ردپای یک خارجی نفوذی در هک حساب هاي بانکی/سند

کد خبر: 197640

همانطور که در تصاویر دیده می شود شخصی به نام اورهان اییلر در سمت بازرس در 2 سال متوالی ابتدای تاسیس این شرکت حضور داشته است و در واقع این شرکت با حضور یک خارجی شروع به کار کرده است.از سوی دیگر نام آلپهان ماناس نیز جز اعضای هیات مدیره این شرکت در سال 82 دیده می شود و معلوم نیست حضور این افراد در یک شرکت بزرگ امنیتی چه معنایی داشته است؟

ردپای یک خارجی نفوذی در هک حساب هاي بانکی/سند

شفاف: خبر هک حساب های کاربران بانکی کشور، چالش جدیدی برای سیستم بانکی ایجاد کرده است.درز کردن 3 میلیون شماره کارت و رمز آنها در فضای مجازی این نگرانی را برای مردم ایجاد کرده است که آیا می توانند برای سپردن دارایی های خود به بانک ها روی امنیت سپرده هایشان حساب کنند یا خیر؟ در این میان اما سایت روزنامه رسمی که محل درج آگهی های قانونی برای ثبت هیات مدیره و امور شرکت هاست اطلاعات جالبی درباره شرکتی که باعث ایجاد این همه مشکل شده است، در بر دارد.

همانطور که در تصاویر دیده می شود شخصی به نام اورهان اییلر در سمت بازرس در 2 سال متوالی ابتدای تاسیس این شرکت حضور داشته است و در واقع این شرکت با حضور یک خارجی شروع به کار کرده است. از سوی دیگر نام آلپهان ماناس نیز جز اعضای هیات مدیره این شرکت در سال 82 دیده می شود و معلوم نیت حضور این افراد در یک شرکت بزرگ امنیتی چه معنایی داشته است؟ در هر حال حضور افراد خارجی در یک شرکت امنیتی که اطلاعات مربوط به تمام تراکنش های مالی از طریق دستگاههای کارت خوان را دارد بر خلاف امنیت ملی کشور است و معلوم نیست این اشخاص که مدت زمانی در این شرکت سمت های مهم داشته اند امروز کجا هستند و به چه کاری مشغولند؟ از سوی دیگر با توجه به این که نام این افراد در آگهی های اخیر این شرکت وجود ندارد مشخص نیست آیا این افراد همچنان سمتی در این شرکت دارند یا خیر و به نظر می رسد مسئولان مربوطه باید درباره این موضوع پاسخگو باشند. در این میان سوال مهم تر اینجاست که چرا خدمات امنیت شبکه در بانک مرکزی به صورت انحصاری به چند شرکت خصوصی داده شده که یکی از مهم ترین این شرکت ها از افراد خارجی در هیات مدیره و بازرسی خود استفاده می کرده است؟ این سوالی است که مسئولین بانک مرکزی باید هر چه سریع تر به آن پاسخ دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها