وزیر اقتصاد: استفاده از ظرفیت بنادر مازندران برای توسعه اقتصاد دریامحور اولویت است

کد خبر: 1291617

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در راستای توسعه اقتصاد دریا محور، گفت که باید از ظرفیت بنادر مازندرن در راستای تحقق فرامین ایشان به شکل مطلوب استفاده کرد.

وزیر اقتصاد: استفاده از ظرفیت بنادر مازندران برای توسعه اقتصاد دریامحور اولویت است

سیداحسان خاندوزی که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، روز جمعه در جریان بازدید از شرکت کشتی سازی صدرای بهشهر در سخنانی افزود: احیای ظرفیت تولیدی ایران صدرا یکی از برنامه هاست که در صنایع دریایی کشور فعال است.

وی یادآور شد: فرایند ساخت شناور در ایران صدرا به مدت ۱۰ سال متوقف بود که در دولت سیزدهم و با تمهیدات صورت گرفته پنج فروند شناور جدید با افزایش اشتغال برای ۵۰۰ نفر و سرمایه گذاری مناسب در این شرکت در حال ساخت است.

وی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت شرکت کشتی سازی صدرا برای تعمیر کشتی های مورد استفاده در کشورهای حاشیه خزر مهم است و امروز در سفر استانی شاهد در صف و نوبت بودن این شناورها برای انجام تعمیرات توسط جوانان ایرانی هستیم که عایدات ارزی قابل توجه ای نیز به همراه دارد.

وی تصریح کرد: برای توسعه ظرفیت شرکت کشتی سازی صدرا توافقات خوبی انجام شد که با توجه به کمبود فضای فیزیکی و اراضی پشتیبانی، توسعه مکانی انجام خواهد شد که اشتغال بیشتر را نیز به همراه خواهد داشت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: با تصویب مناطق آزاد در مازندران و استقاده از ظرفیت بنادر در این راستا، اقدامات اساسی برای توسعه بندرامیرآباد در حال انجام است و نخستین کشتی رورو صدرا و خط آهن رورو بندر نیز در حال تکمیل است که با اعلام موافقت و ترک تشریفات، ‌مناقصه انحام شد که با تایید، فناوری پیشرفته را شاهد خواهیم بود.

خاندوزی گفت: استفاده از ظرفیت گمرکی در بنادر شمال در مقایسه با سال گذشته بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است و مقصد تجاری و کالای اساسی کشور بود.

خاندوزی با بیان اینکه در صورت تامین زمین، ‌ نسبت به نصب دستگاه ایکس ری در بندرامیرآباد اقدام خواهد شد و در کمتر از یکسال در نوروز ۱۴۰۴ این دستگاه رونمایی می شودف گفت: از نکات توسعه ویژه و تفاهم امروز از حوزه نفت خزر با شرکت کشتی سازی صدرا، ظرفیت نفتی و کشتی سازی است که در کنار پنج فروند شناور، جدید تفاهم جدید منعقد و شناور جدید برای وزارت نفت در قالب سفر منعقد و اجرلیی می شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دیروز پنجشنبه همراه با تعدادی از اعضای هیات دولت برای دومین بار در قالب سفر استانی به مازندران سفر کرد.

بهره‌برداری از طرح‌های جدید نهضت ملی مسکن، چندین طرح درمانی، فاز تکمیل آبرسانی به شهر ساری، پارک جنگلی ۵۰۰ هکتاری ساری، شرکت در جشن احیای واحدهای تولیدی راکد و چند طرح عمرانی دیگر و همچنین حضور در نشست شورای اداری، دیدار با مردم ساری و نوشهر، دیدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا و مردم استان بخشی از برنامه‌های سفر رئیس‌ دولت سیزدهم به مازندران در دور دوم سفرهای استانی است.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

ایرنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها