خودکفایی بنزینی خیلی دور، خیلی نزدیک

کد خبر: 662565

روز گذشته سرانجام طلسم پالایشگاه ستاره خلیج فارس شکسته شد و فاز نخست این پروژه پس از 11 سال به بهره برداری رسید.

روزنامه خراسان: روز گذشته سرانجام طلسم پالایشگاه ستاره خلیج فارس شکسته شد و فاز نخست این پروژه پس از 11 سال به بهره برداری رسید.
نکته مهم ماجرا نقش این پالایشگاه در خودکفایی بنزینی کشور است. پیش از این به طور قطعی افتتاح فاز نخست این پالایشگاه را به معنای بی نیازی از واردات بنزین تصویر می کردند، اما اکنون با شدت یافتن روند مصرف بنزین، اضافه شدن 12 میلیون لیتری تولید بنزین از طریق فاز نخست این پالایشگاه نیز نمی تواند نیاز کشور به واردات بنزین را صفر کند.
چرا که برای جلوگیری از روند صعودی مصرف بنزین تقریبا هیچ اقدامی انجام نشده است. روند مصرف بنزین خودروهای تولیدی کشور همچنان بالاست، برنامه های توسعه حمل و نقل عمومی در برابر مصرف فزاینده ناکافی به نظر می رسد، قیمت بنزین حدود 3 سال است بدون تغییر باقی مانده است و کارت سوخت که می توانست ابزار مناسبی برای مدیریت مصرف باشد، کنار گذاشته شده است.
وضعیت امروز ما این گونه است که پالایشگاه می سازیم تا در زمینه بنزین خودکفا شویم اما غول مصرف همچنان بی محابا و سریعتر از اقدامات مدیریت مصرف به پیش می تازد و خودکفایی بنزین را برای ما در حالت خیلی دور، خیلی نزدیک قرار می دهد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها