آزمايش موشک هوا به هوای حرارتی
فرمانده نيروي هوايي ارتش از آزمايش موشک هوا به هواي حرارتي و طراحي هواپيماي رادارگريز در اين نيرو خبر داد.
برنا: امير سرتيپ حسن شاه صفي در حاشيه برگزاري مراسم جشن ازدواج دسته جمعي کارکنان نيروي هوايي ارتش که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه(س) برگزار شد، از آزمايش گرم يکي از موشک هاي هوا به هواي حرارتي با برد 100 کيلومتر خبر داد و گفت: امروز در صورت مساعد بودن شرايط جوي، تست گرم اين موشک هوا به هواي حرارتي که در رزمايش اخير شمالغارب کشور به نوع ديگري آزمايش شده بود را در يکي از ميدانهاي تير اين نيرو انجام مي دهيم. وي افزود: پرتاب اين موشک که تمام مراحل بازسازي آن در بخش نوآوريهاي نيروي هوايي صورت گرفته به اين صورت است كه از طريق يكي از هواپيماها هدفي شليك ميشود و هواپيماي دوم اين موشك را شليك و موشك هدف را تعقيب کرده و تا انهدام در آسمان دنبال مي کند. شاه صفي برد اين موشک را 40 کيلومتر عنوان و تصريح کرد: برد اين موشک با توجه به ارتفاع، تا بالاي 100 کيلومتر قابل افزايش است. وي اظهار داشت: آزمايش اين موشك براي برد 40 كيلومتر انجام مي شود ولي هدف ما بالاي 100 كيلومتر است كه به دانش فني آن هم رسيده ايم. فرمانده نيروي هوايي ارتش از طراحي هواپيماي رادارگريز در اين نيرو خبر و ادامه داد: طراحي اين هواپيما انجام شده و اكنون در مرحله ساخت نمونه اوليه در حجم بسيار كوچك تر هستيم و پس از انجام آزمايش هاي لازم وارد بخش واقعي تر آن خواهيم شد. وي در پايان تاکيد کرد: اميدواريم تا پايان سال جاري تمام بخش هاي تحقيقاتي اين هواپيما به پايان رسيده و وارد بخش توليد شويم.
دیدگاه تان را بنویسید