ترامپ: بازگرداندن آرای الکترال؛ «مایک» این‌ کار را انجام بده!

کد خبر: 1043702

رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در ادامه جنگ قدرت در این کشور اعلام کرد: تنها کاری که امروز «مایک پنس» باید انجام دهد، بازگرداندن آرای الکترال است؛ «مایک» این‌ کار را انجام بده!

ترامپ: بازگرداندن آرای الکترال؛ «مایک» این‌ کار را انجام بده!
خبرگزاری مهر: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در ادامه جنگ قدرت در این کشور امروز چهارشنبه در پیامی توییتری بار دیگر از معاونش خواست در نشست ششم ژانویه در کنگره (ساعاتی دیگر)، بر پیروزی بایدن مُهر تائید نزند.

رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در این خصوص نوشت: ایالت‌ها خواستار تصحیح آرای الکترالشان هستند که می دانند بر اساس بی نظمی و تقلب ثبت شده است.

وی در این باره ادامه داد: علاوه بر این، هرگز این فرایندها به تایید قانونگذاران ایالتی نرسیده است. تنها کاری که امروز مایک پنس (معاون ترامپ) باید انجام دهد؛ بازگرداندن آرای الکترال به ایالت‌ها می باشد و ما پیروز می شویم. «مایک» (مایک پنس) این‌کار را انجام بده!

ترامپ: بازگرداندن آرای الکترال؛ «مایک» این‌ کار را انجام بده!

ترامپ دیروز نیز در این باره نوشت: معاون رئیس جمهور (مایک پنس) قدرت رد آرای متقلبانه الکترال را دارد.

ترامپ: بازگرداندن آرای الکترال؛ «مایک» این‌ کار را انجام بده!

دونالد ترامپ که باخت در رقابت ۲۰۲۰ را نپذیرفته است، در حالی پنس را برای تغییر در نتیجه انتخابات تحت فشار قرار داده است که کمتر از چند ساعت به آغاز برگزاری جلسه کنگره مانده است که طی آن پنس باید در مقام رئیس سنا، ۳۰۶ رای کالج الکترال را به نفع بایدن تائید کند.

اما مسئله آن است که نقش پنس در این جلسه تشریفاتی است و او از اختیار تغییر نتیجه برخوردار نیست. وی تاکنون از ابراز نظر مستقیم در این باره طفره رفته حال آنکه چند روز پیش با شکستن سکوت ۲ ماهه خود، از آنهایی که مدعی وقوع تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ هستند؛ دفاع کرد.

همچنین ترامپ در راستای اعمال فشار بر اعضای جمهوریخواه کنگره، گفت: مردم آنهایی را که از ما حمایت نکردند به خاطر خواهند سپرد.

گفتنی است، هر دو نامزد اصلی در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ پیش از برگزاری و نیز پس از اتمام آن یکدیگر را به دست داشتن در توطئه‌چینی علیه هم متهم کرده‌اند؛ واقعیتی که نقصان بزرگ در کشور مدعی لیبرال دموکراسی را به وضوح نشان می‌دهد.

دونالد ترامپ: ایالت ها به دنبال تصحیح آرای خود هستند ترامپ با تکرار ادعای تقلب در انتخابات، گفت ایالت های آمریکا به دنبال تصحیح آرای خود هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ بار دیگر با تکرار ادعای تقلب در انتخابات، گفت ایالت‌های آمریکا به دنبال تصحیح اشتباه خود در مسأله آرا هستند.

ترامپ در حساب توییتری خود نوشت: ایالت‌ها به دنبال تصحیح آرایی هستند که ما اکنون می‌دانیم بر اساس بی نظمی و تقلب بوده اند. علاوه بر این این، روند فاسد هرگز به تأیید قانونی نرسید. تمام کاری که باید مایک پنس انجام دهد، این است که این آرا را به ایالت‌ها بازگرداند و ما پیروز خواهیم شد. مایک پنس آن را انجام بده. این، زمانی برای شجاعتی فوق العاده خواهد بود.

او همچنین در توییت دیگری نوشت: حزب جمهوریخواه و مهمتر از همه، کشور ما نیازمند رئیس جمهوری است که بیش از هر زمان گذشته قدرت وتو داشته باشد. قوی باش.

گفتنی است پیشتر لارا ترامپ، عرویس دونالد ترامپ در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز گفته بود معتقد است در صورتی که بایدن در تاریخ ۲۰ ژانویه مراسم تحلیف را بجای آورد، دونالد ترامپ بار دیگر در سال ۲۰۲۴ نامزد انتخابات خواهد شد.

او گفت: نگاه کنید، اگر او برای چهار سال آینده رئیس جمهور نباشد، حقیقتا من باور دارم که او نامزدی دوباره را برای ۲۰۲۴ مورد بررسی قرار خواهد داد.

او همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا ترامپ در روز ۲۱ ژانویه (پس از مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید) نیز معتقد است که رئیس جمهور خواهد بود، گفت: من فکر می‌کنم او بر این عقیده است که انتخابات را برنده شده و من فکر می‌کنم بسیاری از افراد نیز با او هم عقیده اند.

عروس ترامپ همچنین گفت: ما باید این مسأله را جدی بگیریم؛ چرا که این، تنها به این انتخابات و یا انتخاب دوباره دونالد ترامپ مربوط نیست، بلکه این در خصوص این مسأله است که آمریکایی‌ها بدانند نظام ما کارگر بوده و ایمان داشته باشیم که به سوی جلو پیشرفت می‌کند. برای همین نباید بگوییم بگذار این را نادیده بگیریم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها