واکنش کاخ سفید به اعتراضات در ایران

کد خبر: 767200

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه بار دیگر ضمن تکرار ادعاها به حمایت از آشوب‌گران در ایران پرداخت.

واکنش کاخ سفید به اعتراضات در ایران

خبرگزاری فارس: سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز سه‌شنبه گفت که عدم تعلیق تحریم‌ها ذیل برجام یکی از گزینه‌هایی است که رئیس‌جمهور آمریکا برای واکنش به «تظاهرات‌های اخیر در ایران» در دست بررسی دارد.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه بار دیگر ضمن تکرار ادعاها به حمایت از آشوب‌گران در ایران پرداخت.

او گفت: «سال‌ها سوءمدیریت، فساد و ماجراجویی خارجی اعتماد مردم ایران به رهبرانشان را از بین برده است. حکومت ایران، پول مردم را برای توسعه شبه‌نظامی‌گری و تروریسم در خارج از این کشور هزینه می‌کند.»

«سندرز» در اظهاراتی مداخله‌جویانه مدعی شد در حالی که حکومت ایران در حال صرف ثروت مردم برای گروه‌های شبه‌نظامی خارجی است، قیمت سوخت در این کشور افزایش یافته است.

او از آشوب‌های اخیر در ایران به عنوان «خیزش مردمی» یاد کرد که توسط «شهروندان شجاع ایرانی» در بزرگترین مقیاس بعد از تظاهرات‌های سال 2009 (1388) سازمان‌دهی شده است. وی اضافه کرد: «اما جامعه بین‌المللی نمی‌تواند همانند آن سال، سکوت اختیار کند.»

سندرز گفت: «ایالات متحده از مردم ایران حمایت می‌کند و از حکومت این کشور می‌خواهیم به حقوق اساسی مردمش برای ابراز عقایدشان درباره تغییر احترام بگذارد.»

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تحولات اخیر در ایران تأثیری بر محاسبات ترامپ برای تصمیم‌گیری درباره تعلیق تحریم‌ها علیه ایران داشته یا خیر گفت: «تحریم و تصمیم‌گیری درباره تمدید تعلیق تحریم‌ها یکی از گزینه‌های ما است.» سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد ترامپ هنوز تصمیمش را برای تعلیق تحریم‌های ایران در ماه ژانویه نگرفته است.

رئیس‌جمهور آمریکا طبق قوانین داخلی این کشور بایستی در حدود دو هفته آینده درباره تمدید یا عدم تمدید معافیت‌های تحریمی صادر شده برای ایران ذیل برجام تصمیم‌گیری کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها