علل نشتی و آبریزش ماشین لباسشویی و راه حل آن را بیشتر بشناسید.

کد خبر: 1255727

از جمله مشکلات شایع در ماشین لباسشویی نشتی و آبریزش آب از داخل دستگاه است. اما این ایراد و مشکل را نباید متوجه برند یا مدلی خاص یا کیفیت پایین قطعات دانست. در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی علل نشتی و آبریزش ماشین لباسشویی بپردازیم.

علل نشتی و آبریزش ماشین لباسشویی و راه حل آن را بیشتر بشناسید.

 

 

خرابی لاستیک درب، علت نشتی و آبریزش لباسشویی

مهم‌ترین وظیفه لاستیک دور درب لباسشویی جلوگیری از نشت و آبریزی است. به همین دلیل اگر این لاستیک به دلیل فرسودگی، پاره شدن، خرابی قفل یا زبانه درب دچار مشکل شده باشد احتمال نشتی آب از دستگاه وجود خواهدداشت. پس با بررسی این قطعه می توانید لاستیک را تعویض کرده و مشکل را برطرف کنید.

 

بیشتر بخوانید» همواره نشتی و آبریزش ماشین لباسشویی را یکی از رایج ترین ایرادات در انواع لباسشویی سامسونگ می‌توان دانست. از این رو برای رفع این مشکل پیشنهاد می کنیم به صفحه نمایندگی لباسشویی سامسونگ در مشهد رفته و فرم مربوط به اعزام نیرو متخصص برای انجام تعمیرات در محل را تکمیل کنید.

ممکن است به دلیل جمع شدن پرزهای لباس در اطراف لاستیک شاهد نشتی آب باشید؛ بنابراین با تمیز کردن به موقع لاستیک نیازی به مراجعه به نمایندگی تعمیر لباسشویی در مشهد نخواهیدداشت.

ایراد در دیگ دستگاه دلیل دیگر نشتی وآب ریزش دستگاه

عوامل زیادی وجود دارد که باعث آسیب رساندن به دیگ خواهد شد و شما با توجه به بعضی موارد می‌توانید از آن جلوگیری کنید. ازجمله این دلایل می‌توان به تراز کردن لباسشویی، جلوگیری از واردشدن ضربه به بدنه، توجه به ظرفیت دستگاه و... اشاره داشت. این موارد تا حد زیادی می‌توانند از نشتی آب لباسشویی به دلیل خراب شدن دیگ جلوگیری کنند.

ایراد در شلنگ ورودی و خروجی، علت دیگر نشتی و آبریزش لباسشویی

در صورتی که شلنگ تخلیه لباسشویی به درستی وصل نشده باشد، بعداز آبگیری دستگاه شاهد نشت آب خواهیدبود. به همین خاطر اگر اتصال به درستی برقرار نشده باشد یا گرفتگی یا شکافی در شلنگ باشد، آب از داخل دستگاه به بیرون نشت می کند. شلنگ ورودی لباسشویی وظیفه انتقال آب را از شیربرقی به مخزن جاپودری را برعهده دارد. پس اگر این قسمت هم دچار مشکل شود، نشتی و آب ریزش اتفاق خواهدافتاد.

ایراد در جا پودری، دلیل دیگر نشتی و آب ریزش دستگاه

رسوب گرفتن، ترک خوردن یا جدا شدن اتصالات جاپودری هم دلیل دیگر نشت آب از داخل دستگاه هستند. ترک خوردن این قسمت ممکن است به دلیل ورود آب با فشاری زیاد از شیربرقی باشد. به منظور برطرف کردن رسوب‌های جا پودری باید متناسب با دفعات استفاده از دستگاه از محلول‌های جرم گیری استفاده شود. با این حال بازهم توصیه می‌شود برای شستشوی لباس‌ها از پودرهای مخصوص لباسشویی استفاده کنید.

خراب شدن پمپ تخلیه هم باعث نشتی و آب ریزش دستگاه

خراب شدن پمپ تخلیه هم باعث نشتی و آب ریزش دستگاه

از دیگر دلایل آبریزش لباسشویی وجود ایراد در پمپ تخلیه است. این مشکل را زمانی می‌بینید که فرایند شستشو در حالا انجام بوده و آب از قسمت زیرین دستگاه به بیرون راه پیدا کند.

بیشتر بخوانید» پمپ تخلیه بخشی کلیدی در هر ماشین لباسشویی است و خرابی آن باعث بهم ریختگی کلی در سیستم شست و شو و آبکشی مدل های مختلف لباسشویی از جمله دوو می‌شود. به منظور برطرف کردن این ایراد در لباسشویی دوو پیشنهاد می‌کنیم به صفحه نمایندگی لباسشویی دوو در مشهد رفته و از طریق راه های ارتباطی درخواست اعزام نیرو برای تعمیر در محل را ثبت کنید.

ایراد در سوئیچ فشار و هیدرواستات دلیل دیگر نشت آب لباسشویی

سوئیچ فشار و هیدرواستات وظیفه کنترل آب را در دستگاه به عهده دارد. پس زمانی که لباسشویی از آب پر شود، این قطعه فرمانی را به شیربرقی مبنی بر قطع شدن آب ارسال خواهدکرد. اما در صورتی که این قطعه با خرابی مواجه شود، بدون شک این پیام را ارسال نخواهدکرد و آب از داخل دستگاه به بیرون نشت خواهد کرد.

خراب شدن کاسه نمد علت نشتی و آبریزش لباسشویی

خراب شدن کاسه نمد علت نشتی و آبریزش لباسشویی

آخرین قسمتی را که هنگام نشتی آب باید آن را بررسی کنید، خراب شدن کاسه نمد دستگاه است. این قطعه درست بین دیگ و موتور لباسشویی قرار گرفته و در صورت نشت آب به موتور، بدون شک دستگاه خواهدسوخت. برای بررسی این قطعه لازم است قاب پشت لباسشویی را باز کرده و اتصالات میله گرداننده و مخزن بلبرینگ را بررسی کنید.

کلام پایانی

نشتی و آبریزش ماشین لباسشویی از جمله ایردات رایج این دستگاه است. البته رفع دیگر ایرادات لباسشویی مانند تعویض پمپ تخلیه آب دستگاه، دیگ ماشین لباسشویی، سوئیچ فشار و هیدرواستات و... نیازمند دانش و تجربه بوده و پیشنهاد می‌کنیم برای برطرف کردن آن از تکنسین‌های مجرب کمک بگیرید.

 منبع

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها