که این مساله رو تایید کردن. یه نگاه غیر مغرضانه به خانواده های فامیل بکن ببین چند تا پسر و چند تا دختر دارین .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
شما از روی خودت بسنج حاضری بعد اینکه همسردار شدی و سی سال خدمت شوهرت رو کردی و با خوب و بدش ساختی و سه تا بچه داشتی یه زن جوون بیاد جاتو بگیره؟ اونوقت چه حالی پیدا میکنی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
آخه مردک از عهده ی یکیش برمیایی که دنبال دومیشی؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
مجید جان شما مردی، زن نیستی، از جانب زنها صحبت نکن لطفاً
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
ناشناس جان پس شما هم در مورد آقایون نظر ندین . وقتی خدا صراحتآ در قران این اجازه رو به مرد داده یعنی جنسی که خودش آفریده رو میشناسه . حتما دلیلی داره عزیزم
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
ناشناس جان قرا نیس کسی جای کسی رو بگیره
هر کس جای خودش رو داره
هرگلی یه بویی میده
در این دنیا به اندازه کافی جا برای همه هست پس سعی کنین به جای اینکه جای کسی رو بگیرین جایی برای خودتان پیدا کنین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
اقا مجید می خوام بدونم شوهر خواهرتون هم با شما هم عقیده هستن؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
18
12
دخترهایی که زیر 30 سال سن دارند راضی به ازدواج دوم نیستند ولی بالای 30ساله ها راضی اند بنده خداها کاری نمتونن بکنن چون از زمان ازدواجشان گذشته پس به ازدواج دوم راضی میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
این مدل جامعه عقب افتاده ماست. پیرمردها هم دنبال زن جوون هستن. برین تو آلمان و انگلیس ببینین زن 50 ساله راحت با مرد 55 ساله دوست میشه و ازدواج میکنه.
ناشناس
| United States |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
به بالای 30 ساله ها توهین نکن آقای نامحترم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
23
21
من حضرم یارانمو قطع کنن زن دوم بهم بدن. خواهشن رسیدگی کنن مسئولین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
حسن جون نمیدونستم افغانی هستی . به گپ و گفت ایرانیها خوش اومدی
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
26
13
اسلام ازدواج را حلال می دونه و اگه فقط بخاطر شهوت نباشه و بخواهیم بدون در نظر گرفتن افکار پوچی که دست و پای جامعه رو می بنده نظر بدیم میبینیم که همه حق زندگی دارن و حق دارن از زندگیشون لذت ببرن و سر و سامان بگیرن و اگه آقایون توان برقراری عدالت بین همسران و توان مالی هم دارن چه اشکالی داره با رضایت همسرشون این کار رو بکنن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
هرگز و هرگز عدالت قابل برقراری نیست، هرگز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
علی تو هم یه دکتر بری بد نیست خدا شفات بده تا جامعه از دست امثال شماها راحت بشه
دختر جوان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
اولا که حیف اسم علی که رو توئه
دوما منظورت از همه فقط خودتون مردایین؟؟؟؟
چون میگی آقایون هرچنتا زن میخان بگیرن عدالت رعایت کنن و همه خوش و خرم زندگی کنن هه هه هه
اخه ... از دل زنا خبر داری چرتو پرت سر هم میکنی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
1
19
تمایل برای همسری دوم در صورت خواستگاری توسط همسر اول؟؟؟ خودت فهمیدی چی گفتی ؟
امیرعباس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
35
5
بیشتر ترشیده ها و سن ازدواج گذشته ها اینو قبول می کنن . چون چیزی برای از دست داذن ندارن . البته اینجور دخترا هم اگه درست و حسابی بودن که نمی موندن به سن ترشیدگی برسن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
عفت کلام داشته باشید لطفا.
کسی که با اصل و نسب و خانواده دار باشه، چه سنش بالا باشه، چه پایین، تن به همچین خفتی نمیده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
آیا به مردی که سن 40 و 45 ال داره و تا به حال ازدواج نکرده هم میگی ترشیده علی جان؟؟
n
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
تو چقدر بی تربیت و بی فرهنگی. اینجا خونه ات نیست و مخاطبین اعضای خانوده ات نیستن که این حرفا (که در شان خودت و خانوده ات است) رو نثارشون کنی. ترشیده اون مغز پوکیه که درست فکر نمی کنه و اینطوری بی ادبانه حرف میزنه. از حرف زدنت مشخصه آدم درست و حسابی نیستی و معلومه همه دخترا تو رو پس زدن که اینطوری عقده گشایی می کنی. تو نمی خواد نظر بدی برو چوپانی ات را بکن.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
11
8
دختر خانمها باید بدانند چند همسری مختص ایران یا خاور میانه نیست بلکه در اروپا و امریکا هم مردان در کنار همسرانشان به شادی زندگی می کنند مرد است که در بیشتر مواقع تمامی خرج و خانه ومسئولیت ان را پذیرا هستند و هیچگونه برابری درپرداخت هزینه ها با زنهایشان ندارند و جای که ایجاب میکند به همسر دوم هم رو می اورند چون تمامی هزینه ها را می پردازند و خانمها هم با دریافت مهریه وپول خود را به عنوان کالا معرفی میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
میسیو شما چند سال در اروپا و آمریکا زندگی کردید؟
لااقل یک سرچ می زدید در اینترنت و قوانین بسیار سخت اونجا رو میدید بعد نظر میدادید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
اونوقت شما اين همه اطلاعات رو از كجا آورديد تو اونجا اگه متاهلا همچين فكري به ذهنشون برسه پدرشودر ميارن. قبل از رسمي شدن ازدواج قضيه فرق مي كنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
تو کشورهای پیشرفته همه اول ازدواج سفید میکنن اگه خواستن رسماً متاهل میشن. نه اینکه همزمان با چند نفر باشن و دیگران رو زجر بدن
ميثم
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
6
20
متاسفم براي آقاي مدير مسول كه چنين خبري رو گذاشتن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
منم همینطور
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
واقعا خجالت نمی کشند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
دستشم درد نکنه
حسود هرگز نیاسود!!!
شیر زن
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
6
23
الان طبق آمار های غیر رسمی میگید تعداد دختر های مجرد زیاده،همسر دوم رو رواج ميدين، چند سال آینده که باتعیین جنسیت، تعداد پسر های مجرد زیاد تر ميشه اون موقع هم میگید هر دختر با دو پسر ازدواج کنه!!!!
پاسخ ها
من
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
والا با تعیین جنسیت هم ما که هر کی دور و برمونه دنبال بچه دختره . اونی که پسر داره میره دنبالش که حتما یه دختر هم داشته باشه اما اونی که دختر داره میگه دیکه کافیه . پسر نشد هم نشد .
نگین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
6
24
اون زن و دخترهایی که فکر میکنن با همسر دوم شدن مشکلاتشون حل میشه زهی خیال باطل. مردها اگه عرضه دارن برای زن اولشون زندگی میسازن به هر زندگی که نگاه میکنم مرده دوتا زن داره جنگی در میگرفته که جنگ جهانی پیشش کم بوده پس خانمهای گل بی شوهری بهتر از خراب کردن زندگی دیگران هست.
پاسخ ها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
نگین خانوم معلومه شما تبحر خاصی در خراب کردن زندگی داری . درسته؟
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
خانم باسواد و با فرهنگ ،هر کسی خودش بایدزندگیشو بسازه،نه اینکه منتظر باشه یکی بیاد تا آویزونش بشه
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
5
11
زنی که به خاطرمشکلات زندگی تن به ازدواج بامردی میدهدکه متأهل است وهیچ رابطه ای ازنوع مهرومحبت وعاطفه درکار نیست، فکروذکرش چاپیدن شوهراست احتمالابایدنان خانواده اش را ازجیب مبارک همسرتامین کندتاحق جوانیش رااززن اول بگیرد.این ازدواجهاپایه واساس مستحکمی نداردتجربه ثابت کرده زن که اوضاع مالیش بهترشدوپول پله شوهربه جیب زدباروبندلیش جمع میکندودنبال شوهردلخواه میرودتازه اگرپاکدامن باشدوگرنه دنبال دوست پسربازی میرودوعشقش راجای دیگرخرج میکندمردهابایدبدانندزنان به مراتب عاطفی ترازمردها هستند آیامردها همسری رادوست ندارندمیتوانندتحمل کنند؟
زن هاهم نمی توانندبامردی که دوست ندارن سربه بالین بگذارن














دهل است میده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
4
17
فعلا که اقایون از پس زندگی یه دونه زن برنمیاند............چه برسه به اینکه بخوان بین دوتا عدالت هم برقرار کنند
حمین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
2
11
قابل توجف خانوما دوستی دارم که پسر 35 ساله مجرد هستش و همیشه با خانومای متاهل دوستی می کنه می پرسم چرا اینکارو می کنی میگه به زور که نخواستم خودشون تمایل به دوستی دارن حالا تا چه حدی با هم رابطه دارن خدا داند اینم یه معضل قابل تو جه بعضیا ...
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
8
5
هم اکنون نیازمند زن دوم هستیم!!! جدی نگیرید تبلیغات میان برنامه بود
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
11
8
مگه چه اشکالی داره برادران اهل سنت ما حد اقل چهار تا زن دارند با یک عالمه میوه دل
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
1
18
داشتن زن دوم،سوم،چهارم و الی ماشاا... صیغه باید از شیر مادر حلال تر باشد برای مردانی که زن دوم،سوم،چهارم و صیغه شدن را برای مادر ،خواهر و دخترشان(در صورت بیوه و مطلقه و مجرد بودن)می پسندند.
بالاخره این زنها مادر و خواهر و دختر مرد دیگه ای محسوب میشن باید جبران بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
1
16
خبراتون و مخصوصا نظرات واسه سرگرمی و وقت گذرونی و خندیدن واقعا عالیه بدنیست قکر رقابت با خندوانه باشین
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
2
7
واقعا متاسفم این کار نه ربطی به اسلام داره نه دین و نه هیچ چیزه دیگه کسی که انسان هستش و ادعای انسان بودن می کنه به هیچ وجه این حرف نمی زنه انسان ها برای اینکه بتونن به نحو احسن عشق و رابطشون با یه نفر دیگه به اشتراک بذارن باید با یک نفر رابطه داشته باشن در غیر این صورت هر چه قدر هم که قوی باشند به مشکل بر می خورند هر کس برای ادامه زندگی فقط به یک نفر احتیاج داره و خودش را تمام و کمال باید در اختیار اون بذاره تا زندگی خوبی داشته باشه در ضمن بنده مرد هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
سلام فکر نمیکنم نظرتان بر مبنای علم روانشناسی باشد
دخترخوب
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
5
14
من کاری به قانون اسلامی هست یا نیست ندارم اگه ازدواج بکنم و شوهرم بخواد همسر دوم بگیره روزگار رو به کامش زهرمار میکنم خیالشم تخت طلاق نمیگیرم و حسرت همه چی رو به کامش میزارم...ولی اگه بهم وفادار باشه تا همیشه باهاش مهربون و محترم رفتار میکنم. خوبی در برابرخوبی*بدی در برابر بدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
قبوله !!!
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
شما اول شوهر کن بعد درباره زهرمار کردن روزگارش صحبت کن ..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
اقا محمد رضا شوهر پیدا نمیشه که همش یه سری مردای لوس وننرو وبچه ننه . حق با شماست بخدا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
5
12
واقعا باید تاسف خورد برای یه عده از مردهای هوس باز ایران که به اسم سنت پبامبر هرکاری میکنن.پیامبر با شما فرق داشت پس هیچ وقت خودتون و مقایسه نکنین.از همه بیشتر برای اون دخترایی که با فاحشه گی زندگی یه همجنس خودشون و خراب میکنن.اگه یکم مناسب رفتار کنن همسر خوبی نصیبشون میشه اما به خودشون اجازه میدن سر زندگی یه نفر دیگه بشینن.سیب گاز زده ی یه نفر دیگه رو هیچ وقت از روی زمین برندارین اگه خوب بود خودش نگه اش میداشت. همش یاد گرفتین میگین اسلام حلال دونسته اما شما که دم از ایمان میزنین برای رضای خدا این کارو مثلا میکنین همون خدا نگفته شکستن دل مومن گناهه؟ یه زن میشکنید که به هوا و هوس تون برسین. این نویسنده هم فقط قصد داره با بیان این امارهای غلط این موضوع را عادی جلوه دهد
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
2
11
حتی اگر آماری که تو این خبر داده دقیق نباشد اما این حقیقت وجود دارد که الان اکثر پسران تمایلی به ازدواج نشان نمید هند (به دلیل مخارج زیاد عروسیها، توقعات بالای دختران، عدم وجود ثبات شغلی، عدم درآمد کافی برای زندگی کردن نه زنده ماندن و ...) پس در این صورت تعداد پسران آماده ازدواج بسیار کمتر از دختران آماده ازدواج می شود (و نه تعداد آماری پسران کمتر از دختران) و عموما دختران از زمان آماده ازدواج بودنشان تا 30 سالگی در انتظار ازدواج و مراسم باشکوه و با عظمت و پیدا شدن یک نفر که از A تا Z خواسته های آنان را برآورده کند، می باشند. پس از 30 سالگی که درصد دستیابی به این خواسته ها کمتر و کمتر می شود، دو گزینه بیشتر ندراند. یا اینکه خودشان باید تا آخر عمرشان کار کنند و مسئول زندگی خودشان باشند که در این وضعیت صد البته نیازهای اولیه انسانی خود را حتما باید ارضا کنند (مدلی که الان در شهرهای بزرگ وجود دارد و دخترانی که از ازدواج قطع امید شده اند ولی نمی خواهند جوانیشان هدر رود و به اصطلاح عامیانه دوست پسر دارند) یا اینکه توانایی یا دانش یا تخصص کاری ندارند که در این حالت حتما راضی به همسر دوم بودن هستند، که به نظرم این مقوله هیچگاه جایگاه خودش را پیدا نخواهد کرد چون تقریبا شکل نامشروع آن متاسفانه در جامعه رواج پیدا کرده و پاسخگوی هر دو جنس هم هست و هیچگاه مردان دوست ندارند که زیر بار تعهدات سنگین نفر دوم یا سومی بروند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
مشکل سر اینه که ما به جای پذیرفتن واقعیات و حرکت بر مبنای فطرت به شکل نامشروعش که هم سهل الوصول تر و هم کم دردسر تر هستش راغب تریم و خانمها هم مثل کبک سرشان را کنند تو برف و یا بدون در نظر گرفتن فطرت مردان مخالفت کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
آقا هم تحليلت خوبه هم قلمت. حيفم اومد تشويقت نكنم. فقط به نظر من يه پارامتر ديگه هم تو آدما هست البته اسمش تو آدما ممكنه متفاوت باشه: ايدئولوژي، اعتقاد، نظريه راهبردي. به هر حال من فكر ميكنم عامل دروني آدما رو تو تحليلت جا انداختي.
زينال بندري
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
12
5
باسلام - واقعا براي جامعه ايراني مانند ساير جوامع اسلامي چند همسري طي محفوظات دقيق كارشناسي شده لازم است نه تنها. واجب هم هست .يك نگاه گذرا به خيابان واطراف خود بيندازيد.شرم آور است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
2
11
نمیدونم این قبیل آمارها(!) چه هدفی رو دنبال میکنه اما نهایتا نتیجه اش از هم پاشیدن نهاد خانواده است. زن ایرانی با زن عربستانی فرق داره و تحمل نمیکنه شوهرش رو با دیگری شریک بشه.
اقاوخانم اسمیت
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
13
12
اگر ازواج دوم راحت تر بشه خیلی از بزهکاریها حل میشه
ناشناس
United States
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
14
9
این خبر خیلی به خانم های متاهل برخورده و عصبانی شون کرده٬ اما خانم های عزیز اگر شوهرتون چشمش دنبال کس دیگری باشد حتی با قل و زنجیر هم نمی تونید برای خودتون نگهش دارید و ربطی هم به این آمار نداره. آخه مردهای بدبخت چطور اینهمه عشوه و ناز و آرایش غلیظ و قر و فر و مانتوهای بدن نما را ببینن بعد بتونن تحمل کنن؟
پاسخ ها
خانمی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
نظر شما کاملا صحیح اما موردی رو که تو تمامی کامنتها دیده میشه که گفته شده ادواج وچند همسری برای مردان در اسلام گفته شده این رو هم فراموش نکنین که اسلام فرموده مردان به نگاه خویش پرده ی حجاب بپوشانند تا گرفتار نفس اماره نشوند. من از زنان بزک کرده ی خیابان با مشخصاتی که شما فرمودید حمایت نمیکنم اما نگاه مردی که به دستور اسلام میخواد چند همسر داشته باشه باید به دستور همان اسلام انجراف هم نداشته باشه .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
برادرم نگاهت را حفظ کن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
10
5
خود تعداد نظرات نشان دهنده اهمیت موضوع در جامعه هست و لطفا کمی هم بحث روانشناسی نیاز مردان بعد از سن چهل سالگی و و همچنین بعد دینی ازدواج مجدد را بدون جانبداری و ترس از واکنش جامعه مطرح کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
12
15
همه با هم به سوي ازدواج دوم ، ان شاء ا..
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
دخترانی که مخوان زن دوم بشن نگران نباشید این همه افغاستا نی مجرد هست.
ولیزار
United States
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
16
12
ببینید خواهران عزیزی که که مخالف اند و دوستانی که از آمار و ارقام استدلال میکنند.
هر دختری به دنبال خواستگار مناسب میگرده و خواستگار مناسب همان است که مورد پذیرش قرار گیرد.
اگر با آمار و ارقام پیش برویم دختران به چند در صد خواستگاران پاسخ مثبت میدهند؟
مگر ما چقدر عمر داریم؟ خانم تا سن ۳۰ یا ۳۵ نتوانسته انتخاب کنه مگر در چند سال آینده معجزه خواهد شد که آمار ها به هم بخورد و این دختران مجرد خواستگاران مناسب بیایند؟

حالا اگر این دختر جوان بعد از سالها انتظار یک خواستگار
مناسب خودش که زن دار است بیابد که زن اول مرد هم موافق باشد ، این دختر باید چه کار کند باز هم باید جواب منفی بدهد و در انتظار مجهول مجرد بماند؟؟؟
و مجرد بمیرد؟؟؟
شما های که سخت در مرض حسادت و بخل و حرص بسر میبرید آیا به زندگی یک انسان دیگری هم ارزش قائلید؟؟؟؟
مرد را خداوند برای انحصار زن نیافریده و لی زن برای انحصار مرد آفریده شده و قانون خلقت و فطرت همین است، و تو که مخالفی داری توازن زندگی انسانی را بهم میزنی بدون اینکه بدانی.
خداوند اول آدم را آفرید و به فرشتگان گفت که به آدم سجده کنند، و از حوا خبری نبود و وجود نداشت، بعدا خداوند حوا را از وجود آدم برای آدم خلق کرد.
پس بر اساس قوانین خلقت و فطرت آدم اصل است و خداوند زن برای آدم از وجود آدم برای ادامه نسل آدم آفرید و اینکه امروز بعضی خانمها ادعای برابری با مرد میکنند و میگویند پس زن هم حق دارد که بیشتر از یک شوهر داشته باشد در حقیقت دست طغیان زده و به قوانین خلقت پا گذاشته اند.
این پا گذاشتن روی قوانین خلقت جز انتحار و خود کشی بشر امروزی چیزی دیگری نیست.
و خداوند فقط انسان های محسن را دوست دارد نه حسود و بخیل را.
رامین
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
4
10
در فرهنگ و رسومات ایرانی هیچ وقت تعدد ازدواج وجود نداشته و هیچ عشقی همانند عشق اول نیست حالا چه خوب وچه بد باید ساخت مگر خدای نا کرده مرگ باعث ازدواج دوم شودکه آنهم بستگی دارد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
ببخشید کدوم فرهنگ و رسوم ؟ فعلا که همه چیمون غربیه نه ایرانی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
2
21
ای مردای بیچاره
همیشه از نداری مینالن اسم همسر دوم و سوم و چهارم که میاد همه پولدار میشن
حمید
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
6
7
من میخواستم از ایران برم اما با این مقاله پشیمون شدم برم
ناشناس
Malaysia
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
3
12
شما چقدر ساده اید عربها به دلیل چند همسری بودن از همسران اول خود میخوان که براشون بیان خواستگاری و اونها هم چون ناچار هستن میرن .چون اگر این کار رو هم نکنن او اردواج میکنداین امار رسمی نیست ولی کسی که این امارها رو میدن میخواد خیلی زیرکانه ترویج یکی دیگه از رسوم عرب رو بده منتها از جانب و خواست مردم ساده نباشید خدا هیچ کاه و اسلام هیچ گاه نمیخواهد که دل زن یا انسانی شکسته بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
7
8
من همین رو میدونم اگر ازدواج دوم از نظر اجتماعی مشکل داشت اسلام مجوز آن را نمیداد ونظر دیگران برایم مهم نیست ولی من همسرم را دوست دارم و نیازی به همسر دیگر در خودم نمیبینم
ارمان
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
4
9
من 21 سالمه دانش it ترم 5 به نظرم اینده تاریک و نامشخص و خطر ناکه اصن کار نیست درامد نیست زن نگیرید بیچاره میشید اخه چرا زن بگیرید ::D
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
2
0
سلام
مشکلات جامعه زیاد است؟؟؟یکی از نوع آنها دختر وپسر مجرد ومتاهل است؟؟؟؟؟؟؟
نیما
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
7
11
دختری که بره زن دوم بشه اون بی فرهنگ و ترشیده وزشت است ی دختر تحصیل کرده وخانواده دار همچین کار ری نمی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
راست میگن ایشون.. شعاعر میگه ...
چون تو نیابی هیچ شوی ----زگهواره تا گور دانش بجویی...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
والا فعلا که مردا اسمشون باهم فرق داره ولی عین هم سهتن واسه همینه که میگن به نر نمیگن شوهر :)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
9
6
زنها توقعاتشونو بیارن پایین. تا پدر مردارو در نیارن که مردا برن سراغ زن دوم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
اکثر مرد خاور میانه ای اصولا اونقدر تنوع طلبه که اصلا نمیشه جلوش رو گرفت. چه تحصیلکرده چه بیسواد!
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
0
5
خواهشا دقیق مطلب رو انتشار بدید این 48 درصدی که موافقند با همسر دوم برای چی موافقند؟ دلیلش رو هم بگید .
با پاک کردن صورت مساله که مساله حل نمیشه .
محمدجواد
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
4
11
اكثرازدواجهاى اول از روى زور يا كنجكاوى انجام ميشه براى همين مرد انتخاب دوم درست استارت ميزنه باور كنيد اين حقيقته!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
هههههه قشنگ بود
زن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
منم میخوام الان استارت بزنم
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
0
15
يكي از دوستات من هم مثل اين خانم ها علاقه شديد به همسر دوم شدن داشت وهر دو عاشق هم بودندازدواج كردند زن اولم راضي بود حالا دوست عزيزم بچه دار شده و تصميم به جدايي گرفته
واقعا تا كي مي خوايد پيرو هوس و حرمسراهاتون باشيد زندگي وتشكيل خانواده مگه خاله بازيه كه برا هوستون زندگي يك زن رو كه زن اول واز ازدواج مجدد همسرش راضي نيست خراب ميكنيد تا كي به دنبال فرمولهايي برا نابودي ديگران هستيد وبرا كمبودهاتون دنبال تنوع جنسي هستيد تا كي در جهالتيد اگر تعداد پسران بيشتر از تعداد دختران باشه چه فتوايي صادر ميكنيد لطفا كامنت من رو بدون سانسور بذازيد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
0
6
زياد به اين حرفهانبايدتكيه كرد چون حرف با عمل بسيارمتفاوت است وعملكردزنها ومردها درعمل متفاوت تر.
ياسر
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
2
3
بهاره دختر 35 ساله؟؟؟؟؟؟؟؟؟
والله بايدم با خوشحالي تعريف كنه كه چكارا ميكنه

ايشون اگه سنش تا 25 سالبود هيچوقت اينطور با ذوق دوست نداشت زن دوم شه
شیخی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
9
2
با عرض سلام :
حالا کی زن دوم میگره نفری 4 تا هم بگیریم مشگل حل نمیشه باز هم کمه . شاید هر مردی چهار زن بگیره مشکل حل خواهد شد .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
3
18
من یک دختر مجرد هستم. متاسفم به خاطر چاپ چنین مطالب سبک و بی محتوایی. بس کنید شان دختران این سرزمین بیشتر از اینهاست.
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
16
12
من یکی را دوست دارم اگر همسرش ازم خواستگاری کنه قبول می کنم
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
انشاالله خواستگاری میکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
3
12
خیلی زشتی که با چنین خبرهایی خانمها را مضحکه دست یه مشت مردهای عقدهای می کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
2
4
برای من این اتفاق افتاد خیلی هم سخت بود و هست، با به نفر قرار بود ازدواج کنیم همه چی هم خیلی خوب پیش رفت تا اینکه یه نفر اومد خواستگاریش و دختره هم بعد 5 سال آشنایی بهم گفت که من 25 سالمه و تو 27 سالت تا بیای پولی به هم بزنی و بتونی یه زندگی حداقلی برام فراهم کنی و زد زیر همه چی و رفت، الان هم داره با یه نفر که از خانمش جدا شده و 10 سال از خودش بزرگتره فقط برای پولش ازدواج می کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
12
10
بهترین راه حل برای اختیار نمودن همسر دوم اینه که یک دستگاه خودرو پراید برای همسر اول بگیریم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
من یکی واسه شوهرم میخرم ممنون از راهنماییتون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
0
18
برین اوضاع اقتصادی مملکت رو درست کنین مملکت فلج شده هیچکسی ازدواج نمیکنه کار واسه جوانا نیست که ازدواج کنن برین شرایط ازدواج رو واسه این جوانای بدبخت فراهم کنین که همه تمایل به ازدواج داشته باشن نمیخواد حرف از ازدواج دوم بزنید اصل قضیه رو ول کردید فرع رو چسبیدید .
hamid
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
1
17
دو تا زن آدم داشته باشه زود سکته می کنه میمیره. مگر ببخشید مغز ... خورده ایم که دو تا زن بگیریم. تازه اون یکیش هم نمیگیریم. ها ها ها ها زنده باد سلطانی مجردها
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
1
11
اگه دقت کنید فلسفه وجودی حج و مکه بخاطر زن و همسر انسان است
حضرت ابراهیم تاوان هایی که داد و امتحانات شدیدی که پس داد اصلش بخاطر زنانش بود!
زن دوم داشتن الکی نیست خیلی سخته
تو قرآن اجازه اختیار تعدد زوجات داده ولی گفته که شرطش عدالت است و به نوعی گفته که تقریبا هیچ کس از عهده اش بر نمی آید حتی پیغمبر خدا:
1- «فان خفتم ان لا تعدلوا فواحده» (نسا/آیه 129)؛ «اگر بیم دارید که عدالت نکنید، یعنی اگر بخود اطمینان ندارید که با عدالت رفتار کنید، پس به یکی اکتفا کنید».
2- «و لن تستطیعوا أن تعدلوا بین النساء و لو حرصتم فلا تمیلوا کل المیل فتذروها کالمعلقة و إن تصلحوا و تتقوا فإن الله کان غفورا رحیما» (نساء/آیه 129)؛ «و هرگز نمى توانید (از نظر محبت قلبى) در میان زنان، عدالت کنید، هر چند کوشش نمائید، ولى به کلى تمایل خود را متوجه یک طرف نسازید که دیگرى را به صورت بلا تکلیف در آورید، و اگر راه اصلاح و پرهیزگارى پیش گیرید، خداوند آمرزنده و مهربان است».
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
1
7
آن خانم هایی که رضایت به همسری دوم دارند اگر بعدا متوجه شود همسر سوم ویا چهارم قرار دارند باز نظرشو ن مثبت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
0
10
دست آوردزیباییی که بعدازاین همه تلاش 37ساله به دست آوردیم مبارک مسئولین .
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
11
5
اختيار زن دوم نوعي تشكرورضايت ازهمسراول است ومي رسونه كه ازاوراضي بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
خخخخخ
مرد متاهل
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
0
11
بهتر نیست بجای فکر کردن به ازدواج دوم سوم و.....به فکر تامین نیازهای مالی وعاطفی خانواده خود باشیم تا فرزندانی درخور این سرزمین وباعث افتخارخانواده وزندگی درخور لیاقت همسر که با تمام کمی ها وکاستیهای بدو زندگی با هزاران امید ساخته درحد توان اقدام کنیم .وتمامی این صحبتهارو به عنوان مزاح وشوخی درنظر بگیریم ؟
واقع بين
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
10
3
آيه قرآن تا4زن واسه آقايون اجازه دادهوحلال حلاله.اونائي كه نوشتن اگه زن يه مردبايه نفرديگه باشه يادوست پسرداشته باشه آقايون چه حالي پيداميكنن. اين بهش ميگن خيانت وجنايت وفسادكه حكمش سنگساره.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
0
8
همکاری داشتیم که دو همسر داشتند و راننده شرکت بود....

متاسفانه ایشان در 41 سالگی سکته کردند و به دیار ابدی شتافتند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
چه ربطی داره ؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
مرد دو زنه همون بهتر که مرده
اامیر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
2
15
باسلام
من یک مرد مسلمان ایرانیم،علیرغم اینکه شرعا" ازدواج دوم وسوم با شرایط سختی اشکال نداره(اجرای عدالت ومساواتو....بین آنها)اما عرفا" عمل غلط وقبیحی است که مرد برای جبران کمبودها خود از هرنظر خلوت دیگری برای خودانتخاب کنه اگر به هر علت نمیتواند با همسر خودادامه زندگی بدهد بهترانسانی اول از اوجدا شود بعدهرکار میخواهد بکنداما پست تر ازاین مردها خانمهائی هستند که حاضرند آشیانه دیگران را ویران کنند وبراین ویرانه برای خودکنامی(خانه گرگ را کنام گویند) بسازند
-عده ای خودزحمت میکشندوبرای خود خانه میسازندمیسازند
-گروهی درآشیانه خالی شده مسکن گزیده وزندگی میکنند
-اما گروهی آشیانه دیگران را ویران کرده وبراین ویرانه چون گرگان کنامی ساخته وظاهرا" زندگی میکند که مرگشان باد....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
یعنی مرد زن اولش را با بچه طلاق بده و کل خانواده متلاشی بشه بهتره تا بجاش دستور و راه حلی که خدا و پیغمبر گذاشته را دنبال کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
مطمئنی مردی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
0
13
چه چیزی عاید شما میشود که هر چند وقت یکبار چنین مسائلی را بیان می کنید اگر می توانید راهکاری پیدا کنید که پسران ودختران بدون تشریفات زیاد زندگی خود را شروع کنند نه انکه مردی زن دوم بگیرد وزن وفرزندان اولیه خود را اواره کند شما راه خوبی را برای تبلیغ زن دوم انتخاب نکرده اید کدام دختری است که حاضر باشد به همسری مرد دوم در اید یا کدام مرد عاقلی است که با زحمت پول دربیاورد ودر شکم زن دیگری که معمولا کلی هم دنباله فقیر ومعتاد وبدبخت دارد بریزد مردان امروز عاقل تر از انند که دنبال زن دوم بروند شما هم دیگر این موضوعات مسخره را بیان نکنید وچنانچه کسی هم خواست می گیرد احتیاج به گفتن وتعارف شما نداردنکند خود را عاقله همه می دانید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
9
6
زن دوم الي اخر أصل حلال است به شرط اينكه مساوات باشه
رضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
3
9
صحبتهای این استاد!!!! فقط باعث خنده است
با انتشار این اظهار نظرهای مضحک بیش از این اعتبار رسانه تان را از بین نبرید .
ناشناس
Austria
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
2
6
وای مردم از خنده/ این رقم طنز بود یا واقعیت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
1
9
این حرفا چرنده. دنبال چی می گردید؟؟
من به عنوان یه دختر۳۰ساله اگر هیچ گاه هم ازدواج نکنم زندگی کسی رو خراب نمی کنم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
1
9
این حرفا چرنده. دنبال چی می گردید؟؟
من به عنوان یه دختر۳۰ساله اگر هیچ گاه هم ازدواج نکنم زندگی کسی رو خراب نمی کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
آفرین به شعور و ارزش انسانیت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
8
4
خوشبحال مردا! بی شوهری و فلاکت اقتصادی باعث شده فیس و افاده خیلی از دخترا کم بشه و حاضر شن به سلامتی هووی هم بشن و دورهمی خوش بگذرونند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
10
آمار دروغ مثل بقیه آمارها
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
11
10
سلام منم یه دونه زن دارم ولی از بس زن خوبه یه دونه دیگم مییخاااام . میخام خوب مگه چیه ؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
2
14
من همسرمو عاشقانه دوست دارم و 7 ساله با هم علارغم برخی کاستی ها زندگی خوبی داریم . خانم ها بدونند هیچ عشقی واسه مرد عشق اول نمیشه .. اگرم علاقه ای از طرف مرد متاهل ایجاد بشه گذراست و بعد مدتی مرد برمیگرده به سراغ همسر اول . وفاداری ، وفاداری میاره (این نکته مهمه)
پاسخ ها
منیرالسادات
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
گل گفتی آقا رضا حقیقت همینه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
اینطوری خیانتو توجیح میکنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
6
3
من از اين مقاله حمايت مي كنم چراكه يك ذره داخل جامه به ريز توجه كنيم اين حرف درسته ولي ممكن اكثرش روابط غير قانونيه البته براي دو گروه مرد و زن اين حرف درسته
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
2
11
گرفتن همسر دوم به هيچ عنوان به صلاح نيست خود آقايان هم خوب ميدونن كه در معيشت زندگي دچار چه مشكلاتي هستن و مطمئن باشيد اوني كه مرد زندگيه تحت هيچ شرايطي اين كار زشتو انجام نميده مگر اينكه همسر اولشو از دست داده باشه ، واقعا چرا فرهنگ بي بندو باري داره رواج پيدا ميكنه من كه هركيو ميبينم تو زرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
اقا فرشاد، زن دوم گرفتن را بی بندوباری نمیگویند بلکه بی بندو باری یک چیز دیگه است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
کاملا درسته دوست عزیز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
زشت ؟
hamed
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
10
احسنت به علی آقا
گل گفتی

"ما بجای اینکه زن دوم گرفتن را رواج بدیم مشکلات رایج بین زن و شوهرها که باعث سردی و تمایل به نفر دیگه میشه را حل کنیم..و با کمک کردن به ازدواج جوانان سعی کنیم به گناه و فحشا نیوفتن.اگرم خیلی مرد هستید برید زنی را بگیرید که شوهرش را از دست داده و مشکل مالی داره و به امورش رسیدگی کنید "
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
10
ماشالا عجب موضوع مورد علاقه مردمه که اینهمه کامنت گذاشتند برای منم جالبه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
4
12
هر مردی که نیاز به زن دوم داشت لطفا زن اول را با پرداخت تمام و کمال مهریه و گذاشتن یک پشتوانه مالی طلاق بده بره زن دوم بگیره اگه تونست همه حق و حقوقات رو درست ادا کنه بره بگیره کسی مانع نمیشه.ولی به نظر من زن دوم سوم و.... مثل یک سرابه همون چیزی که در زن دوم میخوای پیدا کنی تو زن اولت بگرد پیدا میشه.وگرنه زن دوم هم راضیت نمیکنه.البته در شرایط خاص طلاق و ازدواج مجدد راه حل مناسبه ولی اون شرایط خاص معمولا کمه و عمده مشکلات با کمی گذشت قابل حله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
حرفت درسته نازنین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
خیلی راحت از طلاق حرف میزنی
از هم پاشیدن زندگی و خرابی آن مسئله ساده ای نیست
کمی در این مورد تامل بفرمایید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
3
8
حسادتی که در زنها وجود دارد میگزارند اب خوش از گلویهمسر دوم پایین برود حتی اگر ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
2
11
باز سوژه جهت سركارگذاشتن مردم پيدا كرديد؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
7
معلوم میشه با این همه کامنت ها که ادامه داره این مسئله در ایران خیلی خیلی داغه ها !!...
عرفان
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
11
4
من پسری 32 ساله هستم 8 سال پیش ازدواج کردم که 6 سال است دکتر می رویم اما بدلیل مشکلات همسرم بچه دار نشدیم جالب اینه که همسرم راضی به ازدواج مجدد من هست اما تا بحال که با چند دختر صحبت کردم راضی به ازدواج با من نشدند لطفا این فرهنگ را ایجاد کنید که ازدواج اسلامی و وجدد چه اشکالی دارد؟ یا بهتر نیست به ازدواج مجدد فکر کنیم تا به مسایل غیر اخلاقی دیگه
ایرانی
United States
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
1
6
آنچکه عیان است چه حاجت به بیان است از جمع بندی همین نظرات ارسال شده به خوبی میشه فهمید که اکثریت چه مرد چه زن ایرانی با این تهاجم فرهنگی و تشویق به انهدام خانواده ها کاملا مخالف هستند.
ناشناس
Germany
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
1
6
چرا با ارایه همچین آماری و چهارتا مصاحبه قبح قضیه رو می ریزین
الوكه
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
2
7
هر زني كه از نظر تحصيلي و اجتماعي و مالي بتونه خودشو بالا بكشه اگر بميره هم زير بار همچين خفتي نميره. زن دوم شدن يعني فلاكت يعني بيچارگي. زنهايي هم كه اين كارو كردن از سر ناعلاجي و بي پناهي كردند. خدا گره كار همه رو باز كنه.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
3
8
والا ما که زن اولشو هم نمیتونیم بگیریم...زن دوم چه صیغه ایه دیگه...آدمای شهوت پرست
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
2
5
زن دوم نامردی بسیار بزرگ و مسولیت بزرگتریه با توجه به سختی زندگی امروزی اونهم اگه زن خوبی داشته باشی .اما مردها بدشون نمیاد گاه وقتی بطور سکرت با یکی دیگه هم باشند.
بانگوج
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
3
7
اغلب اقايوني كه دنبال همسر دوم هستند از روي هوا و هوس و شكم سيري ميرن دنبال يه خانوم ٢٠ سال از خودشون كوچيكتر وگرنه مرد اگر مرد باشه انقدر شرافت و انسانيت داره كه يا با زن اولي زندگي كنه اگرهم نخواست حق و حقوقشو بده و بره سراغ دومي. يه كم به كلمه "مرد" فكر كنيد. شايسته همه نيست.
ضمنا كامنت هاي منو هم منتشر كنيد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
4
4
دختری که حاضره زن دوم بشه مطمئن باشید که توانایی این رو داره که یه زندگی رو ویران کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
3
5
هیچ مردی وجودنداره که بدون مشکل بازن اولش بره زن دوم بگیره این زنها هستن که شوهرانشان را مجبور به کار می کنند خیلی اززنها احتباج شوهرانشان را انجام نمی دهند مردی که اززنش راضی باشد هرگز تن به این کار نمی دهد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
0
4
خدا کند تمام دختران وپسران همسطح خود را پیدا کرده وازدواج خوبی داشته باشند وبه پای همدیگر پیر شوند وخدا کند کسانی که هیچ چیز نبودند پولدار شدند مدر ک گرفتند به فکر ازدواج بعدی نباشند ونگویند به ما نمی اید وخدا کند تما م کسانی که بدنبال پول می گردند وسر پناه می خواهند خدا برایشان بسازد وراهی دیگر به جز خراب کردن زندگی دیگران بیابند چون مردی که به اولی وفا نداشته باشد بعد از مدتی به دومی هم وفا نخواهد داشت وخدا کند کسانی که برگه های امار را ددست می گیرند با مسخره بازی به سوالات پاسخ ندهند که ذهن جامعه را مشوش کنند اگر حال وحوصله پاسخ گویی درست ندارند از گرفتن برگه ها یا پاسخ دادن امتناع کنند وخدا کند سایتها برای جلب خواننده در رواج این کارها پا نگذارند به اندازه کافی مردم غصه دارند شما بران نیفزایید
یک دختر جوان
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
2
3
دخترایی که میخان زن دوم بشن همشون زندگیای داغونی دارن که میخان به این نحو یکم زندگیشونو بهتر کنن.
میگن دخترا تعدادشون از پسرا بیشتره، این حرف غلطه چون به این داغیایی هم که شما میگین نیست
بعدشم گیرم که زیاد باشن؛ اصلا مگه همه ادما باید ازدواج کنن؟؟؟؟ که میخان به قیمت خراب کردن زندگی یکی دیگه رندگی خودشونو سامون بدن.
این مقاله کذب محضه
روانشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
2
4
برای خودم متأسفم که تو سال 2015 داریم سر مسایل تا این حد احمقانه و بدوی حرف میزنیم هیچ جای دنیا و تو هیچ فرهنگی خیانت ترویج نمیشه این یعنی آسیب به نظام خانواده و کشتن عشق بین زن و مرد غلط بودن و تضاد این موضوع با عقل اینقدر بدیهی که آدم به راحتی میتونه بفهمه، آخه کدوم زن یا مردیه که بتونه ادعا کنه خیانت همسر برای اون مهم نیست و از این موضوع آسیب نمیبینه، هر انسانی با خیانت آسیب به همسر وارد کردند این موضوع بدیهی روابط زناشویی باید بر پایه عشق باشه چطور توقع داریم آسیب تا این حد شدید به خانمتان بزنید و او در مقابل به شما وفادار بماند؟ مطمئناً آن خانم هم ناخواسته درگیر خیانت به شوهرش میشه این فرایند از نظر روانشناسی یک مکانیسم طبیعی هست، در نتیجه جامعه به سمت فساد میره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
5
6
من که دخترم پولدارم هستم وزيبا وتحصیل کرده دونبال فرد خاصی هستم اگر بیابم مشکلی ندارم همسر دوم شوم واگر یافتم ومجرد بود خودم برایش زن دوم وسوم را می گیرم البته از دختران نیازمند وخوب برایش انتخاب می کنم
پاسخ ها
ماژیک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
مسخرگی حدی داره آقای محترم
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
4
2
چرا دروغ به خورد مردم میدید؟!! وقتی 99درصد مردها تو یکیش زاییده اند چطور چنین آماری گرفته اید ؟!! هیچ زن باغیرت و باشرفی حاضر نمیشه دومی باشه ، شاید این آمار رو از خودت گرفته ای
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
1
0
سلام
mifb
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
2
2
س: ای کاش قبل از نظر دادن از احکام اسلام در این باره مطلع بشیم بعد نظر بدیم متشکرم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
6
2
سلام
متأسفانه خانم های ایرانی دربرابر چنین موضوع مهمی همیشه موضع میگیرند و کاملا احساسی برخورد میکنند.
در حالی که واقعیت چیز دیگری است. این موضوع را خیانت می دانند ولی غافلند از دخترانی که هر روز صبح بیدار می شوند و موهای سپید خود را با قیچی میبرند و حسرت می خورند.
خودتان قضاوت کنید شما صاحب همسر و فرزند باشید و دیگری در حسرت آنها و هر روز شما از نعمتی که دارید غافل باشید و او در حسرت روزی که پایان ندارد باشد.
عزیزان بیایید این معضل بزرگ اجتماعی را با کمک عقل و دیانت حل کنیم.
بخاطر عرف غلط جامعه ایرانی مردانشان همسر دوم نداشته باشند.
تاکی می خواهید مقاومت کنید؟
مردی که به دلیل باردار بودن زنش و بعد بچه دارشدنش از نعمت یک زندگی عادی محروم شده این چند سال چه بکند و این در حالی است که زن زندگی اش واقعا توان ندارد حتی یک محبت ساده در حق همسرش بکند.
آیا او به راه خلاف کشیده نخواهد شد؟
آیا زمان آن نرسیده که عشق واقعی را به خودخواهی تعبیر نکنیم.
آیا زمان آن نرسیده که این ادبیات باید سوخت و ساخت را که در دل همه عقده شده کنار بگداریم؟!
بخاطر خودتان بخاطر همسرتان و بخاطر آنهایی که می خواهند طعم زندگی را بچشند بیایید دست از خودخواهی و سو برداشت از عشق بردارید.
برداشتی که هیچ پایه ای در دین شما ندارد و سیره بزرگان دین برخلاف آن است. هر چند این بعد از شخصیت این بزرگواران را به شما نگفته اند.
با تشکر و . ح از مازندران
پاسخ ها
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
سلام. خیلی بی مغز هستی! یعنی خانم باردار شده و آقا بره زن بگیره؟ به آقایون فشار نیاد یه وقت!!!! خیلی بی شرف شدن بعضیا!!!
یه زن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
0
3
واقعا ممنون بابت مقاله ی مفرحتون.اول صبحی کلی خندیدم و انرژی مثبت گرفتم.
بخصوص با بعضی از نظرات موافق که دلیل و برهان هم واسه تایید این کار می آوردن که دیگه واقعا روحم شاد شد.دستشون درد نکنه.
خواهشا بازم از این مقالات طنز بذارید.ممنون که اینقدر به فکر شادی و تفریح ما هستین.
روزبه
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
0
3
به نظر من پیش میاد از این نوع اتفاقات در جامعه دست من وشما هم نیست همهجور آدمی پیدا میشه پس اون خانمی که خود فروشه چی . اون خانمی که توی محل کار مرد میاد اشوه گری میکنه چی اون خانمهایی که وقتی با همسرت توی خیابون راه میری با نگاهش آشکارا میخوردت چی همه جور آدمی هست قانونم میگه هر علتی معلولی داره پس یه زن وقتی عشوه گری نکنه یه مرد دنبال اون نمیره!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
0
3
چه ملت بیکاری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
2
7
بنظرم باید تیتر عوض شه، 48 درصد مردان زن دار خواهان ازدواج مجدد با دختران مجردند. چرا همش اسم دخترای بدبخت بد در میره. البته هر دو طرف همیشه مقصرن که این اتفاقات احمقانه میفته. ضمن اینکه یه سری از اقایون واجبات رو انجام نمیدن، بعد سر ازدواج مجدد حرف از حلال بودن تا چهار زن دائم میزنن. خنده داره واقعا. اگر مردی یک سر سوزن دین و ایمان و عدالت ائمه رو داشت، 100 درصد دخترا حاضر به ازدواج مجدد بودن.
پاسخ ها
نگار
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
ای ولله !خوشم اومد.درسته.
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
4
2
دوستان عزیز به موضوع زن دوم باید به گونه دیگری نگاه کرد . برخی با همسرشان زندگی شرینی ندارند و زندگی برایشان جهنم است (مثل خود بنده ) ولی بخاطر بچه ها حاضر نیستند زنشان را طلاق دهند چون با طلاق آینده فرزند خراب می شود بنابراین باید به هر طریقی شده بسوزند و بسازند . با این حساب ا ز نظر عاطفی نیاز به یک فرد دلسوز و خیر خواه دارند تا بتواند خلاء خالی زندگی وی را کامل کند که همانا می تواند زن دوم اینگونه افراد باشد . با تشکر .
مریم
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
6
1
من دارم زن دوم می شم چون مجبورم بدبختم بی پولم...بچه کوچیک دارم که مریضه...و تموم کسایی که واسم سخنرانی می کنن و از این می گن که زندگی زن اولشو خراب نکنم حتی 1بار کمکم نکردن... و من بدون کوچکترین عشقی دارم زن یه مرد 30 سال از خودم بزرگتر میشم. تا حداقل بچم تو رفاه باشه
عارف
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
3
6
اسلام میداند همیشه مردهایی هستند که تمایلی برای ازدواج ندارند به همین دلیل نصف دین رو ازدواج قرار داده است تا از ازدواج استقبال شود ولی در بهترین حالت هم دخترهایی هستند که شوهر گیرشان نمی اید و اسلام برای از بین بردن این معضل اجتماعی و جلوگیری از سوئ استفاده از خانمها چند همسری را حلال اعلام کرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
5
1
این همه دختر با سن بالا داخل جامعه بدون ازدواج مانده اینها را جوانها که نمگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
نوع کلمات شما میزان سواد وادب شمارو نشون میده . اون خانومها نیازی به وکالت شما ندارن
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
4
1
من 21 سالمه دختر ها تا نرفتم بیان زن اول شین وگرنه چند سال دیگه گیرتان نمیاد از ما گفتن بود الان ناز می کنن خدایی با هم کلاسی ها که صحبت می کنم ناز می کنن تو کلاس3 تا پسر و 26 تا دختر خودشون ناز می کنن بعدا باید زن دوم یکی دیگه شن تقصیر خودشونه
مهدی
United States
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
0
3
اولا این امارو کی از کجا و چه وقت تهیه کرده ؟
یکی مثل بقیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
2
11
با سلام واحترام
ماشاءا.... ما چقدر کارشناس و صاحب نظر داریم
رو دست غرب و شرق واسلام وقرآن هم زدن
آمار های کذایی و بدور از واقعیت هم که الی ماشاءا...
نه پسران جرات ازدواج دارن بنا به مسائل مالی و شغلی و....
نه دختران میلی به ازدواج دارن بنا امنیت مالی و استقلال طلبی و ....
این همه پسر معطل ازدواج
این همه دختر دم بخت نیاز به آمار داره؟
یه نگاه بندازیم اطرافمون پره از این موارد
افزایش آمار طلاق/کاهش تعداد ازدواج/افزایش سن ازدواج و .... این واقعیت تلخ جامعه است
بی رغبتی به این امر مقدس و الهی ازدواج با افکار پوچ و خرافه یکی شدن
(من نمی خواهم زندگی یکی دیگه رو خراب کنم/من حاضرم تا پایان عمرم مجرد بمونم ولی همسر دوم نشوم/من چنان و من چنین)
مگه شما وکیل وصی مردمی....
کی گفته ازدواج دوم خیانته به همسر اوله یعنی نمیشه با داشتن تنها یک همسر به ایشون خیانت نکرد؟
خیلی ها رو میشناسم همسر دوم دارن و خوشبختن و خیلی ها رو میشناسید با همون همسر اول هم خوشبخت نیستند
نظرات خودبینانه و مغرضانه و هیجانی
واقعا جامعه به چه سمتی پیش میره
این افکار روزی عوارض خودش را به جامعه و مردم تحمیل خواهدکرد
پاسخ ها
عارف
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
دادش شما جوش نزن برام جالب بود بعد این همه کامنت یه کامت جالب هم پیدا شد
اما اگه این کامنت گذاران همیشه در صحنه نباشن ما به چی دلخوش باشیم
فائزه السادات
United States
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
1
5
یادم میاد داستانی داشتیم به نام "کلاغ آماده خور" که کلاغه میرفت سر لونه کلاغای دیگه هرچی اون بدبختا ذخیره کرده بودن درجا میخورد و میرفت! یه روز کلاغا جمع شدن نقشه کشیدن و این کلاغ آماده خور رو تو دام انداختن و ریختن سرش زدنش تا جونش دراومد! حکایت این دخترای بی عاری هم که نشستن زن یه مرد زن دار یا زن طلاق داده بشن همینه! آخه یکی به اینا بگه آدم ناحسابی! تو با خودت نمیگی این خانم اول ممکنه چه رنجهایی رو کشیده باشه تا این آقا الان در نظر جنابعالی اینطور بدرخشن و جلوه کنن؟! چرا نمیری ببینب از اولش این پسره چی بود حالا چی شده؟! احتمالا کی پستیها و بلندی های رفتار و رندگی با این آقا رو تحمل کرده تا این آقا به اینجا رسیده؟! اگه شرف داری و انسانی برو اولی باش برای یه پسر بی کار بی پول با تحصیلات پایین! برسونش ! دخترا! از خدا بترسید! میگن دیرو زود داره سوخت و سوز نداره! هرکاری بکنید انعکاسش میاد تو زندگیتون! حتی از جایی که تصورش رو نکنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
فائزه خانم از بس امثال دخترهای مثله تو پول پرست شدن باید برن سر هووووووووووووووووووووووو زندگی امادهههههههههههههههه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
حالا خوبه شما پسرا جایی خواستگاری میرید که طرف یا کارمند باشه ویا پدر پولدار داشته باشه
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
2
1
مرد باید ی زن بگیره.من که تو یکیش هم موندم.من زن میخوام کی با من ازدواج میکنه؟30سالمه
یک زن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
2
4
تو رو خدا اینقدر بنیان خانواده رو با این راهکار دادنتون از بین نبرید. به فکر بچه هایی که توی اون خانواده میخوان بزرگ شند هم باشید. تو رو خدا اینقدر راه حلهای آبکی ندید. تو رو خدا به فکر اون زنهای بیچاره ای باشید که شوهرشون بهشون خیانت میکنه. به مردها از زمان کودکی آموزش درست داده نشده. به فکر آموزش درست به دخترها و پسرها باشید. قرار نیست بعد از چند سال که آقا احساس تنوع طلبی کرد به تمام روح و روان و احساسات زنش خیانت کنه و به اسامی و عناوین گول زننده یک انسان رو به تمام معنی نابود و خورد کنه. کمی به زخم آن زن بیچاره فکر کنید.
آیا زن دومی که بدلیل معضل اجتماعی "فقر" میاد و حاضر میشه زن دوم بشه بجز اینکه بخاطر ضعفش که از کم کاریهای مسئولینه میتونه خوشبخت باشه و خوشبخت کنه؟
یه زن کرد
Netherlands
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
0
4
کدوم احمقی همچین کاری میکنه
شهروند دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
4
1
با سلام و احترام متاسفانه اين همه جواب هاي عاطفي وغير كار شناسي ميديم ولي كمتر مطالعه مي كنيم شهيد مطهري در كتاب حقوق زن در اسلام يه مقاله شيرين وجذاب و علمي داره به نام تعدد زوجات بخونيد مقاله كوتاه ولي جالبه خواهش ميكنم بخونيد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
2
3
اگه مردی بخواد غیراززن اول باکس دیگه ای باشه .احتمالا میره. چه بهترکه رسما وقانونی بره نه پنهانی که این پنهانکاری وترس مقدمه بسیاری ارناهنجاریهای دیگره, بیخودموضع روشنفکرانه نگیرید. توکشورای که فقط یکزن رابه عنوان همسربه رسمیت میشناسند, بی بندوباری وطلاق بیداد میکنه پس پیش به سوی دومی
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
3
هرچندوقت یکبار یک سریع آمارها بصورت دروغ درنمیاد تا باز برخورد مردم و موضع شون رو بررسی کنن ببینن کجای کار هستن؟!
وگرنه هرچند ک بیشتر مردها از چنین برنامه ای استقبال میکنن ولی کمتر زنی راغب به این ترویج هستن. چون بالواقع اساس زندگی مشترک رو برهم میزنه،.
گرشاسبسی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
7
2
من قصدازدواج دوم رادارم وتوان مالی اش هم دارم جهت زادوولدبیشتر ولی همسرم رادوست دارم چون خیلی باصداقت هست اگه دختری گیربیادکه بپذیره من آماده ازدواج دومهستم
گرشاسبی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
1
1
اگه دختری باشه که ازدواج کنه من آماده ام تامین هم میکنم همه چیزشوبیشترنمیشه گفت چون من برام سخت است بیشترازاین گفتن091630
دختر
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
2
4
من یه شوهر زشت پولدار میخوام که دربست تا اخر عمر باهاش زندگی کنم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
1
3
اگرچه ازدواج دوم از نظر شرعی اون هم با شرایطی خاص مباح هستش اما باید توجه داشت ، این عمل مباح وقتی منجر به از هم پاشیدن بنیان خانواده اول فرد و آسیب های روانی و اجتماعی برای همسر اول و فرزندان میشه عملا دیگه نمیتونه مباح باشه و چون زمینه ی این فعل حرام رو فراهم میکنه باید در این مسیله تامل بیشتری کرد !
اگر همه تلاش میکردن تا برای دختر ها و پسرهای مجرد در آشناها و فامیل همسر پیدا کنن این مسایل کمتر گریبان گیر زندگیشون میشد .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
2
3
مرد عوضی باافکارکپک زده زیاد شده
سردفتر ازدواج
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
4
4
درجامعه ای که فساد بیداد میکنه و زنها به بهانه آزادی های فردی قبل از ازدواج با مردهای متعددی رابطه برقرار میکنند نمیدونم ازدواج مجدد چرا اینقدر قبیحه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
ازدواج دوم دوای درد روابط قبل ازازدواجه؟
امیردلدار
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
2
2
به نظر من ادم همان یکیشم نگیره بهتره ادم بره با پولاش عشقوو حال بکنه اخه ازدواج چیه همش زندگی روسخت میکنه
امیردلدار
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
3
3
به نظر من ازدواج چیز درستی نیست اخه همش دردسره صبح تا شب زحمت بکش همش باید خرج زنه بکنی ولی زندگی مجردی در اختیار خودتی راحتو ازاد پولاتم برای خودت جمع میکنی راحت زندگیتو میکنی تمام
مهدیه
-
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
1
4
سلام،
به جای نشر اکاذیب و آمار من درآوردی و غیر استاندارد، فرهنگسازیها رو درست کنید.
همان دیروز که می خواستید هزار عیب روی دخترها و خانواده اونها بگذارید و خط کش دست پسران و خانواده شان دهید به فکر تجرد دختران می بودید تا فردا و پس فردا زندگی خواهران و دختران خودتون رو ویران نکنند!!! البته به فرمایشات خودتان که برای مردم فرهنگسازی می کنید!
جدا حاضرید کسی روی خواهر و دختر شما همسر دوم و سوم بیاورد! پس از همون اول به خاطر دختر و خواهر خودتون در مورد دختران مردم سیاه نمایی نکنید که مجرد بمانند و برای اهل خودتان مایه دردسر شوند.
ارمان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
2
1
سلام پسری 18 ساله هستم خوش اخلاق و مهربون با درک و فهم و مسولیت پذیری عالی
میشه کمکم کنید کجا میتونم کیسمو پیداکنم
یا کسی از کابران سراغ داره معرفی کنه ممنون میشم
پاشا
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
7
2
به نظر من اختیار با مردها هستش،اینکه یک زن یا چند زن داشته باشند.
چرا؟به هزار ویک دلیلی که اینجا نمیتونم بیان کنم که یکی از اون ها قدرت مالی و جسمی اون هاست
فیروزه
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
3
3
سلام. این اراجیف چیه که نوشتین.طبق آمار میزان پسران مجرد از دختران بیشتره. هیچ دختری هم حاضر نیس همسر دوم باشه مگه از سر فقر و بدبختی
احتمالا این آمار مربوط به زنان مطلقه است نه دحترانی که تا حالا ازدواج نکردن
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
2
3
سلام این دخترای هم تو جاعه ما معلوم نیست تکلیفشون چیه هر کی میاد یه چیز دربارشون میگه اگه مرد واعا عاشق زنش باشه دومی در کار نیست هر چیم زنش بد اخلاق یا عصبی یا هر مریضیم داشته باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
1
4
سن ازدواج دخترا هم بالای 34 رسیده و حتی 34 هم براشون زوده الان دخترای 35 ساله نوجوون هستن گذشت اون زمانی که دختر 35 ساله حتما باید شوهر میرفت الان دخترا دوست ندارن ازدواج کنن.حتی دوس ندارن بچه دار بشن پس نیازی به شوهر ندارن زیاد دلتونو خوش نکنید الان دختراییهم که متاهل شدن دنبال اینن که زود طلاق بگیرن
تنها
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
1
2
والا منکه ی خانم مطلقه هستم و بچه دارم با وجود کم و کاستی های مالی حتی حاضر نیستم با مرد متاهل ب صورت موقت ازدواج کنم چه برسه دایم،مردی ک متعهد ب زن و زندگیش نیست یک ریال ارزش نداره...برای بالا بردن ارزش های زن در جامعه تنها خود ما زن هاییم ک میتونیم ب خودمون کمک کنیم،وقتی ما زنها در قبال همجنس خودمون خودخواه و ظالم باشیم تا زمانی ک خودمون رضایت بدیم ب اینکار همچنان زن در جامعه کم ارزشه،وقتی خودمون نخایم هزارتا احکام هزارتا مرد متاهل هیچ کاری ازشون بر نمیاد..
امیر پاشا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
2
2
اغلب این مجردن ماندن پسرها کلا تقصیر همین دخترهاست ،،خونه میخواد ماشین میخواد شغل مناسب میخواد همه ی اینا رو از پسر میخوان ،،الان من تو مرز چهل سالگی قرار گرفتم ،خودم ساکن شهرستانم با خونه ی ویلایی بزرگ و زمین کشاورزی ،،گر چه برای ازدواج خیلی دیر شده اما همین الان هم موردی که با این شرایط بیاد زندگی کنیم نیست همه دنبال زندگی تو شهر و غیره هستن،،این امر باعث شده اکثرمون تنها بمونیم،،
الهام
United States
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
2
1
قضاوت کار ادم ها نیس.اگر شریک زندگی دنبال خیانت میره و دلش میاد به همسرش خیانت کنه کم وکاستی تو زندگیش میبینه. من موافق همسر دوم شدن نبودم و اصلا دوس نداشتم ولی متاسفانه عاشق شدم نتونستم به احساسم غلبه کنم و الان همسر موقتی و دوم کسی هستم.هیچ کدوممون راضی به جدا شدن از هم نیستیم.و نمیتونیم و جریانات زیادی بینمون رخ داده که امکان پذیر نیس با هم نباشیم بخاطر همین میگم قضاوت کار ما نیس اما میدونم یه روزی تموم میشه همچین رابطه ای
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
3
1
دختری که مشکل پسنده بایدم بترشه دخترا یک سریشون معیارهای آنچنانی دارن واسه همین میترشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
1
0
آفرین بر پاسخ علی جان در تاریخ 30 شهریور 94- ممنونم از شما
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
2
2
سلام. من خودم در سن بالا ازدواج کردم. سعی کردم ایمانم را حفظ کنم و همیشه از خدا خواستم که بهترینها را نصیبم کنه. خدا هم خوب و مهربونه یه شوهر خلبان بسیار با محبت نصیبم کرد و فرزندی زیبارو . از خدا سپاسگزارم. از دخترخانم های عزیز تقاضا دارم پاکدامنی خودتون را حفظ کنید تا خدا هم از فضل خودش شما رو بی نیاز کنه.
جواد
United States
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
3
2
اسلام میگه از خدا اطاعت کن.و خدا میگه اگه میتوانی «عدالت» رو برقرار کنی تا چهار همسر برات حلاله.اگه اسلام رو قبول داری باید بدونی حکم خدا تا قیامت درست و قابل اجراست یعنی با گذشت زمان تغییری نمیکنه.پس یکی از دلایل آمار بالای دختران مجرد در سن ازدواج نسبت به پسر ها تک همسری میتونه باشه
سادات
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
0
3
چراااگرخانمهاکوچکترین ایرادی داشته باشن شوهراشون این حقوبه خودشون میدن هرغلطی بکنن.بعدیه زن خوب وآبروداربایدتاآخرعمربایه مردمعتاد،بی نماز،شرابخور،بیکار،کفترباز،بی خانواده،روانی زندگی کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
2
1
من يك مردم زن داشتم و چند بچه زنه خوبي داشتم به معاني كامل زندگي من رو ساخت ولي من به دنبال كوچك ترين بهانه بودم تا بزنمش و مي گفتم زن دوم مي گيرم تو زشت هستي زيباتر مي خواهم باز زنم مرا تحمل كرد در حالي كه وقتي به خانه من أمد دختر بسيار زيبا بود و در زندگي با من پژمرده شد زنم بعد چند سال فوت كرد و من مجدد ازدواج كردم با دختري به مراتب زشتر كه از خانه داري هيچ نمي دانست و هميشه مادرش در زندگي ما بود فرزند انم به خاطر بدرفتاري من با مادرش ان به من سلام هم نمي كنن كلا ما مردان زن خود رأ نمي بينيم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
2
3
من يك مردم زن داشتم و چند بچه زنه خوبي داشتم به معاني كامل زندگي من رو ساخت ولي من به دنبال كوچك ترين بهانه بودم تا بزنمش و مي گفتم زن دوم مي گيرم تو زشت هستي زيباتر مي خواهم باز زنم مرا تحمل كرد در حالي كه وقتي به خانه من أمد دختر بسيار زيبا بود و در زندگي با من پژمرده شد زنم بعد چند سال فوت كرد و من مجدد ازدواج كردم با دختري به مراتب زشتر كه از خانه داري هيچ نمي دانست و هميشه مادرش در زندگي ما بود فرزند انم به خاطر بدرفتاري من با مادرش ان به من سلام هم نمي كنن كلا ما مردان زن خود رأ نمي بينيم
امیر
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
2
0
سلام
امیر هستم ۳۴ ساله ساکن نارمک تهران به همراه فرزند هفت سالم
زندگی میکنم
اگر خانمی با شرایط بالا مشکل ندارند و تصمیم برای زندگی
و ازدواج دایمی در شرایط کاملا شرعی و عرفی تمایل دارند
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
1
2
حرف های این ها رو باور نکنید این ها دروغ میگن من خودم چند وقت پیش آمار سازمان آمار رو دیدم که معضل رو برای پسرها گفته بود نوشته بود تا سال96 تعداد پسر های مجرد 2 میلیون نفر بیشتر از دخترها میشه و باید 1 کاری کرد!!!حالا میان دروغی این ها رو میگن!!!اصلا تعداد مردها کلا طبق آمار بیشتر از خانم هاست این ها می خوان چند همسری رو رواج بدن و دخترها رو مجبور بکنند تا با هر شرایطی بسازن و مردها رو قبول کنن.الان این همه دختر میرن ترکیه و با مردهای ترک ازدواج می کنن!!!اصلا خیلی ها دیگه سراغ مردهای ایرانی نمیرن این چیزها رو باور نکنید کدوم احمق ی برای زن دوم شدن تظاهرات میره مگه عقلش کم باشه!!!
بنفشه
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
1
2
این امار قطعا دروغه، می خوان فرهنگ سازی کنن چند همسری رو که رشد جمعیت بره بالا، از هر راهی واسه رسیدن به اهدافشون استفاده می کنن.
علی خان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
2
2
این خانماااا چقد حرص میخورن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
0
5
خانمای محترم انقدر حرص نخورید پس مهریه رو برای چی گذاشتن! اب خنک خوردن. ههههههههه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
1
5
شما اقایون از کل قران همین یک ایه رو اونم نصفه نیمه بلدید بهتره لای قران رو باز کنید بقیه ایه رو هم بخونید خدا فرموده شما نمی توانید عدالت را رعایت کنید پس به یکی اکتفا کنید!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
عه سلام پگاه خانم شمایین؟ خخخخخخخخخخخخ
سام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
2
2
خیلی جالبه بعضی ها خیلی دلشون پرپر میزنه که بگن بریم تو دوران جاهلیت عرب ها ولی نمیدونن این جماعت ایرانین غیرت دارن
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
2
3
بنظر من سه تا زن با قیافه وسن متفاوت خوبه مثلا نوزده ساله .بیست ونه ساله.وسی وهشت ساله
فائزه سادات
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
2
3
من یک دختر مجرد متولد 65 هستم. کلی مساله خانوادگی دارم که مانع از داشتن خواستگار شده برام تو یه شهر سنتی و بسته هم زندگی میکنم اما عقیده دارم اگه دختری نتونست شوهر کنه دواش بی شوهر کردن دیگری نیست! از طرفی نداشتن شوهر هم برای همه ضعف حساب نمیشه!!!مهم داشتن شوهر نیست مهم زندگانی بابرکت و عاقبت بخیری هست!اگه دوست دارید تو دلتون به حرفای من بخندید ، بخندید! اما اینو بدونید وقتی آدما جوونیشون قهر کرد و پیری جانشینش شد عمق این حرفای بظاهر قدیمی بنده هم براش معلوم میشه!
باران
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
4
0
من خودم زن دوم راستش تو20سالگی با مردی متاهل ازدواج کردم البته همش بخاطر خانواده ام بودبقران زیر فشار بودم در حد مرگ تا این که با شوهرم اشناشدم خانواده ام اصلارضایت نمی داد اما به هزارمکافات راضی شدن خانم اول هم شب خواستگاری اومده بود اوایل ازدواج همه چیز عالی بود اما بعد از گذشت چند وقت شوهرم ازم دلسردشدورفت کناراون یکی خانمش الان اززندگی سیرشدم حاضرم خودکشی کنم تو رو خدا اشتباه منوکسی تکرارنکنه ضمنامن بچه دارنمیشم امااوم یکی خانم الان3تابچه داره خیلی از زندگیش راضیه اما من نابودشدم دودشدم از شوهرم متنفرم چون فقط دروغ رو برای من می خواست وروراستی روبااون زنش داشت بخدادیگه نمیدونم چی کار کنم شما راهنمایی کنیدجدابشم بهتره یانه
هع مگه مهمه
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
3
1
برید عشق رو از آدمایی یاد بگیرید که صد سالشون میشه ولی هنوز حلقه ازدواجشون دستشونه.
SAHAR
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
0
2
متاسفم واسه شمایی که انگار اصلا تو این دنیا نیستید، آقایون اینهمه رابطه نا مشروع دارن که فقط خانم اول خبر نداره، اتفاقا شاید اگر ازدواج دوم میبود اینهمه همه با هم رابطه های پنهانی نداشتن،و اینهمه بچه هم سقط نمیشد، فقط فرقش اینه که زنه اول الان خبر نداره، ولی اون رابطه پنهانی وجود داره، در ضمن هر چقدر هم که نسبت آقایون و خانمها تناسب نداشته باشه، اگر یه مردی خوب باشه، و زنش همه جوره از لحاظ عاطفی و جسمی تامینش کنه هیچ کدوم از دو نفر این خلا رو نخواهند داشت که دنبال دیگری برن، خانمها با حسادت و گیر دادن به جایی نمیرسین، گاهی وقتها آدمها طلاق عاطفی گرفتن ولی خودشون هم متوجه نیستن
مینا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
2
2
با سلام خانم ها اقایون من مینا هتسم 29 سالمه مجردم قبلا که جوان تر بود فکر میکردم چند هسمرس خیانته و.. ولی وقتی ایمانمو قوی کردم دیدم که دستور خدواند که همه مارو ساخته عالم هستی رو لذا چه کسی میتونی رو حرف پروردگارش عیب بگیره در ضمن من تحقیق کردم در کل ادیانم هستش
زهره
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
2
4
سلام من زهره هستم 34 سالمه دو تا چبه داریم شوهرمو چند سال پبش تو خیابون دیدم به زنی شوهرمو خیلی مرده خوبی با مرام مهربان بهش گفتم با یه زن دیدمت بهام رو راست باش اونم گفت اینجوره گفت باشه اگر نیاز به زنی دیگه داری نمیخوای گناه کنی برو بگیرش ولی به شرطی که هیچ خلیلی تو زندگی ما پیشن یاد گفت چند ساله بهاشم منم قبول کردم رفتیم با دختر صحبت کردم اون 26 سالش بود عقدشو نکردم الان تو آپارتمان بغلی ماهستند اول ها یه شب پیش اون بود یه شب پیش من واقعا اونم دختر خوبیه من خیال میکردم تو زندگی مشکل پیدا میکنم ولی هر چی میگذشت شوهرم بهم بیشتر میرسید از اونم زنم خوشم امد الان چند سال باهم عین دوتا دوستم و واقعا بار خودمم عجیبه و خیلی خوشخالم که سبب این شدن که شوهرم خوشحال باشه گناه نکنه و شوهرم همشه دست حتی پامم بوس میکنه میگه تو بهترین زن دنیایی و من میخوام بگم اینجور تلخ نیست که شما میگد تازه بعضی وقت من کار دارم یا چیزی سپیده بچه ها رو میبره میاره خلاصه واقعا عالیه یه دوست خوب پیدا کردم هو بهترین دوست منه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
2
2
جالبه که شان یه مرد را در حد یه نر فقط و فقط یه حیوان نر ،مثل گوریل یا انواع حیوانات دیگه که یه نر و چند تا ماده هست پایین آورده و اکثر آقایون اعتراض که نمیکنن هیچ،استقبال هم کردن،پس لیاقتشون همونه،خلایق هر چه لایق ،چه نر چند زنه چه زنی که با هر عنوانی نفر سومه یه رابطه هستش ، لیاقتشونه،خودشون جایگاه خودشون را میدونن که بهشون بر نخورده
SAHAR
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
1
2
خانم ناشناس، شما فقط پست گذاشتی که با توهین خودتو سبک وخالی کنی، و هیچ صحبت منطقی نکردی، شما حتی شناخت از جنس مکملت نداری، و نمیدونی که زنها منوگامی اند و مررردها پلی گامی
زهره
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
2
3
وقتی از نظر جنسی و مالی به آدم فشاربیاد باید چیکار کنه ؟ خب آخه بدون سکس زندگی زهرماره
elyas
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
0
1
زن دوم گرفتن یعنی اینکه اگه زن اول قرار بود بعد از ده سال خونه دار بشه بعد بیست سال خونه دار بشه.امکانات مال نصف میشه اگه مرد بخواد عدالتو رعایت کنه.مگه اینکه یه زن دوم از طبقه ی خیلی پایین بگیره که کم خرج باشه.
علیمرادی
France
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
2
3
ازدواج مجدد از فساد جلوگیری میکنه شرایط خوبی هست من خودم حاظرم ازدواج دومی بکنم هیچ مشکل مالی و
بابک
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
2
1
سلام
مطلب کاملا گویای این هست که هدفش افزایش جمعیت است حالا به هر قیمیتی
حکم خدام در این موضوع این چنین هست : آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند یعنی می تونی زنهای زیادی داشته باشی
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
2
سلام
ازدواج موقت پدیده شومی نیست بلکه در دنیای امروز علی الخصوص از نظر اقتصادی و فرهنگی که فساد مالی و جنسی اپیدمی شده جزو ضروریات است باور کنید زنان مجرد بیوه چه مطلقه و یا همسر فوت شده مانند همه ما نیاز عاطفی .جنسی و متاسفانه امروزه نیاز مادی سر لوحه شده است اقدام ازدواج موقت وچند همسری در همه ادیان ازاد ودارای شرایطی است که در صورت رعایت نه تنا جامعه سالم از جسمی بلکه از نظر روحیوروانی خواهیم داشت فقط نباید فشار مادی زیاد موجب بی دقتی و از دست دادن شخصیت افراد شده و خود را الوده گناه نمایند و میبایست با اموزش و راهنمایی گرفتن به دام ادمهای شیاد نیفتند امیدوارم بصیرت در خواهران و تقوی در مردان باشد
غزاله
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
1
1
باید خدمتتون عرض کنم دوست عزیز. اون زمان جنگ بود که تعداد خانوما بیشتر از آقایون بود. طبق آمار جدید تعداد خانوما و آقایون مجرد برابری میکنه. و چند سال دیگه حتی تعداد آقایون بیشتر از خانومها خواهد بود. شما در مقابل خدا و دینتون مسئولید که دارید با این حرفها، باعث فساد و فروپاشی خانواده ها میشید. تکلیف اون خانومی که سرش هوو میاد و ازهمسرش جدا میشه و تو جامعه رها میشه چیه؟! و فرزندان قربانی به نظرتون از نظر روحی و روانی سالم وارد جامعه میشن؟!
سحرجون
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
1
0
کافیه بفهمم شوهرم نیت به گرفتن زن دوم داره خودم میکشمش میفهمی میکشمش
اتنا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
1
بابا بیخیال , این استاد دانشگاهه خودش زن دوم داشته خوااسته با امار غلط خودشو توجیه کنه .خخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
1
0
مردا منفورترین موجودات روی زمینن که هیچ بویی از انسانیت نبردن. آدم زنشو طلاق بده بهتر از اینه که هرروز آتیشش بزنه و آینه دق بذاره جلوش.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
0
1
باید همون اول اونهایی که فکر میکنند میتونند هم مالی هم عاطفی هم مشکلات رو مدیریت کنند دو زن بگیرند،دو نفر که با هم مشکل زیادی نداشته باشند
بیتا
United Arab Emirates
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
0
چرت نگین تروخدا
ناشناس
United Kingdom
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
0
اين امارهاي من در اوردي برا اينه كه ازدواج دوم رو رواج بدين تو جامعه اذهان رو اماده كنيد برا اين موضوع
ناشناس
United Kingdom
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
0
كار بجايي رسيده كه مردم رو مشغول مشكلات احساسي خونوادگي كنيد
پری
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
0
0
دراسلام هست که تاجاییکه فرد بخواهد به گناه کشیذه شوداخرین و پرخطرترین راه است
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
احسن به چنین دخترایی . امیدوارم چنین روزی که گفته دخترها برای رواج دادن ازدواج دوم تظاهرات می کنند هرچه زودتر برسه . عالیه
بیبی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
1
با سلام خدمت عزیزان ، آقایان هیچکدام در اول ازدواج راضی به داشتن همسر دوم نیستند ولی با گذشت ایام بعضی از خانومها از نظر روحی بلایی به سر شوهر خود می آورند که ایشان با داشتن کمبودهای روحی به دنبال هیجان جنسی نیست و فقط به دنبال کسی است که بتواند با او روح خود را کامل کند.
بیژن
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
0
0
ازدواج دوم راهی است برای پیشگیری از جنایت و انتشار ویروس بیماریها در بین جوانان و آموزش راههای همسر داری برای جوانان و عدم بروز مشکلات سنگین اجتماعی
مهرنوش
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
0
طلاق داره بیداد میکنه و زندگیا همینجوری داغونه فقط همین زن دوم رو کم داشتیم
مهرنوش
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
0
اخه یک زن و مرد نمیتونن باهم کنار بیان و یا در اکثر موارد طلاق میگیرن یا در بهترین حالت ممکن به ظاهر زندگی میکنند و فقط همو تحمل میکنند من نمیدونم یک مرد و دوزن چجوری میخان کنار بیان جلل الخالق
raha
Netherlands
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
0
1
من بیست سالمه و عاشق یه مرد متاهل 39ساله به هیشکیم ربطی نداره
یگانه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
0
0
منم مجردم 36 ساله به نظرم اگر مرد خوب باشه که خبلی نادر دیدم زن دوم خوبه داشته باشه من دیدم مردی را که عدالت را اجرا می کرد حتی به اون که کمتر دوستش داشت بیشتر محبت و خرج میداد
لیلی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
0
0
بنظرم اگه زن با مردش خوب نباشه ویابالعکس بهترجداشن و هرکدوم برن دنبال زندگیشون مگه ادم چندبار به دنیا میاد
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
0
0
بنظر من خیلی هم خوبه و اگر مرد امکانشو داشته باشه تا چهارتا زن هم بگیره.والا من شرایط مالیم اوکی بشه دوست دارم یکی دیگه هم بگیرم.ضمنا صحبت شهوت و تنوع نیست.گاهی زن اول نتونسته شرایط و بنیان اسایش و راحتی مردو فراهم کنه و مرد مجبوره بخاطر اینکه بچه ش از سایه پدر و مادر بینصیب نمونه زنشو طلاق نده.من به هردو طرف این چلنج احترام میزارم و چون خودم به دلیل مشکلاتی که واقعا چندین ساله گریبانمو گرفته و فقط بخاطر بچه خردسالم دارم زندگیمو تحمل میکنم با ازدواج دوم موافقم.شما چه میدونید که گاهی آدم بلاجبار مجبور میشه جام زهرو بنوشه.اتفاقا احساس میکنم از تجربه تلخ زندگی گذشته بتونم یک زندگی شیرین بسازم در دهه سوم زندگیم تجربه خوبی داشته باشم.ضمنا نمیشه با تایپ کردن توضیح کامل داد و کاش میشد کلامی توضیح بدم تا احتمالا همین الان تمام خانمهایی که مخالف هستنو با ازدواج دوم راضی کنم.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
0
سلام به همه بچه های ایران من 29ساله ام شاغل (کارمند). حقوق ماهانه 1500.تحصیلات کارشناسی رشته حقوق. قد180.وزن 80.کیلوگرم. تیپ بدنی و قیافه. خوب. اخلاق هم خداروشکر دیگران میگن خوبه. اهل دود و.... هم نیستم. میخوام اینو بگم که متاسفانه دخترای جامعه ما در حال حاضر دچار توهم شدن و تحت تاثیر ماهواره و بدتر از اون فیلم‌ها و تبلیغات تلویزیونی خودمون قرار گرفتن و انتظار دارند که شاهزاده با اسب سفید بیاد خواستگاریشون. واقعیت امروز جامعه ما این نیست که تو رسانه ها نشون میدن. کدوم جوون کار داره؟ +اگرم شاغل باشن چجوری تو فرصت کم انتظار داریم با درآمد های کم جامعه ما با جیب پر پول بیان خواستگاری یه دختر. اصلا یه جورایی ما کاسب شدیم همه فکر کاسبی هستند همه چیمون شده پول. من دو بار رفتم خواستگاری میگن همه چیتون خوبه فقط درامدتون کمه و محل کارتون دوره!!!! که ماهم دیگه فعلا بی خیال ازدواج شدیم حالا هی خانمهای عزیز میگن شوهر میخوایم. شما قضاوت کنید.
معین
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
0
0
من دانشجو هستم به دلیل کاهش تعداد ازدواج ها دخترها به عمل و زیبایی و ..... روی اورده اند چون داره سن میره بالا و بی شوهر موندن . پسر اگه چهل سالشم بشه میتونه ازدواج کنه اما دختر نه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
0
0
سلام..اگه قرار باشه کلام خدارو انجام بدیم حتی اگر بر خلاف میل باطنی و طرز فکرمون باشه پس شیعه هستیم.وطبق کلام خدا مردها شرایطشون در ازدواج از زنها خیلی بیشتره.ویکیش اینه ک مرد میتونه تا چهار زن اختیار کنه.ولی زنها همچین اختیاری ندارن ک همزمان دو همسر داشته باشن و این کلام خداوند در قران هست.شیعه بودن سخته مخصوصا برای خانمها.ب همین خاطره ک خیلی از خانمها در این مورد کم میارن و تحمل درک این مطالب را ندلرن.هر کی گله داره در درگاه خدا گله کنه چون خداوند اینطور خواسته.من یک خانم هستم و مطیع امر خداوند هستم حتی اگر ب ضررم باشه
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
0
0
میترسه آدم ازدواج کنه شرایط جوری شده من ۲۰سالم خلیلی دوس دارم ازدواج کنم ولی دخترا الان ....
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
0
0
به نظر من در این مورد نمیشه کلی قضاوت کرد. درسته که ظاهر اکثر زندگی ها مثل همه.
اما هر زن و شوهری تشکیل یک خانواده جدید رو میدن و این خانواده جدید از همه لحاظ با بقیه خانواده ها فرق میکنه هر چند ممکنه در ظواهر همه مثل هم باشند. مثل اثر انگشت که با هم فرق میکنه.
اینها رو گفتم که تاکید کنم نمیشه کلی قضاوت کرد چرا که هر خانواده ای مسائل و مشکلات خاص خودشو داره. یه خانواده ممکنه از بدو تشکیل تا لحظه ی آخر و ثانیه های آخر زندگی زن و مرد حاضر نباشند یه دقیقه همدیگه رو تنها بذارند، یه خانواده دیگه ممکنه کاملا برعکس باشند و هر چه زودتر زن و مرد از هم جدا بشند به نفع طرفین باشه، یه خانواده ممکنه اصلا همدیگه رو دوست نداشته باشند و به هیچ عنوان امکان جدا شدن هم نداشته باشند. در مورد اصل ازدواج هم همینه یه آقایی ممکنه به هر دلیل معتقد به چند همسری باشه، یا یه خانمی شرایط زندگیش ایجاب کنه همسر دوم بشه. پس به نظر من هر کسی خودش مسئول اعمال خودشه. این وسط دین ما برای شرایط مختلف راه رو باز گذاشته تا هرکسی در حد امکان بتونه مشکلات خانوادشو حل کنه.
در کل به نظر من اکثر دخترها و پسرهای ایرانی دوست دارند تک همسری باشند. مگر اینکه شرایط خاصی توی زندگیشون حاکم باشه که نمونشو توی نظربعدی مینویسم.
ناشناس اززنجان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
0
1
سلام من حاضرم سه زن بگیرم خرجش را هم می دهم
پاسخ ها
قنبر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
ههههه
عماد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
سلام این قصه های ک مینویسن همش دروغ هستش من پسرم 27 سالمه هم تحصیل کردم هم کارمندم دنبال همسرم درسته هم پسر خوب کمه همه دختر خوب ولی هرکی در دوران مجردیش همونطوری باشه همسرش هم همونجوری میشه ولی خب هیچ دختری دوس نداره زن دوم بشه چون همه دختر دوس دارن خودشون اول باشن مخصوصا تو زندگی شوهرشون حتی اگ شوهرشون سطح مالی خوب نداشته باشه ولی خواهش میکنم اینقد با این نوشته هاتون به دختر پسرا بی احترامی نکنید من خودم کاشمری هستم ودنبال دختر خوب میگردم برا ازدواج هنو پیدا نکردم خواهش میکنم اگ کسی هست بگه کاشمر یا تربت خواف استان خراسان باشه میخوام جدی میگم ولی واقعا نیسسسسسسسسست
ساحل
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
0
من یه پسر جوون.مفازه دار.تحصیل کرده.دکترای مدیریت از دانشگاه آزاد.مسلط به 4 زبان آلمانی ترکیه استانبولی پرتغالی و انگلیسی.روی صحبتم با دختر ها و خانم هاست.لطفا جواب بگذارن بره من
1 ما پسر ها که به دنبال ازدواج هستیم.چطوری باید از دختر های اطرافمون خاستگاری کنیم در حالی که یک روز بعد از خاستگری تمامی کسانی که اطرافمون هستن با خبر میشن؟
2 ما پسر ها چطور باید روی دختری متشخص و تحصیل کرده مثل خودمون برای یک عمر زندگی مشترک حساب باز کنیم در صورتی که بعد از مدت ها رفت آمد با طرفون هنوز نمی دونیم که طرف از ما خوشش میاد یا نه؟
3ما پسر ها چطوری باید به زندگی مشترک آغاز کنیم با فرشتگانی که هیچ وقت احساسات واقعی خودشون رو به ما ابراز نمی کنن؟
4ما پسر ها به خواستگاری کی بریم که با شروع زندگی ساده موافق باشه؟
ببینید.این ها چالش هایی هستند که خیلی ها مثل من باهاش رو به رو هستن.به جای اینکه به نظر های همدیگه حمله کنیم.بهتره که در کمال آرامش به کامنت های همدیگه فکر کنیم.به مشکلاتمون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
0
1
من و شوهرم یازده ساله که ازدواج کردیم ولی بچه دار نشدیم به همین دلیل من به دنبال همسر دوم برای شوهرم هستم شوهر بنده سی و پنج سال دارد اگر کسی مورد خوب مطمئنی سراغ دارد خواهش مرا یاری کنید دعا گلویتان هستم
پاسخ ها
روشنفکر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
احسنت. به این میگن زن خوب
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
1
0
جواب و سوال بی منطق نگذارید
یک مرد میتواند ۴زن ب صورت همزمان اختیار کند
و ب نظر من دوتا زن ضروری هست نه بیشتر
مرد حتما کمبودی احساس میکند که زن دوم میخواهد
مردی که دوزن نمیخواهد یا مشکل مالی دارد یا مشکل جنسی
ناصرالدین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
0
0
زنها حاضرن شوهر شان را کفن کنن ولی زن دوم نگیره
تهی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
0
شمادخترخانمی که گفتی من خودم مجرم وپولدار من حاظرم باهات باشم فقط مال خودت باشم توهم مال خودم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
0
منم زن میخام؟؟؟مهندسم ولی چون کارنیس دارم تراشکاری میکنم؟؟؟!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
0
مردها اگه توانستن عدالت را از هر لحاظ مالی .قلبی.جنسی و........... رعایت کنن برن هرچند تا زن خواستن بگیرن ولی فک نکنم مردی وجود داشته باشه ک عدالت رو رعایت کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
0
من شوخی کردم میخواستم دور همی بخندیم شما جدی نگیرید آقای روشنفکر من غلط بکنم برا شوهر دربه درم یه زن دیگه بگیرم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
0
اون. خانومایی که میگن مرد اگه تونست عدالت رو رعایت کنه بره زن بگیره ،ولی هیچ وقت نمیتونه.
باید بهشون گفت که :مگه شما دروغ نگفتن ،تهمت نزدن ،عیبت نکردن،حجاب،.......وباقی احکام اسلام رو دقیقا رعایت میکنید. که حالا که نوبت به تعذ زوجات مردان میشه. انتظار دارین خیلی دقیق و عین حکم تو قرآن رعیت بشه!
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
من بنظرم.اشکالی ندارد.مرد اگه توان مالی و عدالت را رعایت کند.ازدواج دوم بصورت دایم داشته باشد.اشکال ندارد
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
من اگه کسی مناسب باشه.ازدواج دایم با هاش می کنم.ولی حجاب متعادل.و خانواده کم جمعیت.و سن 24 الی 27
امیر
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
به نظر من هر قانونی چه قوانین شریعت و چه قوانین بشری میتونن توسط انسان ها مورد سو استفاده قرار بگیرن مثلا از بر اساس یکی از قوانین بشری استفاده از تیغ جراحی جرم محصوب نمیشود و با توجه به اینکه با همین تیغ جراحی میتوان جان انسان ها را نجات داد حال اگر کسی با سو استفاده از این قانون با تیغ جراحی کسی را به قتل برساند ایا میتوان اصل این قانون را زیر سوال برد قطعا اینطور نیست در مورد ازدواج متعدد مردان هم همین را میتوان گفت که اگر اصل و نیت ازدواج دوم برای نجات زنان بی سرپرست و همچنین رضایت همسر اول در کار باشد هیچ جای سوال برای این قانون دین اسلام نمیباشد ولی چون اکثر مردان از این قانون سو استفاده کرده و تفسیر به رای کرده و با عث ایجاد بسیاری از نا به هنجاری ها شده اند و بدون توجه به دو اصل نیت و اجازه همسر اول دست به اقدام زده اند باعث شده که نظر خانم ها به چنین مبحثی منفی و مخالفت شدید باشد
من خودم به شخصه عاشق همسرم هستم و ابدا به زن دوم فکر نمیکنم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
0
1
1- عدالت
2- توان مالی
3- توان جسمی و عاعفی برای تربیت فرزندان و رسیدگی به زن ها
4- رضایت همسر اول
اگر شرایط فوق در مردی باشد و تمایل به ازدواج مجدد داشته باشد بنظر من اشکالی ندارد چون مهمترین مورد برای زنهایی که مخالف هستند نیز قید شده است یعنی رضایت همسر.
در برخی واقع مرد از نظر مزاج، گرم هست و زن سرد. در این صورت برای به گناه نیفتادن مرد ازدواج مجدد لازم است و با این امر بسیاری از مشکلات و دعواهای بین زن اول و مرد پایان میابد. البته مرد باید دلیل زن گرفتن خود را برای زن تشریح کند و او را راضی کند. در صورت راضی نشدن، باید شرایط را تحمل کند.
یکی از دلایل دیگر زن دوم گرفتن نیز اخلاق نامناسب زن اول میباشد که بنظر میرسد میتوان با اصلاح رفتار، از این امر جلوگیری کرد. این امر در مورد مردان نیز صادق است و می تواند باعث خیانت زن شود.
البته با عشوه گری های زنان در جامعه، گاهی هم مردها بدون هیچ دلیلی به دنبال زن های دیگر می روند که در این صورت مقصر زنهای عشوه گر هستند که باعث تحریک مردها می شوند (درست مانند حیوانات). غریزه غریزه هست و نباید کاری کرد که غریزه تحریک شود (با رعایت عفت)
خلاصه اینکه بهتر است زن و مرد رفتار خود را درست کنند و دوتایی زندگی کنند و اگر مردی از خیانت زن خود میترسد باید درست رفتار کند و اگر زنی از هووووو میترسد باید رفتارش را با شوهرش اصلاح کند.
ولی در هر صورت باز مواردی پیش می آید که مرد، زن دوم میگیرد و هیچ مشکلی هم پیش نمی آید و هوو ها انقدر خوب هستند که به همدیگر کمک میکنند و دنیا را تمام شده نمی پندارند.
این را باید اضافه کرد که مردها ذاتا تنوع طلب هستند و زنها انحصار طلب. پس اگر مردی میخواهد زن دوم بگیرد ابتدا باید زن خود را قانع کند که رفتارش با او بهتر خواهد شد و عشقش به او بیشتر خواهد شد.
پاسخ ها
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
شرط چهارم بهتره حذف بشه چون هیچ زنی مخصوصا زنهای زشت که فکر میکنن زیبا هستند! و برای همین یکی اونارو گرفته یعنی در حقیقت توهم زیبا بودن دارن! هم رضایت نمیدن
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
0
1
چرا.من اگه یک کیس مناسب باشه می خوامش.راحت تامین مالی می کنم.ولی این حس را به من داشته باشه.که من همیشه مال اون هستم.اون هم مال من.
ناشناس
United States
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
1
هیچیتون رو حساب و کتاب نیس
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
0
1
اگه مرد از همه لحاظ تامین بشه سراغ دومیش نمیره وسلام
پاسخ ها
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
دقیقاااا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
0
0
مردا تو تامین اولی موندن چه جوری دومی رو بگیرن
اینجام اگه ازدواجی در کار باشه میرسه به ثروتمندان
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
0
0
من با نظر اعظم خانم موافق هستم.چون مرد نیاز دارد سراغ دومی هم می رود.من کیس مناسب پیدا بشه عقد دایم می کنم.
امیر طرفدار حق
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
1
0
خخخخخخخ هیچ خری زن دوم یک خر نر نمیشه
این تتیرم برای بازار گرمیه که دخترا برن ازدواج دوم بکنن بچه بیارن .
بجای این تیرای اراجیف به داد اوضاع اقتصادی و بی پولی جوونها برسید
هیچ زنی حاضر به ازدواج دوم نیست چه برسه به دختر جوون بالای 30 چه برسه به اینکه خوشگل و خانواده دار هم باشه
خودتون رو گول نزنید. پسرهای جامعه اکثرا بیکارن یا اگه کار دارن درامدشون پایینه
ساینا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
0
1
به نظرمن اگه پسرهای مجرد ازدواج میکردند این همه مشکل پیش نمیومد که دخترا بیشتر ازپسرها بشوند
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
0
1
زن دوم در شرایطی آدم میگیره که زن اولش اخلاق رفتار وبه شوهرش نرسه زن دوم گرفتن خوبه
لعیا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
0
0
شما زن دوم دارین
تنها
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
1
0
خاک به سر مردهای که زن دوم می گیرن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
1
دنیا داره دنبال هوا کردن موشک و پهباد و ماهواره و ... دنبال زندگی تو مریخ و .... بهبود اوضاع اقتصادی با ابداعات و نو آوری و بهبود تولیدات و واردات هستند و از ما نفت می خرن و پول و میدن بعدش با فروختن موبایل و تبلت و آی پد همون پول و ازمون پس می گیرن اونوقت ما نشستیم در مورد همسر دوم شدن یا نشدن بحث می کنیم وای برما همه کارامون درست شد فقط موند این یکی اینم درست شه همه چی ردیف می شه والا پسرا جیب دخترا رو نزنن نمی خواد خرج زن بدن الان پسرا دنبال منافع مالین با ازدواج اوضاعشون و اکی کنن در ضمن اگه ما زنا و دخترای عاقلی داشتیم الان همه پسرا ازدواج کرده بودن و دخترا لازم نبود زن دوم شن اون خانمی که می خواهی زن دوم شی اگه دخترا خودشون و راحت در اختیار پسر و مرد قرار نمی داد امروز اوضاع فرق می کرد پسر مجبور می شد زن بگیره و بره سر زندگیش ما انقدر پسرامون ضعیف و نفسن و تنوع طلبن که با این وجود تن به ازدواج نمی دن می گن هر گل یه بویی داره دختران وطنم اگه خودتون و راحت در اختیار پسرا قرار ندید میرن زن می گیرن اینجوری دیگهرمجبور نمی شی زن دوم شی
سروناز
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
1
0