مزایده شرکت‌های رکود زده، خصوصی سازی نیست

کد خبر: 681624

بسیاری از شرکت‌های رکودزده با قیمت بالایی مورد مزایده قرار گرفته و طبیعی است که در چنین وضعیتی کمترین رغبتی به به انجام واگذاری‌ها از خود نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران:بسیاری از شرکت‌های رکودزده با قیمت بالایی مورد مزایده قرار گرفته و طبیعی است که در چنین وضعیتی کمترین رغبتی به به انجام واگذاری‌ها از خود نشان می‌دهد.
احمد کیمیایی اسدی عضو اتاق بازرگانی تهران، با بیان اینکه قانون واگذاری شرکت‌های دولتی و اجرای این اصل یکی از راهکارهای مهم شفافیت اقتصادی تلقی می‌شود، گفت: توانمندسازی و استفاده از ظرفیت این بخش پربازده در بلند مدت منجر به بهره‌وری و رونق بالا خواهد شد.

وی ادامه داد: در دولت‌های نهم و دهم، بخشی از سهام این شرکت‌ها تحت عنوان دیون دولت واگذار شد، اما مشکل اساسی نحوه غلط این واگذاری‌ها و افزایش شرکت‌های خصولتی فارغ از هرگونه نظارت جدی دولت بوده است. کیمیایی اسدی با اشاره به عملکرد دولت یازدهم عنوان کرد: واگذاری شرکت‌ها درمزایده‌ها و مناقصه‌ها در بورس یکی از اقدامات مهم دولت در این زمینه بوده، چرا که توجه بیشتر به ظرفیت‌های بخش خصوصی در صورت تداوم، می‌تواند ثمره‌های خوبی را برای فعالان این حوزه به ارمغان آورد. به گفته وی به علت کسب درآمد دولت شاهد این مسئله بوده‌ایم که بسیاری از شرکت‌های رکودزده با قیمت بالایی مورد مزایده قرار گرفته و طبیعی است که در چنین وضعیتی کمترین رغبتی به انجام واگذاری‌ها از خود نشان می‌دهد. کیمیایی اسدی با اشاره به مخاطره منافع برخی از مدیران دولتی بیان کرد: ممانعت از رانت خواری‌ها در برخی شرکت‌های دولتی منجر به روند کند این مهم شده بود به گونه‌ای که عده‌ای ذ‌ی نفع، تعدیل نیرو توسط بخش خصوصی را به عنوان دلیل اصلی امتناع واگذاری‌ها دانسته اند. این عضو اتاق بازرگانی تهران در پایان بیان کرد: در این میان رکود اقتصادی حاکم بر کشور نیز نباید نادیده گرفته شود، اما با توجه به نظم دهی بهتر امور توسط بخش خصوصی انتظار می‌رود تا شاهد تحقق این مسئله باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها