اسرائیل و سیاست تخریب خانه‌ها

کد خبر: 1001830

اشغالگران اسرائیلی برای شکستن روحیه مقاومت مردم فلسطین سیاست تخریب خانه ها را در پیش گرفته اند. این سیاست بیشتر در خصوص اشخاصی به کار گرفته می شود که در اعتراضات به سیاست های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی نقشی داشته باشند و در این صورت تخریب خانه های آنها برابر چشمان اعضای خانواده قطعی است. سیاستی که برای اجرای خواسته های توسعه طلبانه اشغال گران و اخراج اهالی قدس از وطن و زادگاهشان به سرعت اجرا می شود.

اسرائیل و سیاست تخریب خانه‌ها

به گزارش جهان اسلام فردا / اسعد عبدالرحمان - روزنامه الاتحاد امارات : تخریب خانه ها یک مجازات عمومی است و از ابزارهای خشنی که اشغالگران در کرانه غربی و همینطور قدس شرقی از آن استفاده می کنند. ممکن است این مجازات حتی شامل خانه های دیگر و همسایگان هم بشود. صهیونیست ها به اهالی قدس اجازه ساخت و ساز و توسعه منازلشان را نمی دهند اما در مقابل به دلیل نداشتن مجوز ساخت همان خانه ها را ویران می کنند. آنها صاحب خانه را مخیر می کنند که یا خودشان عملیات تخریب را انجام بدهند یا هزینه تخریب را به اشغالگران پرداخت کنند تا خانه هایشان را در برابر چشمانشان ویران کنند.

این یک جنایت بین المللی است که مردم قدس را از کمترین حقوق انسانی خودشان محروم می کند. اشغالگران پس از تخریب اجازه ساخت بنای جدید نمی دهند و حتی زمین را هم غصب می کنند.

بر اساس گزارش مرکز پژوهش های رژیم صهیونیستی در حوزه حقوق بشر در فاصله سال های 2000 تا 2019 بیش از 2130 ساختمان در قدس شرقی توسط اشغالگران تخریب شده بعلاوه بیش از 50 هزار واحد مسکونی که به شکل کلی نابود شدند و حدود 100 هزار واحد مسکونی دیگر که در بخش های دیگر سرزمین های اشغالی بخشی از آنها تخریب شده است.

طبق این گزارش در ماه های اخیر شهرداری اشغالگران در قدس 35 فلسطینی را مجبور کرده که منازل خودشان را شخصا تخریب کنند. خانواده ها برای آنکه مجبور نشوند هزینه تخریب را به صهیونیست ها پرداخت کنند خودشان شخصا منزل را تخریب می کنند.

ظاهرا همه چیز آنطور که اشغالگران می خواد پیش می رود. نگرش جهان به موضوع فلسطین تغییر کرده ، حالا به جای آنکه مسئله فلسطین موضوع ازادی از چنگ اشغالگران باشد به یک بحران انسانی در حوزه بین الملل مبدل شده و دیگر مسئله آزادی در بین نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها