خبر خوب برای زوج‌های جوان | چطور آنلاین وام ازدواج 180 میلیونی بگیریم؟ +آدرس سایت

کد خبر: 1258877

نحوه ثبت نام اینترنتی وام ازدواج برای سال ۱۴۰۲ را در گزارش زیر مشاهده کنید.

خبر خوب برای زوج‌های جوان | چطور آنلاین وام ازدواج 180 میلیونی بگیریم؟ +آدرس سایت

سامانه وام ازدواج ve.cbi.ir ۱۴۰۲، از سوی بانک مرکزی، جهت ارائه تسهیلات ازدواج به زوج ها راه اندازی شده است. برای ثبت نام در این سامانه، می توان با ورود به سایت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، بخش ثبت نام جدید و همچنین، جهت مشاهده وضعیت درخواست تسهیلات ازدواج، از بخش مشاهده وضعیت، اقدام کرد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، برای کمک به زوج های جوان که در شرف ازدواج هستند، کمک هزینه ای با عنوان وام ازدواج، در نظر گرفته است. مبلغ وام مذکور، طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، در سال ۱۴۰۲، افزایش داشته است و مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان می باشد و افراد، با توجه به شرایط سنی و دیگر شرایط خاصی که دارند، می توانند این تسهیلات را دریافت کنند. بنابراین، ممکن است این سوال برای افراد واجد شرایط، مطرح شود که در حال حاضر، سایت کدام بانک برای ثبت نام وام ازدواج باز است؟

مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۲

بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۲ به هر یک از زوجــین مــبلغ ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج تعلق می‌گیرد البته به متقاضیانی که سن ازدواج آنها در زوج ها زیر ۲۵ سال و در زوجه ها زیر ۲۳ سال می باشد، مبلغ  ۲۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام وام ازدواج

برای ثبت نام وام ازدواج نیاز به مدارک زیر است:

۱- اصل سند ازدواج.

۲- اصل شناسنامه‌های ضامنین.

۳- اصل کارت ملی ( موقت یا دایم ) زوجین.

۴- اصل کارت ملی ( موقت یا دایم ) ضامن.

۵- کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین.

۶- کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام.

ضامن وام ازدواج

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها، مبلغ یکصد و هشتاد میلیون (۱۸۰.۰۰۰.۰۰۰) تومان با دوره بازپرداخت ده ساله، پس از اعتبار سنجی متقاضیان تسهیلات مزبور و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها به منظور تامین رکن ضامن بانکها موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.

مدت زمان بازپرداخت وام ازدواج

مدت بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ۱۰ ساله و نرخ کارمزد ۴ درصد است اقساط مربوطه ۱۲۰ ماهه بوده و سررسید اولین قسط و کارمزد آن، یک ماه پس از پرداخت تسهیلات مزبور می باشد.

ثبت نام اینترنتی وام ازدواج

بر اساس اعلام بانک مرکزی برای ثبت نام وام ازدواج متقاضیان باید به سامانه مراجعه کرده و درخواست خود را به صورت اینترنتی ارائه دهند.

سایت ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۲

در سال های گذشته، ثبت نام وام ازدواج و تمام مراحل آن، از جمله ثبت نام در سامانه ثنا برای احرازهویت و آدرس متقاضیان وام، همانند تمامی تسهیلات و خدمات بانکی دیگر، به صورت حضوری و با مراجعه به یکی از شعب بانک های معرفی شده از طرف بانک مرکزی، صورت می گرفت؛ اما همانطور که بیان شد، امروزه این عملیات، به صورت اینترنتی، انجام می شود و متقاضیان، برای دریافت وام ازدواج بانک سپه و همینطور دریافت این وام از سایر بانک ها، ابتدا وارد سایت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir شوند.

راهنمای ثبت نام اینترنتی وام ازدواج

جهت ثبت درخواست اینترنتی وام ازدواج ۱۴۰۲، ابتدا وارد سامانه وام ازدواج ve.cbi.ir، شوید. سپس، از منوی سمت راست صفحه، گزینه ثبت نام جدید را انتخاب نمایید.

 وام ازدواج1

در این مرحله، فرم درخواست تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، برای شما نمایش داده می شود و می بایست اطلاعات خود را به طور دقیق، وارد نموده و سپس، گزینه ادامه را انتخاب کنید.

وام ازدواج2

در نهایت، اگر تمام اطلاعات وارد شده از سوی متقاضی، صحیح باشد، این اطلاعات، توسط سازمان ثبت احوال جمهوری اسلامی ایران، تایید شده و پیامی، حاوی کد رهگیری ده رقمی، برای افراد، نمایش داده می شود. این کد ده رقمی، جهت رهگیری وضعیت وام ازدواج است و در بقیه مراحل ثبت نام، تا زمان دریافت مبلغ وام، داشتن این کد، برای انجام مراحل دیگر و پیگیری وضعیت درخواست وام ازدواج، ضروری می باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها