منطقه آزاد بوشهر تصویب شد

کد خبر: 1064571

در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام منطقه آزاد بوشهر به تصویب رسید.

منطقه آزاد بوشهر تصویب شد

خبرگزاری فارس: در جلسه پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت مجمع تشخیص مصلحت نظام، چند منطقه آزاد به تصویب رسید که بوشهر از جمله این مناطق است.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تایید این خبر گفت: پرونده ۸ منطقه آزاد تجاری- صنعتی در استان‌های گلستان (اینچه‌برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه ـ مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، کرمانشاه (قصر شیرین) در جلسه امروز مجمع بررسی شد که به غیر از منطقه جاسک در استان هرمزگان، با تاسیس ۷ منطقه آزاد جدید موافقت شد و مجمع آن را مصوب کرد.

وی افزود: بوشهر از جمله مناطقی بود که با بیش‌ترین رای موافق اعضای مجمع راه اندازی منطقه آزاد آن به تصویب رسید.

به گزارش فارس نخستین بار در سال ۹۴ منطقه آزاد بوشهر در قالب لایحه تاسیس ۷ منطقه جدید در کشور از سوی دولت پیشنهاد شد، اما چندین بار بین مجلس و شورای نگهبان پاسکاری شد و دو دوره مجلس را پشت سر گذاشت تا اینکه در نهایت با رفع اختلاف پیرامون آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام سپرده شد و امروز در جلسه این مجمع به طور رسمی ایجاد ۷ منطقه آزاد از جمله بوشهر تایید شد.

منطقه آزاد سیستان تصویب شد

نماینده مردم زابل در مجلس شوری اسلامی گفت: منطقه آزاد سیستان در مجمع تشخیص مصلحت تصویب شد.

حبیب الله دهمرده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: دولت لایحه مناطق آزاد را اوایل مجلس دهم به مجلس ارائه داده بود که این طرح در تاریخ ۱۳۹۹/۰۲/۳۰ از جانب شورای نگهبان رد شد.

نماینده مردم زابل در مجلس شوری اسلامی افزود: پس از آن با تلاشهایی که صورت گرفت موضوع منطقه ازاد را از طریق مجمع تشخیص مصلحت پیگیری کردیم که با پیگیری های صورت گرفته این طرح مورد تایید قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به زیرساخت های موجود در منطقه سیستان پیش بینی ما این است که تغییرات خوبی را شاهد باشیم.

دهمرده گفت: عزیزان ما در راه آهن زیرساختهای حمل و نقل را به سرعت در حال آماده سازی هستند، موضوع جاده‌های ما در حال پیشرفت چشمگیر است. طرف افغان هم تمایلاتی برای مبادلات مرزی در نیمروز نشان داده که امیدواریم این مهم هم به سرعت محقق شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها