آمریکا حقایق را پنهان می‌کند

کد خبر: 792387

کارشناس آمریکایی تاکید کرد دولت آمریکا به دنبال حذف صدای کسانی است که حقایق را درباره سیاست خارجی آمریکا بیان می‌کنند.

آمریکا حقایق را پنهان می‌کند

باشگاه خبرنگاران: به نقل از تلویزیون موسسه ران پل، دانیل مک آدامز کارشناس سیاسی آمریکایی تاکید کرد دولت آمریکا به دنبال حذف صدای کسانی است که حقایق را درباره سیاست خارجی آمریکا بیان می‌کنند.

دانیل مک آدامز کارشناس سیاسی در گفتگو با جیمز کوربت مجری شبکه تلویزیونی موسسه ران پل درباره تدابیر دولت آمریکا به ویژه وزارت خارجه این کشور برای سرکوب مخالفان دولت گفت: وزارت خارجه آمریکا بودجه‌ای چند ده میلیون دلاری را برای مقابله با آنچه که تبلیغات روسیه و چین علیه آمریکا می‌خواند اختصاص داده است.

اما این ظاهر قضیه است زیرا نمونه این بودجه‌ها را قبلا برای مبارزه با القاعده و دیگر گروه‌های جهادی در داخل آمریکا اختصاص داده بودند. واقعیت این است بر اساس این طرح، اگر فردی یا رسانه‌ای در انتقاد از سیاست‌های دولت و وزارت خارجه آمریکا صحبت کند، برچسب همراهی با تبلیغات روسیه و چین به او می‌زنند و او را به اشکال مختلف هدف قرار می‌دهند. ممکن است به اعتبار او لطمه بزنند، برای او پرونده سازی کنند یا حتی اتهام تروریسم به او بزنند.

فشار‌ها در این زمینه به حدی است که ما حتی شاهدیم شرکت‌های اینترنتی بزرگی مثل گوگل و آمازون مجبور شده اند با وزارت خارجه و دولت همکاری کنند. حتی فیسبوک هم روابط نزدیکی با دولت دارد. در واقع این شرکت‌ها هم اکنون به ابزاری در دست دولت تبدیل شده اند که می‌توانند مخالفان خود را شناسایی و آن‌ها را حذف کنند و اجازه ندهند مردم واقعیت‌ها را درباره سیاست خارجی آمریکا بگویند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها