به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرنگار شکیبا بقال زاده: شهادت حضرت فاطمه در روز یکشنبه 26 آذر 1402 افتاده است. شهادت حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها)، دختر گرامی پیامبر اسلام، به یادگار ماندگاری از عشق، وفاداری و صبر است که بر مردمان جهان نقش برجسته‌ای ایفا کرده است. حضرت فاطمه (س) به عنوان نمادی از عظمت و مقام زنان در اسلام، یک نمونه استوار و شکوهمند از تلاش، صبر و ایمان در راه حق بود. داستان زندگی ایشان نمونه‌ای برای تمام انسان‌هاست تا در مقابل سختی‌ها، دشواری‌ها و زمانهایی که پر از آزمایشات هستند، به عزت و صبر ایستادگی کنند.

شنبه ها رسما تعطیل می شود

حسین گودرزی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: پیروی صحبتی که با رئیس مجلس درباره لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری ادارات داشتم، به‌احتمال زیاد این لایحه هفته آینده در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت طرح افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری کارکنان، گفت: لایحه اصلاح ماده ۸۳ قانون مدیریت خدمات کشوری برای افزایش تعطیلات هفتگی به دو روز و ۴ ساعت کاهش کار در هفته بعد از اصلاح اخیر در کمیسیون اجتماعی از هفته قبل به‌مدت ده روز روی سامانه ثبت پیشنهادات نمایندگان قرار دارد و به‌احتمال زیاد و پیروی صحبتی که با ریاست محترم مجلس داشتم، هفته آینده در دستور جلسات صحن قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در این لایحه علاوه بر افزایش تعطیلات آخر هفته از یک به دو روز، میزان کار هفتگی از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت کاهش می‌یابد که در این شاخص ایران در زمره کشورهای توسعه‌یافته قرار می‌گیرد. سخنگوی کمیسیون اجتماعی بیان کرد: در دو سده اخیر جنبش‌های کارگری در جهان برای کاهش کار هفتگی و افزایش تعطیلات تلاش زیاد و مستمری داشته‌اند.

با ورود به دنیایی پر از مصیبت و سختی‌ها پس از رحلت پیامبر (ص)، حضرت فاطمه (س) به عنوان آستانه‌ای از ثبات و صلابت در دوران تاریکی، پایداری خانواده را به عنوان یک اصل اساسی در جامعه اسلامی اثبات کرد. ایشان با دلی پر از غم و درد به امرار گذشتن پرداخت و نماد عظمت، عشق و وفاداری به پیامبر اکرم (ص) و خاندان او شد.

تعطیلی شنبه 25 آذر / شهادت حضرت فاطمه 2 روز تعطیل شد ؟

شهادت حضرت فاطمه (س) یک نماد ماندگار از خلق و خوی پاک و ارزش‌های بزرگ انسانی است که باید همواره در ذهن ما بماند. ایشان به ما یادآوری می‌کند که همیشه باید به دنبال عدالت و حقیقت بود و همواره باید دست به کارهای نیک و خیر بزنیم.

با تلاش‌هایشان برای حفظ و تثبیت اسلام و نقش بارزی که در حفظ ارزش‌ها و اصول دینی داشتند، حضرت فاطمه (س) برای همه ما یک نمونه استواری و شجاعت است. ایشان به ما نشان داد که در برابر سختی‌ها و چالش‌های زندگی، همواره باید به ایمان و اصول ایستادگی کرد و از راه راست و صدق عمل کرد.

بنابراین، شهادت حضرت فاطمه (س) برای ما باید یادآور باشد که همواره به دنبال عدالت، صداقت و ایستادگی بر اصول اسلام باشیم و ارزش‌هایی که ایشان به ما آموخت به نیکی و خوبی در زندگی خود ادامه دهیم.

آیا مدارس و ادارات شنبه 25 آذر 1402 تعطیل است؟

در روزهای اخیر بدلیل آلودگی هوا بسیاری از مدارس شهرها و استان ها تعطیل اعلام شد. از سوی دیگر در ماه های گذشته خبر تعطیلی شنبه ها از سوی مجلس مطرح شد. همه این موارد سبب شده است که احتمال تعطیلی مدارس و ادارات به عنوان بین التعطیلین مطرح شود. با این حساب تعطیلی مدارسحال باید دید که دولت این تعطیلی را تصویب می کند یا خیر.

تعطیلی مدارس

۲۵ آذر ۱۴۰۲ چه روزی است / 25 آذر 1402 چند شنبه است

مناسبت های آذر ۱۴۰۲

1 آذر آذر جشن

4 آذر روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان [2023 November 25]

5 آذر روز بسیج مستضعفان

7 آذر روز نیروی دریایی

9 آذر آذر روز، جشن آذرگان

9 آذر روز بزرگداشت شیخ مفید

10 آذر شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس

10 آذر روز جهانی ایدز [2023 December 1]

11 آذر شهادت میرزا کوچک خان جنگلی

12 آذر تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

12 آذر روز جهانی معلولان [2023 December 3]

13 آذر روز بیمه

15 آذر روز حسابدار

16 آذر روز دانشجو

19 آذر تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی

20 آذر شهادت آیت الله دستغیب سومین شهید محراب به دست منافقان

25 آذر روز پژوهش

26 آذر روز حمل و نقل

26 آذر شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها [3 جمادی الثانیه 1445]

27 آذر شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه

27 آذر روز جهانی عاری از خشونت و افراطیگری [2023 December 18]

30 آذر جشن شب یلدا

منبع: نشان 24