ثروتمندترین باشگاههای فوتبال جهان کدامند؟

کد خبر: 1251493

ثروتمندترین باشگاه های فوتبال جهان کدامند؟ و چگونه اینقدر بزرگ شدند؟ لیست ثروتمندترین باشگاه های فوتبال جهان را در این مقاله بخوانید.

ثروتمندترین باشگاههای فوتبال جهان کدامند؟

 

فوتبال! این فقط یک بازی نیست، بلکه معدنی از ثروت است.

بسیاری می پرسند: ثروتمندترین باشگاه فوتبال جهان کدام است؟ یا می خواهند لیستی از ثروتمندترین باشگاه های فوتبال را ببینند تا بدانند تیم های مورد علاقه آنها در کجا قرار دارد. این دلیلی برای پرفروشترین لباس فوتبال هم می باشد.

این ورزش در مجموع یکی از بزرگترین ورزش های پولساز جهان است: در سال 2022، صنعت فوتبال در سراسر جهان 3.2 میلیارد دلار آمریکا ارزش داشت. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این ارزش تا سال 2028 با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR)  3.79  درصد بین سال‌های 2022 و 2028 به 4 میلیارد دلار برسد.

 

اما کدام تیم ها ثروتمندترین هستند؟

امروز، تازه‌ترین آمارهای مالی را با نگاهی به نخبگان فوتبال جهان و راه‌هایی که آنها ثروت خیره‌کننده خود را به دست می‌آورند، به شما ارائه می‌کنیم:

ثروتمندترین باشگاه های فوتبال جهان

1 - رئال مادرید

دارایی خالص: 6 میلیارد دلار

ثروتمندترین باشگاه فوتبال جهان در حال حاضر، رئال مادرید است. در حالی که عملکرد خیره کننده آنها در زمین، طرفداران را شگفت زده می کند، کانال تلویزیونی اختصاصی آنها باعث سرازیر شدن ثروت به این تیم می شود. جای تعجب نیست که آنها سال به سال در فهرست ثروتمندترین باشگاه های فوتبال قرار دارند، با کمک بازیکنان درجه یک خود از جمله تونی کروس. همچنین فروش لباس رئال مادرید این باشگاه را ثروتمند کرده است.

2 -  بارسلونا

دارایی خالص: 5.51 میلیارد دلار

اف سی بارسلونا، علاوه بر اینکه یکی از بزرگترین باشگاه های جهان است، می داند که چگونه ثروت زیادی را برای خود کند. خریدهای کوتینیو، دی یونگ و آرتور آنها ممکن بود تا حدودی دارایی آنها را تخلیه کند، اما در نهایت نتیجه داد. درآمد هنگفت آنها از حقوق نامگذاری نیوکمپ و فروش کالا، آنها را محکم در باشگاه انحصاری ثروتمندترین تیم های فوتبال جهان قرار می دهد.

3 - منچستر سیتی

دارایی خالص: 4.9 میلیارد دلار

شهر منچستر

در مورد امور مالی فوتبال، منچسترسیتی یک شبکه پیچیده است. قرارداد عظیم آنها با اتحاد ایرویز همراه با حمایت مالی لباس منچستر سیتی از پوما و صرافی ارز دیجیتال OKX، حضور دائمی آنها را در بین 10 باشگاه برتر فوتبال جهان تضمین می کند.

این تیم همچنین سرمایه‌های زیادی را برای شرکت‌های شرط‌ / بندی مانند آنهایی که در فهرست سایت‌های شرط‌/ بندی بریتانیا در SBS قرار دارند، آورده است. به‌عنوان علاقه‌مندی‌های معمولی برای بازی‌ها و تورنمنت‌های خود، شرط/ ‌بندان از محبوبیت آن‌ها سود می‌برند. هواداران نیز همینطور هستند، زیرا با پنج برد از پنج بازی انجام شده در این فصل، به ندرت یک ضرب را از دست می دهند. با نرخ احتمالی 65.20 درصدی برای قهرمانی کامل لیگ، جای تعجب نیست که آنها در حال حاضر بیشترین شرط / بندی را دارند، در حالی که مهاجم ستاره آنها ارلینگ هالند بیشترین شرط / بندی را به عنوان بهترین گلزن فصل دارد.

 

4 - منچستریونایتد

دارایی خالص: 4.5 میلیارد دلار

منچستر یونایتد با هواداران عظیم جهانی، نه تنها در بین بزرگترین باشگاه‌های جهان در رتبه بالایی قرار می‌گیرد، بلکه به طور مداوم مانند تعداد کمی از باشگاه‌های دیگر، ثروت زیادی بدست می آورد و در میان پردرآمدترین باشگاه‌های فوتبال قرار می گیرد.

5 -  بایرن مونیخ

دارایی خالص: 4 میلیارد دلار

بایرن با مدل‌های مالی منحصربه‌فرد مانند تورهای آلیانز آرنا و حق پخش سنگین بوندسلیگا، جایگاه خود را در بین 10 باشگاه ثروتمند برتر فوتبال جهان تضمین کرده است.

6 - پاریس سنت ژرمن (PSG)

20

دارایی خالص: 3.9 میلیارد دلار

غالباً با ترکیب ستاره‌دار خود، هجوم PSG به دنیای مد لوکس، همکاری با برندهایی مانند اردن، و سرمایه‌گذاری استراتژیک قطری، حضور مستمر آن‌ها را در میان 10 باشگاه برتر فوتبال ثروتمند جهان تضمین می‌کند. لباس پاریسن ژرمن و پیراهن ام‌باپه آن‌ها یک حس جهانی است و مد و فوتبال را به‌طور یکپارچه ادغام می‌کند.

7 -  یوونتوس

دارایی خالص: 3.5 میلیارد دلار

یوونتوس با سابقه ای غنی و اضافه شدن فاکتور رونالدو، به استادان برندسازی جهانی تبدیل شده است. رویکرد نوآورانه آنها به محتوای دیجیتال، به ویژه در طول فصل 2022، درآمد آنها را به شدت افزایش داد و جایگاه آنها را در بین باشگاه های فوتبال پردرآمد تثبیت کرد.

8 - چلسی

دارایی خالص: 3.3 میلیارد دلار

میراث مدرن چلسی که پیش از این توسط میلیاردر روسی رومن آبراموویچ حمایت می‌شد، یکی از موفقیت‌های مداوم و راههای ثروت عمیق است. مشارکت های نوآورانه آنها، مانند حرکت پیشگامانه آنها به دنیای تجربیات VR برای طرفداران، به آنها برتری در در ثروتمندترین باشگاههای جهان را داده است.

9 - لیورپول

دارایی خالص: 3.1 میلیارد دلار

بهترین‌های آنفیلد، با تاریخچه‌ای تاریخی و موفقیت‌های اخیر در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا، توانسته‌اند از طرفداران عظیم جهانی خود درآمد کسب کنند. کمپین «This Means More» آن‌ها با همکاری برخی از برندهای بزرگ، ترکیبی عالی از احساسات و تجارت را به نمایش می‌گذارد و موقعیت آن‌ها را در ده تیم برتر فوتبال تضمین می‌کند.

10 - آرسنال

21

دارایی خالص: 3 میلیارد دلار

علیرغم یک مرحله پرتلاطم در زمین در سال های اخیر، بازی مالی آرسنال همچنان قوی است. تقریباً به اندازه فصل 2022 آنها قوی است. مشارکت آنها با امارات و مجموعه ای از سرمایه گذاری های هوشمند در بخش فناوری ثابت می کند که چرا آنها هنوز در بین 10 باشگاه ثروتمند فوتبال جهان هستند.

11 - اتلتیکو مادرید

دارایی خالص: 2.9 میلیارد دلار

اتلتیکو به عنوان تیم "دیگر" مادرید، همیشه در این تیم ضعیف بوده است، اما هیچ چیز ثانویه در مورد نفوذ مالی آنها وجود ندارد. با استادیوم جدید و پیشرفته خود، واندا متروپولیتانو، آنها شاهد افزایش درآمد، به ویژه از تجربیات روز مسابقه بوده اند. هجوم های موفق آنها را به بازارهای آسیایی اضافه کنید، و باشگاهی را می بینید که آماده است تا جای خود را در لیست بزرگترین باشگاه های جهان بگذارد.

 

12 -  بوروسیا دورتموند

دارایی خالص: 2.7 میلیارد دلار

BVB، فراتر از فوتبال مهیج خود، در هنر پیشاهنگی و فروش استعدادهای جوان به قیمت بالا تسلط یافته است. طرفداران آنها که به عنوان "دیوار زرد" شناخته می شوند، چیزی فراتر از یک حامی هستند. آنها جوهر باشگاه می باشند. با افزایش تورهای بین المللی و موفقیت از نظر حقوق پخش بوندسلیگا در سال 2023، دورتموند در لیگ های مالی دست کم گرفته نمی شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها