تایوان سامانه‌های موشکی ضد چین را افزایش داد

کد خبر: 861530

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تایوان با هدف مقابله با تهدیدات نظامی چین، از سال ۲۰۱۶ میلادی به این طرف، سامانه‌های موشکی ضد چین را افزایش داده است.

تایوان سامانه‌های موشکی ضد چین را افزایش داد
ایرنا: روزنامه مورنینگ پست هنگ کنگ روز دوشنبه نوشت: یکی از سامانه‌ها از زمانی که خانم 'تسای اینگ ون' در سال ۲۰۱۶ قدرت را در اختیار گرفت، آرایش داده شده است.
همچنین در طول دو سال گذشته در دوران رهبری وی بر تایوان این جزیره یک سامانه دفاعی موشکی دیگر را نیز تکمیل کرده و در حال تولید سومین سامانه موشکی است.
تایوان بر این باور است که با ساخت سامانه‌های موشکی بیشتر می‌تواند قابلیت هایش را در برابر ارتش چین افزایش دهد.
این جزیره تاکید دارد که با تهدید‌های نظامی چین روبرو است و برای همین در سال‌های اخیر سامانه‌های موشکی بیشتری ساخته است.
تایوان از آمریکا نیز خواسته است تا با فروش تسلیحات بیشتر به این جزیره برای رویارویی با تهدید‌های چین موافقت کند.
افزون بر این، پرواز بمب افکن‌های چین برفراز تایوان و در اطراف این جزیره و عبور ناو هواپیمابر چین از تنگه تایوان باعث شده است تا چین تایپه نگرانی‌های بیشتری از نفوذ فزاینده نظامی چین داشته باشد.
'آلسکاندر هوانگ' از دانشگاه تامکانگ تایوان می‌گوید که برتری نظامی چین بر این جزیره به وضوح احساس می‌شود و راهی بجز بالا بردن توان رزمی و موشکی وجود ندارد.
شاید در دو دهه قبل به گفته وی تایوان دارای برتری‌هایی بخصوص در زمینه نیروی هوایی بر چین بود، اما اکنون پکن در این زمینه پیشی گرفته است.
وی تصریح کرد که ما در نقاطی از این جزیره از لحاظ راهبردی خطوط نفوذی داریم که باید مراقب آن‌ها باشیم و از آن‌ها با سامانه‌های موشکی پیشرفته‌تر دفاع کنیم.
تایوان دارای سامانه‌های موشکی 'هسیونگ فونگ' است که با برد ۱۵۰۰ کیلومتر می‌تواند پایگاه‌های نظامی چین را هدف قرار دهد.
چین، منطقه تایوان را که در سال ۱۹۴۹ میلادی در پایان جنگ داخلی از این کشور جدا شد، همچنان بر اساس قانون 'اصل یک چین' بخشی از خاک خود می‌داند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها