درگیری‌های نژادپرستانه در دالاس آمریکا

کد خبر: 507107

تنش‌های نژادپرستانه در جریان یک راهپیمایی مسلحانه مقابل یکی از مساجد در دالاس درگرفت.

خبرگزاری ایسنا: به نوشته روزنامه دیلی‌میل، همزمان با حضور معترضان ضدافراط‌گرایی از اداره روابط آمریکایی- اسلامی با تفنگ‌های نیمه‌خودکار و ملبس به ماسک‌های اسکلت در مقابل مسجد "امت اسلام" این معترضان با اعضای حزب «پلنگ سیاه جدید» روبه‌رو شدند.
صدها فعال سیاهپوست پشت موانع در بلوار «مارتین لوترکینگ» به صف شدند.
چند دقیقه از به صف شدن آنها طول نکشید که پلیس به آنها گفت: به خاطر امنیت خودشان محل را ترک کنند.
همزمان با ترک محل از سوی فعالان سیاهپوست، معترضان شعار «قدرت سیاه» سر دادند. تعداد زیادی از افسران در حال انجام وظیفه بودند و می‌ترسیدند این لفاظی‌های نژادپرستانه به خشونت کشیده شود.
اولینکا گرین، یکی از فعالان گفت: این چیزی است که آنها از آن می‌ترسند: یک سیاهپوست. این چیزی است که آمریکا از آن می‌ترسد.
اداره روابط آمریکایی - اسلامی علیه آنچه که آن را "افراطی" می‌نامد، راهپیمایی می‌کند.
یکی از سازمان‌دهندگان این اعتراض در صفحه فیس‌بوک خود درباره این رویارویی نوشت: ما تصمیم گرفتیم به مسجد امت اسلام به خاطر ترغیب صریح و علنی خشونت علیه آمریکایی‌ها اعتراض کنیم. این اعتراض به هیچ‌وجه درباره رنگ پوست یا سفیدپوست در مقابل سیاهپوست نیست بلکه این اعتراض درباره افراطی است. آنها تهدید کرده‌اند که به کشتار افسران پلیس، مردم سفیدپوست و فرزندانشان ادامه می‌دهند تا برنامه خود برای ایجاد نفرت و سلطه از طریق خشونت را پیش ببرند. آنها با شورای روابط آمریکایی - اسلامی همدست شده‌اند و این مساله غیرقابل قبول است.
وی افزود: ما نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم و شاهد همدستی افراد ضدآمریکایی و افراط‌گرایان عرب با مسجد امت اسلام، پلنگ‌های سیاه و گروه‌های آنارشیست سفیدپوست ضدآمریکایی برای هدف نابودی کشورمان و کشتار افراد بی‌گناه برای به دست آوردن سلطه و قدرت از طریق ایجاد ترس باشیم.
این مقام ادامه داد: ما تنها برای دفاع از خودمان در حالت آماده‌باش کامل قرار می‌گیریم. در حال حاضر نیروهای پشتیبانی وجود دارند که به صورت استراتژیکی در سراسر این منطقه حاضر شده‌اند. امنیت شما برای اداره روابط آمریکایی - اسلامی در اولویت است. در نتیجه ما تمامی اقدامات احتیاطی را اتخاذ کرده‌ایم.
در همین حال پلیس دالاس اعلام کرد: این رویداد بدون حادثه‌ای پایان یافت.
اداره پلیس دالاس در بیانیه‌ای گفت: افسران پلیس متعهد شده‌اند تا از حقوق قانونی تمامی شهروندان حفاظت کنند و نهایت تلاش خود را برای حفظ صلح‌آمیز بودن این اعتراض انجام می‌دهند.
پورلی گیتس، یکی از طرفداران این مسجد ناراحتی خود را نسبت به این اعتراض ابراز کرده و گفت: این افراد با بهانه‌های نادرست به سراغ انجمن ما آمدند. آیا ما نیز می‌توانیم چنین کاری انجام دهیم؟
کریستال محمد از حزب «پلنگ سیاه جدید» اخیراً گفته بود: ما در مسجد حاضر خواهیم شد تا مطمئن شویم هیچ‌یک از اعضای اداره روابط آمریکایی - خارجی وارد مسجد نمی‌شوند. ما اجازه نخواهیم داد که هیچ‌کس وارد مسجد شده و برادران و خواهرانمان را بهراساند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها