کاربردهای کرم ترمیم کننده چیست؟

کد خبر: 1120062

کارشناسان و متخصصان در حوزه سلامت پوست و زیبایی، استفاده از محصولات مراقبتی را از سنین جوانی به بعد، امری ضروری عنوان کرده‌اند. استفاده از محصولات مراقبت از پوست تنها به بانوان اختصاص نداشته و آقایان نیز می‌توانند برای محافظت از پوست دست و صورت خود از این فراورده‌ها استفاده کنند. کرم ترمیم‌ کننده، یکی از این محصولات کاربردی است که در کنار محافظت از سلامت پوست، نقش مؤثری در حفظ زیبایی صورت نیز دارد. اگر بر روی پوست دست یا صورت خود لکه، آثار ناشی از سوختگی یا اسکار دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

کاربرد کرم ترمیم کننده چیست؟

موادی که در ساخت کرم‌ ترمیم کننده مورد استفاده قرار می‌گیرند، خاصیت ترمیم و اصلاح سطحی از پوست را دارند که در معرض سوختگی، بریدگی و... قرار گرفته است. همچنین شما می‌توانید از این کرم‌های مراقبتی برای برطرف کردن لکه‌های ناشی از جای جوش هورمونی، اسکار و... نیز استفاده کنید. در این مطلب به خاصیت درمانی کرم‌های ترمیم کننده اشاره کردیم اما خواص این محصولات تنها به این مورد منتهی نمی‌شود. این کرم‌ها موارد استفاده متفاوتی دارند که شما می‌توانید بر اساس نیاز خود آن‌ها را تهیه کنید. به‌عنوان مثال بعضی از این محصولات برای محافظت از پوست در برابر نور آفتاب طراحی شده‌اند. این نوع از کرم‌های ترمیم کننده زمانی که بر روی سطح پوست قرار می‌گیرند، به‌عنوان یک لایه محافظ عمل کرده و از پوست شما در برابر نور خورشید مراقبت می‌کنند.

یکی‌دیگر از موارد کاربرد این دسته از محصولات مراقبتی، محافظت از پوست‌های حساس است. مواد به کار رفته در این کرم‌ها، پوست‌های حساس را آبرسانی کرده و به واسطه ایجاد یک لایه محافظ از پوست در برابر عوامل خارجی مراقبت می‌کند.

 چه زمانی از ترمیم کننده استفاده کنیم؟

میزان استفاده از محصولات بهداشتی و مراقبتی باید بر اساس اصول و با توجه به نیاز شما مشخص شود. برخی از افراد تصور می‌کنند، برای تهیه این فراورده‌ها و استفاده از آن‌ها در هر شرایطی و برای هر نوع پوستی، محدودیتی وجود ندارد. این باور کاملاً اشتباه است. یکی از مهمترین نکات هنگام استفاده از ترمیم کننده، شناخت مشکل و نوع پوست است. برای این منظور توصیه می‌شود قبل از هر چیز به پزشک متخصص مراجعه کرده و بر اساس نیاز خود محصولی مناسب تهیه کرده و استفاده کنید.

به‌عنوان مثال انواع ترمیم کننده میزان اثربخشی متفاوتی دارند. به این معنی که اگر پوست شما دچار التهاب بسیار سطحی شده، می‌توانید از کرم‌هایی استفاده کنید که اثر ترمیم‌کنندگی ملایمی دارند. به همان نسبت نیز اگر بر روی پوست شما لکه یا حفره‌هایی عمیق ناشی از جوش هورمونی ایجاد شده، ترمیم کننده با خاصیت ترمیم‌کنندگی قوی بیشتر مؤثر واقع می‌شود.

بیشتر بخوانید: کرم ترمیم کننده چیست؟

استفاده از ترمیم کننده چه مزایایی دارد؟

خاصیت لایه‌برداری

یکی از مزایای استفاده از این محصولات به خاصیت لایه‌برداری آن مربوط می‌شود. توجه داشته باشید که اگر قصد تهیه ترمیم کننده به منظور لایه‌برداری را دارید، قبل از استفاده درخصوص نحوه مصرف با پزشک یا کارشناس متخصص مشورت کنید. موادی مانند اسید لاکتیک در این دسته از کرم‌ها به از بین رفتن پوست مرده کمک می‌کند. این فرایند در سطح پوست رطوبت ایجاد کرده و در نهایت عمل لایه‌برداری انجام می‌شود.

کاهش التهاب پوستی

همان‌طور که در این مطلب ذکر کردیم، از ترمیم کننده برای درمان التهاب‌های پوستی استفاده می‌شود. التهاب در اثر عوامل مختلفی مانند سوختگی، حساسیت پوستی، لیزر و... ایجاد می‌شود. این محصولات مراقبتی از موادی تشکیل شده‌اند که رطوبت از دست رفته پوست را مجددا به آن بازگردانده و در کاهش التهاب نقش مؤثری دارند. همچنین ترکیباتی مانند لانولین که در ساختار ترمیم کننده وجود دارد به نرم شدن پوست‌های ملتهب، خشک و حساس نیز کمک بزرگی می‌کند.

 خاصیت مرطوب‌کنندگی

یکی از مهمترین مزایای استفاده از ترمیم کننده که به دفعات در این مطلب به آن اشاره کردیم، خاصیت مرطوب‌کنندگی آن است. رطوبتی که این محصولات بر روی پوست ایجاد می‌کنند، ناشی از وجود ترکیباتی مانند لسیتین، پروپیلن، گلیسیرین و... است. با افزایش رطوبت، پوست شما در برابر عوامل خارجی محافظت شده و دیگر جای نگرانی برای آسیب پوست باقی نمی‌ماند.

خاصیت ترمیم کنندگی

همان‌طور که از نام این محصولات مشخص است، اصلی‌ترین وظیفه آن‌ها ترمیم کردن پوست‌های آسیب‌دیده است. شما باید با توجه به میزان آسیب‌دیدگی پوست خود، محصولی مناسب را انتخاب کنید. با استفاده از این محصولات، آثار به جا مانده از زخم، اسکار یا جای بریدگی، آثار ناشی از اگزمای پوستی، فرورفتگی‌های ناشی از جوش هورمونی و... بهبود پیدا کرده و درمان می‌شوند.

آیا کرم ترمیم کننده فقط خاصیت درمانی دارد؟

با توجه به مزایا و کاربرد محصولات مراقبتی، بسیاری از متخصصان در این حوزه، استفاده از این فراورده‌ها را به منظور حفظ زیبایی پوست توصیه می‌کنند. کرم‌های ترمیم کننده لکه‌های ناشی از نور آفتاب را برطرف کرده و نقش مؤثری در تحریک کلاژن‌سازی پوست دارند.

این دسته از فراورده‌های پوستی با از بین بردن سلول‌های مرده پوست، لایه‌ای جدید بر روی سطح پوست ایجاد کرده و به حفظ زیبایی و سلامت پوست کمک می‌کنند. همچنین خاصیت رطوبت رسانی این محصولات نیز اثر فوق‌العاده‌ای بر روی زیبایی پوست صورت دارد.

 

امروزه گروه‌های متعددی در خصوص ارائه مطالب مربوط به سلامت و بهداشت پوست به‌صورت اینترنتی در حال فعالیت هستند. بعضی از این وب‌سایت‌ها در کنار ارائه اطلاعات مفید، فروشگاهی آنلاین نیز راه‌اندازی کرده‌اند که کاربران می‌توانند محصولات مورد نیاز خود را از این منبع تهیه کنند. یکی از این مجموعه‌های معتبر، فروشگاه محصولات آرایشی و بهداشتی ایطو (eitoo.ir) است که در دسته‌بندی‌های مختلفی، محصولات باکیفیت از برندهای مختلف را به کاربران معرفی می‌کند. اگر به وب‌سایت ایطو مراجعه کنید، می‌توانید محصولات موجود در این فروشگاه آنلاین را در بخش‌های مراقبت پوست، مو، مراقبت بدن، محصولات ترمیم کننده، مراقبت از کودک و مادر و... مشاهده کنید.

برگرفته از: https://eitoo.ir/magazin

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها