10 روش طلایی برای افزایش قد در کودکان

کد خبر: 1100363

اکثر والدین طرفدارداشتن کودکانی بلند قد و قوی هستند، زیرا این امر به عنوان یک نشانۀ سلامتی در نظر گرفته شده است. والدین معمولاً برای اطمینان از رشد سالم فرزندان خود بسیار تلاش می‌کنند، و قد آن‌ها به عنوان نشانه‌ای از وضعیّت کلّی سلامت آن‌ها توسط اکثر افراد جامعه در نظر گرفته می‌شود.

افزایش قد در کودکان

افزایش قد در کودکان

ژن‌ها بیشترین نقش را در تعیین قد کودک دارند  با این حال تنها عامل تاثیر‌گذار نیستند. عوامل خارجی بسیاری نظیر شرایط زندگی و رژیم غذایی سالم می‌تواند تا حد زیادی بر قد کودکان موثر باشد. بنابراین این امکان وجود دارد تا والدین بتوانند با چند روش‌ ساده شانس بلندقد و قوی شدن فرزندان خود را افزایش دهند. اجازه دهید نگاهی به 10 روش برتر پیشنهادی برای بلندتر شدن فرزندتان بیندازیم.

چگونه قد کودک را افزایش دهیم

روش‌های زیادی وجود دارد تا والدین بتوانند در قد کودک خود تأثیرگذار باشند در اینجا به لیستی از 10روش برتر اشاره شده است.

1: یک رژیم غذایی متعادل برای افزایش قد در کودکان

مهمترین جنبه در مورد افزایش قد کودکان این است که از تغذیۀ مناسب او اطمینان حاصل کنید. برای اینکه قد بلندتری داشته باشد باید غذایی که مصرف می‌کند سالم باشد. رژیم غذایی متعادل شامل پروتئین، کربوهیدرات، چربی و ویتامین‌ها به نسبت مناسب می‌باشد، تنها عدم تعادل در مصرف یکی از این موارد می‌تواند تأثیر مخربی داشته باشد. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که کودک بیشتر اوقات از مصرف غذاهای بی‌ارزش، مانند همبرگر، نوشیدنی‌های شیرین گازدار و به طور کلی اقلام سرخ شده است خودداری می‌کند. پروتئین‌های کم‌چرب باید همراه با سبزیجات برگدار و اقلام سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم و پتاسیم فراوان مصرف شوند. از کربوهیدرات‌های ساده مثل پیتزا و کیک در بیشتر موارد باید اجتناب شود. تعیین شده که روی تأثیر زیادی دررشد کودک دارد، بنابراین غذاهای غنی از روی مانند تخم کدو، بادام زمینی نیز باید به رژیم غذایی گنجانده شود. رژیم متعادل نه تنها مواد مغذی مناسب برای افزایش قد کودکان را فراهم می‌کند بلکه از هر نظر او را قوی‌تر می‌کند.

2: حرکات کششی و افزایش قد کودکان

افزایش قد در کودکان

حرکات کششی ساده نیز می‌توانند تاثیر به‌سزایی در قد فرزند شما داشته باشند. آشنایی کودک با تمرینات کششی از سنین پایین، باعث تسهیل روند رشد قدی او می‌شود. حرکات کششی به بلند شدن ستون فقرات و بهبود وضعیّت فرزند شما در هر زمان کمک می‌کند. حرکات می‌توانند ساده باشند. او را مجبور کنید پشت به دیوار روی انگشتان پاهایش بایستد و به طور همزمان ماهیچه‌های پای خود را در حالی که بالا می‌آید بکشد، یک حرکت ساده کششی این است که کودک روی زمین بنشیند پاهایش را از هم باز کرده و با دست انگشتان پای خود را لمس کند.

3.آویزان شدن

چندین دهه است که آویزان شدن به ‌عنوان یک حرکت تأثیرگذار در افزایش قد، به والدینی که می‌خواهند فرزندانی بلند قامت داشته باشند توصیه می‌شود آویزان شدن از میله ها به بلند شدن ستون فقرات که عامل مهم بلندی قد است نیز کمک می‌کند به غیر از آویزان شدن معمولی می‌توانید فرزند خود را به انجام حرکات پول آپ (کشش به سمت بالا) و چین آپ (بالا کشیدن چانه) تشویق کنید این حرکات عضلات پشت و بازو را قوی تر کرده  و حرکات خوبی برای حفظ تناسب اندام هستند.

4.حرکات یوگا

تمرین قدیمی یوگا شامل حرکات کششی و تعادلی بسیاری است، بنابراین  برای بلندتر شدن کودکان مناسب و ایده‌آل است. مخصوصاً برخی از آساناهای یوگا در افزایش قد کودکان بسیارمفید هستند. "سوریاناماسکار" کل بدن را به کار می‌اندازد  و ماهیچه‌های بازو، پشت و حتی پاها را در یک حرکت  می‌کشد. آسانای مفید دیگر چاکراسانا است که کودک شما به پشت خوابیده، سپس باید قوس پشت خود را به سمت بالا بچرخاند و بدن خود را با استفاده از بازوها و پاهای خود به سمت بالا بکشد  تا بدن شکل U  بگیرد. سعی کنید این شکل را تا آنجا که ممکن است حفظ کنید  تا مفید واقع شود.

5. پرش برای افزایش قد در کودکان

افزایش قد در کودکان

پرش، جزء معدود حرکاتی است که به عملکرد کل بدن کمک می‌کند. این حرکت به دلیل تأثیرات فوق‌العاده‌ای که روی قلب دارد شناخته شده و همچنین یک تمرین عالی برای افزایش  قد فرزندتان است. به هنگام پرش، بدن کاملاً کشیده می‌شود بنابراین باعث رشد قدی در کودک می‌شود این حرکت همچنین یک حرکت شگفت‌انگیز برای قلب به حساب می‌آید و قطعاً به حفظ تناسب اندام و فعال بودن، کمک می‌کند.

6.شنا

یکی دیگر از عادت‌های سالم، که به کودک شما در فعال ماندن و لذت بردن از آن کمک می‌کند شنا کردن است. شنا به عنوان یک تمرین کامل بدنی، تمام ماهیچه های بدن را به خوبی تحت تأثیر قرار می‌دهد. شنای طولانی مدت به کودک شما درسوزاندن چربی‌های اضافی کمک کرده و کمک می‌کند ‌در کل وضعیت سالم‌تری داشته باشد. شنا شامل حرکات کششی زیاد به سمت جلو است که  با تقویت ستون فقرات، زمینه را برای داشتن یک بدن سالم و قدی بلند فراهم می‌کند. شنا به عنوان یک فعالیت مهیج شناخته شده که هیچ کودکی تا به امروز به بازی کردن در آب نه نگفته است!

7. دویدن و افزایش قد کودکان

دویدن به عنوان یک ورزش شگفت انگیز نه تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگسالان نیزمزایای زیادی دارد. دویدن باعث تقویت استخوان‌های ساق پا و همچنین افزایش مقدار HGH، هورمون رشد، در بدن می‌شود که لازمه هرگونه رشد در بدن است. همراهی کردن کودکتان به هنگام دویدن،  این ورزش را لذّت‌بخش تر خواهد کرد.

8. خواب برای افزایش قد در کودکان

افزایش قد در کودکان

هرگز نمی‌توان آنطور که شایسه و بایسته است  به اهمیّت خواب خوب تأکید کرد، نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان نیز این قضیه صادق است. هراز گاهی صرف نظر کردن از خواب در دراز مدت تأثیری در رشد کودک ندارد با این حال به منظور حفظ سلامتی و رشد قوی باید مطمئن شوید که فرزند شما بیشتر شب‌ها به مدت 8 ساعت می‌خوابد. این به این دلیل است که هورمون رشد، HGH، در کودکان تنها زمانی که کودک در خواب است ترشح می‌شود. این امر نقش مستقیمی در افزایش قد کودک شما دارد، بنابراین صرف نظر کردن مداوم  از خواب، بی شک ایده بدی است.

9. افزایش قد کودکان با اصلاح حالت بدن

افزایش قد در کودک، مستلزم داشتن حالت بدنی مناسب است. خم کردن بدن و یا قوز کردن می‌تواند با وارد کردن  فشار غیر ضروری بر ستون فقرات،  تأثیرات مخرّب بسیاری بر بدن بگذارد. علاوه بر این حالت نامناسب بدن، با تغییر شکل ستون فقرات می‌تواند رشد کودک شما را به خطر بیاندازد. مطمئن شوید که کودک شما حرکت‌های مربوط به اصلاح حالت بدن را نه تنها برای افزایش قد، بلکه برای جلوگیری از هر گونه مشکل سلامتی در درازمدت  انجام می‌دهد. در مواقعی که  او را در حالت قوز کرده یافتید صاف نشستن و برخاستن را به او یادآوری کنید.

10. نور خورشید برای افزایش قد در کودکان

نور خورشید یک منبع مهم ویتامین D است. ویتامین D با کمک به رشد ماهیچه‌ها و استخوان‌ها باعث افرایش قد در کودک شما خواهد شد. همچنین ویتامین D به جذب کلسیم موجود در رژیم غذایی و تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند. بنابراین کودک خود را به رها کردن بازی‌های ویدئویی و قدم زدن و بازی کردن  در زیر نور آفتاب تشویق کنید. به یاد داشته باشید که کودک خود را در گرمترین ساعات روز در خانه نگه داشته و او را وادار کنید تا با استفاده از کرم ضدآفتاب از پوست خود در برابر اشعۀ مضر فرابنفش خورشید محافظت کند. ماهی چرب  و غذاهای دریایی، قارچ‌ها و زرده تخم مرغ سایر منابع ویتامین D هستند.

 برای افزایش قد کودکان راه‌های بسیاری وجود دارد، اما  کارایی آنها، مستلزم ادغام آن‌ها با سایر فعالیت‌های موجود در لیست است. یک رژیم غذایی خوب باید با ورزش منظم و خواب همراه باشد در غیر این صورت نتیجه مطلوب را کسب نخواهید کرد. بنابراین با مراقبت صحیح از کودک خود، او را قد بلند و قوی بار بیاورید.

قد کودکان

افزایش قد با متد گروتالر داینامیک

ماهانه 3 سانت رشد قد بدون محدودیت سنی!

با روش های کاملا تضمینی و نوین در سال 2021

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

https://grow-taller.ir

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها