کاهش ۱۰ تا ۳۰ درصدی قیمت صیفی‌جات و نوبرانه‌ها

کد خبر: 1290913

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران از کاهش ۱۰ تا ۳۰ درصدی برخی از اقلام صیفی‌جات و نوبرانه نسبت به هفته‌های قبل خبر داد.

کاهش ۱۰ تا ۳۰ درصدی قیمت صیفی‌جات و نوبرانه‌ها

 اسدالله کارگر  در پاسخ به این سوال که آیا قیمت صیفی‌جات و میوه‌ها نسبت به هفته‌ گذشته تغییر داشته است یا خیر؟ گفت: ۹۰ درصد تنش قیمتی که هفته‌های پیش در برخی اقلام خصوصا صیفی‌جات داشتیم ناشی از بارندگی‌ها بود. یعنی استان‌های تامین‌کننده این اقلام که شامل خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس می‌شوند درگیر سیل شدند و بخشی از محصولات از بین رفت و قیمت‌ها افزایشی شد.

وی افزود: در حال حاضر قیمت‌ها کاهشی شده و این کاهش قیمت‌ها ادامه دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با بیان اینکه قیمت اقلام مختلف میوه و صیفی در میدان مرکزی میوه و تره بار در این هفته نسبت به هفته گذشته ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است، گفت: قیمت عمده فروشی هر کیلو گوجه فرنگی در میدان مرکزی بسته به کیفیت ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان، سیب زمینی ۱۳ تا ۲۰ هزار تومان، پیاز ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان و پیاز شیری ۲۵ هزار تومان است.

وی تصریح کرد: در میوه‌های نوبرانه نیز قیمت عمده فروشی هر کیلو گوجه سبز بسته به کیفیت ۳۵ تا ۱۵۰ هزار تومان، توت فرنگی ۳۰ تا ۱۱۰ هزار تومان، هندوانه ۵۰۰۰ تا ۱۴ هزار تومان، طالبی، ملون، جانا و شاه‌پسند ۸۰۰۰ تا ۲۵ هزار تومان است.

کارگر در پایان گفت: گوجه سبز نسبت به هفته قبل در میدان مرکزی ۳۰ درصد کاهش، هندوانه، طالبی، جانا، سیب زمینی، گوجه فرنگی و پیاز نیز به طور متوسط ۱۰ تا ۲۵ درصد کاهش داشته است.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها