عیدانه جدید رئیس جمهور برای دهک های 1 تا 9 | ۱۰۰ میلیون تومان عیدی دولت رییسی تایید شد + روش دریافت

کد خبر: 1280206

دولت قرار است برای کمک به اقشار مختلف جامعه و به مناسبت عید نوروز به دهک های 1 تا 9 عیدی جدید و جذابی واریز نماید.

عیدانه جدید رئیس جمهور برای دهک های 1 تا 9 | ۱۰۰ میلیون تومان عیدی دولت رییسی تایید شد + روش دریافت

خبرنگار شکیبا بقال زاده: براساس مصوبه جدید دولت و در راستای افزایش قدرت خرید گروه‌های مختلف مردم از جمله کارمندان دولت و بخش خصوصی، به‌زودی طرح پیش‌خرید لوازم مصرفی از طریق سیستم اعتبارسنجی تا سقف ۱۰۰میلیون تومان اجرا خواهد شد.

 به نقل از  تسنیم، تیم اقتصادی دولت طی هماهنگی با تولیدکنندگان عمده و همچنین سیستم بانکی کشور، در نظر دارد طی هفته‌های پیشِ‌رو از یک طرح بزرگ پیش‌خرید اعتباری لوازم مصرفی رونمایی کند.

در این طرح، بسته به اعتبار افراد در سیستم بانکی در سامانه اعتبارسنجی، تسهیلات در طبقات مختلف تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای تأمین لوازم مصرفی تخصیص خواهد یافت.

در این طرح کارمندان دولت هم بسته به رتبه اعتباری از تسهیلات ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی جهت تأمین انواع کالاها و لوازم خانگی بهره‌مند خواهند شد.

همچنین اقشار مختلف مردم نیز با توجه به رتبه خود در سیستم اعتبارسنجی بانک‌ها می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد پرداخت این تسهیلات انحصار در سرپرستان خانوار ندارد و تمام افراد بالای ۱۸ سال دارای رتبه اعتباری در سیستم بانکی مجاز به استفاده از این طرح اعتباری می‌باشند.

هماهنگی این طرح که می‌تواند آثار ضدرکودی نیز در پی داشته باشد با بانکهای عامل نهایی شده است و شرکتهای بزرگ تولیدکننده نیز مقدمات طرح مذکور را عملیاتی کرده‌اند، که بزه‌ودی جزئیات آن از سوی وزارت صمت اعلام خواهد شد.

واریز عیدی ۴۰۰ میلیون تومانی

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ از مصوبه این کمیسیون برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن به خانواده‌های فاقد مسکن دارای سه فرزند به میزان ۳۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت که در سال آینده وام قرض‌الحسنه مسکن محرومین به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

رحیم زارع با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: در جریان بررسی بخش اول لایحه بودجه، کمیسیون تلفیق تصویب کرد که تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (با رعایت قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قانون جامع ایثارگران) برای خانوده‌های فاقد مسکن که از ابتدای سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند به میزان ۳۰۰ میلیون تومان شود.

وی افزود: همچنین بانک مرکزی مکلف می‌شود به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، خانواده شهدا، جانبازان و رزمندان معسر با معرفی نهاد‌های مربوطه و تأیید سامانه رفاه ایرانیان مبنی بر قرار داشتن این افراد در ۳ دهک اول درآمدی، وام قرض‌الحسنه مسکن محرومین به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت کند. مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی، تمامی مدیران و کارکنان ذیربط است.

به گفته زارع، عدم اجرای هر یک از بند‌های این تبصره مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون تخلف محسوب شده و در مراجع ذیصلاح قابل پیگیری است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در توضیح مصوبه دیگر این کمیسیون گفت: بانک مرکزی موظف شد اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به نحوی مدیریت کند که تعداد جوانان در صف وام ازدواج در پایان هر ماه کمتر از ۵۰ هزار نفر باشد.

وی افزود: همچنین پس از اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات موضوع بند (الف) این تبصره و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آن‌ها یا سایر دارایی‌های مالی وی، یا تنها یک فقره سفته، یا یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند. تسهیلات موضوع این تبصره از حکم موضوع ماده ۱۰ قانون خدمات وظیفه عمومی مستثنیست.

افرادی که مایل به خرید اقساطی انواع کالا و محصولات بادوام از فروشگاه‌ها و هایپرمارکت‌های ایران مال هستند، امکان استفاده از طرح تسهیلاتی «طراوت» را دارند. سقف وام این طرح تقریبا ۱۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش بانک اول کف مبلغ تسهیلات طرح طراوت ۲۰ میلیون و سقف آن ۱۰۰ میلیون تومان بوده و برای دریافت آن نیز به ارائه ضامن رسمی نیاز است. علاوه بر ضامن رسمی، بانک به منظور اطمینان از بازپرداخت اقساط این سپرده دریافت کنندگان را نیز مسدود می‌کند. سپرده مورد نیاز و قابل انسداد برای این وام از نوع بلندمدت است. افراد طی ۳۶ ماه این امکان را دارند تا اقساط وام را تسویه کنند و اصل پول و سود آن را به بانک باز پس دهند. سود این تسهیلات ۲۳ درصد اعلام شده است.

با در نظر داشتن سقف وام، نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت، هر قسط ۳ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۹۷۲ تومان خواهد بود. کل سود این تسهیلات به ۳۹ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۹۹۸ تومان می‌رسد و جمع رقم وام و سود آن ۱۳۹ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۹۹۸ تومان است.

این طرح تسهیلاتی در واقع نوعی وام خرید کالا است. بعد از ثبت نام متقاضی، بانک در قالب ارسال پیامک فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک را به شخص معرفی می‌کند. افراد به منظور ثبت نام برای این وام لزومی به مراجعه حضوری ندارند و می‌توانند به صورت مجازی و غیرحضوری، از طریق مراجعه به سامانه پیشخوان مجازی، ویژه مشتریان بانک، یا ساتا، ویژه عموم، فرآیند ثبت نام را پشت سر بگذارند. حتی افراد بعد از دریافت وام امکان خرید اینترنتی از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک آینده را نیز دارند.

مدیر امور بانکداری اجتماعی بانک سینا گفت: این بانک برای اولین بار در نظام بانکی کشور پرداخت وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد را اجرایی کرده است.

عیدی

مدیر امور بانکداری اجتماعی بانک سینا در نشست خبری که به منظور تشریح و معرفی طرح قرض‌الحسنه آفتاب برگزار شد، اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ با تصویب هیأت مدیره بانک اجرای طرح تحول بانک سینا، «بانکداری اجتماعی» به عنوان یکی از خطوط زیر مجموعه این طرح که مربوط به تسهیلات قرض‌الحسنه است، راه‌اندازی شد.

نادری خاطرنشان ساخت: بانک سینا در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و ارائه راهکار در جهت کمک به اقشار مختلف مردم از طریق توسعه سبد محصولات خود، در تیرماه سال جاری با ارائه وام‌های قرض‌الحسنه مختلف از جمله آفتاب و چشمه گام جدیدی در پرداخت تسهیلات برداشته است.

وی در تشریح طرح قرض‌الحسنه آفتاب گفت: در طرح آفتاب تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان از طریق افتتاح سپرده قرض‌الحسنه بر اساس میانگین حساب یک تا ۱۲ ماهه و بازپرداخت ۶ تا ۴۸ ماه با کارمزد «صفر درصد» به متقاضیان پرداخت می‌شود.

نادری با تأکید بر این‌که بانک سینا اولین بانکی است که پرداخت وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد را در نظام بانکی کشور اجرایی کرده است، گفت: وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد یکی از اصول بانکداری اسلامی و نماد اصلی سنت قرض‌الحسنه است و این امر در طرح آفتاب به اجرا درآمده است.

مدیر امور بانکداری اجتماعی بانک سینا تصریح کرد: برای اینکه افراد بتوانند از وام قرض‌الحسنه آفتاب بانک سینا بهره مند شوند، کافی است یک حساب قرض‌الحسنه با حداقل موجودی ۵۰ هزار تومان داشته باشند.

نادری در ادامه اذعان داشت: گروه هدف این وام مشتریان حقیقی و شرکت های حقوقی هستند و متقاضیان برای دریافت این وام، در چارچوب ضوابط بانک مرکزی، نیاز به یک ضامن دارند.

مدیر امور بانکداری اجتماعی بانک سینا، امکان انتقال امتیاز این وام را از موارد جذاب این طرح بیان کرد و گفت: در طرح آفتاب، فرصت دریافت وام برای اقشار مختلف فراهم شده که انتقال این وام به اقوام درجه یک متقاضی وجود دارد به طوری‌که صاحب وام می‌تواند امتیاز دریافت وام را به پدر، مادر، همسر، فرزندان، خواهر و برادر خود با تکمیل فرم انتقال امتیاز واگذار کند و همچنین کارفرمایان نیز می‌توانند امتیاز وام خود را با ارائه مدارک مربوط و تکمیل فرم انتقال امتیاز وام، به پرسنل زیرمجموعه منتقل کنند.

نادری در تکمیل معرفی طرح قرض‌الحسنه آفتاب افزود: ضریب تسهیلات این وام بسته به مدت سپرده‌گذاری از ۱ تا ۱۲ ماه و مدت زمان بازپرداخت ۶ تا ۴۸ ماه متغیر است.

مدیر امور بانکداری اجتماعی بانک سینا کارمزد طرح چشمه از دیگر محصولات بانکداری اجتماعی بانک را ۲درصد عنوان کرد و گفت: تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند بر اساس میانگین حساب‌های خود از طرح چشمه استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: بانک سینا از سال ۱۴۰۱ تا به امروز ۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات محرومیت‌زدایی در حوزه‌های معیشتی و اشتغالزایی پرداخت کرده و این سیاست در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

پلتفرم سیپات، این امکان را فراهم می‌آورد تا این بانک در مناطق کم‌برخوردار کشور، به افراد نیازمند بدون نیاز به مراجعه به شعب، تسهیلات اعطا کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تفاهم‌نامه جدید با یکی از بانک‌ها، گفت: معلمان با این تفاهم‌نامه می‌توانند تا ۳ میلیارد ریال وام قرض الحسنه دریافت کنند.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در جریان امضای تفاهم‌نامه مشترک با یکی از بانک‌ها، معلم را عامل، محور، مبدا و منشأ هر تحولی در آینده کشور دانست و گفت: هر اتفاقی برای آینده کشور بخواهد رقم بخورد، عامل آن معلم است و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب فرمودند معلم، معمار هویت آینده کشور است.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات، مقدار کمی از دغدغه معلمان را می‌کاهد اما بیش از آن مقدار به کیفیت کار معلمان می‌افزاید. بنابراین انعقاد این تفاهم‌نامه را در راستای تقویت کیفیت خود می‌دانیم.

صحرایی تصریح کرد: هر کسی که به توجه به معلمان اهتمام می‌ورزد در حقیقت به آینده کشور اهتمام می‌ورزد؛ معلم، سیمای آینده کشور را ترسیم می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این تفاهم‌نامه را هدیه‌ای به معلمان در آستانه دهه فجر تلقی می‌کنیم، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات، مقدار کمی از دغدغه معلمان را می‌کاهد اما بیش از آن مقدار به کیفیت کار معلمان می‌افزاید؛ بنابراین انعقاد این تفاهم‌نامه را در راستای تقویت کیفیت خود می‌دانیم.

شرایط دریافت عیدی بانک سینا

صحرایی با بیان اینکه معلمان با این تفاهم‌نامه می‌توانند تا سقف ۳ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه از این بانک دریافت کنند، خاطرنشان کرد: آن‌چه امروز اتفاق می‌افتد، فعالیت تفاهم‌نامه پیش رو است که در نوع خودش کم‌نظیر است. در مجموع ۱۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات و همچنین تعهدات دیگر است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت برای حل مسائل و مشکلات کوتاه‌مدت معلمان است، افزود: خیرین مدرسه‌ساز که امروز حدود نیمی از کل اعتبار مالی برای احداث مدارس را تأمین می‌کنند، علاقه‌مند به دریافت وام از بانک برای کمک به آموزش و پرورش هستند یا شراکت‌های راهبردی دیگر به‌ویژه اینکه توقع همکاران این است که اوراق تهیه و برای ساخت مدارس به کار گرفته شود. همچنین کیف الکترونیکی برای همه معلمان و محصلان و خانواده‌ها می‌تواند ایجاد شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۷۲ میلیون و ۴۰ هزار مترمربع اردوگاه داریم که حاضریم با بانک مولد کنیم. تقاضای مهم دیگر این است یک قدم خیر برای تامین مالی معلمان فاقد مسکن برداریم. ۴۰ درصد کل مسکن که ساخته می‌شود، طبق قانون برای معلمان است اما مسأله ما تامین مالی معلمان است.

وی با بیان اینکه بخشی از هزینه ساخت مسکن را وام می‌دهند و بخشی را معلم باید پرداخت کند، خاطرنشان کرد: در ضلع سوم که می‌خواهیم شریک کاری به ما کمک کند این است که بانک به معلمان وام دهد تا سهم نقدی خود را زودتر بتوانند واریز کنند.

۵

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها