کد خبر : 728 / /
/

قیمت طلا/اخبار اقتصادی/خبرمهم اقتصادی

قیمت طلا امروز 26 اردیبهشت 1403 | راه سکه امامی از بازار جدا شد

قیمت طلا و سکه روز سه شنبه روند متوازنی نداشت. بازار طلا با وجود کاهش قیمت دلار با رشد اونس جهانی طلا همراه شد و سکه امامی تنها قطعه‌ای بود که در چهارمین روز هفته ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرد. روز سه‌ شنبه نیم‌سکه با رشد ۳۰۰ هزار تومانی پرچمدار افزایش قیمت در بازار طلا شد.

قیمت طلا امروز 26 اردیبهشت 1403 | راه سکه امامی از بازار جدا شد

اخبار اقتصادی:قیمت طلا و سکه روز سه شنبه روند متوازنی نداشت. بازار طلا با وجود کاهش قیمت دلار با رشد اونس جهانی طلا همراه شد و سکه امامی تنها قطعه‌ای بود که در چهارمین روز هفته ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرد. روز سه‌ شنبه نیم‌سکه با رشد ۳۰۰ هزار تومانی پرچمدار افزایش قیمت در بازار طلا شد.

 پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ سکه امامی از رشد قیمت در بازار طلا جا ماند

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه روز سه‌ شنبه روند متوازنی نداشت و سکه امامی راه خود را از سایر قطعات جدا کرد. قیمت طلا و سکه با افزایش قیمت اونس جهانی طلا رشد محدودی داشت. با این حال، سکه امامی با کاهش ۷۰۰ تومانی قیمت دلار همراه و بیش از ۲۰۰ هزار تومان ارزان شد.

فعالان بازار طلا روند قیمت در بازار فلز زرد را باثبات می‌دانند. آنها معتقدند بحث سامانه جامع تجارت، دادوستد میان معامله‌گران بازار طلا را به حداقل رسانده و این موضوع به کاهش تقاضا در بازار طلا منجر شده است، با توجه به اینکه تغییرات چندانی در قیمت‌ها ایجاد نشده است.

کارشناسان اقتصادی با توجه به کاهش قیمت دلار معتقدند بازار طلا و سکه نیز در شرایط باثباتی قرار دارد و هیجانات کاذب از بازار خارج شده است.

قیمت نقره داخلی برخلاف بازارهای جهانی کاهشی شد

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رشد ۱۰ دلاری با رقم ۲۳۴۶ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره با رقم ۲۸ دلار و ۳۶ سنتی در حال معامله است و افزایش ‍۱۲ سنتی دارد. هر گرم نقره ۹۹۹ روی رقم ۵۴ هزار تومانی ایستاد و برخلاف افزایش قیمت اونس نقره نسبت به روز دوشنبه ۵۰ تومان کاهش پیدا کرد.

راه سکه امامی از بازار جدا شد

قیمت سکه امامی روز سه‌ شنبه ۲۴ اردیبهشت با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی روی رقم ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه‌ بهار با رقم ۳۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی معامله شد و رشد ۲۰ هزار تومانی داشت.

قیمت نیم‌سکه با رشد ۳۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد و قیمت ربع‌سکه با ۱۰۰ هزار تومان رشد روی رقم ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بسته شد. سکه گرمی با قیمت ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی معامله شد و تغییر قیمت نداشت.

حباب سکه با رشد قیمت تراز شد

قیمت طلا در چهارمین روز هفته افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۴۰ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۴۰ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۲۸۶ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه روز سه‌ شنبه در بیشتر قطعات رشد داشت و تنها حباب سکه امامی ۳۰ هزار تومان ریخت. حباب سکه بهار ۱۶۹ هزار تومان، نیم‌سکه ۳۸۶ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۴۵ هزار تومان و سکه گرمی ۲۳ هزار تومان رشد کرد.

 معافیت شش ماهه فروشندگان طلا از ثبت موجودی

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بر اساس توافق صورت گرفته با صنف طلافروشان، فروشندگان طلا تا شش ماه از ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت معاف شدند و این مهلت قابل تمدید است.

به گزارش تجارت‌نیوز، حمیدرضا دهقانی نیا گفت: طی جلسه کارشناسی که در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با حضور مسئولان این ستاد و وزارت صمت و همچنین فعالان صنف طلا و سایر مسئولان ذیربط برگزار شد ، در خصوص چگونگی اجرای ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها موضوع تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توافقات جدیدی حاصل شد.

وی در گفت‌وگو با صداوسیما افزود: موارد مورد توافق قرار گرفته که مراحل قانونی ابلاغ آن به زودی طی می‌شود به این شرح است:

۱. در خصوص ثبت موجودی مقررشد صرفاً سه گروه به شرح زیر اقدام کنند:

• تولیدکننده طلا از معدن و تولید کننده شمش طلا نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند.

• واردکننده و صادرکننده کالاهای مشمول نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند.

۲. مقررشد در خصوص خرید، فروش و حمل کالاهای مشمول، همه فعالین اقتصادی این حوزه فعالیت به صورت تجاری در این حوزه نسبت به ثبت اطلاعات خرید، فروش و حمل در سامانه جامع تجارت اقدام کنند.

۳. بند ۱ فوق تا شش ماه به صورت موقت اجرا می‌شود، پس از شش ماه چنانچه حداقل ۵۱ درصد اشخاص مشمول بند ۲ فوق بر اساس اطلاعات سامانه جامع تجارت و اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت تکلیف ثبت خرید و فروش و حمل در سامانه جامع تجارت را انجام دهند، بند ۱ فوق پس از شش ماه قطعی می‌شود. در غیر اینصورت همه فعالین اقتصادی این حوزه فعالیت به صورت تجاری، ملزم به ثبت اطلاعات موجودی در سامانه جامع تجارت خواهند بود و محدود به سه گروه مذکور نخواهد شد.

۴. در صورت ثبت اطلاعات مورد نظر در سامانه جامع تجارت، نیازی به ثبت اطلاعات مجدد در سامانه مودیان نیست. این روند به صورت بالعکس جاری نیست.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.