مک کین خواستار اتخاذ تدابیر بیشتر علیه مسکو شد

کد خبر: 489074

در حالی که روسیه به تلافی اقدام اخیر واشنگتن، ۵ مقام آمریکایی از جمله جان مک کین را تحریم کرده است، این سناتور آمریکایی مدعی شد که تحریم‌های اعمال شده از سوی روسیه علیه خودش را یک نشان افتخار می‌داند.

تسنیم: به نقل از اسپوتنیک، ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه 5 مقام روسی را به اتهام نقض حقوق بشر به فهرست تحریمهای خود علیه مسکو افزوده است.
آمریکا در حالی 5 مقام رسمی روسیه را به اتهام نقض حقوق بشر تحریم کرده که 4 نفر آنها را متهم نموده است که در مرگ یک وکیل روسی دست داشته اند.
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: آلکسی آنیچین، بوریس کیبیس، پاول لاپشوف و اولگ اورزومتسف مقام های روسی هستند که در مرگ سرگئی ماگنیتسکی دست داشته اند. مرگ این وکیل روسی موجب انتقاد کشورهای غربی از وضعیت حقوق بشر در روسیه شده است.
این 5 نفر قادر به اخذ ویزای سفر به آمریکا نخواهند بود و دارایی های آنها نیز در آمریکا توقیف و ضبط می شود.
مسکو اعلام کرده است که تصمیم اخیر آمریکا، ضربه دیگری به روابط دو جانبه خواهد بود و تدابیر تلافی جویانه‌ای را علیه 5 مقام آمریکایی اتخاذ کرده است.
جان مک کین سناتور آمریکایی در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: از اینکه در فهرست تحریمهای روسیه قرار گرفته، احساس غرور می کند.
وی افزود: نمایندگان روسی پیش از این نیز من را تحریم کرده بودند. من فکر می کنم این نشانه افتخاری برای من است. به نظر من شهروندان روسی بیشتری باید به فهرست تحریمهای آمریکا افزوده شوند.
مک کین اظهار داشت: من فکر می کنم این مهم است که پیامی را برای روس ها ارسال کنیم که اگر به رفتارهای نادرست خود ادامه دهند، اعمال تحریمها ادامه خواهد یافت.
در سال 2012 میلادی، آمریکا قانونی را موسوم به قانون ماگنیتسکی تصویب کرد که بر اساس آن واشنگتن می تواند هر مقام رسمی روسی را که در مرگ این وکیل روسی یا سایر موارد نقض حقوق بشر دست داشته، با تحریم مجازات کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها