صداقت ترامپ پس از دیدار با رهبر کره شمالی

کد خبر: 828529

رئیس‌جمهور آمریکا پس از دیدار با «کیم جونگ اون» در یک کنفرانس خبری در سنگاپور به صورت کاملا صادقانه (!) درباره آینده توافق با کره شمالی با خبرنگاران صحبت کرد.

صداقت ترامپ پس از دیدار با رهبر کره شمالی

باشگاه خبرنگاران جوان: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا پس از دیدار با رهبر کره شمالی با صداقت هر چه تمام درباره آینده این نشست با خبرنگاران صحبت کرد.

وی پس از پایان دیدار با «کیم جونگ اون» در کنفرانس خبری خود در سنگاپور (اینجا) در پاسخ به سوال یک خبرنگار که درباره آینده توافق با کره شمالی و احتمال اشتباه در آن از او سوال کرد، گفت: «ممکن است ۶ ماه دیگر به این نتیجه برسم که اشتباه کرده‌ام یا اصلا این نشست را قبول نداشته باشم، آنگاه بهانه‌ای [برای برهم‌زدن توافق]پیدا خواهم کرد!»

این گفته ترامپ از انعکاس زیادی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برخوردار شده است. برخی کاربران آمریکایی از صداقت ترامپ در پاسخ به این سوال تعریف کرده‌اند و برخی دیگر نیز به طنز گفته‌اند این اولین باری است که از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید یک حرف راست از زبان او شنیده‌اند!

گفتنی است سران آمریکا و کره شمالی صبح امروز (اینجا) در هتلی در جزیره سنتوسا در جنوب سنگاپور با یکدیگر دیدار کردند. این در حالی است که دولت آمریکا پیشتر اعلام کرده بود هرگز کره شمالیِ دارای سلاح هسته‌ای را برای مذاکره به رسمیت نخواهد شناخت.

با این حال، بسیاری از کارشناسان با استناد به بدعهدی‌های آمریکا در طول چند دهه گذشته، امید چندانی به حصول یک توافق بلندمدت میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ و پایبند ماندن دولت آمریکا به این توافق ندارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها