آمارهای ضدونقیض وزیر راه و شهرسازی و قائم مقامش راجع به مسکن‌مهرهای بدون متقاضی/ آقای آخوندی! کارنامه شما هیچ افتخاری ندارد

کد خبر: 663976

«به نظر می‌رسد آمار دادن‌ها از سوی وزارت راه و شهرسازی برای این است که اگر پرونده مسکن مهر در زمان مقرر به اتمام نرسید، اعلام کنند تعداد ۴۹ هزار مسکن مهر دارای معارض و ۱۱۷ هزار مسکن مهر فاقد متقاضی داریم تا از زیر سؤال رفتن فرار کنند.»

آمارهای ضدونقیض وزیر راه و شهرسازی و قائم مقامش راجع به مسکن‌مهرهای بدون متقاضی/ آقای آخوندی! کارنامه شما هیچ افتخاری ندارد
عباس آخوندی
سرویس اقتصادی فردا؛ لیلا صفری: «وزارت راه و شهرسازی حقوق خریداران مسکن مهر را مورد توجه دارد و از آنان حمایت می‌کند» این جمله ای است که عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی به زبان آورده است.
صرف نظر از جبهه همیشه منتقد و مخالف عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در مقابل مسکن مهر و تکفیر همیشگی عملکرد دولت‌های نهم و دهم در تمام حیطه‌ها، نکته قابل توجه ارائه آمار متناقض از واحدهای بدون متقاضی توسط آخوندی و قائم مقام وی است.
بیشتر بخوانید: آقای روحانی! از اوضاع مسکن مهر بی‌خبرید
سال ۹۳ بود که اصغری مهرآبادی، آمار واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر را ۴۰ هزار عدد اعلام کرد. او در دی ماه سال ۹۳ گفت: از ۸۵ هزار واحد فاقد متقاضی مشکل ۴۵ هزار واحد رفع شد و ۴۰ هزار واحد باقیمانده نیز به زودی دارای متقاضی می‌شوند.
مسکن مهر بدون متقاضی
حدود دو سال بعد آمار جدیدی از واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی از سوی مهرآبادی اعلام شد. تیرماه ۹۵ بود که اصغری مهرآبادی خبر از ۱۱۷ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی داد و گفت: تا مشتری پیدا نشود نمی‌توانیم این واحد‌ها را تمام کنیم. واحدهای مسکن مهر با تسهیلات بانکی و آورده مردم ساخته می‌شود!
آمار ۱۱۷ هزار واحدی مسکن مهرهای بدون متقاضی، بی تدبیری دولتی ها را در تکمیل و تحویل به موقع واحدهای مسکن مهر نشان می داد. زیرا که اگر این واحدها سر موعد مقرر واگذار می شد، متقاضیان پیشین مسکن مهر در خانه های خود ساکن می شدند و از مستاجری نجات پیدا می کردند.
متاسفانه قائم مقام وزیر راه و شهرسازی که پیش تر خودش را حامی متقاضیان مسکن مهر معرفی کرده بود حالا با زیر پا گذاشتن حقوق آنها باعث بالاتر رفتن آمار مسکن مهرهای بدون متقاضی شد.
آقای آخوندی! معاون شما به جای مسکن مهر در ستاد انتخاباتی مشغول است اینجا بخوانید
مسکن مهر بدون متقاضی
همان روزها بود که عباس آخوندی واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی را ۱۷۰ هزار عدد اعلام کرد! که اعلام این آمار از سوی وزیر راه و شهرسازی، بی خبری او را نسبت به شرایط و اوضاع مسکن مهر و نداشتن دغدغه اش نسبت به مشکلات مسکن مهری ها را بیش از پیش آشکار ساخت.
مسکن مهر بدون متقاضی
به تازگی اما در یک پوستر تبلیغاتی طراحی شده توسط دولت تدبیر و امید(!)، خبر از پیشرفت ۹۶.۳ درصدی مسکن مهر داده شده و آمار خانه های بدون متقاضی مسکن مهر را ۱۱۶ هزار عدد اعلام کرده است!
این در حالی است که کارشناسان مسکن معتقدند آمارهای ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در رابطه با واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی که گفته شده تعداد آن ۱۱۷ هزار واحد مسکونی است، صحت ندارد.
مسکن مهر بدون متقاضی
یک کارشناس مسکن در گفتگو با روزنامه کیهان در این رابطه گفت: «باید گفت که به دلیل وجود واحدهای مسکن مهر در برخی از شهر‌ها مانند سلفچگان و دهلران که ساخت آن‌ها بیش از ظرفیت و تقاضای منطقه بود، آمار 117 هزار مسکن مهر بدون متقاضی چندان نمی‌تواند تعجب‌آور باشد. اما نکته مهم آن این است که احتساب آمار واحدهای خودمالکی نیز در کنار سایر واحدهای مسکن مهر ۹۹ ساله باعث شده آمار مسکن مهرهای فاقد متقاضی به این تعداد برسد. در صورتی که اگر آمار واقعی واحدهای فاقد متقاضی را با کسر تعداد واحدهای خودمالکی در نظر بگیریم تعداد واقعی واحدهای فاقد متقاضی به حدود ۵۰ هزار مسکن مهر خواهد رسید.» این کارشناس مسکن ادامه داد: «طبق قانون در پروژه‌های خودمالکی باید افراد برای خرید ثبت نام می‌شدند؛ بنابراین نباید این مشکل نبود متقاضی در این واحد‌ها را در زمره آمارهای فاقد متقاضی قرار دهیم. به همین دلیل به نظر می‌رسد این آمار دادن‌ها برای این است که اگر پرونده مسکن مهر در زمان مقرر به اتمام نرسید اعلام کنند تعداد ۴۹ هزار مسکن مهر دارای معارض و ۱۱۷ هزار مسکن مهر فاقد متقاضی داریم تا از زیر سؤال رفتن فرار کنند.»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها