واکنش سناتورهای آمریکایی به عقب‌نشینی آمریکا از سوریه

کد خبر: 904729

سناتور‌هایی آمریکایی به خبر خروج نیرو‌های این کشور از سوریه واکنش نشان دادند.

واکنش سناتورهای آمریکایی به عقب‌نشینی آمریکا از سوریه

خبرگزاری تسنیم: به نقل از الجزیره، "لیندسی گراهام" سناتور آمریکایی گفت که خروج شماری از نیرو‌های این کشور از سوریه را اشتباهی بزرگ دانست که مشابه سیاست‌های باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا است. وی افزود: داعش در سوریه و عراق و افغانستان شکست نخورده است. وی در عین حال گفت که ترامپ در زمینه مهار نفوذ ایران بر حق است، اما خروج نیرو‌های آمریکا از سوریه این تلاش‌های ترامپ را نابود می‌کند. از سوی دیگر سناتور مارکو روبیو گفت که خروج کامل و سریع نیرو‌های آمریکایی از سوریه اشتباهی سنگین است و پیامد‌هایی خواهد داشت. سناتور رند پل گفت: من از اعلام خبر پیروزی توسط ترامپ و خروج نیروهایمان از جنگ خوشحال هستم. کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا خروج نیرو‌های خود از سوریه را آغاز کرده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت که ما داعش را در سوریه شکست داده‌ایم. پیش از این یک مقام مسئول در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز چهارشنبه گفته بود که ترامپ تصمیم به خروج از سوریه را با توجه به تمایلش که مدت‌هاست در ذهن دارد اتخاذ کرده است. یک مقام دولت آمریکا نیز در مصاحبه با شبکه خبری‌ای بی سی نیوز تایید کرد که انتظار می‌رود ترامپ خروج نیرو‌ها از سوریه را اعلام کند. به گفته وی هنوز جدول خروج نیرو‌ها تنظیم نشده است.

رند پل: از خروج نیروهایمان از جنگ در سوریه خوشحالم

سناتور «رند پل» به دنبال تأئید اخبار منتشره درباره خروج اشغالگران آمریکائی از سوریه اعلام کرد: از خروج نیروهایمان از جنگ در سوریه خوشحالم.

سناتور «رند پل» به دنبال تأئید اخبار منتشره درباره خروج نیروهای اشغالگر آمریکا از سوریه از سوی کاخ سفید در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد: من از اعلام خبر پیروزی توسط ترامپ و خروج نیروهایمان از جنگ خوشحال هستم.

این سناتور آمریکائی در این باره ادامه داد: مدت زیادی است که چنین موضوعی (پیروزی ادعائی ترامپ بر داعش) روی داده است!

این درحالیست که برخی از رسانه های آمریکائی ساعاتی پیش از خروج همه نظامیان اشغالگر این کشور از شمال شرقی سوریه خبر داده بودند.

آدام کینزینگر: ایران هم‌اکنون غرق شادی است

نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا در واکنش به خروج اشغالگران این کشور از سوریه اعلام کرد: ایران هم‌اکنون غرق در شادی است.

«آدام کینزینگر» نماینده جمهوریخواه کنگره در واکنش به تصمیم ترامپ برای خروج اشغالگران آمریکائی از سوریه اعلام کرد: این موضوع درست نیست.

نماینده جمهوریخواه کنگره در این باره ادامه داد: ایران هم اکنون غرق در شادی است. ما عراق را تَرک کردیم و مجبور شدیم به این کشور برگردیم. امیدوارم که رئیس جمهور و مشاوران وی باهوش تر از این باشند.

مارکو روبیو: خروج کامل آمریکا از سوریه اشتباهی بزرگ بوده و تبعات دارد

سناتور «مارکو روبیو» به دنبال تأئید اخبار منتشره درباره خروج اشغالگران آمریکائی از سوریه اعلام کرد: خروج کامل آمریکا از سوریه اشتباهی بزرگ بوده و تبعات دارد.

سناتور «مارکو روبیو» به دنبال تأئید اخبار منتشره درباره خروج نیرو‌های اشغالگر آمریکا از سوریه از سوی کاخ سفید در پیامی در حساب کابری خود در توئیتر اعلام کرد: خروج کامل و سریع نیرو‌های آمریکایی از سوریه اشتباهی سنگین است و پیامد‌هایی خواهد داشت.

این سناتور تندروی آمریکا در ادامه افزود: این موضوع پیچیده بوده و نمی‌توانم چرائی آن را در یک توئیت توضیح بدهم. تا ساعاتی دیگر در این باره سخنرانی خواهم کرد.

این درحالیست که برخی از رسانه‌های آمریکائی ساعاتی پیش از خروج همه نظامیان اشغالگر این کشور از شمال شرقی سوریه خبر داده بودند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها