واکنش سندرز به اظهارات ضد ایرانی ترامپ

کد خبر: 735990

یک سناتور ارشد آمریکایی ضمن انتقاد از تصمیم ترامپ برای عدم تایید توافق هسته ای ایران، بر این باور است که اظهارات رئیس جمهور آمریکا تنها پر از هیاهو و سر و صدا بوده است.

خبرگزا ی تسنیم: برنی سندرز سناتور آمریکایی با انتقاد از اظهارات روز جمعه ترامپ در عدم تایید توافق هسته ای ایران، گفت: اظهارات ترامپ پر از هیاهو و سر و صدا بوده است.

وی در ادامه افزود: دور شدن از توافق هسته ای اوباما با ایران، محدودیت های اعمال شده بر برنامه هسته ای تهران را برخواهد داشت و طور قابل ملاحظه ای به توانایی آمریکا برای مذاکره بر سر توافقنامه های آتی منع اشاعه تسلیحات، لطمه خواهد زد.

سندرز اظهار داشت: اگر ما واقعا نگران رفتار ایران در منطقه هستیم، بدترین اقدام ممکن که می توانستیم انجام دهیم، ضربه زدن به توافق هسته ای بوده است. این اقدام می تواند حل و فصل سایر مشکلات را سخت تر کند. ما مسیری را ادامه نخواهیم داد که نتیجه قابل پیش بینی آن، خشونت بیشتر، ترور بیشتر و تهدید واقعی گریز هسته ای ایران باشد.

وی در پایان گفت: تصمیم ترامپ موجب انزوای آمریکا از برخی متحدانش مهمش خواهد شد. فرانسه، بریتانیا و آلمان همچنان از توافق هسته ای حمایت می کنند و به طور مداوم اعلام کرده اند که این توافق مطابق با منافع ملی آنها است.

به دنبال سخنرانی جنجالی ترامپ علیه ایران و توافق هسته ای فرانسه، آلمان، بریتانیا در یک بیانیه مشترک اعلام کردند که حفظ برجام در راستای منافع ملی مشترک این کشورهاست.

در این بیانیه آمده است: ما رهبران فرانسه، آلمان و بریتانیا متوجه شدیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیمی برای تایید مجدد پایبندی ایران به برجام ندارد و نگران عواقب آن هستیم. دولت و کنگره آمریکا را ترغیب می کنیم به در نظر گرفتن پیامدهای آن در قبال امنیت آمریکا و متحدان آن.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها