طراحی کابینت برای آشپزخانه های کوچک

کد خبر: 1197148
طراحی کابینت برای آشپزخانه های کوچک

 

امروزه با روند افزایش جمعیت و کوچکتر شدن آپارتمان ها ، طبعا تقسیم بندی فضاهای داخلی نظیر اتاق خواب ، آشپزخانه ، پذیرایی و ... نیز دستخوش تغییراتی شده و رو به کوچکتر شدن می روند . یکی از فضاهایی که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و لوازم زیادی نیز در آن قرار داده می شود آشپزخانه است . چیدمان اصولی و جادار طراحی کابینت و کمد دیواری می تواند کمک بزرگی به ساکنان این آپارتمان های نقلی کند . پیشنهاد طراحی کابیت نوآن به شما این است که با رعایت اصول طراحی کابینت برای آشپزخانه های کوچک از کمترین جا بیشترین استفاده را داشته باشید . این مجموعه با طراحان حرفه ای در این زمینه همکاری دارد و به شما کمک می کند تا فضای کوچک آشپزخانه خود را به مکانی دنج ، جادار و شیک تبدیل کنید .

برای ارتباط با طراحی کابینت نوآن می توانید با شماره 02122318420   و 09123169908   تماس حاصل فرمائید .

 

اصول طراحی کابینت برای آشپزخانه های کوچک

با رعایت مواردی که در ادامه می خوانید می توانید از فضای آشپزخانه خود بهترین استفاد را داشته باشید .

رنگبندی روشن کابینت در آشپزخانه کوچک

مهمترین نکته در طراحی کابینت آشپزخانه های کوچک این است که از رنگ های روشن و ترجیحا سفید برای درب آنها استفاده شود. همانطور که می دانید رنگ های روشن به بزرگتر نشان دادن فضا کمک می کنند . بنابراین بهترین انتخاب برای رنگ کابینت آشپزخانه های کوچک رنگ سفید ، کرم ، بژ و طوسی خیلی روشن است . البته در بعضی مواقع می توان از ترکیب دو رنگ در کابینت ها استفاده کرد که انتخاب رنگ به سلیقه طراح و صاحب خانه بستگی دارد . مجموعه طراحی کابینت نوآن در طراحی کابینت ها همواره سعی می کند علاوه بر سلیقه و نظر مشتری اصول طراحی را رعایت نموده و نتیجه کار را به نحو احسنت تحویل صاحب خانه نماید .     

کابینت های دیواری بلند تا نزدیک سقف

آشپزخانه های کوچک همواره با کمبود جا مواجه هستند و افراد مجبورند در کابینت ها اصطلاحا همه لوازم و ظروف را بچپانند . در کابینت های بلند گرچه دسترسی به طبقه بالا کمی دشوار است و نیاز به یک صندلی کوچک برای دستیابی به لوازم درون آن احساس می شود ولی می توان با قرار دادن لوازمی که چندان استفاده نمی شوند و هر از گاهی مورد استفاده قرار می گیرند این نقص را جبران کرد ولی در عوض مقدار زیادی به فضای کابینت ها افزوده می شود .

7

سبک مدرن یا مینیمال در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک

طراحی کابینت به سبک مدرن و مینیمال به سادگی و خلوت بودن شهرت دارند .که این دو ویژگی می تواند دسترسی راحت تری در آشپزخانه برای شما داشته باشید . در طراحی کابینت آشپزخانه استفاده از کابینت های شلوغ با خطوط روی درب یا سبک کلاسیک برای آشپزخانه های کوچک اصلا مناسب نیستند زیرا فضا را کوچکتر نشان می دهند . همچنین استفاده از دستگیره های ساده کابینت یا حتی طراحی کابینت های مگنتی بسیار به سادگی کابینت ها و بزرگ تر نشان دادن آشپرخانه کمک خواهد کرد . طراحی کابینت به سبک اسکاندیناوی نیز یکی از همین سبک هاست که با بهره گیری از کابینت های روشن ، خلوتی محیط ، نور طبیعی خوب و سادگی بسیار به دلباز نشان دادن فضای خانه و آشپزخانه کمک می کند . گروه طراحی کابینت نوآن نمونه های فراوانی از طراحی کابینت برای آشپزخانه های کوچک در پروژه های خود دارد که برای دیدن آن می توانید به سایت مراجعه نمایید . 

 

 

استفاده بیشتر از کشوها به جای کمدها در طراحی کابینت

همانطور که می دانید کشوها فضای بیشتری برای قرار دادن ظروف ، ابزار و لوازم کوچک و متعدد دارند . مثلا کشوی مخصوص قاشق و چنگال ، چاقو و ... یا کشوی مخصوص دستمال های آشپزخانه ، سفره ها و ... بنابراین در طراحی کابینت برای آشپزخانه کوچک باید به تعداد بیشتر از کشو استفاده کرد تا دسترسی به لوازم آشپزخانه راحت تر باشد .

 

استفاده از کانتر در وسط آشپزخانه به جای میز غذاخوری

در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک قراردادن یک کانتر زیبا ، جادار و مورد استفاده می تواند در آن واحد کار میز غذاخوری را نیز انجام دهد و همچنین فضای خیلی خوبی برای جاسازی لوازمی نظیر ظروف پذیرایی ، قابلمه ها و ... داشته باشد . همچنین یک کانتر زیبا و شیک می تواند دکوراسیون آشپزخانه را خیلی امروزی تر نشان دهد.

 

عدم استفاده از کابینت های دیواری در آشپزخانه های باریک

برخی آشپزخانه ها به شکل مستطیل هستند که ضلع کوچکتر آن برای رفت و آمد طراحی شده است . در واقع آشپزخانه کوچک و باریک است و اگر در این آشپزخانه ها طراحی به شکلی اصولی انجام نشود مانند یک تونل تنگ و دلگیر خواهد بود . اولا در طراحی کابینت برای این نوع آشپزخانه ها باید از کابینت های دیواری صرف نظر کرد و تنها به شلف بسنده کرد ولی کابینت های زمینی را جادار طراحی نمود . عرض کابینت ها در این نوع آشپزخانه هم باید کمتر از حالت عادی باشد تا مسیر رفت و آمد را اشغال نکند . طراحی برای این سبک مستطیل باریک از سخت ترین طراحی ها می باشد زیرا ایرادات طراحی ساختمان را باید با طراحی اصولی کابینت آشپزخانه اصلاح نمود .

8

اجاق گاز رومیزی به جای اجاق گاز معمولی در طراحی کابینت

در آشپزخانه های کوچک لزوم استفاده از گاز رومیزی بیش از آشپزخانه های بزرگ احساس می شود . زیرا نه تنها طول و عرض کمتری نسبت به اجاق گازهای معمول بازار دارند بلکه از فضای زیر آن نیز می توان بعنوان کابینت برای لوازم آشپزی استفاده نمود .

طراحی کابینت نوآن  حرفه ای از طراحی تا اجرا

این مجموعه با بیش از 25 سال سابقه و تجربه در زمینه مشاوره ، طراحی و اجرای کابینت ، کمد دیواری و دکوراسیون داخلی در انواع سبک های مدرن ، کلاسیک و نئوکلاسیک آماده ارائه خدمات در پروژه های بزرگ و کوچک می باشد .

مجموعه نوآن با هدف تحول ، نوآوری و تنوع در طراحی و بکارگیری مواد اولیه باکیفیت در دکوراسیون داخلی منزل ، محل کار و کابینت آشپزخانه در خدمت شما عزیزان می باشد .

۲

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها