نحوه پیدا شدن بالگرد رییس جمهور از زبان وزیر ارتباطات

کد خبر: 1292349

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره نحوه پیدا شدن بالگرد رییس جمهور از طریق موبایل یکی از سرنشینان توضیحاتی ارائه داد.

 نحوه پیدا شدن بالگرد رییس جمهور از زبان وزیر ارتباطات

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به سانحه بالگرد و شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه گفت: روز گذشته بلافاصله بعد از متوجه شدن سانحه،تیم 30 نفره فنی با اپراتورهای ارتباطی و  نهاد و دستگاه های مختلف تشکیل دادیم تا تمام زیرساخت های فنی و توانمندی خا را بکار ببریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: محدوده معدن را پیدا کردیم که مثلث مانتد بود و توان فنی را به کار گرفتیم و در ابتدا سه محدوده را باتوجه به سیگنال هایی که دریافت می کردیم در نظر گرفتیم.

وی گفت: گوشی یکی از سرنشینان بالگرد رئیس جمهور تا ساعت ۷ و ۸ شب روشن بود و توانستیم با استفاده از آنتن دهی آن اطلاعات خوب و دقیق‌تری از محدوده بگیریم و در اختیار گروه‌های امدادی و تیم‌های پهپادی کشور ترکیه که قبلاً با هماهنگی مجوز دریافت کرده بودند، قرار دهیم.

وی افزود: آنها این اطلاعات را دریافت کردند و بیشتر مکان‌هایی که مورد پایش قرار دادند را ما اطلاعاتش را در اختیارشان قرار داده بودیم.

وزیر ارتباطات در ادامه در خصوص رئیس جمهور نیز افزود: یکی از ویژگی‌های آقای رئیسی ولایت پذیری ایشان بود، سعی داشتند همه عوامل رهبری را اجرا کنند و برای آن برنامه ریزی می‌کردند.

زارع پور ادامه داد: هر دستوری رهبری می‌دادند می‌گفتند باید اجرایی شود و معتقد بودند همه آنها را ما باید اجرایی کنیم./ جوان آنلاین

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها