۶ میلیون نفر در کشور بیکار هستند

کد خبر: 686937

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:‌ طبق آمار رسمی، در سال گذشته نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به تعداد بیکاران کشور افزوده شد.

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:‌ طبق آمار رسمی، در سال گذشته نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به تعداد بیکاران کشور افزوده شد.
سلمان خدادادی با تاکید بر اقدامات تحقیقاتی و عملیاتی دولت برای کاهش فقر و بیکاری در کشور، از افزایش یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری بیکاران نسبت به سال ۹۵ سخن گفت و افزود: آمار بیکاران در سال جاری نسبت به سال قبل، ۱. ۲ درصد افزایش پیدا کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره تاکیدات رییس جمهور در جلسه شورای اجتماعی کشور مبنی بر توجه ویژه به آسیب‌های اجتماعی، به خانه ملت گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبارزه با فقر و بیکاری دو مولفه مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی است، البته در گام اول انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی از سوی دانشگاه‌ها و مراکز علمی رویکرد قابل قبولی است؛ اما در زمینه تحقیقات در خصوص فقر و بیکاری تاکنون اقدامات بسیاری انجام شده و مطالعات در بخش‌های مختلفی صورت گرفته است. وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی دیگر نمی‌توان تن‌ها به انجام تحقیقات و فعالیت‌های پژوهشی اکتفا کرد، افزود: فعالیت‌های میدانی به اندازه کافی انجام شده؛ بنابراین در حال حاضر باید در جهت حل مشکلات گام برداشت؛ زیرا ابعاد مختلف آسیب‌های اجتماعی برای مردم شناسایی شده و اطلاعات لازم برای حل آسیب‌های اجتماعی وجود دارد؛ بنابراین در حال حاضر تن‌ها باید اقدامات عملی انجام داد. خدادادی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۶ میلیون نفر بیکار در کشور زندگی می‌کنند، تصریح کرد: این آمار گاهی ۱۰ میلیون نفر هم گزارش می‌شود، از اینرو با توجه به این آمار‌ها و در شرایط فعلی باید راهکارهای عملیاتی را انجام داد، برای رفع بیکاری باید کارهای علمیاتی و میدانی صورت داد که یک مورد مهم در انجام این موضوع برداشت ۱. ۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی در مناطق محروم است؛ البته برای این موضوع باید برنامه ریزی کرد و پیوست‌های قانونی تهیه کرد، بنابراین برای رفع بیکاری و فقر باید بازار کسب و کار فعال شده و سرمایه گذاری‌ها افزایش پیدا کند. این نماینده مجلس تصریح کرد: بر اساس آمار رسمی نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به آمار بیکاران کشور در سال ۹۵ افزوده شده است؛ بنابراین اقدامات عملیاتی باید برای کاهش درصد بیکاری انجام شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها