کره‌شمالی: به اسرائیل رحم نخواهیم کرد!

کد خبر: 662576

کره‌شمالی در بیانیه‌ای هشدارآمیز اسرائیل را تهدید کرد. این تهدید بعد از اظهارات آویگدور لیبرمن منتشر شده است که انتقاد تندی از کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی، کرده بود. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رای‌الیوم، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل، اخیرا سیاست رهبر کره‌شمالی را در جهت ضربه‌زدن به امنیت کل منطقه و ثبات جهانی خوانده و گفته بود او رهبر تندرو جامعه‌ای بنیادگراست.

روزنامه شرق: کره‌شمالی در بیانیه‌ای هشدارآمیز اسرائیل را تهدید کرد. این تهدید بعد از اظهارات آویگدور لیبرمن منتشر شده است که انتقاد تندی از کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی، کرده بود. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رای‌الیوم، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل، اخیرا سیاست رهبر کره‌شمالی را در جهت ضربه‌زدن به امنیت کل منطقه و ثبات جهانی خوانده و گفته بود او رهبر تندرو جامعه‌ای بنیادگراست.

وزارت خارجه کره‌شمالی در بیانیه‌ای در واکنش به این اظهارات تصریح کرد: ما اظهارات اسرائیلی را چالشی برای پیونگ‌یانگ می‌دانیم و پیام ما این است به هرکس که عزت رهبری ما را خدشه‌دار کند رحم نخواهیم کرد. این وزارتخانه افزود: اسرائیل باید قبل از اینکه بخواهد کلمه‌ای درباره کیم جونگ اون بزند دو بار فکر کند والّا مجازات ما سخت خواهد بود و ما به احدی رحم نخواهیم کرد.
کره‌شمالی همچنین در این بیانیه انتقادی شدید از اسرائیل به علت دراختیارداشتن سلاح‌های هسته‌ای و اشغال اراضی فلسطینی کرد و افزود اسرائیل تنها دولتی در خاورمیانه است که به طور غیرقانونی و زیر نظر آمریکا سلاح هسته‌ای دارد، آن وقت از برنامه هسته‌ای کره‌شمالی انتقاد می‌کند. وزارت خارجه کره‌شمالی موضع این رژیم را «حیله‌ای بد» خواند که می‌خواهد افکار جهانی را از جنایت‌هایش و خسارت‌هایی که به صلح در خاورمیانه می‌زند، بازدارد.
این در حالی است که رسانه‌های کره‌شمالی اعلام کردند وزیران کابینه اسرائیل لیبرمن را مسئول به‌خطرانداختن امنیت اسرائیل دانسته‌اند. به گزارش این رسانه‌ها، وزیران اسرائیلی از لیبرمن به خاطر حرف‌هایش علیه رهبر کره‌شمالی انتقاد کرده‌اند.
در خواست پاپ برای حل بحران کره‌شمالی
در همین حال، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، گفت یک کشور سوم باید واسطه حل اختلاف کره‌شمالی و ایالات متحده آمریکا شود. به گفته او، «تنش‌ها بسیار بالا گرفته و خطر جنگ ایجاد شده که می‌تواند بخش خوبی بشریت را از بین ببرد». پاپ همچنین در مسیر بازگشت از قاهره به خبرنگاران گفت آماده است ماه آتی با ترامپ در اروپا دیدار کند. بااین‌حال تأکید کرد تاکنون درخواستی صورت نگرفته است.
پاپ در پاسخ به سؤالی درباره آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی و تحرکات نظامی و دیپلماتیک آمریکا، گفت: سازمان ملل باید قدرت رهبری خودش را مجددا نشان دهد چراکه این تنش‌ها بسیار بالا گرفته است. من از تمام رهبران جهان هم می‌خواهم برای یافتن راه‌حل مشکلات از طریق دیپلماسی تلاش کنند.

همچنین رئیس‌جمهوری فیلیپین به آمریکا تأکید کرد تا پس از جدیدترین آزمایش موشکی کره‌شمالی و برای جلوگیری از دادن بهانه به دست رهبری این کشور که به دنبال پایان‌بخشیدن به جهان است، خویشتن‌داری کند. دوترته که درحال‌حاضر ریاست دوره‌ای سازمان همکاری کشورهای جنوب شرق آسیا را برعهده دارد، در ادامه صحبت‌هایش گفت: به نظر می‌رسد کره‌شمالی و آمریکا با اسباب‌بازی‌هایشان بازی می‌کنند و این اسباب‌بازی‌ها اصلا سرگرمشان نمی‌کند. آنها می‌خواهند آن‌قدر به این رفتار ادامه دهند تا در نهایت موشک دیگری شلیک شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها