آمریکایی‌ها تصور می‌کنند اختیار کره زمین را دارند/ آمریکا و سعودی پایه‌گذار داعش و تکفیری‌ها هستند/ اگر قرار بر دریافت غرامت باشد، حق ایران است نه آمریکا

کد خبر: 501326

هیچ کس در ایران رای این دادگاه را جدی تلقی نمی‌کند. همه می‌دانند که رفتار القاعده علیه ایران بسیار خصمانه است. شاخه وهابیت نیز نسبت به ایران و سایرین بسیار خصمانه است. این افراط‌گران معتقد به کشتار شیعیان، مسیحیان و حتی سنی‌های اعتدال‌گرا هستند. امروز دیگر تمامی مردم منطقه و حتی اروپا و مردم عادی نیز با واژه وهابیت آشنایی داشته و می‌دانند که دلیل به قدرت رسیدن آن‌ها چه در افغانستان، سوریه، لیبی و یا یمن رژیم آل سعود است.

آمریکایی‌ها تصور می‌کنند اختیار کره زمین را دارند/ آمریکا و سعودی پایه‌گذار داعش و تکفیری‌ها هستند/ اگر قرار بر دریافت غرامت باشد، حق ایران است نه آمریکا
سید محمد مرندی
سرویس بین‌الملل فردا؛ خبرگزاری حوزه نوشت: دکتر مرندی در مصاحبه با راشا تودی گفت: آمریکا از افراط‌گرایان در سوریه و عراق حمایت کرد و اینها در نهایت گروهک تکفیری داعش را پایه گذاری کردند. بنابراین اگر قرار باشد کسی در دادگاه مورد محاکمه قرار بگیرد دولتمردان آمریکا هستند. در این میان ایرانیان قربانیان اصلی افراط‌گرایان وهابی هستند و اگر قرار باشد کسی غرامت دریافت کند ایرانیان هستند نه آمریکا.
دکتر سیدمحمد مرندی، عضو هیئت علمی و رئیس دانشکده‌ی مطالعات جهان دانشگاه تهران که حضوری فعال در رسانه های بین المللی دارد و سر بزنگاه از حقانیت جمهوری اسلامی دفاع می کند، این بار در مصاحبه با شبکه روسی راشا تودی درباره اتهامات ناروای آمریکا به ایران در کمک به تروریست‌ها گفت: کشور ایران رابطه‌ای با آمریکا نداشته و مردم ایران قربانیان اصلی افراط‌گرایان وهابی هستند که آمریکا و عربستان پدیده آورنده اصلی آن هستند.
آمریکایی‌ها تصور می‌کنند اختیار کره زمین را دارند!
راشا تودی نوشت: درحالی که جورج دانیلز، قاضی منطقه نیویورک ایران را به دلیل حمایت از تروریسم، متهم به پرداخت غرامت 10 میلیاردی به قربانیان حادثه 11 سپتامبر کرده است، دکتر سیدمحمد مرندی در پاسخ به این سئوال که یک طرفه بودن چنین دادگاهی آن را فاقد ارزش قانونی کرده است می‌گوید: هیچ کس چنین دادگاهی را جدی نمی‌گیرد. آمریکایی‌ها تصور می‌کنند که صلاحیت و اختیارات قانونی بر سرتاسر کره زمین دارند. این درحالی است که دولت ایران رابطه‌ای با آمریکا نداشته و هیچ دلیلی وجود ندارد که دولت ایران پاسخگوی یک قاضی در یک دادگاه داخلی کشور آمریکا باشد! خنده‌دار این است که این تروریست‌ها در واقع در سال 1980 تحت حمایت کامل خود آمریکا بوده‌اند و مقصر اصلی ایجاد گروهک تروریستی القاعده آمریکا و عربستان سعودی هستند. در این صورت این سران دولت آمریکا هستند که باید به خاطر خلق چنین هیولایی، در کنار طالبان و دیگر گروه‌های افراط‌گرا در دادگاه محاکمه شوند. ‌
اگر قرار بر دریافت غرامت باشد، حق ایران است نه آمریکا
به علاوه رژیم کنونی در واشنگتن، با ریاست جمهوری اوباما سناریوی مشابهی در کمک‌ کردن به افراط‌گرایان در سوریه در سال‌های گذشته بازآفرینی کرده است. همانطور که می‌دانید افشای اسناد سازمان جاسوسی آمریکا نشان داد که ایالات متحده افراط‌گرایانی را که در سوریه و عراق درحال مبارزه هستند تحت حمایت قرار داد که این افراط‌گرایان در نهایت گروهک تکفیری داعش را پایه گذاری کردند. بنابراین اگر قرار باشد کسی در دادگاه مورد محاکمه قرار بگیرد دولتمردان آمریکا هستند. در این میان ایرانیان قربانیان اصلی افراط‌گرایان وهابی هستند و اگر قرار باشد کسی غرامت دریافت کند ایرانیان هستند.
منشا وهابیت، ایران است یا عربستان و آمریکا؟
دکتر مرندی در پاسخ به واکنش ایران در مقابله با دادگاه‌های تشریفاتی آمریکایی گفت: هیچ کس در ایران رای این دادگاه را جدی تلقی نمی‌کند. همه می‌دانند که رفتار القاعده علیه ایران بسیار خصمانه است. شاخه وهابیت نیز نسبت به ایران و سایرین بسیار خصمانه است. این افراط‌گران معتقد به کشتار شیعیان، مسیحیان و حتی سنی‌های اعتدال‌گرا هستند. امروز دیگر تمامی مردم منطقه و حتی اروپا و مردم عادی نیز با واژه وهابیت آشنایی داشته و می‌دانند که دلیل به قدرت رسیدن آن‌ها چه در افغانستان، سوریه، لیبی و یا یمن رژیم آل سعود است. اما از آنجا که عربستان سعودی هم‌پیمان آمریکا است، آمریکا هیچ کاری در این باره انجام نمی‌دهد. رسانه‌های غربی نیز سعی دارند زیاد به این موضوع نپردازند اما حقیقت این است که امروز افکار عمومی به اندازه کافی در این خصوص اطلاعات دارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها