خبر مهم برای متقاضیان یارانه تشویقی 220 هزارتومانی | آخرین فرصت برای استفاده از طرح کالابرگ فجرانه دوم

کد خبر: 1282175

مشاور معاون رفاهی وزیر کار از استقبال 56 درصدی مردم از طرح کالابرگ تشویقی فجرانه دوم خبرداد.

خبر مهم برای متقاضیان یارانه تشویقی 220 هزارتومانی | آخرین فرصت برای استفاده از طرح کالابرگ فجرانه دوم

سید رضا یحیوی مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اعلام کرد: 16 روز از اجرای مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی گذشته،‌ آورده دولت در این مدت 7 هزار میلیارد تومان و آورده مردم برای خرید 11 قلم کالای خوراکی کالابرگ 21 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی تاکید کرد، در این مرحله 28 هزار میلیارد تومان کالای خوراکی برای تامین کالری و مواد مورد نیاز خانوارها بر سفره مردم قرار گرفته و کارخانه‌های تولید داخلی این اقلام هم رونق نسبی پیدا کرده‌اند.

مشاور طرح کالابرگ الکترونیکی معاون رفاه درباره زمان فجرانه دوم گفت: این مرحله از 18 اسفند شروع شده و تا 18 فروردین جاری ادامه دارد.به گفته وی در طرح فجرانه دوم از 20 اسفند تا 7 فروردین 12 میلیون خانوار معادل 36.5 میلیون نفر استقبال کردند.

یحیوی این را هم گفت: بیشترین استقبال از طرح فجرانه از دهکهای پایین جامعه بوده‌اند و این نشان می‌دهد که طرح کالابرگ نقطه زنی کرده و به هدف خود یعنی اقشار کم درآمد اصابت کرده است. مشاور معاون رفاه وزیر تعاون این را هم یادآور شد،‌ دولت در ماه اول اجرای طرح فجرانه 10 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار پرداخت کرد و آورده مردم برای قیمت پایه سبد کالایی 36 هزار و 700 میلیارد تومان بود،‌ به این ترتیب 47 هزار و 100 میلیارد تومان کالای خوراکی ایرانی سر سفره مردم در 7 دهک کم درآمد قرار گرفت و این امر موجب تقاضای موثر برای کارخانه‌های ایرانی نیز شد.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها