ریزش 3/5 میلیونی قیمت سکه | دلالان فروشنده شدند | دلار زیر نرخ تلگرامی هم خریدار ندارد

کد خبر: 1249590

همزمان با افزایش حجم عرضه ارز طی دو سه روز اخیر، ریزش قیمت‌ها در بازار غیررسمی همچنان ادامه دارد و تمام دلال‌های خیابان فردوسی فروشنده شدند چرا که دلار 50 هزار تومانی هم خریدار ندارد.

ریزش 3/5 میلیونی قیمت سکه | دلالان فروشنده شدند |  دلار زیر نرخ تلگرامی هم خریدار ندارد

 

 

 

به گزارش تسنیم، قیمت دلار در بازار آزاد که در چند ماه اخیر در کانال 49 هزار تومان در نوسان بود با آغاز جنگ در فلسطین ‌اشغالی و زلزله هرات با افزایش دو سه هزار تومانی همراه شد. البته این افزایش خیلی دوام نداشت و همان‌طور که کارشناسان اقتصادی هم پیش‌بینی کرده بودند علت نوسان نرخ ارز تحولات منطقه بود و ریزش آن محتمل بود.

خبرهای دریافتی از بازار ارز طی دو سه روز اخیر نشان می‌دهد که در این مدت بازارساز ورود جدی در بازار داشته است و همین امر نیز موجب کاهش 2500 تومانی قیمت غیررسمی دلار شده است. قیمت غیررسمی دلار در کانال‌های تلگرامی که در بالاترین نرخ به 53 هزار و 700 تومان هم رسیده بود دیروز به کانال 51 هزار تومان کاهش یافت.

البته نرخ‌ها در کف بازار خیلی پایین‌تر بود به طوری که مشاهدات میدانی بازار ارز نشان داد تمام دلال‌های خیابان فردوسی و منوچهری دیروز فروشنده شدند چرا که ریزش قیمت‌ها ادامه یافت و به این ترتیب دلار 50 هزار تومانی هم خریدار نداشت.

گفتنی است، حجم عرضه ارز در بازار طی دو سه روز گذشته افزایش یافته است و بانک مرکزی به دلال‌ها اجازه مانور در کانال‌های بالای قیمتی را نداده است. این موضوع باعث ترس دلال‌ها هم شده و آنها می‌گویند که هر بار همه در بازار فروشنده‌اند قیمت‌ها خیلی سریع و زیاد کاهشی می‌شود. مردم، آنچنان در بازار ارز حضور ندارند و اغلب حاضران همان دلال‌ها هستند که تلاش می‌کنند برای دلارهایی که در کانال 53 هزار تومان خریده بودند مشتری 50 هزار تومانی پیدا کنند. نکته مهم البته این‌جاست که قیمت دلار در کف بازار خیلی پایین‌تر از قیمت‌های درج‌شده در کانال‌های تلگرامی است.

 کاهش 3/5 میلیون تومانی قیمت سکه

بازار طلا و سکه هم آرام است. مشاهدات بازار نشان می‌دهد هیجانات کاذب از بازار خارج شده است و قیمت‌ها به سمت واقعی شدن حرکت می‌کند. محمد کشتی‌آرای؛ عضو اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اعلام اینکه از روز شنبه با تعطیلی بازارهای جهانی تعطیل قیمت جهانی طلا بدون تغییر در محدوده 1830 دلار بود، افزود: اما با تحولات سیاسی خاورمیانه قیمت ارز سیر صعودی به خودش گرفت و جو روانی حاکم باعث شد قیمت طلا و سکه هم با حالت صعودی به بالاترین سطح خودش در چند ماه اخیر برسد به طوری که قیمت سکه تا 32 میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرد اما دیروز به 28 میلیون و 500 هزار تومان کاهش یافت.

وی با بیان اینکه از روز دوشنبه قیمت جهانی طلا با توجه به همین تحولات سیاسی خاورمیانه افزایش و امروز 1872 دلار رسیده است، تصریح کرد: در کشور با جو روانی کاذبی که به وجود آمده بود قیمت ارزمجدداً با کاهش همراه و باعث شد قیمت طلا و سکه که در حالت صعودی قرار گرفته بود و روزانه و هر ساعت رو به افزایش بود از دیروز روز سه‌شنبه مجددا به حالت اولیه برگردد و قیمت‌ها سیر نزولی پیدا کند.

به گفته عضو اتحادیه طلا و جواهر، دیروز قیمت‌ها تاحدودی با کاهش همراه و قیمت ارز تعدیل و قیمت طلا و سکه نیز با کاهش روبه‌رو شد. البته جو روانی و افزایش تقاضا موجب بالا رفتن حباب سکه شده بود که دیروز حباب سکه به سطح اولیه هفته گذشته مجدداً برگشت.

کشتی‌آرای تصریح کرد: قیمت هر انس طلا دیروز 1872 دلار بود و قیمت سکه طرح قدیم 25 میلیون و 600 هزار تومان، سکه طرح جدید 28 میلیون و 500 هزار تومان، نیم سکه 15 میلیون و 600 هزار تومان، ربع سکه 9 میلیون و 600 هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز شش میلیون تومان داد و ستد شد.

وی اضافه کرد: قیمت هر مثقال طلای آب شده که تا 10 میلیون و 800 هزار تومان افزایش پیدا کرده بود دیروز به 10 میلیون و 380 هزار تومان رسید. هرگرم طلای 18 عیار هم که تا مرز دو میلیون و 500 هزار تومان افزایش پیدا کرده بود با 104 هزار تومان کاهش به دو میلیون و 396 هزار تومان کاهش یافت.

کشتی‌آرای با اعلام اینکه حباب سکه که تا شش میلیون و 800 هزار تومان افزایش یافته بود دیروز در محدوده پنج میلیون و 200 هزار تومان قرار گرفت، افزود: در حال حاضر بازار بسیار آرام شده است داد وستد به روال عادی خودش برگشته است.

کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها