طوفان اوتو ۹ کشته بر جای گذاشت

کد خبر: 595020

طوفان اوتو که به سمت اقیانوس اطلس در حرکت است،­ جان دست کم ­۹ نفر را در کاستاریکا گرفت­ و خسارات زیادی در کشور همسایه، نیکاراگوئه،­ بر جای گذاشت.

طوفان اوتو ۹ کشته بر جای گذاشت

شبکه خبر: طوفان اوتو که تبدیل به طوفان استوایی شده است، کاستاریکا و نیکاراگوئه را درنوردید و موجب بارش‌های سیل آسا در این دو کشور کوچک آمریکای مرکزی ­شد و اکنون به سمت اقیانوس اطلس در حرکت است.

طوفان اوتو

در کاستاریکا، کمیسیون ملی اضطرار اعلام کرد: این طوفان جان دست کم 9 نفر را گرفته است و حدود پنج هزار و 500 تن نیز مجبور شده اند خانه هایشان را تخلیه کنند و به 50 سرپناه موقت در سراسر کشور پناه ببرند. لوئیس گیلرمو سولیس، رئیس جمهور کاستاریکا در این کشور سه روز عزای عمومی اعلام کرده است. در نیکاراگوئه که دنیل اورتگا، رئیس جمهور این کشور اعلام وضعیت فوق العاده کرده بود، هیچ تلفاتی گزارش نشده است اما خسارات زیادی به تاسیسات زیر بنایی، منازل وارد شده و سبب قطع خطوط تلفن به خصوص در شهر بندری بلوفیلدز در منطقه کاستا د موسکیتوس (Costa de Mosquitos) در جنوب شرقی این کشور شده است. همچنین برخی از مردم این منطقه از ترس خانه هایشان را ترک کرده اند. برخی ساکنان این منطقه با آمدن ­طوفان « اوتو » که هفتمین طوفان فصل در اقیانوس اطلس است، به شدت وحشت زده شده اند، چرا که این طوفان یادآور طوفان « خوآن » است که در سال 1988 بخشی از این شهر را با خانه های چوبی قرن نوزدهم، ویران کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها