تغییر ساختار تعرفه‌های آب

کد خبر: 287670

جانباز در پاسخ به این سؤال که آیا اصلاح تعرفه آب به معنی افزایش قیمت آب است، گفت: این موضوع به معنی افزایش قیمت آب نیست، بلکه موضوع تغییر ساختار تعرفه‌های آب است و این با افزایش قیمت آب که در قبوض مشترکان اعمال شود، تفاوت دارد.

فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه باید ساختار تعرفه های آب تغییر کند، گفت: مشترکان پرمصرف باید بهای تمام شده آب را پرداخت کنند. حمیدرضا جانباز در پاسخ به این سؤال که آیا در مورد اصلاح تعرفه‌های آب، برنامه‌ای وجود دارد، گفت: ما باید در موضوع اقتصاد آب در شرکت‌های آب و فاضلاب یک باز تعریف داشته باشیم. وی ادامه داد: واقعیت این است که قیمت تمام شده توزیع آب در شهرها و روستاها بسیار کمتر از آن تعرفه‌ای است که می‌توانیم از مشترکان اخذ کنیم. مدیر عامل آبفای کشور ادامه داد: ساختار تعرفه‌ها قاعدتا طوری طراحی شده است که به مشتریان کم مصرف و مشترکانی که مصرف آب کم‌تری دارند، ترجیحاتی را قائل است و در واقع از مشترکان پرمصرف و یا مشترکانی که درآمد مالی بهتری دارند، وجوه بیشتری بسته به میزان مصرف آب دریافت شود. جانباز گفت: ما معتقد هستیم که اگر قرار باشد در شرکت‌های آبفا پایداری را در خدمات آبرسانی داشته باشند، باید ساختار تعرفه‌ها را تغییر بدهیم، بدین صورت که مشترکان پرمصرف سهم بیشتری از پرداختی‌ها را در مجموع دریافتی از مشترکان به خود اختصاص دهند.
*باید یک باز تعریف از ساختار تعرفه های آب ارائه شود
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور ادامه داد: به اعتقاد بنده می‌شود یک باز تعریف از ساختار تعرفه ها ارائه کرد، بنابر این اگر بخواهیم به آن هدف اصلی تشکیل شرکت‌های آبفاهای شهری و روستایی برسیم که اتکاء به توان درون سازمانی و دورشدن از وابستگی به درآمدهای عمومی دولت برسیم، باید این باز تعریف در ساختار تعرفه‌های شرکت‌های آب و فاضلاب صورت گیرد. وی ادامه داد: این فضا آماده است و باید از همین ابتدا با هم‌گرایی که در مجموعه نمایندگان مجلس و کمیسیون‌های تخصصی به وجود می‌آوریم هم در تعریف تبصره‌های مناسب جهت درج در قانون بودجه سال 93 و هم در تغییر در برخی از قوانین و مقررات با همراهی نمایندگان این گام بزرگ را برداریم. جانباز اضافه کرد: خوشبین هستم که اگر این تغییر در تعرفه‌ها صورت گیرد، ما بتوانیم با افزایش راندمان اجرای کار و انرژی و کاهش هدر رفت آب به این پایداری اقتصاد در مبحث شرکت‌های آب و فاضلاب برسیم، تا شیب این زیان انباشته شرکت‌های آبفا را در سال‌های آینده کاهش دهیم و اگر تعرفه‌ها افزایش یابد به سمت کاهش زیان انباشته شرکت های آبفا حرکت کنیم. * اصلاح تعرفه آب به معنی افزایش قیمت آب نیست جانباز در پاسخ به این سؤال که آیا اصلاح تعرفه آب به معنی افزایش قیمت آب است، گفت: این موضوع به معنی افزایش قیمت آب نیست، بلکه موضوع تغییر ساختار تعرفه‌های آب است و این با افزایش قیمت آب که در قبوض مشترکان اعمال شود، تفاوت دارد. *مشترکان پرمصرف بهای تمام شده آب را نمی دهند وی ادامه داد: این به معنی تغییر ساختار است، بلکه مشترکان پرمصرف، باید بهای تمام شده آب را پرداخت کنند که در حال حاضر متأسفانه این کار را انجام نمی‌دهند. به گفته وی؛ ظرف مدت سه هفته آینده میزان دقیق زیان انباشته شرکت‌های آبفای کشور را اعلام می‌کنم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها