برای انتخاب بهترین بروکر فارکس چه مواردی اهمیت دارند؟

کد خبر: 1282398

با وجود صدها بروکر فارکس، انتخاب مناسب می‌تواند چالش برانگیز و زمان‌بر باشد. به این دلیل ما ده‌ها بروکر برتر فارکس را آزمایش و مورد بررسی قرار داده‌ایم و یافته‌های خود را در قالب مقاله‌ای جامع جمع‌آوردی کرده‌ایم تا فرآیند انتخاب ‌بروکر برای شما آسان شود. اما این فرآیند صرفاً حاصل یافته‌های ما نبوده است، در بررسی هر بروکر فارکس، بازخورد معامله‌گران واقعی هم لحاظ شده است تا شما بتوانید راحت‌تر و آگاهانه‌ تصمیم بگیرید.

برای انتخاب بهترین بروکر فارکس چه مواردی اهمیت دارند؟

 

 

تعداد معیارهای اصلی در انتخاب بهترین بروکر فارکس کم و در عین حال ساده هستند. بدون شک، اولویت شماره یک در این انتخاب باید اطمینان از امنیت سرمایه شما باشد. در ابتدا باید مطمئن شوید بروکری که انتخاب می‌کنید سپرده شما را به سرقت نمی‌برد، برای این موضوع باید بروکر انتخابی شما توسط یک سازمان مالی معتبر رگوله شده باشد. در مرحله‌ بعد باید مطمئن شوید که بروکر علاوه بر صادقانه عمل کردن، قادر باشد در صورت ورشکستگی سپرده شما را پس دهد. یکی از اقداماتی که می‌توان انجام داد این است که فقط در بروکری سرمایه‌گذاری کنید که سازمان رگوله کننده آن بیمه محافظت از سپرده را به مشتریان خود ارائه دهد، مانند بروکرهای رگوله شده در بریتانیا یا استرالیا. بدین معنا که حتی اگر بروکر شما ورشکست شود، دولت با بازپرداخت مقدار مشخصی از سپرده شما که ممکن است مدتی هم طول بکشد، ضررتان را جبران می‌کند. علاوه بر آن، سعی کنید بروکری با وضعیت مالی سالم و معتبر انتخاب کنید.

هنگامی که این اقدامات احتیاطی را انجام دادید، می‌توانید آنچه را که بروکر مورد نظرتان از نظر دامنه دارایی‌های موجود برای معامله، اسپرد و کمیسیون، سوآپ، سرعت و قابلیت اطمینان را از اجرای معاملات ارائه می‌دهد، بررسی کنید و بر اساس آن انتخاب خود را انجام دهید.

بهترین کارگزار فارکس را برای خود انتخاب کنید.

انتخاب بروکر فارکس فرآیندی کاملا شخصی است و فرآیند تصمیم‌گیری اغلب نیازمند راهنمایی کسانی است که با بروکرها آشنایی بیشتری دارند. اما اطلاعات آنلاین فقط کلیات را ارائه می‌دهند و شامل ویژگی‌های سازگار با خصوصیات هر معامله‌گر نمی‌شوند و شاید اطلاعاتی در مورد نیازهای معاملاتی خاص شما ارائه نکنند. صحبت کردن با شخصی حرفه‌ای می‌تواند به شما در انتخاب بهترین بروکر کمک کند، این مقاله می‌تواند با توضیح موضوعاتی مانند ویژگی‌های پلتفرم‌های معاملاتی، بروکرهای معتبر در منطقه جغرافیایی شما و یا پیدا کردن ابزارهای معاملاتی با هدف ارتقا استراتژی معاملاتی، شما را یاری دهد.

مواردی که هنگام انتخاب بروکر باید در نظر بگیرید

رگوله بودن، امنیت سرمایه و مسائل حقوقی

قطعا رگوله بودن بروکر و تبعیت از قوانین، مهمترین مواردی هستند که باید هنگام انتخاب بروکر فارکس در نظر بگیرید. اساساً بروکری که رگوله نشده باشد، می‌تواند کنترل وجوه معامله‌گران را بدست بگیرد و هر آنچه بخواهد با آنها انجام دهد. چنین بروکری ممکن است چیزی بیش از یک کلاهبرداری آنلاین نباشد، بنابراین باید نسبت به بروکرهای رگوله نشده بسیار محتاط باشید.

رعایت مقررات رگولاتوری

فعالیت یک بروکر قابل اعتماد باید همیشه توسط یک سازمان قانون‌گذار که برای محافظت و ارتقای یکپارچگی عملیات بروکری طراحی شده است، کنترل شود. از تمام شیوه‌های کلاهبرداری مرتبط با فروش قراردادهای آتی و آپشن باید جلوگیری شود، چراکه معامله‌گران باید در برابر کلاهبرداری و همچنین دستکاری در معاملاتشان محافظت شوند. این اعتبارنامه‌ها معمولاً در قسمت «درباره ما» در وب‌سایت هر بروکر ثبت شده‌اند. با توجه به محل استقرار بروکر، معامله‌گران باید همیشه تحقیق کنند و به دنبال این اعتبارنامه‌ها باشند. همچنین بهتر است در مورد سالی که بروکر مجوز خود را دریافت کرده تحقیق کنید، زیرا این کار از نظر شهرت کلی و سابقه کاری بروکر نیز حائز اهمیت است.

2

امنیت سرمایه

بروکرهای رگوله به منظور حفاظت از دارایی‌های سرمایه‌گذار باید تابع مجموعه‌ای از قوانین باشند و این دلیل اصلی اهمیت رگوله شدن می‌باشد. هر بروکر رگوله شده باید تابع «قانون سرمایه خالص» باشد، بدین معنی که حداقل مبلغی از سرمایه بروکر باید به صورت نقدی نگه داشته شود. به این ترتیب در صورت بسته شدن بروکر، سرمایه‌ معامله‌گران در امان خواهد بود. علاوه بر الزام به حفظ حداقل مبلغی از سرمایه به صورت نقدی، بروکرهای رگوله در اکثر حوزه‌های قضایی موظف هستند وجوه مشتریان خود را در حساب‌های مجزا نگهداری کنند تا وجوه مشتریان به طور تصادفی یا عمدی به دلایلی غیر از اجرای معاملات آنها استفاده نشود. برخی از کشورها مانند بریتانیا، حتی برای بروکرهای رگوله خود بیمه سپرده تحت حمایت دولت ارائه می‌دهند تا مشتریان بتوانند بخشی یا تمام وجوه خود را، حتی اگر بروکر موفق به سوء استفاده از آنها شود، بازیابی کنند.

انواع بروکرها

3

نوع بروکری که استفاده می‌کنید می‌تواند بطور کلی بر عملکرد و نتایج معاملات شما تأثیر بگذارد.

مقایسه بروکرهای ECN با DD

بروکرهای Dealing Desk مشابه با میزهای معاملاتی ارائه شده توسط موسسات مالی و بانک‌های مختلف عمل می‌کنند. یک بروکر فارکس که از میز معاملاتی استفاده می‌کند و به عنوان فروشنده ارز خرده فروشی و تاجر کمیسیون آتی (یا معادل آن در کشور دیگر) ثبت شده باشد، می‌تواند معاملات را اجرا کند. اما در سیستم No Dealing Desk (بدون میز معاملاتی)، موقعیت‌های معاملاتی به صورت خودکار اجرا می‌شوند و سپس به بازار بین بانکی منتقل می‌شوند. بروکرهایی که از طریق سیستم Dealing Desk کار می‌کنند مستقیماً با ارائه دهندگان نقدینگی در بازار کار نمی‌کنند، بنابراین فقط یک ارائه دهنده نقدینگی وجود خواهد داشت و این باعث ایجاد تضاد اساسی در منافع می‌شود.

اما بروکر ECN از سوی دیگر، به معامله‌گران خود امکان دسترسی مستقیم به سایر فعالان بازار از طریق یک شبکه ارتباطات الکترونیکی را می‌دهد. چرا یک بروکر ECN از نظر اسپرد از یک بروکر DD برتر است؟ پاسخ این سوال ساده است: بروکر ECN با مظنه قیمت از چندین نهاد معاملاتی سروکار دارد، در نتیجه می‌تواند اسپرد خرید/فروش بسیار بهتری را پیشنهاد کند.

مدل تجاری یک بروکر ECN کاملاً منصفانه است، زیرا هیچگونه تضاد منافعی در این مدل وجود ندارد. در این نوع بروکر معاملات بین معامله‌گران مختلف مبادله می‌شوند، بروکر نمی‌تواند تبدیل به تنها بازارساز شود، بنابراین نمی‌تواند علیه مشتریان خود معامله کند. مزیت دیگر بروکر ECN این است که به دلیل اسپردهای کمتری که ارائه می‌دهد، می‌تواند کمیسیون ثابتی را برای انجام هر معامله دریافت کند. با این حال، شما نباید به بروکرهای ECN چشم بسته اعتماد کنید. تحت شرایط خاص، نقدینگی این بروکرها می‌تواند به طور کامل از بین برود و معامله‌گران اسلیپیج‌های بسیار بیشتری را نسبت به مشتریان بروکر DD تجربه می‌کنند. واقعیت غم‌انگیز دیگری که وجود دارد این است که بسیاری از بروکرها خود را از نوع ECN توصیف می‌کنند، اما عنصری از میز معامله در عملکرد خود دارند، بنابراین این بروکرها واقعاً از نوع ECN نیستند.

کمیسیون معاملات

حالا به سومین عامل مهم برای انتخاب بروکر یعنی کمیسیون می‌رسیم.

کمیسیون بروکر: در معامله‌گری، قیمت تنها عامل مهم نیست

کمیسیون بروکر، مبلغی است که بروکر برای خدماتی که ارائه می‌دهد دریافت می‌کند، اینها خدماتی هستند که بر تسهیل معاملات بین خریداران و فروشندگان تمرکز می‌کنند. میزان این کمیسیون‌ها بستگی به نوع بروکر و نوع خدماتی دارد که معامله‌گر در آنها ثبت‌نام می‌کند. برای معامله‌گران خرد، بروکرهای میز معاملاتی فقط هزینه اسپرد را دریافت می‌کنند، در حالیکه بروکرهای ECN علاوه بر اسپرد، هزینه‌ کمیسیون نیز دریافت می‌کنند.

کمیسیون و اسپرد (ثابت یا غیرثابت)

تفاوت اصلی بین هزینه‌های معامله‌گری که همه معامله‌گران باید بدانند، این است که بعضی هزینه‌ها ثابت بوده و بعضی هزینه‌های دیگر بسته به محصول معامله ‌شده و اندازه آن معامله متغیر هستند.

سوآپ شبانه (Swap)

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفت، سوآپ شبانه است. سوآپ شبانه، بهره‌ای است که بسته به نرخ بهره نسبی ارزهای درگیر در معامله، معامله‌گر در طی یک شب به بروکر فارکس بستانکار یا بدهکار می‌شود. به پوزیشن‌هایی که یک روز کامل باز نگه داشته می‌شوند، سوآپ تعلق می‌گیرد. در چنین مواردی، بروکر بررسی می‌کند که معامله‌گر کدام جفت ارزها را خریداری کرده است. اگر تفاوت نرخ بهره به نفع ارز خریداری شده باشد، معامله‌گر سود دریافت می‌کند. اگر برعکس باشد، معامله‌گر سودی دریافت نمی‌کند و سوآپ منفی دریافت می‌کند.

بونوس‌ها و پروموشن‌‌ها

بونوس‌ها و پروموشن‌‌ها ابزارهایی برای بازاریابی هستند که بروکرها برای جذاب‌تر کردن خدمات خود و در نتیجه جذب تریدرهای بیشتر استفاده می‌کنند. در هنگام انتخاب بروکر باید در نظر بگیرید که آیا بروکری با کیفیت بالا به ارائه چنین روش‌هایی برای جذب مشتری بیشتر نیاز دارد یا خیر.

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان برای تریدرهای جدید و سرمایه‌گذاران با تجربه بسیار مهم است. هر زمان که شخصی با بروکر خود به هر نوع مشکلی برخورد کرد، وظیفه کارمند خدمات مشتریان است که مشکل شما را حل کند. به این ترتیب تخصص، مهارت و در دسترس بودن کارکنان خدمات مشتریان باید عاملی مهم در انتخاب بروکر باشد.

پلتفرم‌های معاملاتی

پلتفرم معاملاتی دروازه بین تریدر خرد و بازارها است. پلتفرم معاملاتی همچنین ابزاری است که تریدر از طریق آن معاملات خود را انجام می‌دهد. یک پلتفرم معاملاتی مناسب، ساده، سریع و کاربرپسند در چگونگی نحوه ترید کردن بسیار حائز اهمیت است.

سهولت در واریز و برداشت وجه

4

توانایی واریز و برداشت سریع و آسان در بروکر بسیار مهم است. این مورد به تعداد روش‌های واریز و برداشتی بستگی دارد که بروکر شما از آنها پشتیبانی می‌کند. مجموعه روش‌های پرداختی که بروکر به مشتریان خود ارائه می‌دهد باید تا حد امکان گسترده و متنوع باشند. مدت زمان برداشت وجه نیز مورد بسیار مهمی است که باید آن را در نظر داشته باشید، چراکه بسیاری از تریدرها شاکی هستند که گاهی برداشت وجه از بروکر تا یک هفته ممکن است طول بکشد. این مورد زمانی مشکل‌ساز خواهد بود که پول خود را هر چه سریعتر لازم دارید.

ابزارهای معاملاتی

در بازار فارکس، ابزار معاملاتی به یک دارایی قابل معامله و هر دارایی مشتق شده از آن گفته می‌شود. کامودیتی‌ها، سهام، شاخص‌ها و جفت ارزها همگی ابزارهای معاملاتی هستند، زیرا از طریق آنها ارزش، نگهداری و یا منتقل می‌شود.

مقایسه بروکرها

برای اینکه ۱۰۰ درصد مطمئن شوید که بروکر مناسبی را انتخاب می‌کنید، با توجه به سبک و نیازهای معاملاتی خود باید خدمات بروکرها را با یکدیگر مقایسه کنید. برای این منظور باید از ابزارهایی که مقایسه بروکرها را برای شما آسان کرده‌اند استفاده کنید. با استفاده از ابزارهای مقایسه بروکر در کمترین زمان ممکن می‌توانید بروکرها را با هم مقایسه کنید.

شما چه نوع تریدری هستید؟

انتخاب بروکر باید با سبک ترید کردن شما و میزان پولی که قرار است سپرده‌گذاری کنید، مطابقت داشته باشد. هیچ بروکری به تنهایی برای همه تریدرها مناسب نیست، بنابراین تعیین سبک معاملاتی قبل از شروع معامله همیشه تصمیمی عاقلانه است.

پوزیشن: اگر پوزیشن تریدر هستید، یعنی شما سعی می‌کنید یک پوزیشن معاملاتی سودآور را برای مدتی طولانی، روزها، هفته‌ها یا حتی ماه‌ها باز نگه کنید.

سویینگ: سویینگ تریدرها به دنبال این هستند که یک معامله سودآور را برای چند ساعت یا حداکثر چند روز باز نگه کنید.

تریدر روزانه: روزانه ترید کردن سخت‌ترین سبک ترید کردن است. در این سبک هدف اساساً خرید و فروش یک دارایی در همان روز است، در حالی که از لوریج‌های مالی برای بدست آوردن سودهای قابل توجه در تغییرات قیمتی بسیار کوچک استفاده می‌کنید. ریسک‌های بالقوه مرتبط با این سبک معاملاتی کاملاً واضح هستند.

اسکالپر: اسکالپ کردن یک قدم جلوتر از روزانه ترید کردن است. در این سبک هدف کسب سود از حرکات بسیار کوچک قیمت با انجام تعداد بسیار زیاد معاملات است. بسیاری از سودهای کوچک ترکیب می‌شوند و ممکن است منجر به کسب سودهای بزرگ شوند. در این سبک ورود به معاملات و خروج از آنها در بهترین سطوح قیمتی، بسیار ضروری است.

در خاتمه

همانطور که چندین‌بار در این مقاله ذکر شد، انتخاب بروکر مناسب تأثیر زیادی بر موفقیت سرمایه‌گذاری معاملاتی شما دارد. هیچ جزئیاتی را نباید به شانس واگذار کرد. شما نیاز به بروکری دارید که به خوبی رگوله شده باشد، پول شما باید در جای امنی باشد، بروکر باید دارای یک پلتفرم معاملاتی کاربرپسند، با اسپردها و کارمزدهای کم باشد. همچنین بروکر باید با سبک معاملاتی شما مطابقت داشته باشد. انتخاب بروکر کاری وقت گیر است، اما زمان گذاشتن برای این کار در موفقیت نهایی شما به عنوان یک تریدر فارکس نقشی اساسی دارد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها