جلوی ریزش موهای خود را بگیریم

کد خبر: 1129941

جلوگیری از ریزش مو یکی از بزرگ‌ترین خواسته‌ها و مشکلات افراد در عصر حاضر است که زن و مرد نمی‌شناسد.

ریزش مو همیشه هم نگران کننده نیست. ریزش مو در حد روزانه 50 تا 100 تار کاملا طبیعی است و به سلامت پوست شما کمک می‌کند. اما زمانی که این ریزش بیش از حد شود، نگران کننده خواهد بود و ذهن افراد را درگیر می‌کند.

این عارضه به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. عوامل ژنتیکی، تغییرات هورمونی و رژیم‌های غذایی نامناسب بعضی از آن‌ها هستند.

درست است که برای ریزش‌های ژنتیکی درمان‌های چندانی وجود ندارد اما می‌توان با کمک بعضی روش‌های درمانی از ریزش مو به دلایل غیر ژنتیکی جلوگیری کرد.

یکی از این روش‌ها به کمک داروهای شیمیایی صورت می‌گیرد. اگر ریزش مو یکی از دغدغه‌ها و ناراحتی‌های شما است و به فکر درمان آن هستید، تا انتها همراه ما باشید. در این مطلب ما با بررسی داروهای شیمیایی موثر در کاهش ریزش مو با شما خواهیم بود.

درمان دارویی ریزش مو

درمان‌های متعددی خانگی برای جلوگیری از ریزش مو پیشنهاد می‌شود اما هیچ‌کدام نخواهند توانست به اندازه درمان‌های شیمیایی که با راهنمایی متخصصان پوست انجام می‌شوند، موثر باشند.

متخصصان پوست به کمک تجربه و دانش خود نسبت به علل ریزش مو و شناخت انواع پوست و مو می‌توانند بهترین درمان‌ها را برای شما تجویز کنند.

برای درمان ریزش مو دو قرص رایج وجود دارد که با تجویز پزشک معالج خود می‌توانید نسبت به خرید آن‌ها از یک داروخانه آنلاین اقدام کنید: قرص کلاژن و قرص بیوتین.

قرص کلاژن و کمک به کاهش ریزش مو

کلاژن یک اسید آمینه با زنجیره بلند است که به‌صورت طبیعی نیز در بدن انسان وجود دارد. کلاژن از چهار آمینو اسید به نام‌های آرژنین، گلیسیرین، هیدروکسی پرولین و پرولین تشکیل شده است.

وظیفه این اسید آمینه در بدن انسان بهبود و افزایش انعطاف پذیری پوست انسان است. کلاژن در بافت‌ها و اندام‌های مختلفی از بدن مانند رباط‌ها، غضروف، رگ‌های خونی، تاندون‌ها و پوست وجود دارد.

کلاژن به موها قابلیت ارتجاعی می‌دهد و از ریزش آن‌ها جلوگیری می‌کند. از دست رفتن کلاژن‌های پوست باعث نازک شدن مو، ریزش آن و در نهایت طاسی می‌شود. استفاده از مکمل‌های کلاژن‌دار مانع از بروز این مشکلات خواهد شد.

مکمل‌های کلاژن‌دار مختلفی از نظیر شامپو، سرم و قرص در بازار موجود است. قرص کلاژن یکی از انواع این نوع مکمل است که پزشکان آن را به‌علت اثردهی سریع توصیه و تجویز می‌کنند.

این قرص علاوه بر این که مانع از ریزش مو شده، باعث رشد و جلوگیری از سفید شدن آن نیز می‌شود. علاوه بر این می‌تواند برای درمان موهای خشک و شکننده نیز مفید باشد.

آیا کلاژن به تنهایی می‌تواند به کاهش ریزش مو کمک کند؟

برخلاف تصور عموم خرید این قرص از یک داروخانه آنلاین به‌تنهایی برای درمان ریزش موی شما کافی نخواهد بود. کاهش ویتامین C موجود در بدن به کاهش تولید کلاژن نیز  کمک خواهد کرد. بنابراین برای گرفتن نتیجه مطلوب از این قرص، باید به همراه آن ویتامین C نیز مصرف کنید.

عوارض مصرف

هیچ فرآورده شیمیایی پیدا نمی‌شود که در کنار فوایدش برای بدن عوارضی نیز نداشته باشد. قرص کلاژن نیز از این قائده مستثنی نیست. به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

طعم بد دهان

نمی‌توان گفت ایجاد طعم بد در دهان از عوارض این دارو است اما برخی از مصرف‌کنندگان چنین تجربه‌ای را داشتند.

برای جلوگیری از ایجاد این مشکل بسیاری پیشنهاد می‌کنند که این دارو را به همراه آب‌میوه و یا شیر مصرف کنید. اما فراموش نکنید که اثربخشی قرص را نوشیدن آب میوه‌های اسیدی مانند پرتقال کم می‌کند.

ایجاد حساسیت پوستی

این دارو می‌تواند باعث حساسیت‌های مختلفی مانند قرمزی، خارش و یا سوزش شود. از آن‌جایی که کلاژن به مقدار فراوان در بدن موجود است، امکان ندارد کسی به آن حساسیت داشته باشد.

برای همین اگر کسی به این قرص حساسیت داشته باشد، حساسیت او را نسبت به نوع ساخت دارو در لابراتوار شرکت مورد نظر نشان می‌دهد.

افزایش کلسیم

افزایش میزان بیش از اندازه هیچ ویتامینی برای بدن خوب نیست. قرص کلاژن می‌تواند باعث افزایش کلسیم بدن و در نتیجه درد استخوان، خستگی مزمن و حالت تهوع شود.

کاهش وزن

کاهش وزن خواسته بسیاری از افراد است اما برای بسیاری دیگر مشکل‌ساز خواهد بود. برای همین بدون مشورت با پزشک از مصرف آن خودداری کنید.

مصرف قرص بیوتین برای کاهش ریزش مو

بیوتین یک ویتامین از خانواده B است. این ویتامین باعث تبدیل مواد غذایی در بدن به انرژی می‌شود. از دیگر فواید آن می‌توان به تقویت پوست و مو اشاره کرد.

سو تغذیه، رژیم‌های غذایی نامناسب و کاهش وزن سریع از دلایلی است که می‌توانند باعث کمبود بیوتین در بدن شوند. با مصرف قرص بیوتین علاوه بر رفع کمبود احتمالی این ماده، می‌توانید باعث ساخت آن در بدن شوید و از ریزش موی خود جلوگیری کنید.

بیوتین چگونه باید مصرف شود؟

مصرف همزمان این دارو به همراه قرص‌های کارمابازپین، فنوباربیتال، فنیتوئین و پریمیدون باعث مسمومیت دارویی می‌شود. در صورت که هریک از این داروها را مصرف می‌کنید به پزشک خود اطلاع دهید.

فراموش نکنید نتیجه‌دهی این دارو آنی نیست و 3 تا 6 ماه طول می‌کشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها