اوج‌گیری تنش در روابط ژاپن و چین

کد خبر: 554839

رسانه‌های ژاپنی خبر دادند که فومی‌ئو کیشی‌دا وزیر امور خارجه ژاپن امروز با احضار سفیر جمهوری خلق چین در این کشور، مراتب اعتراض شدید‌ دولت ژاپن را در خصوص ورود غیرقانونی کشتی‌های چینی به آب‌های ژاپن طی روزهای گذشته اعلام کرد.

اوج‌گیری تنش در روابط ژاپن و چین
سرویس بین الملل فردا: تنش میان چین و ژاپن با ورود کشتی‌های چینی به آب‌های ژاپن وارد مرحله جدیدی شد. به گزارش مرکز مطالعات ژاپن(japanstudies.ir)، رسانه‌های ژاپنی خبر دادند که فومی‌ئو کیشی‌دا وزیر امور خارجه ژاپن امروز با احضار سفیر جمهوری خلق چین در این کشور، مراتب اعتراض شدید‌ دولت ژاپن را در خصوص ورود غیرقانونی کشتی‌های چینی به آب‌های ژاپن طی روزهای گذشته اعلام کرد. این گزارش می‌افزاید: در ۵ روزگذشته کشتی‌های ماهی‌گیری و کشتی‌های دولتی چین در نزدیکی جزایر موسوم به سن‌کاکو وارد آب‌های ژاپن شدند، جزایری که ژاپن آنها را جزو خاک خود و بخشی از استان اوکیناوا می‌داند. وزیر خارجه ژاپن تأکید کرده است که در صورت خارج نشدن کشتی‌های چینی از این منطقه، ژاپن به اعتراض بسنده نخواهد کرد و دولت چین باید منتظر اقدام نخست وزیر ژاپن باشد.
نقشه
در ادامه‌ی این اعتراض، کیشی‌دا برای نشان دادن مراتب خشم ژاپن، در دیدار با سفیر چین به استقبال او نرفت و حتی از دست دادن با وی نیز خودداری کرد. سفیر جمهوری خلق چین در ژاپن و فومی‌ئو کیشی‌دا وزیر امور خارجه ژاپن
 سفیر جمهوری خلق چین در ژاپن
سفیر جمهوری خلق چین در ژاپن
لازم به یادآوری است که کشورهای چین و تایوان نیز بر جزایر سن‌کاکو و آب‌های اطراف آن ادعای مالکیت دارند و تعداد این کشتی‌های چینی وارد شده به آب‌های ژاپن در روز پنجم به ۱۵ فروند رسیده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها