مقایسه سرویس اشتراک ویدیو تیلیو با آپارات

کد خبر: 1235373
 مقایسه سرویس اشتراک ویدیو تیلیو با آپارات

 

 

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

   سرویس‌های اشتراک ویدیو مانند تیلیو و آپارات یکی از پر مخاطب‌ترین وب سایت‌های اینترنتی محسوب می‌شوند. عمدتاً ویدیو‌ها به علّت این که اطلاعات را در قالب صوت و تصویر به مخاطبان مخابره می‌کنند؛ از اهمیّت بسیار بالایی برخوردارند و افراد ترجیح می‌دهند تا به این صورت اطلاعات لازم را دریافت نمایند.

   امّا ویدیو با این که بسیار کاربرپسند هستند. با این حال مشکلاتی را نیز برای وب­مستران ایجاد می‌کنند. یکی از این مشکلات حجم بالای این ویدیو هاست. از آن جایی که یک ویدیو معمولاً فضای زیادی را اشغال می‌کند. بنابراین آپلود آن زمان بر و نیازمند فضای بسیار زیاد روی اینترنت است که باعث افزایش هزینه‌های وب مستران می‌گردد.

   وجود چنین مشکلاتی سبب شده تا سرویس‌های اشتراک ویدیو برای رفع این مشکل و امکان دانلود نامحدود ویدیو ایجاد گردد.

آشنایی با سرویس اشتراک­گذاری تیلیو

 

   یکی از سرویس‌های ویدیوی موجود سرویس اشتراک تیلیو است. این سرویس با امکانات فراوان فضای بسیار مناسب برای آپلود و نگه­داری ویدیو‌های شماست. از آن جایی که سرورهای این سرویس اشتراک ویدیو در ایران قرار دارد. بنابراین از سرعت بالایی برخوردار است و آپلود ویدیو به سهولت روی این سرویس انجام می‌شود.

   سرویس تیلیو کاملاً منطبق بر قوانین جمهوری اسلامی ایران فعّالیّت می‌نماید. بنابراین می‌توان با خیال راحت از این سرویس برای نگهداری ویدیوهای خود استفاده نمایید.

   آپارات نیز سرویس اشتراک‌گذاری ویدیو است که فعّالیّتی کاملاً مشابه با وب سایت تیلیو دارد. این وب سایت نیز در داخل ایران فعّالیّت می‌کند و از سرعت آپلود بالایی برخوردار است. در ادامه به بررسی دو سرویس اشتراک‌گذاری ویدیو آپارات و تیلیو خواهیم پرداخت و این دو سرویس را با هم مقایسه می‌کنیم.

مقایسه سرویس آپارات و تیلیو از نظر امکانات

 

   هر دو سرویس امکانات خوب و منحصر به فردی دارند که می‌توان به صورت ترکیبی از آن‌ها استفاده نمود.

آشنایی با سرویس اشتراک ویدیو تیلیو

 

   این سرویس یکی از سرویس‌های داخلی با امکانات فراوان برای افرادی است که قصد دارند تا ویدیوی خود را در فضای مجازی آپلود نمایند. در این سرویس شما باید در گام اوّل در سایت ثبت نام نمایید.

   سپس با ایجاد کانال خود می‌توانید آپلود ویدیوی خود را در این وب سایت شروع نمایید. هم چنین این وب سایت امکان اضافه نمودن زیرنویس به ویدیو‌ها را نیز دارد. از جمله دیگر امکانات منحصر به فرد وب سایت تیلیو می‌توان به امکاناتی نظیر:

7

 

  • دارای دسته‌بندی موضوعی: سرویس اشتراک ویدیو تیلیو دارای دسته‌بندی موضوعی می‌باشد. این مزیّت به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی به موضوعات مورد نظر خود در وب سایت برسید و ویدیو‌های خود را با موضوع مورد نظر مشاهده نمایید.
  • دارای اکسپلور اختصاصی: یکی از قابلیّت‌های جالب سرویس اشتراک‌گذاری ویدیو تیلیو بهره مندی از اکسپلور اختصاصی می‌باشد. شما با بهره گیری از سرویس اشتراک‌گذاری تیلیو می‌توانید؛ به راحتی به پست‌های داغ و پربیننده دسترسی پیدا نمایید.
  • قابلیّت لایو استریم: این سرویس یکی از جالب‌ترین سرویس‌های اشتراک‌گذاری ویدیو می‌باشد. شما می‌توانید به کمک این سرویس به صورت زنده لایو ایجاد کنید و یا مراسمات زنده را در کانال خود به نمایش درآورید.
  • قابلیّت اشتراک‌گذاری در وب سایت شما: یکی از امکانات بسیار مهم که می‌توانید در وب سایت تیلیو مشاهده نمایید. قابلیّت اشتراک‌گذاری ویدیو در وب سایت شخصی خودتان است. این مورد به شما کمک می‌کند؛ تا ویدیو‌ها با حجم سنگین را در وب سایت خود بارگزاری نمایید.
  • قابلیت اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی: یکی دیگر از امکانات بسیار مهم وب سایت تیلیو، امکان اشتراک‌گذاری مطالب در وب سایت‌های دیگر و شبکه‌های اجتماعی است. به این ترتیب می‌توانید؛ ویدیو خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی به مخاطبان خود نشان دهید.
آشنایی با سرویس اشتراک ویدیو آپارات

 

   سرویس آپارات نیز یکی از سرویس‌های پر طرف دار برای اشتراک‌گذاری ویدیو‌های شما می‌باشد. شما از این سرویس نیز می‌توانید در کنار تیلیو استفاده نمایید. این سرویس نیز دارای امکانات منحصر به فردی برای کاربران است که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

  1. قابلیت آپلود ویدیو ۳۶۰ درجه
  2. قابلیت اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی
  3. قابلیت اشتراک‌گذاری در وب سایت شخصی
  4. امکان قرار دادن زیرنویس
  5. قابلیت لایو استریم
  6. امکان قرار دادن آدرس وب سایت
  7. دارای دسته بندی موضوعی
  8. امکان دسته­ بندی ویدیوها در کانال
تیلیو یا آپارات کدام را انتخاب کنم؟

 

   در پاسخ به این سؤال می‌توان گفت که شما می‌توانید از هر دو سرویس در کنار هم استفاده کنید. به این ترتیب ویدیو‌های شما به مخاطبین هر دو شبکه‌ی اجتماعی نشان داده خواهد شد و امکان رشد شما مهیّا خواهد شد.

   بنابراین سعی کنید؛ در هر دو سرویس ثبت نام نموده و ویدیو‌های خود را آپلود نمایید. هم­چنین می‌توانید؛ از یک سرویس اشتراک‌گذاری ویدیو خارجی مانند یوتویوب استفاده نمایید.

   از آن جایی که سرویس‌های اشتراک ویدیو داخلی را پوشش می‌دهند بنابراین سعی کنید در این شبکه‌ها از ویدوهایی برای جذب مخاطبان داخل ایران بیشتر استفاده نمایید.

   شما می‌توانید با آپلود ویدیو در سرویس یوتیوب بدون نیاز مجدد به آپلود ویدیو و فقط با آدرس اشتراک‌گذاری ویدیو خود در یوتیوب آن را در آپارات و تیلیو ارسال نمایید. به این ترتیب نیازی نیست هر بار چندین بار ویدیو آپلود نمایید.

جمع­بندی کلی: اگر بخواهیم از نظر امکانات دو سرویس اشتراک ویدیو تیلیو و آپارات را مقایسه کنیم. هر دو سرویس از نظر امکانات تقریباً مشابه هستند. شما می‌توانید؛ برای کسب موفّقیّت در فضای مجازی در هر دو سرویس ثبت نام نموده و اقدام به آپلود ویدیو‌هایتان کنید؛ تا بتوانید از پتانسیل این دو سرویس قدرتمند استفاده نمایید.

هم چنین می‌توانید در کنار استفاده از این دو سرویس ایرانی از یک سرویس خارجی برای جذّب مخاطبان بین المللی استفاده نمایید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها